Gå til innhold

[Løst] Mobil under 2000 kr med OK lydkvalitet

fa2001

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en mobil som har grei lydutgang. Prioritet er:

- OK lyd

- Pris under 2000 helst

- Kamera

- 16 GB eller mer (evt SD kort men det må regnes med i prisen)

Så er batteri, ytelse, design, osv. alle underordnet og ikke så viktig.

Historien er at jeg har knust en Samsung S6 og S7 (med deksel), og kan rett og slett ikke ha dyre mobiler. Så jeg kjøpte inn en Bluboo X9 fra Kina til under 1000 kr. Men den har relativt dårlig lyd, og verre er at pluggen må holdes inne fysisk, ellers faller den ut av kontakten! Diverse andre skuffende ting som at den har reklame man ikke blir kvitt.

Jeg var veldig fornøyd med lyden på Samsung S6 og S7. Jeg skal bruke noen små øretelefoner som ikke trenger mye kraft (det er en fordel at den ikke er for kraftig sånn at det ikke blir så høyt). Vil gjerne at den ikke skal suse eller at det er forstyrrelser i lyden. Så jeg vet ikke om man kan forvente OK lyd jevnt over, bare unntatt superbillige mobiler som Bluboo... Da er det jo greit nok. Men hadde vært fint om noen har noen erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min Honor 6, men bra lyd er jo veldig subjektivt. Så det beste rådet er vel at trådstarter ikke hører på noen her, men tar seg en tur til noen som selger mobiltelefoner og gjør en lyttetest.

Jeg synes forøvrig Honor gir mye telefon for pengene.

Og til opplysning, TS ønsker tips til tlf med "ok" lyd, ikke "god", som du skriver.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Hadde nærmest kjøpt G4 Play, men har noe trøbbel med BankID. Nå så jeg at den fikk litt slakt for kameraet hos Tek.no. Men godt mulig at jeg går for den likevel, er jo billig og ser fin ut. Og GSMArena (som jeg ikke hadde hørt om før) sier

The Motorola Moto G4 delivered excellently clean output when used with an active external amplifier, getting top marks across the board. Its loudness was above average too, for an impressive showing by the mid-ranger.

The headphones test brought more good news - there’s virtually no degradation outside of the moderate stereo crosstalk hike. Volume remained above average too, so it’s one of the best performances in the price range we’ve seen.

Ang. Honor så fant jeg ikke noen versjon til under 2000, men skal se litt på dem likevel, om det er verd å gå opp litt i pris.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Honor 6, men bra lyd er jo veldig subjektivt. Så det beste rådet er vel at trådstarter ikke hører på noen her, men tar seg en tur til noen som selger mobiltelefoner og gjør en lyttetest.

Og til opplysning, TS ønsker tips til tlf med "ok" lyd, ikke "god", som du skriver.

Beklager at jeg forvekslet ok med god. Men jeg har Honor Holly, og lydkvaliteten på minijack der er langt ifra begge deler. Susing og generelt dårlig kvalitet.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Får slenge meg på å beklage, dumt å spørre om "OK" og ikke god.

Beklager at jeg forvekslet ok med god. Men jeg har Honor Holly, og lydkvaliteten på minijack der er langt ifra begge deler. Susing og generelt dårlig kvalitet.

Får slenge meg på å beklage, dumt å spørre om "OK", ikke god. Det er jo på en måte det samme, eller mer subjektivt hva man mener er OK.

Og Emancipate, akkurat sånne ting jeg var interessert i å høre om. Da skal jeg holde meg unna Holly i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...