Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger kontaktlinser fort! Hvilken optiker får jeg raskest linser!

Mr.Duklain

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ta dette kort. Jeg trenger kontaktlinser med styrke asap. Hvilken optikerkjede (fysisk butikk) har stort utvalg eller kan skaffe linser fort? Jeg bryr meg ikke om pris!! Jeg takler ikke å gå med briller, så alt av tips setter jeg ekstremt pris stor på! Takk for svar!!!

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste optikere har linser som lagervare. Såsant du er kunde der eller registrerer deg som kunde så kan du få utlevert en prøvepakke for en uke eller ett enkelt sett i krisetilfeller.

Dette trenger du normalt sett ikke å betale for såsant det er en god selger i butikken.

Noen få små lokaler i distriktene har veldig lite utvalg på lager og du kan alltid risikere å treffe unge selgere som ikke enda har mestret selvtenking og derfor ikke tør å skaffe nye kunder (eller holde på eksisterende).

Med andre ord er det bare til å møte opp i hvilken som helst kjede, forklare problemet og be om å få linser.

F.eks var jeg nylig i nabobyen hvor jeg skulle overnatte. Hadde glemt å pakke linser og dro til den lokale butikken av samme kjede jeg har brukt i 15+ år og spurte om å få utlevert ett sett med linser.

Selger nektet så jeg bestemte meg da for at det var siste gang jeg gav synsam mine penger, dro til brilleland og registrerte meg hvorpå jeg fikk en prøvepakke for en uke gratis uten problem. Nå kan brilleland se frem til å ha meg som kunde i mange år fremover og synsam fikk tilbakemelding om hva jeg syntes om kundebehandling i den aktuelle butikken.

Lenke til kommentar

Du forventet å få linser gratis? Hva var grunnen til at du ikke ville betale?

Ja, jeg forventer linser gratis i en slik situasjon. Det er god kundebehandling og god salgsteknikk. Det er ikke linsene de tjener penger på men kontrollene, brillene og solbrillene.

De prøvepakke er uansett ikke for ordinert salg. De ER gratis.

I mitt tilfelle kikka hun på dataen og så at jeg skulle hatt en kontrolltime og ville ikke gi meg linser pga det. Som jeg sier - unge selgere har en tendens til å ikke være i stand til å se mellom fingrene for å yte god service for en kunde. De tør ikke.

Edit:

Kom på at jeg hadde en pakke liggende:)

post-389336-0-90816900-1476620929_thumb.jpg

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Du forventet å få linser gratis? Hva var grunnen til at du ikke ville betale?

Ja, jeg forventer linser gratis i en slik situasjon. Det er god kundebehandling og god salgsteknikk. Det er ikke linsene de tjener penger på men kontrollene, brillene og solbrillene.

Brilleland har gratis kontroller, som du sikkert har merket :)

Lenke til kommentar

Brilleland har gratis kontroller, som du sikkert har merket :)

nei?

De tar jo betalt for det i form av en høyere totalsum i abonnentet?

(Da mener jeg at innbakt i linsekostnaden er kostnaden for en linsekontroll pr.år og muligheten for å ta flere kontroller i året er forsåvidt meningsløs og bare en gimmick for å lokke kunder)

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Bestill linsekurs med linseprøve på Brilleland. Da får du opplæring i hvordan du best skal bruke linsene, så får du også med en liten prøve som du kan prøve frem til kontrollen (1 mnd forbruk tror jeg).

Linsekontroll er ikke noe jeg gidder å gjøre hver gang, men når jeg skal ta en synstest så tar jeg gjerne en linsekontroll også. Du finner linser av forskjellige dimensjoner, så i første omgang så ville jeg tatt en linsekontroll slik at du ikke kjøper det første du finner på nettet og tukler med øynene dine.

Anbefaler forøvrig dagslinser om du har litt romslig økonomi.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, skrev tråden under stress så ser den. Men det jeg trenger er bare et par linser. Jeg har bestilt linser på nett men de kommer ikke før minimum en uke. Dette er linser som bare denne nettbutikken har og som jeg liker best. Trenger et par før det- fordi jeg mistet en av de siste linsene jeg hadde (hadde to, en for hvert øye). Har briller men syns det er ubehagelig å gå med. Trenger bare et par med samme styrke som mine til de andre linsene kommer, men det trenger ikke være samme merket. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

SynSam.

Har forresten prøvd å kjøpe linser hos en Brilleland før, men jeg fikk ikke lov, fordi jeg ikke var fast kunde hos dem. Var på ferie i en annen by og trengte noen linser så ble skuffet over dette.

Hmm rart  :hmm:

Er kanskje litt "heldig" at jeg har flyttet til en ny by og at i den forrige byen jeg bodde i var nærmeste Brilleland 1 og en halv times kjøring. Så sier bare til dem at det er grunnen + at de linsene jeg får i posten går ut av produksjon neste år. Så hvis de er greie så får de jo kanskje en ny kunde når jeg trenger en ny type, så kan jo lokke de med det hvis de begynner å bli kjipe :p

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Hmm rart  :hmm:

Er kanskje litt "heldig" at jeg har flyttet til en ny by og at i den forrige byen jeg bodde i var nærmeste Brilleland 1 og en halv times kjøring. Så sier bare til dem at det er grunnen + at de linsene jeg får i posten går ut av produksjon neste år. Så hvis de er greie så får de jo kanskje en ny kunde når jeg trenger en ny type, så kan jo lokke de med det hvis de begynner å bli kjipe :p

Ring diverse butikker på forhånd og spør om de er villige til å la deg kjøp linser, er tipset mitt. :) Så slipper du å dra et sted og bli avvist.

Lenke til kommentar

Liten update. Gikk nå på 3 forskjellige optikere. Det var bare Specsavers som spurte om jeg var kunde. De to andre brydde seg ikke om det (Brilleland og Synsam). Men siden jeg har skjeve hornhinner så måtte jeg bestille. Brilleland hadde uansett bare til -3 på lager så har man dårligere syn enn det er man shit out of luck. Så jeg får bare vente til linsene kommer i posten. :) Igjen Tusen takk for hjelp :)

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...