Gå til innhold

Spille filmer via s-video

SAGE

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp å brenne divX på cd for så å spille de på dvd'en, etter ørten forsøk på å få smooth playback. Nå satser jeg på s-video-utgangen på skjermkortet og kobler denne til tv'n, men er helt grønn på dette så jeg trenger alle gode tips...

Forstått det slik at jeg skal ha en kabel med overgang til scart, trenger vel ca.10-15m...vil det bli dyrt?? Noe som er viktig å huske på?

Alle tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pokker, alle tilkoblingene til lydkortet er opptatt til surround-systemet!! Må jeg bytte fram og tilbake mellom lyd på data'n og lyd på tv'n??!

Det er et uttak på subb'en som heter aux...kan jeg hente lyden derifra?

Skermkortet er Connect3D9500 modda til 9700.

Lydkortet er av typen innebygd i Shuttle SN45G.

Takker for linken,forresten :)

Endret av SAGE
Lenke til kommentar
Pokker, alle tilkoblingene til lydkortet er opptatt til surround-systemet!! Må jeg bytte fram og tilbake mellom lyd på data'n og lyd på tv'n??!

Det er et uttak på subb'en som heter aux...kan jeg hente lyden derifra?

Skermkortet er Connect3D9500 modda til 9700.

Lydkortet er av typen innebygd i Shuttle SN45G.

Takker for linken,forresten :)

Tror du kan få tak i splitt. Da slipper du og bytte. Er ikke sikker på hvordan dette er på surround.

Har delv et lydkort med minijack utgang. Der har jeg splittet den i 3. Anlegg, PC høytalerne og headsett. Da slår jeg bare av de jeg ikke bruker.

Lenke til kommentar

ok, da er jo det en mulighet, men hva med den aux-tilkoblingen på subb'en?

All fordeling videre til de forskjellige høytalerne går ifra subb'en og i tillegg så er der altså denne aux-greia....er dette som en headsett-tilkobling? og kan jeg plugge meg inn der og sende lyden til tv'n? Hadde vært en veldig grei løsning i såfall :)

Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke om jeg har forstått problemet ditt riktig? Det er ikke mulig å få lyd på tv'n når du bruker s-video. Du må spille av lyden på et eget anlegg, og du har du jo allerede et surroundsystem, så hva er problemet? Men hvis du skal koble til enda et stereo-anlegg i tillegg til surround-oppsettet ditt så kan du bruke aux-utgangen til det ja.

Lenke til kommentar

Surround-systemet er til data'n på datarommet. Jeg skal ha lyden over til tv'n på stua og kan vel plugge meg inn på dei phono-tilkoblingene på baksiden, vel?? :dontgetit: Altså ved hjelp av aux-tilkoblingen... Si ifra visst dette er feil!! Takker

Endret av SAGE
Lenke til kommentar
ok, da er jo det en mulighet, men hva med den aux-tilkoblingen på subb'en?

All fordeling videre til de forskjellige høytalerne går ifra subb'en og i tillegg så er der altså denne aux-greia....er dette som en headsett-tilkobling? og kan jeg plugge meg inn der og sende lyden til tv'n? Hadde vært en veldig grei løsning i såfall :)

AUX-inngangen på Subben er vel en INNGANG. Tviler på at den SENDER noe ut.

Han som nevnte det med surround-anlegget ditt tenkte nok ikke på at du skal sitte 15 meter unna i et annet rom... blir litt stusselig lyd da...

Alternativt kan du jo kjøpe splittere som deler signalet fra EN jack til TO jack - slik at du kan ha lyd både på datarommet og i stua.

Lenke til kommentar
Nei, det er nok utganger du har bak på tv'n din desverre. Du må koble lyden til et stereoanlegg.

Dersom han kjøper et SCART-adapter har jo dette som regel inngang for både S-Video og Lyd - altså trenger han IKKE å gå via noe stereoanlegg, bare bruke SCART.

Edit: Som en nevnte ovenfor - Dra på Biltema og kjøp denne:

24-156_l.jpg

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...