Jaman1337 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hei, har fått et nesten komplett stereo anlegg, har to front høyttalere (Acoustic Energy AE100i) og to store bak høyttalere (Acoustic Energy AE120) Jeg har ikke så mye peiling på anlegg og høyttalere, så trenger hjelp av dere for å finne ut hvilken forsterker/reciver jeg bør kjøpe til dette settet! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Alltid oppgi budsjett. Ellers er det vanskelig å kunne anbefale noe. De er såpass gamle at jeg ikke finner noe særlig spesifikasjoner på dem med en gang. Nettsidene dems har ikke PDF på dem, slik de har på mange andre modeller. Men typen er nok av den som ikke er så lett å drive skikkelig. De du nevner som bakhøyttalere har en effektivitet på 89 dB som er tungt for ett par gulvstående, AE100i er nok en god del mer tunge å drive siden de er "bokhylle" høyttalere. Hvorfor ikke bruke de bak foran? Vil nok kanskje anbefale Harman/Kardon som er noen år gammel. Har ikke hørt så mye fra dem de siste årene, men de er tradisjonelt strømsterke, noe du trenger. (IKKE les kun watt på dem, de er de eneste som oppgir korrekt, og ikke "juksetall" som Onkyo gjør er flinke til). Lenke til kommentar
Jaman1337 Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Alltid oppgi budsjett. Ellers er det vanskelig å kunne anbefale noe. De er såpass gamle at jeg ikke finner noe særlig spesifikasjoner på dem med en gang. Nettsidene dems har ikke PDF på dem, slik de har på mange andre modeller. Men typen er nok av den som ikke er så lett å drive skikkelig. De du nevner som bakhøyttalere har en effektivitet på 89 dB som er tungt for ett par gulvstående, AE100i er nok en god del mer tunge å drive siden de er "bokhylle" høyttalere. Hvorfor ikke bruke de bak foran? Vil nok kanskje anbefale Harman/Kardon som er noen år gammel. Har ikke hørt så mye fra dem de siste årene, men de er tradisjonelt strømsterke, noe du trenger. (IKKE les kun watt på dem, de er de eneste som oppgir korrekt, og ikke "juksetall" som Onkyo gjør er flinke til). Lenke til kommentar
Jaman1337 Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Alltid oppgi budsjett. Ellers er det vanskelig å kunne anbefale noe. De er såpass gamle at jeg ikke finner noe særlig spesifikasjoner på dem med en gang. Nettsidene dems har ikke PDF på dem, slik de har på mange andre modeller. Men typen er nok av den som ikke er så lett å drive skikkelig. De du nevner som bakhøyttalere har en effektivitet på 89 dB som er tungt for ett par gulvstående, AE100i er nok en god del mer tunge å drive siden de er "bokhylle" høyttalere. Hvorfor ikke bruke de bak foran? Vil nok kanskje anbefale Harman/Kardon som er noen år gammel. Har ikke hørt så mye fra dem de siste årene, men de er tradisjonelt strømsterke, noe du trenger. (IKKE les kun watt på dem, de er de eneste som oppgir korrekt, og ikke "juksetall" som Onkyo gjør er flinke til). Gulv høyttalerne (Model AE120) Står det bak på planketten, Maximum power handling: 150w Rms, Minimum impendance 8ohm hjelper denne informasjonen?? På Bokhylle høyttalerne (Model AE100i) står det Maximum power handling: 75w Rms, Minimum impendance 6ohm. angående budsjett så vet jeg ikke helt hva jeg vil bruke for jeg har ikke peiling på hvilken form for forsterker jeg bør bruke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå