Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tegnet forsikring på behov og fikk bekreftet dekning av selger


Tarzan1975

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg byttet nylig forsikring og i den anledning så mot slutten så nevnte jeg også at jeg hadde tilhengere med stillas som måtte forsikres.

Disse sto på egen eiendom og skulle i følge selger være dekket av min innboforsikring.

 

Så, for første gangs siden jeg begynte med stillashengere, 5 år siden, så ble det stjålet en henger med stillas for 2 mnd siden.

 

Da jeg tok kontakt med forsikring så strandet det fullstendig da de først da gikk i detalj om hengers tillatte totalvekt. Som i dette tilfellet var 1400 kg, og forsikring dekker bare opp til 750 kg.

 

Detaljer rundt mine hengere ble ikke diskutert under tegning, selger bare forsikret meg om at jeg var dekket gjennom min innbo.

 

Så la jeg ved pris på stillas fra selger her i byen, som var på 46000,-. Detaljer rundt stillas , slik som verdi var heller ikke tatt opp av selger under tegning.

 

Så totalt var i hvertfall verdi på det som var stjålet 75000,-

 

Og nå tilbyr forsikringen 20 000,- , hvor de IKKE dekker henger.

 

Jeg klaget på vedtaket deres og de har hatt det internt hvor de står på sitt og legger skylden over på meg.

 

Neste steg er å gi saken videre til finansklagenemda.

 

 

Noen som har noen tips om hva som kan gjøres ? Erfaringer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å være pekefingeren. Du bør alltid sjekke avtalen skikkelig, les alt. Så bør du også få navn på den du snakker med og ta opp samtalen. Det er mange forsikringssaker som kunne gått bedre for kunden hvis det ble gjort.

 

Meeeen, det er ikke uvanlig at selgere ikke gir nok info og bare sier "det går så bra så", burde vært strengere regler slik at man heller syntes selgeren ble masete. En lang samtale er bedre enn å sitte med skjegget i postkassa i ettertid.

Lenke til kommentar

Avtalen er muntlig pr telefon, og på mail så sier representanter fra selskapet at de venter på svar fra sjef ang hva de skal gjøre for å ordne opp.

Navn på selger har jeg.

 

I tillegg så ble avtalen min på innbo endret, dvs min dekning som var på 500 000,- ble økt til 1000 000,-

Jeg vil tørre å påstå at dette burde også være noe som gir kunden en klar indikasjon på at dekning er utvidet.

 

De sier jo ingenting ang detaljer rundt hva som faktisk ble sagt. De kun forholder seg til vilkårene.

 

Og i etterkant har jeg sjekket selskapets FB side, hvor det er svært dårlig tilbakemelding fra kunder der.

 

Jeg har også bedt de ta kontakt for å ordne opp i forsikringen slik at den faktisk gir rett dekning, dette skjer heller ikke, så når saken er avgjort endelig så bytter jeg fort som F.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...