Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Kjenner jeg savner et bra MMORPG å dykke ned i, men det begynner å bli lenge siden jeg spilte noe som virkelig fenget meg. Har prøvd det meste som er kommet ut den siste tiden, som Black Desert Online og... øh... tja, hva annet er det av nye spill? Har sjekket noen lister over spill som kommer, men de fleste høres ganske kjedelige ut. Enten er det for mye fokus på PvP (hater sånt), for mye fokus på grupper, for mye fokus på alt mulig tull osv. "Karakteren din blir eldre og vil dø av alderdom! Woohoo!" Øh... nei. Tror ikke det. Det jeg er på utkikk etter er et litt casual spill jeg kan spille solo, men som har en del content for grupper (dungeons osv) som er enkelt å komme i gang med. Det bør være mye fokus på at jeg får gjøre ting som jeg selv vil, og helt ikke være F2P. Har ingenting imot sånne spill i utgangspunktet, men erfaring viser at spill man betaler for ofte har høyere standard og kvalitet. Men det er ikke noen krise om det er F2P. Er mange bra sånne spill også. Endret 16. oktober 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ultima Online VAR et bra mmorpg. Jeg sluttet å spille det for mange år siden da de gjorde veldig mange endringer som ødela spillet for min del (Men jeg var en mangeårig veteran fastlåst i det jeg likte (If it aint broke - don't fix it) så jeg takla ikke endringene). Som ny spiller er det fullt mulig du vil elske det. Det var iallefall et kjempebra casual mmorpg hvor du kunne spille alene eller med en gruppe og gjøre det bra uansett. De har fornyet spillet mange ganger siden dengang jeg spilte så jeg er ikke helt sikker på hvordan det er nå men der var det to identiske land, Trammel og Felucca. I førstnevnte kan man ikke PvP'e og kan spille relativ trygt mens i Felucca kan spillere fritt angripe hverandre mot at det er bedre rewards ved å jakte der. (Mer loot på monster, mer ressurser i fjell, trær osv). Det som var så gøy i UO er at man kan bygge eget hus som også kan customizes tile for tile. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ut fra det du skriver virker det som du bør vurdere en annen sjanger enn MMORPG, feks strategi med RPG-funksjoner. MMORPG har ikke en casual tilnærming eller fremskrittskurve. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Det er nok lett å sette opp en liste over noen titalls bra MMORPGer. Lord of the Rings Online, Aion, Tera, Star Wars: Old Republic, Guild Wars 2, World of Warcraft, EverQuest 2, Vanguard: Saga of Heroes og Secret World og DC Universe Online er bare noen få jeg kommer på i farten. Men de er enten døde nå, eller jeg gikk møkk lei dem. Eneste MMOet jeg spiller for tiden er Marvel Heroes, men etter nesten tusen timer i det har jeg begynt å gå litt lei. Trenger noe nytt. Problemet er at det er en del MMORPGer som kommer i nærmeste fremtid, men de fleste sliter på en eller annen måte. Pantheon lover bra, men har null solo content. Elysium (eller noe sånt) er det som virker mest lovende for meg, men karakteren vil bli eldre og dø. WTF? Bless Online virker også lovende, men det er nok lenge til det kommer hit. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Ut fra det du skriver virker det som du bør vurdere en annen sjanger enn MMORPG, feks strategi med RPG-funksjoner. MMORPG har ikke en casual tilnærming eller fremskrittskurve. Da vil jeg gjerne vite hva slags MMORPGer du har spilt, siden vi har så totalt forskjellig syn på dem. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) De beste mmoene jeg spiller nå er The Secret World og Riders of Icarus. Ser du har prøvd TSW, så ta en kikk på Riders of Icarius viss du har tid. Er veldig standard mmo, men en liten twist her er at du har mounted combat og kan tame alle dyra du finner rundt i verden. Det er f2p, men er vell det spillet jeg har spillt til nå som har gjort det på best mulig måte. Du trenger ikke bruke et øre, uten å henge noe etter. Litt tilsvarende Marvel heros, som også har fikset f2p på en relativt grei måte. Endret 16. oktober 2016 av GnilreG Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Høres ut som en beskrivelse av Elder Scrolls Online. Etter oppdateringen nylig er det vel neppe et MMO der ute hvor du har mer frihet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Har nok spilt Secret World, men gikk fort lei. Ble jo maks level rimelig kjapt, og etter det var det null utfordring. Elsket også første boss (Cthulhu), men etter det ble det bare kjedelig. Skal ta en titt på Riders of Icarus. Aldri hørt om det før. Spilte Elder Scrolls Online en del i starten, men gikk fort lei. Men skader ikke å ta en ny titt på det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Kan anbefale Marvel Heroes (som nevnt over). Når jeg ikke spiller WoW, spiller jeg det. Og utover høsten kommer det mange nye godsaker, så det ser jeg frem til. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Eneste MMOet jeg spiller for tiden er Marvel Heroes, men etter nesten tusen timer i det har jeg begynt å gå litt lei. Trenger noe nytt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ja, jeg leste det. Derfor antar jeg at du gleder deg til endringene utover høsten. Gitt at mr. Gaz klarer å leve opp til løftene sine, da (as if). Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Har svært blandete følelser for endringene. Jeg likte hvordan skillsystemet funker i Diablo 3, så hvis de gjør det rett kan MH bli bedre enn noensinne. Kan tenke meg det blir mye enklere å skifte ut skills og teste skills man sjelden eller aldri bruker. En del utstyr vil vel gi bonus til skills fortsatt, så da kan man bli "tvunget" til å tenke utenfor boksen og lage et litt nytt oppsett på skills, alt ettersom hva som dropper. Blir nok mange timer moro der... hvis de får det rett. Gjør de det feil kan de fort ødelegge hele spillet. Men endringene kommer enten vi vil eller ikke, så vi får håpe det beste. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Spilte det en stund på både PC og PS4, men gikk lei. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg likte veldig "Project Entropia", før grafikk-oppdateringene og verden ble forstørret med flere planeter osv.Synes spillet mistet sjelen sin etter det. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Ut fra det du skriver virker det som du bør vurdere en annen sjanger enn MMORPG, feks strategi med RPG-funksjoner. MMORPG har ikke en casual tilnærming eller fremskrittskurve. Dette var min tanke også. "for mye fokus på grupper" Er ikke hele poenget med MMORPG? Samspill. MEN vis du ønsker å spille mye solo så kan jeg anbefale elder scrolls online. ESO føles til tider ut som et rpg med mange mennesker som løper rundt deg, uten at du egentlig trenger å ha noe med de å gjøre. Endret 19. oktober 2016 av Disconnected Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Aner ikke hva slags MMOer dere har spilt eller hva dere gjør i dem, men i de aller fleste MMORPGene jeg har spilt er det mulig å spille solo til maks level og vel så det, og jeg har spilt det meste. Har spilt ESO, men gikk lei. Elder Scrolls døde etter Morrowind for min del. Oblivion og Skyrim var rimelig ræva, og ESO ble fort kjedelig. Endret 19. oktober 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Aner ikke hva slags MMOer dere har spilt eller hva dere gjør i dem, men i de aller fleste MMORPGene jeg har spilt er det mulig å spille solo til maks level og vel så det, og jeg har spilt det meste. Har spilt ESO, men gikk lei. Elder Scrolls døde etter Morrowind for min del. Oblivion og Skyrim var rimelig ræva, og ESO ble fort kjedelig. Ja.. men vis du har spilt det meste så vet du kanskje mer enn oss om dette Så da kan vi ikke hjelpe deg Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Aner ikke hva slags MMOer dere har spilt eller hva dere gjør i dem, men i de aller fleste MMORPGene jeg har spilt er det mulig å spille solo til maks level og vel så det, og jeg har spilt det meste. Har spilt ESO, men gikk lei. Elder Scrolls døde etter Morrowind for min del. Oblivion og Skyrim var rimelig ræva, og ESO ble fort kjedelig. Ja.. men vis du har spilt det meste så vet du kanskje mer enn oss om dette Så da kan vi ikke hjelpe deg Selv om jeg letter noe å spille har jeg ikke så store fritidsproblemer at jeg gidder kaste bort tid på troll som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå