Omnithunder Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Som er en ompakket Audi R8 som også eier Lamborghini. Lamborghini Gallardo ble lansert i 2003, Audi R8 i 2006. Audi R8 er basert på Lamborghini Gallardo plattformen, ikke omvendt. 1 Lenke til kommentar
strøsand Skrevet 8. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Tenkte bare å spørre om ett oppfølgingsspørsmål. Siden jeg må spare penger som fattig student, så har jeg enda ikke fått kjøpt noe kamera, men veldig god tid til å undersøke. Liker veldig godt størrelsen på speilløse kameraer har jeg funnet ut. Men lurer litt på hvordan Olympus EM-5/10 mk ii klarer seg under dårlige lysforhold? Tar mye bilder i skumring, klatrer veldig mye og fisker en god del. Derfor kan jeg ikke tillate meg alt for lang lukkertid, siden det er mye bevegelse. På mitt olympus e-520 så blir bildene nærmest ubrukelige når jeg nærmer meg 800 ISO på f.3.6 i skumring. Så klart har objektivet mye å si, men det hadde vært veldig kjekt å kunne sette opp ISO til 800 uten å bekymre seg for bildene etterpå. Noen med dette kameraet som har erfaringer? Og et lite spørsmål til, er det lurere å kjøpe EM-10 ii, og slenge på ett mer lys-sterkt objektiv? Kan legge til at jeg også vurderer speilløse med APS - C sensor. Endret 8. desember 2016 av strøsand Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Jeg har en Olympus E-M5 og tar bilder opp i ISO 3200; Det er noe støy men bildene er fullt brukbare. EM 10MkII er like god. Klarer du deg med ISO 1600, så er det ingen grunn til bekymring. ISO 3200 i skumringen: Endret 8. desember 2016 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Jeg har en Olympus E-M5 og tar bilder opp i ISO 3200; Det er noe støy men bildene er fullt brukbare. EM 10MkII er like god. Klarer du deg med ISO 1600, så er det ingen grunn til bekymring. ISO 3200 i skumringen: Det ser greit ut på skjerm, men D5 svinger (som i en god ting; ikke fysisk eller bildemessig) litt mer i slikt miljø for å si det pent. Både på dynamikk og ISO-støy. Men skal man bruke dem på web så duger dette lenge. Bra bilde forøvrig Endret 8. desember 2016 av TGB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Det ser greit ut på skjerm, men D5 svinger (som i en god ting; ikke fysisk eller bildemessig) litt mer i slikt miljø for å si det pent. Både på dynamikk og ISO-støy. Men skal man bruke dem på web så duger dette lenge. Bra bilde forøvrig Det er klart at en D5 er mye bedre. Men for prisen til en D5 med en grei zoom, så får jeg kjøpt E-M5 med en grei zoom og økonomi til de tre neste feriene mine ... Det som hadde vært mer interessant, hadde vært å sammenligne den nye E-M1 II mot f.eks. D3. Det gir en pekepinn om utviklingen- Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg vil anbefale E-M5 mk2 eller E-M10 mk2 og et lys-sterkt fastobjektiv. IS er kjempegod og med for eksempel f1.8 så trenger man ikke å bruke mer enn ISO 1600. Man kan ta lange håndholdte eksponeringer med 12,17 eller 25mm. Det går å ta helt opp i ett sekund lange eksponeringer med 25mm f1.8, men man bør sjekke resultatet før man går hjem. Uavhengig av kamera så vil jeg anbefale deg en gorillapod. Det åpner for nye muligheter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå