Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært på sesjon del 2 og har kommet inn i Sanitetsbataljonen. Gleder meg masse, og tror det blir et veldig lærerikt og gøy år. Håper på en del arbeid ute i felt, og at jeg får utforderet meg selv. Ser at mange skriver at sanbn kan være kjedelig, men som en gjennomsnittlig godt trent jente får jeg vel brynt meg nok i denne tjenesten? Og jeg får vært ute i felt?

(tenker forresten å studere medisin senere, så jeg vet kunnskapen jeg tilegner meg vil komme til nytte)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

"Krevende" kan være så mangt! Rekrutten er relativt lik overalt i Forsvaret (samme "læreplan"), og er ganske fysisk.
Hæren er generelt også fysisk. That being said: de fleste avdelingene i Hæren er oppsatt på kjøretøy, og kjører utstyret dit det skal (vanskelig å frakte artilleri, feltsykehus, ambulanser og sambandsstasjoner i ryggsekken), så det blir naturlig nok litt mindre "trasking" etter rekrutten. Det betyr ikke at man ikke kan bli trøtt, sliten, kald og stressa for det om! :) Hvis du har interesse for sanitet og vil fortsette med studier etterpå, kommer du nok ikke til å kjede deg eller føle deg for lite utfordret :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan sikkert også påvirke tjenesten litt mtp hvilke underavdelinger du ønsker deg å havne i (sykehuskompani, hjelpeplasstropp, evak-tropp etc), og hvilken rolle du får (vognfører, medic, vognkommandør f.eks.). Dette får du sikkert mye bedre info om i løpet av rekrutten. Jeg har aldri tjenestegjort i SanBn selv (bare hospitert der), da jeg var befalselev (sanitet) ved Luftforsvarets befalsskole.

Hvis du ønsker en enda større utfordring kan du jo alltids søke befalsskolen! Er ikke 100% sikkert at man plasseres på førstevalget etterpå, men meg bekjent pleier ikke sanitet å være et alt for populært førstevalg blant BS-elevene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...