Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

For en ateist så er vel døden, som tilstand, til forveksling lik den tilstanden man var i før man var født.

Jaha. Hva vet du om tilstanden før du ble født?

Er det ikke merkelig at det nyeste innen vitenskapen er å søke ting som ikke eksisterer og at nyere vitenskapelige teorier går ut på at uendelige parallelle universer eksisterer (schrødingers katt - kvantevitenskap)

Hva får deg da til å anta at alt kun er slik du ser eller for å spørre på en annen måte, hvorfor tror du sannsynligheten for at ting er slik du ser, er høyere enn at det finnes virkeligheter som du ikke kjenner til?

Hvordan vet du overhode at den virkeligheten du oppfatter er ekte? Hvordan vet du at du ikke har uendelig liv eller at dette livet kun er en del av et høyere liv?

Hva vet du om tilstanden før du blir født?

Hva får deg til å tro at alt dette vitenskapen forsker på som vi ikke kjenner enda fører til bibelske sannheter?

Kanskje det er helt andre resultater som dukker opp som fjerner oss enda mere fra jahve og Jesus.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat som Islamister (satanister) angriper og utrydder Kristne i midt-østen ønsker anti-Kristne å gjøre det samme i Europa. De hater og frykter Kristendommen.

Det er ikke ukjent.

Islamister er satanister?

Det er ingen som tar det seriøst zeebra. Du er forvirret og vet ikke hva du snakker om.

Det IS har gjort de siste årene i midtøsten har kristne gjort over alle verdensdeler i årtusener.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg har sett hva som virkelig foregår rundt meg og fått svar på alt, Gud lot det skje! Dermed er sannheten som styrer meg!  :)

Og de fantasiene er du den eneste som har hatt? Du aner ikke hvor mye vondt disse fantasiene har gjort rundt om i verden fordi DE trodde det var sannheten, og ikke deres egne fantasier som styrte dem...  :( Du tror ALT for godt om deg selv og egne fantasier.. 

Hvordan ser du for deg døden som ateist? En evig tilstand av å ikke eksistere? Hva er evigheten, har det en begynnelse og en slutt, eller er det som en sirkel? Hvordan kom isåfall denne tids-sirkelen til, har den altid eksistert fordi det er like logisk som at noe aldri har eksistert? Og isåfall, hvorfor gir eksistensen mening? Tyder ikke det på at noen har skapt lovene i universet, og gjort det sånn at du føler ditt liv gir en slags mening når du sitter her og slenger med leppa, tyder ikke det på at opphavet ditt er et tilsvarende vesen med mål og mening bak det han gjør, istedet for at du er en trekant som spretter rundt inne i en firkant? Det står at Gud i begynnelsen skapte mennesket i sitt bilde.

Nei, ingen gud har vært nødvendig for å forklare noen verdens ting så langt. Og hva nøyaktig forklarer du med en gud egentlig? Setter du opp regnestykker som dette 234+2/44 * gud = 15 000 000 001 ?

Jeg forholder meg til virkeligheten når det kommer til å dø jeg, hjernen min slutter å eksistere og det var det. Ingen grunn til å holde seg med bronsealder fantasier... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

For en ateist så er vel døden, som tilstand, til forveksling lik den tilstanden man var i før man var født.

Er det ikke merkelig at det nyeste innen vitenskapen er å søke ting som ikke eksisterer og at nyere vitenskapelige teorier går ut på at uendelige parallelle universer eksisterer (schrødingers katt - kvantevitenskap)

Hva får deg da til å anta at alt kun er slik du ser eller for å spørre på en annen måte, hvorfor tror du sannsynligheten for at ting er slik du ser, er høyere enn at det finnes virkeligheter som du ikke kjenner til?

Hvordan vet du overhode at den virkeligheten du oppfatter er ekte? Hvordan vet du at du ikke har uendelig liv eller at dette livet kun er en del av et høyere liv?

Jeg kan ikke vite om den virkeligheten jeg opplever er den endelige virkeligheten. Men jeg anser det som klokt å spille etter spillereglene som denne virkeligheten byr på. Jeg kan ikke vite at batterisyre ikke gir meg en ekstasisk opplevelse og sender min sjel til himmels og vekk fra mitt jordlige skall. Men jeg har ingen god grunn til å tro at det skjer dersom jeg drikker batterisyre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. 

Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde

Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne!

Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv

Nå er ikke du involvert i satanisme eller slike forskrudde ting jeg var borte i, men buddhisme tror jeg er et blindspor. Jeg tror på bibelen, og det er egenerfart.

Akkurat som Islamister (satanister) angriper og utrydder Kristne i midt-østen ønsker anti-Kristne å gjøre det samme i Europa. De hater og frykter Kristendommen.

Det er ikke ukjent.

Ser du på meg som en fiende av kristendommen?

Du er vel Buddist? Og du hater vel ikke Kristendommen?

Lenke til kommentar

Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. 

Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde

Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne!

Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv

Nå er ikke du involvert i satanisme eller slike forskrudde ting jeg var borte i, men buddhisme tror jeg er et blindspor. Jeg tror på bibelen, og det er egenerfart.

Det er ikke ukjent.

Satanister er de ikke, men muslimer er på feil spor, under loven og "av denne verden", derfor foretrekker mange ateister, humanister etc dem foran kristne selv om de rent praktisk står milevis fra hverandre og ville heller hatt med kristne å gjøre (begge grupper) om de er ærlige med seg selv..Men som du ser han med grisehodet etc skriver, han blir fysisk uvel av kristne (fordi vi sier sannheten). Denne verden elsker sine egne, står det i bibelen.

Blande seg inn i politikk osv sier bibelen vi ikke skal gjøre, jeg skal mao. ikke prakke bibelske lover på ikketroende hedninger, hva jeg velger å gjøre som kristen er helt og holdent MIN SAK. De kan legalisere bordeller, narkotika etc for min del, det er opp til meg og andre kristne å styre unna det og ikke noe jeg legger meg i. Men du har desverre en god del kristne som vil prakke sin moral på andre, skriker at homser vil havne i helvete så det er mange folk som kaller seg kristne som jeg missliker holdningene til. Jesus ber oss ikke om å dømme andre, men sier budene i bibelen lett kan ramses opp med: elsk din Gud og elsk din neste som deg selv, det er det han vil vi skal bruke bibelen og troen vår til.

Bibelen ber oss vokte oss for falske profeter. Det er bare en vei ut av denne verden, og det igjennom Jesus. Og etter egne erfaringer mht overnaturlige ting, så er det akkuratt det jeg tror. Muslimer opererer med "folk av boken" om kristne og jøder, som skal ha krav på en viss beskyttelse under islam, hvis de følger koranen. Greia er at en del muslimer ikke gjør det.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hva vet du om tilstanden før du blir født?

Hva får deg til å tro at alt dette vitenskapen forsker på som vi ikke kjenner enda fører til bibelske sannheter?

Kanskje det er helt andre resultater som dukker opp som fjerner oss enda mere fra jahve og Jesus.

Nei, altså vitenskapsfanatikere (ikke vitenskapsmenn), altså de som har vitenskapen som religion uten at de er vitenskapsmenn, de tror jo kun på det som er foran øynene deres. Hadde vært et paradoks om kvantefysikk hadde bevist at ting ikke bare er slik som det ser ut.

Det har jo egentlig allerede skjedd med atomfysikk. Vi kan jo ikke se atomer, men alikevel sitter det i vitenskapsfanatikernes sinn igjen en eller annen følelse at det kun er det vi kan se rundt oss som er virkelig og at alle andre ting er en umulighet.

Jeg vet ikke noe om tilstanden før jeg ble født, men jeg påstår heller ikke noe om den. Jeg husker heller ingenting fra når jeg var baby. For alt jeg vet kan hvem som helst ha implantert en biosensor i hjernen min når jeg var baby. Folk flest vet veldig lite. De vet hvem foreldre er fordi de har lært hvem de er, ikke fordi de vet hvem de er, og ikke fordi de har beviser. Selvsagt er det mulig å skaffe bevis, men det er tåpelig å mistro forklaringen på hvem som er foreldrene dine. Men poenget er alikevel at vi ikke vet med sikkerhet, noe så enkelt. Så hvordan skal man påstå altslags ting om hva som var realiteten før man ble født? Det blir jo bare litt absurd. Det er ingen som svaret på det.

Rent religiøst sett er det jo en rekke muligheter og forklaringer som er meget interessante og som i høyeste grad gjør det sannsynlig at religion på en eller annen måte er riktig, trass sannsynlighetsregning folk som kun forholder seg til vitenskap kan komme frem til.

Lenke til kommentar

Satanister er de ikke, men muslimer er på feil spor, under loven og "av denne verden", derfor foretrekker ateister dem foran kristne selv om de rent praktisk står milevis fra hverandre og ville heller hatt med kristne å gjøre (begge grupper) om de er ærlige med seg selv... Blande seg inn i politikk osv sier bibelen vi ikke skal gjøre, jeg skal mao. ikke prakke bibelske lover på ikketroende hedninger, hva jeg velger å gjøre som kristen er helt og holdent MIN SAK, det er en korrekt bibelsk tolkning av det som står. De kan legalisere bordeller, narkotika etc for min del, det er opp til meg å styre unna det og ikke noe jeg legger meg i.

Bibelen ber oss vokte oss for falske profeter. Det er bare en vei ut av denne verden, og det igjennom Jesus. Muslimer opererer med "folk av boken" om kristne og jøder, som skal ha krav på en viss beskyttelse under islam, hvis de følger koranen. Greia er at en del muslimer ikke gjør det.

Folk som bevisst gjør valg om å drepe og skape lidelse er vel det man kan kalle ondskapens tjenere?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Det er ikke ukjent.

Islamister er satanister?

Det er ingen som tar det seriøst zeebra. Du er forvirret og vet ikke hva du snakker om.

Det IS har gjort de siste årene i midtøsten har kristne gjort over alle verdensdeler i årtusener.

Nei, jeg snakker om terroristene, synderne, drapsmennene, løgnerne, tyvene og jævlene som kaller seg Islamic State og farer rundt med hor og ondskap.

Poenget er jo at jeg sier de ikke er Muslimer, de er Satanister.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke vite om den virkeligheten jeg opplever er den endelige virkeligheten. Men jeg anser det som klokt å spille etter spillereglene som denne virkeligheten byr på. Jeg kan ikke vite at batterisyre ikke gir meg en ekstasisk opplevelse og sender min sjel til himmels og vekk fra mitt jordlige skall. Men jeg har ingen god grunn til å tro at det skjer dersom jeg drikker batterisyre.

Nei, men du vet du dør hvis du drikker batterisyre, men du vet ikke hva som skjer når du dør. Så resonneringen din er feil i min formening.

Påstanden din var at når man dør vil tilstanden være til forveksling lik den før man ble født. Hvordan vet du det? Og vet du overhode noe som helst om tilstanden før man blir født eller etter man dør?

Jeg sier ikke du tar feil med påstanden din. Jeg bare påstår at du ikke kan komme med den påstanden. Ja, det var en løs påstand med bruk av "vel".. Jeg er klar over det, men jeg ville argumentere mot den alikevel. For alt du vet kan du ha rett. Kanskje du er hos Gud rett før du blir født og rett etter du dør. Det vet du jo ingenting om, ei heller jeg.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Mine fantasier er sannheten, derfor har jeg alltid rett. Fin kortslutning!

Heldigvis er den ingen andre enn deg her inne som påstår å sitte med sannheten og svarene. Poenget er bare at de fleste er voksne nok til å innse det og har et stort nok og åpent nok sinn til å ta i betraktning alle muligheter, istedenfor å begrense alt til en eller annen snever tro om hvordan ting forholder seg i en dogmatisk verden hvor "jeg'et" alltid har rett.

Lenke til kommentar

Satanister er de ikke, men muslimer er på feil spor, under loven og "av denne verden", derfor foretrekker ateister dem foran kristne selv om de rent praktisk står milevis fra hverandre og ville heller hatt med kristne å gjøre (begge grupper) om de er ærlige med seg selv... Blande seg inn i politikk osv sier bibelen vi ikke skal gjøre, jeg skal mao. ikke prakke bibelske lover på ikketroende hedninger, hva jeg velger å gjøre som kristen er helt og holdent MIN SAK, det er en korrekt bibelsk tolkning av det som står. De kan legalisere bordeller, narkotika etc for min del, det er opp til meg å styre unna det og ikke noe jeg legger meg i.

Bibelen ber oss vokte oss for falske profeter. Det er bare en vei ut av denne verden, og det igjennom Jesus. Muslimer opererer med "folk av boken" om kristne og jøder, som skal ha krav på en viss beskyttelse under islam, hvis de følger koranen. Greia er at en del muslimer ikke gjør det.

Folk som bevisst gjør valg om å drepe og skape lidelse er vel det man kan kalle ondskapens tjenere?

Djevelen er denne verdens fyrste står det, og det står også at andre guder er demoner ... f.eks odin, tor, zeus, mars og for alt jeg vet også allah, som vel går på det som det står om i gamletestamentet mht "falne engler" og som Erik von Danichen og disse her er litt inne på i "chariot of the gods" som han krediterer til ufoer/romvesner.

Men jeg tror ikke muslimer bevisst tjener satan. Når jeg var inne i disse okkulte greiene og trodde på mye av de løgnene og halvsannhetene jeg fikk servert i konspirasjonssirkler og diverse, så var det jo satan som foret meg med det, og han avlørte jo seg selv så jeg skulle bli forbannet på ham, for da har han meg akkuratt der han vil ha meg. Sånn er det nok i stor grad med muslimer og. Godt ment, til en viss grad ivertfall... Men... ja... mer er det vel ikke nødvendig å si.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Nei, men du vet du dør hvis du drikker batterisyre, men du vet ikke hva som skjer når du dør. Så resonneringen din er feil i min formening.Påstanden din var at når man dør vil tilstanden være til forveksling lik den før man ble født. Hvordan vet du det? Og vet du overhode noe som helst om tilstanden før man blir født eller etter man blir født?Jeg sier ikke du tar feil med påstanden din. Jeg bare påstår at du ikke kan komme med den påstanden. Ja, det var en løs påstand med bruk av "vel".. Jeg er klar over det, men jeg ville argumentere mot den alikevel. For alt du vet kan du ha rett. Kanskje du er hos Gud rett før du blir født og rett etter du dør. Det vet du jo ingenting om, ei heller jeg.

For å si det litt annerledes: det som gjør meg til meg er etter alt å dømme rotfestet i noe fysisk, mer spesifikt hjernen. Man kan skade hjernen slik at det jeg-et som var der blir forandret. Vi har ennå ingen gode grunner (etter min mening såklart) til å tro at det som gjør meg til meg overlever min hjernes fysiske død. Hva ved meg skulle overleve, hva gjør det til meg og på hvilken måte er dette meg-et kapabel til å interagere med en verden hinsides den vi opplever her og nå?

Igjen, disse eksistensielle spørsmålene har vi ingen svar på og det er mulig vi aldri får det. Jeg sier heller ikke bastant at jeg vet med absolutt 100% sikkerhet at det ikke er noe liv hinsides døden. Jeg sier bare at vi ikke har noen gode eksempler på at noe slikt har forekommet eller at er trolig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, altså vitenskapsfanatikere (ikke vitenskapsmenn), altså de som har vitenskapen som religion uten at de er vitenskapsmenn, de tror jo kun på det som er foran øynene deres.

Hvem er det du sikter til her nå?

Hadde vært et paradoks om kvantefysikk hadde bevist at ting ikke bare er slik som det ser ut.

Nå viser vel kvantefysikken nettop det, at ting ikke alltid er som de ser ut og at det foregår merkelige ting når man dykker ned på partikkelnivå, noe forskerne ønsker å få en bedre forståelsee for.

Det har jo egentlig allerede skjedd med atomfysikk. Vi kan jo ikke se atomer, men alikevel sitter det i vitenskapsfanatikernes sinn igjen en eller annen følelse at det kun er det vi kan se rundt oss som er virkelig og at alle andre ting er en umulighet.

Just a bunch of BS.

Atomer har forskerne faktisk sett og manipulert og det vi ikke har sett eller sett anntydninger til eller finnes matematiske beregninger for er det lite vits i å tro på for det blir vill gjetning eller religion om du vill.

Litt som Higgs bosonet, det fantes matematiske formler for det og hypoteser for at det måtte være der og plutselig fant forskerne på Cern sporene etter det.

Men om jeg en dag mot alle odds etter å ha falt og slått meg eller noe skulle velge å ikke være ateist lengere føler jeg buddhismen slik Bhu tho forklarer den virker mye mere troverdig og tilltalende en kristendommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blande seg inn i politikk osv sier bibelen vi ikke skal gjøre, jeg skal mao. ikke prakke bibelske lover på ikketroende hedninger, hva jeg velger å gjøre som kristen er helt og holdent MIN SAK.

Selvfølgelig skal kristne prakke sine religiøse regler på hedninger. Selvsagt skal de kristne ta den politiske makta. Gi skattepengene fra fellesskapet til kirka. Sende barna i offentlig skole til gudstjeneste. Ha offentlige ansatte prester.

Det er hele poenget med kristendommen. Makt og undertrykkelse. Eller som du liker å kalle et, "sannhet".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...