utpåturaldrisur Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Har vært på sesjon del 2 og har kommet inn i Sanitetsbataljonen. Gleder meg masse, og tror det blir et veldig lærerikt og gøy år. Håper på en del arbeid ute i felt, og at jeg får utforderet meg selv. Ser at mange skriver at sanbn kan være kjedelig, men som en gjennomsnittlig godt trent jente får jeg vel brynt meg nok i denne tjenesten? Og jeg får vært ute i felt? (tenker forresten å studere medisin senere, så jeg vet kunnskapen jeg tilegner meg vil komme til nytte) Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 "Krevende" kan være så mangt! Rekrutten er relativt lik overalt i Forsvaret (samme "læreplan"), og er ganske fysisk.Hæren er generelt også fysisk. That being said: de fleste avdelingene i Hæren er oppsatt på kjøretøy, og kjører utstyret dit det skal (vanskelig å frakte artilleri, feltsykehus, ambulanser og sambandsstasjoner i ryggsekken), så det blir naturlig nok litt mindre "trasking" etter rekrutten. Det betyr ikke at man ikke kan bli trøtt, sliten, kald og stressa for det om! Hvis du har interesse for sanitet og vil fortsette med studier etterpå, kommer du nok ikke til å kjede deg eller føle deg for lite utfordret 1 Lenke til kommentar
utpåturaldrisur Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Så godt å høre! Tusen takk for svar Gleder meg masse! Lenke til kommentar
utpåturaldrisur Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2016 Så godt å høre! Tusen takk for svar Gleder meg masse! Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Kan sikkert også påvirke tjenesten litt mtp hvilke underavdelinger du ønsker deg å havne i (sykehuskompani, hjelpeplasstropp, evak-tropp etc), og hvilken rolle du får (vognfører, medic, vognkommandør f.eks.). Dette får du sikkert mye bedre info om i løpet av rekrutten. Jeg har aldri tjenestegjort i SanBn selv (bare hospitert der), da jeg var befalselev (sanitet) ved Luftforsvarets befalsskole.Hvis du ønsker en enda større utfordring kan du jo alltids søke befalsskolen! Er ikke 100% sikkert at man plasseres på førstevalget etterpå, men meg bekjent pleier ikke sanitet å være et alt for populært førstevalg blant BS-elevene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå