Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eks-kone ødelegger forholdet til min datter

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn med min eks-kone. Vi ble skilt for ca 10 år siden pga hennes utroskap. Bruddet var stygt og ungene ble dessverre dradd inn i galskapen. Hun løy for meg i flere måneder og jeg oppdaget hennes utroskap ved en tilfeldighet. Våre barn er nå voksne og har flyttet ut. Jeg har et bra forhold til min sønn, mens forholdet til min datter er dårlig. Hun og moren er nærmest venninner og de henger sammen  hele tiden. Jeg har aldri fortalt ungene var som er grunnen til bruddet, og hadde egentlig aldri tenkt å gjøre det.

Dessverre finner jeg ut at moren har fortalt løgner om meg, hva som er årsaken til bruddet og generelt har hun forsuret forholdet mellom min datter og meg. Jeg er redd for at mitt forhold til min datter skal nærmest forsvinne hvis jeg ikke foretar meg noe.

Bør jeg fortelle henne hva som egentlig skjedde? Hun er over 20 år.... Moren har i alle år forsøkt å skyve meg helt ut, vil skal ikke samarbeide om barna, beskjeder skulle gå igjennom ungene (også økonomiske) og konfirmasjoner måtte vi feire hver for oss. Jeg har opptrådt ordentlig i alle år, dog har jeg av og til blitt sinna på min eks og fortalt hva jeg mener om hennes måte å behandle ungene på. Den dag i dag insiterer hun på at vi skal diskutere problemer ang ungene foran dem....

Anonymous poster hash: ecf7d...a06

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun lyver om hva som var årsaken til bruddet så er det ikke så slemt å fortelle om utroskapen. Problemet er at det ikke er garantert at det blir bedre pga. no ala, "han var så slem så jeg måtte søke trøst andre steder"... Kvinner kan være utspekulerte og med litt tårer så funker slike ting bra.

Så har du det at du bør heve deg over dette, du vil ikke være rasshøl og synke ned på nivået til din x. Det kan ødelegge for deg og din sønn.

Er det verdt risikoen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg er veldig usikker på hva som er rett å gjøre. til nå har jeg ikke gjort noe som helst og forsøkt å være en grei far. det eneste det har resultert i er at mitt forhold til min datter blir dårlige og dårligere. For bare få dager siden traff jeg min eks og mine to barn. Det endte med at hun starter en krangel, ville at vi skulle diskutere problemer foran ungene og til slutt reise hun av sted med barna. Når jeg prøver noen dager etter å få med min datter på noe er hun svært avvisende. slikt skjer igjen og igjen. hva skal jeg gjøre?

Helt siden min datter var liten har hun vært veldig knyttet til sin mor. Uansett hva moren sier eller gjør skal min datter gjøre det samme. jeg har prøvd å komme med råd og innspill, men dette hører hun aldri på.

Lenke til kommentar

Hvis hun lyver om hva som var årsaken til bruddet så er det ikke så slemt å fortelle om utroskapen. Problemet er at det ikke er garantert at det blir bedre pga. no ala, "han var så slem så jeg måtte søke trøst andre steder"... Kvinner kan være utspekulerte og med litt tårer så funker slike ting bra.

Så har du det at du bør heve deg over dette, du vil ikke være rasshøl og synke ned på nivået til din x. Det kan ødelegge for deg og din sønn.

Er det verdt risikoen?

Slutt og gi dårlige råd er mitt råd til deg . Sannheten har aldri skadet noen, det er løgnen og bedraget som alltid skader.

Jeg har selv blitt sveket, har ikke fortalt noen grunnen til at et langt ekteskap gikk rett vest. Årsakene er sikkert mange, men min kone svek meg med massivt utroskap. Jeg er smart og ressurssterk og fant ut av løgnene selv. Samlet masse beviser som jeg konfronterte min kone med. Har tatt vare på alle bevisene og lagret de på forskjellige servere kryptert. De følger meg i graven så lenge min kone holder seg unna, og ikke forteller løgner til andre. Men finner hun på noe slikt så skal hun og alle andre konfronteres med de skitne, brutale, harde fakta.

Nå høres det ut som dattera til denne mannen er hjernevasket om opplysningene er korrekt. Men fakta er fakta uansett. Sannheten burde alltid kunne fortelles. Tåler ikke mennesker dette, da har de en syk oppfatning av sin tilværelse rett og slett.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg er veldig usikker på hva som er rett å gjøre. til nå har jeg ikke gjort noe som helst og forsøkt å være en grei far. det eneste det har resultert i er at mitt forhold til min datter blir dårlige og dårligere. For bare få dager siden traff jeg min eks og mine to barn. Det endte med at hun starter en krangel, ville at vi skulle diskutere problemer foran ungene og til slutt reise hun av sted med barna. Når jeg prøver noen dager etter å få med min datter på noe er hun svært avvisende. slikt skjer igjen og igjen. hva skal jeg gjøre?

Helt siden min datter var liten har hun vært veldig knyttet til sin mor. Uansett hva moren sier eller gjør skal min datter gjøre det samme. jeg har prøvd å komme med råd og innspill, men dette hører hun aldri på.

Du og bare du kjenner til forholdet i ditt liv. Men hva har du å tape på at sannheten blir fortalt ? Forstår at du som en redelig og ærlig sjel ikke vil eksponere din kone uansett hvor jævlig hun har vært. Men et sted går grensen.

Så er spørsmålet ! Har du bare ditt ord på dette ? Eller har du beviser ? For uten kan du like godt bare holde kjeft.

Lenke til kommentar

Jeg har to barn med min eks-kone. Vi ble skilt for ca 10 år siden pga hennes utroskap. Bruddet var stygt og ungene ble dessverre dradd inn i galskapen. Hun løy for meg i flere måneder og jeg oppdaget hennes utroskap ved en tilfeldighet. Våre barn er nå voksne og har flyttet ut. Jeg har et bra forhold til min sønn, mens forholdet til min datter er dårlig. Hun og moren er nærmest venninner og de henger sammen hele tiden. Jeg har aldri fortalt ungene var som er grunnen til bruddet, og hadde egentlig aldri tenkt å gjøre det.

Dessverre finner jeg ut at moren har fortalt løgner om meg, hva som er årsaken til bruddet og generelt har hun forsuret forholdet mellom min datter og meg. Jeg er redd for at mitt forhold til min datter skal nærmest forsvinne hvis jeg ikke foretar meg noe.

Bør jeg fortelle henne hva som egentlig skjedde? Hun er over 20 år.... Moren har i alle år forsøkt å skyve meg helt ut, vil skal ikke samarbeide om barna, beskjeder skulle gå igjennom ungene (også økonomiske) og konfirmasjoner måtte vi feire hver for oss. Jeg har opptrådt ordentlig i alle år, dog har jeg av og til blitt sinna på min eks og fortalt hva jeg mener om hennes måte å behandle ungene på. Den dag i dag insiterer hun på at vi skal diskutere problemer ang ungene foran dem....

Kan du bevise utroskapet? Hvis ikke vil det ikke hjelpe deg. Hun vil jo ikke tro på deg uansett...

Anonymous poster hash: 36e64...a9f

Lenke til kommentar

Situasjonen er ike helt den samme, men det kan være nyttig å lese denne artikkelen: http://www.aftenposten.no/amagasinet/Frode-Thuen-Han-nektes-a-vare-far-og-bestefar-605863b.html

Når det gjelder å fortelle årsaken til skilsmissen, er det nok lurt å la være. Istedenfor å være en enkel løsning har slike ting en tendens til å få allerede vonde situasjoner til å eskalere til det verre. Og da er det ikke mulig å putte tannkremen tilbake i tuben.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Vær en grei og ordentlig fyr i alle situasjoner. Hold deg kun til fakta og vær konsekvent. Det er ikke sikkert at det ordner opp i forholdet til din datter, men det gjør at du beholder din omgangskrets og din anerkjennelse. Elsk din datter betingelsesløst uten å la deg bli behandlet som en fjott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...