Gå til innhold

Strøm til skjermkortet: En eller to strømkabler


DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg har anskaffet meg et nytt skjermkort: EVGA GeForce GTX 1080 FTW Hybrid Gaming.

Dette skjermkortet har 2stk. 8pin power connectors. Mitt første High-End skjermkort.

 

Fra PSU har jeg VGA strømkabel med to utganger på 6+2pin. Jeg har også VGA strømkabel med en utgang på 6+2pin.

Skal jeg koble til skjermkortet 2stk av sistnevnte kabel, eller holder det med den andre som har to utganger?

 

Den sistnevnte strømkabelen hadde jeg nok forvekslet med en CPU strømkabel hadde den ikke vært merket med VGA.

post-9575-0-62227000-1476519220_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er to 6+2 kontakter på én kabel må det da være beregnet på å kunne brukes? Den ene skal vel ikke være til pynt?

 

Den er ikke til pynt det er for pynt :) 1 kabel klarer å levere en gitt mengde så med to kabler så får man mer strøm til GPU'en.

 

Edit; Altså at 1 kabel gir mindre kabelrot og ser penere ut.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Når det er to 6+2 kontakter på én kabel må det da være beregnet på å kunne brukes? Den ene skal vel ikke være til pynt?

 

Den er ikke til pynt det er for pynt :) 1 kabel klarer å levere en gitt mengde så med to kabler så får man mer strøm til GPU'en.

 

Edit; Altså at 1 kabel gir mindre kabelrot og ser penere ut.

 

Det er 8(6+2) pins-kontakta på skjermkortet som er spesifisert til 150W, ikke selve kabelen. Kabelparene klarer langt mer. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hvis man har et skjermkort som ikke krever altfor mye strøm så går det greit med en kabel.

Forskjellen er på PSU siden, om en kontakt skal belastes med all strøm eller om den fordeles på to kontakter. Høy strømbelastning på kontakten kan føre til varmgang og brente pinner.

Det finnes ingen fasit. Det går antagelig bra med en kabel, men hvis man står der med defekt PSU pga brente kontakter vil man ønske at man valgte å bruke to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...