Mr.Duklain Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Hei Jeg skal ta dette kort. Jeg trenger kontaktlinser med styrke asap. Hvilken optikerkjede (fysisk butikk) har stort utvalg eller kan skaffe linser fort? Jeg bryr meg ikke om pris!! Jeg takler ikke å gå med briller, så alt av tips setter jeg ekstremt pris stor på! Takk for svar!!! Endret 15. oktober 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 De aller fleste optikere har linser som lagervare. Såsant du er kunde der eller registrerer deg som kunde så kan du få utlevert en prøvepakke for en uke eller ett enkelt sett i krisetilfeller. Dette trenger du normalt sett ikke å betale for såsant det er en god selger i butikken. Noen få små lokaler i distriktene har veldig lite utvalg på lager og du kan alltid risikere å treffe unge selgere som ikke enda har mestret selvtenking og derfor ikke tør å skaffe nye kunder (eller holde på eksisterende). Med andre ord er det bare til å møte opp i hvilken som helst kjede, forklare problemet og be om å få linser. F.eks var jeg nylig i nabobyen hvor jeg skulle overnatte. Hadde glemt å pakke linser og dro til den lokale butikken av samme kjede jeg har brukt i 15+ år og spurte om å få utlevert ett sett med linser. Selger nektet så jeg bestemte meg da for at det var siste gang jeg gav synsam mine penger, dro til brilleland og registrerte meg hvorpå jeg fikk en prøvepakke for en uke gratis uten problem. Nå kan brilleland se frem til å ha meg som kunde i mange år fremover og synsam fikk tilbakemelding om hva jeg syntes om kundebehandling i den aktuelle butikken. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Du forventet å få linser gratis? Hva var grunnen til at du ikke ville betale? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Jeg får da linser gratis i samme situasjon på Brilleland, det blir kalt god kundebehandling. Du betaler tross alt mye mere for deres tjenester enn å bestille selv på nettet. Endret 16. oktober 2016 av GnilreG 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Tusen takk for svar Jeg viste ikke at det var vanlig praksis å få gratis . Jeg bor i Norges tredje største by så her er det mange optikere så finner nok noen som har min styrke . Men brilleland går jeg til først Endret 16. oktober 2016 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Du forventet å få linser gratis? Hva var grunnen til at du ikke ville betale?Ja, jeg forventer linser gratis i en slik situasjon. Det er god kundebehandling og god salgsteknikk. Det er ikke linsene de tjener penger på men kontrollene, brillene og solbrillene. De prøvepakke er uansett ikke for ordinert salg. De ER gratis. I mitt tilfelle kikka hun på dataen og så at jeg skulle hatt en kontrolltime og ville ikke gi meg linser pga det. Som jeg sier - unge selgere har en tendens til å ikke være i stand til å se mellom fingrene for å yte god service for en kunde. De tør ikke. Edit: Kom på at jeg hadde en pakke liggende:) Endret 16. oktober 2016 av Invader Zim Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Du forventet å få linser gratis? Hva var grunnen til at du ikke ville betale?Ja, jeg forventer linser gratis i en slik situasjon. Det er god kundebehandling og god salgsteknikk. Det er ikke linsene de tjener penger på men kontrollene, brillene og solbrillene. Brilleland har gratis kontroller, som du sikkert har merket Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Brilleland har gratis kontroller, som du sikkert har merket nei? De tar jo betalt for det i form av en høyere totalsum i abonnentet? (Da mener jeg at innbakt i linsekostnaden er kostnaden for en linsekontroll pr.år og muligheten for å ta flere kontroller i året er forsåvidt meningsløs og bare en gimmick for å lokke kunder) Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Bestill linsekurs med linseprøve på Brilleland. Da får du opplæring i hvordan du best skal bruke linsene, så får du også med en liten prøve som du kan prøve frem til kontrollen (1 mnd forbruk tror jeg). Linsekontroll er ikke noe jeg gidder å gjøre hver gang, men når jeg skal ta en synstest så tar jeg gjerne en linsekontroll også. Du finner linser av forskjellige dimensjoner, så i første omgang så ville jeg tatt en linsekontroll slik at du ikke kjøper det første du finner på nettet og tukler med øynene dine. Anbefaler forøvrig dagslinser om du har litt romslig økonomi. Endret 16. oktober 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Økonomien er lite romslig og har brukt månedlinser i 13 år nå og er fornøyd med det . Tror jeg er litt overkvalifisert for linsekurs Men igjen tusen takk for alle svar Endret 16. oktober 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Ah. Fikk feil inntrykk gjennom tråden da. Skal du ha linser kjapt så stikker du bare til hvilken som helst optikerkjede og spør etter hva de har. Vanligvis så har de et godt utvalg du kan få på stedet. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Hehe, skrev tråden under stress så ser den. Men det jeg trenger er bare et par linser. Jeg har bestilt linser på nett men de kommer ikke før minimum en uke. Dette er linser som bare denne nettbutikken har og som jeg liker best. Trenger et par før det- fordi jeg mistet en av de siste linsene jeg hadde (hadde to, en for hvert øye). Har briller men syns det er ubehagelig å gå med. Trenger bare et par med samme styrke som mine til de andre linsene kommer, men det trenger ikke være samme merket. Endret 16. oktober 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 SynSam.Har forresten prøvd å kjøpe linser hos en Brilleland før, men jeg fikk ikke lov, fordi jeg ikke var fast kunde hos dem. Var på ferie i en annen by og trengte noen linser så ble skuffet over dette. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Fast kunde? Jeg er ikke akkurat fast kunde, men jeg har en synstest i systemene demmes og kan kjøpe linser derfra. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) SynSam. Har forresten prøvd å kjøpe linser hos en Brilleland før, men jeg fikk ikke lov, fordi jeg ikke var fast kunde hos dem. Var på ferie i en annen by og trengte noen linser så ble skuffet over dette. Hmm rart Er kanskje litt "heldig" at jeg har flyttet til en ny by og at i den forrige byen jeg bodde i var nærmeste Brilleland 1 og en halv times kjøring. Så sier bare til dem at det er grunnen + at de linsene jeg får i posten går ut av produksjon neste år. Så hvis de er greie så får de jo kanskje en ny kunde når jeg trenger en ny type, så kan jo lokke de med det hvis de begynner å bli kjipe Endret 16. oktober 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hmm rart Er kanskje litt "heldig" at jeg har flyttet til en ny by og at i den forrige byen jeg bodde i var nærmeste Brilleland 1 og en halv times kjøring. Så sier bare til dem at det er grunnen + at de linsene jeg får i posten går ut av produksjon neste år. Så hvis de er greie så får de jo kanskje en ny kunde når jeg trenger en ny type, så kan jo lokke de med det hvis de begynner å bli kjipe Ring diverse butikker på forhånd og spør om de er villige til å la deg kjøp linser, er tipset mitt. Så slipper du å dra et sted og bli avvist. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Ja, sant det, Sparer meg også en tur ned til sentrum, hvis alle sier nei. Men er også lettere å overtale dem face to face tror jeg, hvis de er litt skeptisk til å gi / selge meg bare et par. Endret 16. oktober 2016 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Liten update. Gikk nå på 3 forskjellige optikere. Det var bare Specsavers som spurte om jeg var kunde. De to andre brydde seg ikke om det (Brilleland og Synsam). Men siden jeg har skjeve hornhinner så måtte jeg bestille. Brilleland hadde uansett bare til -3 på lager så har man dårligere syn enn det er man shit out of luck. Så jeg får bare vente til linsene kommer i posten. Igjen Tusen takk for hjelp Endret 17. oktober 2016 av Mr.Duklain 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå