Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg er dårlig på å få frem at det jeg pekte til eller forsøkte å få frem er at ingen kjenner vel sannheten .., jeg gjør ikke det i hvert fall, og det er vel sånne troende som går rundt å messer om at de har funnet den eneste ene osv .. Du må være snill å ikke gi meg vann til den gamle mølla som går på at ateisten også bare er en troende, som er avhengig av eks en kristen for å eksistere .. :p

Da missforsto jeg hva du mente og takker for en bedre forklaring.

Det er selvsagt ingen som sitter på en absolutt sannhet og når jeg skriver om sannhet dreier det seg om hva som er sant for meg på bakgrunn av det jeg forstår som ikke nødvendigvis er en anbolutt sannhet men noe må jeg kalle det.

Hadde et par fint små glimt av fravær av usant når jeg var oppe i det høye nord, og det var når man var ute på en liten tur sammen med en vanlig kompis. Vi tok oss frem til ett sted i ødemarken hvor noen hadde satt opp en Lavo for fri benyttelse. været var ikke noe å skryte av, så det ble mest at vi satt inne og passet ett dugelig bål, og grillet noen pølsesnabber, og pratet litt. Vi ble der til det var helt mørkt før vi dro hjemover. Kompisen min ble litt smågrinet når jeg ikke automatisk var enig med han at ja dette var en veldig fin tur .. jeg sa vel noe sånt som at det var ganske kjedelig i grunnen. 

Men når vi kom ut og når en da tittet opp skjedde alt samtidig, for der fikk man Melkeveien helt innpå seg, samtidig som de fyrte av ett par laser stråler fra en fjelltopp i nærheten (nordlys forskning). Og jeg som ikke har sett veien vår på aldri så lenge fordi man bor sånn til at den ikke er synlig, gikk nesten i knestående av overraskelsen over gjensynet og hvor vakker space er. Det vakre lå egentlig ikke i at man tittet til man var lei som jo er vanlig - nei, det vakre kommer i ett glimt før tanken slår inn og legger slør over virkeligheten - og denne gangen var jeg tilfeldigvis så stille innvendig at jeg fikk med meg den brøkdelen av ett sekund, men i den brøkdelen ligger alt hvis du forstår. Og når vi hadde gått såpass at vi fikk øye på lysene fra tettstedet, kom det ett nytt sånt øyeblikk hvor luften er krystallklar og crisp, en perfekt halvmåne glødet rett over ett berg som ligger tett opp mot sentrum av landsbyen, og litt til høyre i space lekte nordlyset på ca en kvart av himmelen. 

Kompisen forstod ikke det spøtt når jeg da mente at de to bittesmå sekundene uten "egen kommentar i bevisstheten" men bare våken tilstedeværelse gav den ellers så kjedelige turen ett løft opp på øverste hylle for meg. 

Så det er for meg virkeligheten

legger ved ett bilde fra området, som slett ikke er ueffent, men så klart får ikke bildet frem annet enn en liten brøkdel av den virkeligheten jeg snakker om

14753937_10157479813250411_3153979232038

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...jeg vet med sikkerhet at Gud kan gjøre hva som helst...

Så bra, for da kan du kanskje svare for hvorfor den guden ikke gjør en dritt da? 

Du, og andre kristne er kjapt fremme med hver gang denne guden liksom har gjort noe godt, og likeså kjape framme med å sette skylden på satan når ting går galt... Men hvorfor er satan mektigere enn denne guden din hele tiden? Hvorfor er aldri guden din der for å stoppe noe som helst?  Du "vet" kanskje dette også? Eller skal du svare at guds veier er uransakelige, aka at han er et rasshull?

Personlig tror jeg du tror alt for godt om dine egne fantasier om dette... på et nivå som, hadde dette vært meg, ville gått å fått hjelp med... 

Gud gjør mye han ... det er tross alt takket være han at du sitter her.

Men konspirasjoner ja... du skal være litt forsiktig med å avfeie det som tull. For å ta et eksempel satt jeg akkuratt og tittet litt på en presidentdebatt på NRK om clinton vs trump. Her hadde de inkalt psykolog som kunne avsløre at trump var narcisist etc. Du kan se hele her:

https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51102016/20-10-2016#

Men hvorfor inkalte NRK ingen psykolog for å analysere hillary clinton?

Trump har fortalt om et samlet media som har gått imot ham, om voldelige angrep på møtene sine som kommer fra de "liberale" rundt Clinton etc, og da har han jo rett om han ikke godkjenner valgresultatet, fordi en samlet liberal opposisjon holder på sånn at demokratiet er en vits, som hank von helvete skriver i bloggen sin her:

http://hankvonhell.blogg.no/1477003596_norske_intelektuelle_.html

Og dette her kjenner vi jo igjen fra venstresiden i norge også, hvordan venstresiden har sitt eget delvis statsfinansierte meningspoliti iform av blitz, sos rasisme etc, som begår vold mot alt fra kristne abortmotstandere til folk som er mot islam. Og det landet der dette her er aller tydeligst er jo rett ved norge, nemlig sverige.

Det folk da lurer på er: Hvor kommer dette her fra? Hvorfor har vi i samtlige vestlige land (som jeg vet om) et sånt autoritært, "liberalt"(venstrevridd) meningspoliti og presse, som folk over hele vesten raser mot og er lei av, og i økende grad stemmer på høyreekstreme partier? Det ser da virkelig ut som en konspirasjon? Dette med "flerkulturelt samfunn" etc er jo egentlig en helt forskrudd rasistisk tankegang der det klages over at norge er for blendahvitt, at vi er så innavlede og kulturelt degenererte at vi trenger berikelse og friskt blod utenfra. Med andre ord, de som styrer landet og liksom skal representere folket har plutselig begynt å bruke retorikk som er rasistisk mot folket som har valgt dem. Pluss mye annet rart som hank von helvete og denne fyren i intervjuet på nrk nevner.

Og det UTEN at jeg tar noe side i dette her da jeg er kristen, men jeg klandrer IKKE folk som klør seg i hodet og ikke begriper hvem det er som har kokt opp dette her og hvorfor det ser ut som den samme tankegangen går igjen hos "elitene" i alle vestlige land, og nå begynner å spre seg utenfor vestlige land. Også i brazil hørte jeg faktisk de la merke til et toneskifte i mediene til å bli "vestlig liberalt", der homofili før var en privatsak eller ikke-sak, vrikker nå halvnakene homser seg rundt i lakk og lær i brazils gater på "gay parader" mens hetrofile og sikkert også endel homofile som ikke har den samme fetishen for å vise seg frem står med lunsjen langt oppe i halsen og forventes å hylle dette bizarre opptrinnet i toleransens navn.

Sånn kan du se at det er god grunn til å tenke at det foregår en konspirasjon her, for pressen skal jo liksom være "uavhengig" og burde derfor ikke flokke seg rundt en presidentkandidat (Clinton) og ha de samme meningene om ting. Var de uavhengige ville Trump hatt mange aviser med seg, det har han ikke. Og for å avrunde dette her, så poster jeg dokumentaren "The century of the self" at joda, det er veldig god grunn til å tenke seg at det er noe i konspirasjonsteoriene, som muligens kan ligge bak dette "liberale establisemanget" i vestlige land spesielt og som nå ser ut til å bli et globalt fenomen, en liberal verdensorden, med islam på laget, som de av en eller annen grunn ser ut til å sette høyt selv om de er radikale motsetninger (i muslimske land steines homser etc):

Og da kan vi gå til efeserne 6, sånn helt på tampen, som jeg la opp før her, som sier:

"For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet."

...for det er herfra disse "konspirasjonene" kommer, og det er derfor folk utenfor Guds rike, som homohatende, konebankende muslimer og homoelskende, feministiske "liberale"(venstrevridde) ser ut til å spille så godt på lag. 

Og derfor bruker du tid på å angripe kristne istedet for f.eks islam, som du vel egentlig om du er ærlig med deg selv har større grunn til å frykte. For strengt tatt spiller ikke kristne noen praktisk rolle for deg, annet enn at vi plager deg med sannheten.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Men hvorfor inkalte NRK ingen psykolog for å analysere hillary clinton?

Trump har fortalt om et samlet media som har gått imot ham, om voldelige angrep på møtene sine som kommer fra de "liberale" rundt Clinton etc, og da har han jo rett om han ikke godkjenner valgresultatet, fordi en samlet liberal opposisjon holder på sånn at demokratiet er en vits, som hank von helvete skriver i bloggen sin her:

http://hankvonhell.blogg.no/1477003596_norske_intelektuelle_.html

Hank er ikke relevant og har ingenting relevant på bidra med.

Grunnen til at det ikke innkalles psykolog for å analysere Clinton er at hun ikke er ravende gal. Ett utsagn tatt ut av en kontekst endrer ikke dette. Donald Trump lirer derimot konstant av seg de sykeste ting. For hver rare ting Clinton har sagt, har Trump kommet med hundrevis av bisarre, tåpelige utfall.

Lenke til kommentar

Hank er ikke relevant og har ingenting relevant på bidra med.

Grunnen til at det ikke innkalles psykolog for å analysere Clinton er at hun ikke er ravende gal. Ett utsagn tatt ut av en kontekst endrer ikke dette. Donald Trump lirer derimot konstant av seg de sykeste ting. For hver rare ting Clinton har sagt, har Trump kommet med hundrevis av bisarre, tåpelige utfall.

Du er ikke noe mer autoritet på politikk enn hank von helvete, og du støtter tydelig clinton. Leste du det han skrev om isis? Uansett, takk for ditt bidrag. Jeg ser litt større på det. Clinton er yrkespolitiker i motsetning til trump som er milliardærbajas og måten de ordlegger seg på vil være forskjellig. Men fra clinton som hevder å representere de fattige i USA, så ville hun skrive under på noe befolkningen i EU har klart å stoppe, nemlig transpacific partnership som hun senere trakk seg på (transaltantic partnership klarte man å stoppe da folk i EU var rasende på dette), du kan selv google disse avtalene og se hva de handler om. Men hun vil skatte de rike mer. Trump er ærlig med at han vil favorisere de rike med en like irrasjonell "tricle down"-økonomi, men med en mer proteksjonistisk økonomisk politikk. Hvem som vil være værst (evt best, spørs hvordan man ser det) for folk flest er vanskelig å si.

Saken er uansett den at svaret ikke er å finne i politikk. Det er ikke noe jeg gidder å legge meg i lenger, jeg nevner det her fordi jeg prøver å forklare litt av hva "konspirasjonsteoretikere" snakker om. For den de ser og er sinte på, er faktisk djevelen. Og ser du djevelen, vet du også at det finnes en annen side, men du finner den som sagt ikke i politikken.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Kan like gjerne sitere Motörhead:

I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand
My image is of agony, my servants rape the land
Obsequious and arrogant, clandestine and vain
Two thousand years of misery, of torture in my name
Hypocrisy made paramount, paranoia the law
My name is called religion, sadistic, sacred whore.

I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in you pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fate

I march before a martyred world, an army for the fight
I speak of great heroic days, of victory and might
I hold a banner drenched in blood, I urge you to be brave
I lead you to your destiny, I lead you to your grave
Your bones will build my palaces, your eyes will stud my crown
For I am Mars, the god of war, and I will cut you down.
Lenke til kommentar

Hva nøyaktig er det gud gjør?

Og, nei, det er ikke din fantasi gud sin skyld at hverken du eller jeg sitter her. Har fabler du med nedsnødde bronsemyter igjen og ikke fakta. Hva nøyaktig er det som skremmer deg så fælt med virkeligheten at du må ty til slike myter som "forklaring"? Er det dødsfrykten som styrer deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva nøyaktig er det gud gjør?

Og, nei, det er ikke din fantasi gud sin skyld at hverken du eller jeg sitter her. Har fabler du med nedsnødde bronsemyter igjen og ikke fakta. Hva nøyaktig er det som skremmer deg så fælt med virkeligheten at du må ty til slike myter som "forklaring"? Er det dødsfrykten som styrer deg?

Jeg har sett hva som virkelig foregår rundt meg og fått svar på alt, Gud lot det skje! Dermed er sannheten som styrer meg! :) 

Hvordan ser du for deg døden som ateist? En evig tilstand av å ikke eksistere? Hva er evigheten, har det en begynnelse og en slutt, eller er det som en sirkel? Hvordan kom isåfall denne tids-sirkelen til, har den altid eksistert fordi det er like logisk som at noe aldri har eksistert? Og isåfall, hvorfor gir eksistensen mening? Tyder ikke det på at noen har skapt lovene i universet, og gjort det sånn at du føler ditt liv gir en slags mening når du sitter her og slenger med leppa, tyder ikke det på at opphavet ditt er et tilsvarende vesen med mål og mening bak det han gjør, istedet for at du er en trekant som spretter rundt inne i en firkant? Det står at Gud i begynnelsen skapte mennesket i sitt bilde.

Lenke til kommentar

Kan like gjerne sitere Motörhead:

I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand
My image is of agony, my servants rape the land
Obsequious and arrogant, clandestine and vain
Two thousand years of misery, of torture in my name
Hypocrisy made paramount, paranoia the law
My name is called religion, sadistic, sacred whore.

I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in you pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fate

I march before a martyred world, an army for the fight
I speak of great heroic days, of victory and might
I hold a banner drenched in blood, I urge you to be brave
I lead you to your destiny, I lead you to your grave
Your bones will build my palaces, your eyes will stud my crown
For I am Mars, the god of war, and I will cut you down.

Det neste blir vel at du poster sangtekster av Onkel Kånkel?

Lenke til kommentar

For en ateist så er vel døden, som tilstand, til forveksling lik den tilstanden man var i før man var født.

Men det forklarer ingenting .... Var den tilstanden før du ble født evig, eller døde du før det var en lang tidsperiode hvor du ble født og levde nøyaktig samme liv om igjen, dvs en sirkel? Hvis tid IKKE er en sirkel, som et pariserhjul som spinner rundt hvor du har vært på samme sted før et uendelig antall ganger, så har tid en begynnelse og en slutt. Men hva var før begynnelsen og hva kommer etter slutten?

Lenke til kommentar

For en ateist så er vel døden, som tilstand, til forveksling lik den tilstanden man var i før man var født.

Men det forklarer ingenting .... Var den tilstanden før du ble født evig, eller døde du før det var en lang tidsperiode hvor du ble født og levde nøyaktig samme liv om igjen, dvs en sirkel? Hvis tid IKKE er en sirkel, som et pariserhjul som spinner rundt hvor du har vært på samme sted før et uendelig antall ganger, så har tid en begynnelse og en slutt. Men hva var før begynnelsen og hva kommer etter slutten?

Gud forklarer heller ingenting. Og dersom du vil spørre om "før/etter" tid så er vel ikke det et gyldig spørsmål da konseptene "før/etter" er betinget på en tidsdimensjon for å gi mening.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig et velkjent fenomen å lokke med dype, eksistensielle spørsmål som ikke kan besvares, for deretter å hinte til det svaret en selv har stilt seg bak, nemlig Gud. Det ultimate svar for allting, men som ikke besvarer noe.

Tja, forteller ikke det deg at du ikke vet noen ting, og at man med "vitenskap" er akkuratt like dum når det gjelder eksistensielle spørsmål som en hvilken som helst religiøs person?

Og forteller ikke det deg og at noen har skapt tiden, dvs satt begynnelsen og slutten på den? Hvis du er observang, kan du se små hint at universet "snakker" til deg. Jeg begynte å se at virkeligheten fortonte seg som et slags forhåndsskrevet manuskript før jeg ble kristen. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. 

Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde

Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne!

Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv

Nå er ikke du involvert i satanisme eller slike forskrudde ting jeg var borte i, men buddhisme tror jeg er et blindspor. Jeg tror på bibelen, og det er egenerfart.

Akkurat som Islamister (satanister) angriper og utrydder Kristne i midt-østen ønsker anti-Kristne å gjøre det samme i Europa. De hater og frykter Kristendommen.

Det er ikke ukjent.

Lenke til kommentar

Men forteller ikke det deg og at noen har skapt tiden, dvs satt begynnelsen og slutten på den?

Nei.

Og jeg klarer helt fint å innrømme at jeg ikke vet. Det er mye jeg ikke vet. Det er du som påstår å vite (hvis jeg forstår deg rett). Jeg sier bare at jeg ikke er overbevist av det samme som du er overbevist av.

Lenke til kommentar

Men forteller ikke det deg og at noen har skapt tiden, dvs satt begynnelsen og slutten på den?

Nei.

Og jeg klarer helt fint å innrømme at jeg ikke vet. Det er mye jeg ikke vet. Det er du som påstår å vite (hvis jeg forstår deg rett). Jeg sier bare at jeg ikke er overbevist av det samme som du er overbevist av.

Det er fordi du ikke har sett det.. Men hvis du vil se det jeg har sett, er jeg overbevist om at du kan få det til også. Be så skal du få, let og du vil finne, bank på og dører vil åpnes for deg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jaha. Hva vet du om tilstanden før du ble født?

Er det ikke merkelig at det nyeste innen vitenskapen er å søke ting som ikke eksisterer og at nyere vitenskapelige teorier går ut på at uendelige parallelle universer eksisterer (schrødingers katt - kvantevitenskap)

Hva får deg da til å anta at alt kun er slik du ser eller for å spørre på en annen måte, hvorfor tror du sannsynligheten for at ting er slik du ser, er høyere enn at det finnes virkeligheter som du ikke kjenner til?

Hvordan vet du overhode at den virkeligheten du oppfatter er ekte? Hvordan vet du at du ikke har uendelig liv eller at dette livet kun er en del av et høyere liv?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. 

Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde

Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne!

Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv

Nå er ikke du involvert i satanisme eller slike forskrudde ting jeg var borte i, men buddhisme tror jeg er et blindspor. Jeg tror på bibelen, og det er egenerfart.

Akkurat som Islamister (satanister) angriper og utrydder Kristne i midt-østen ønsker anti-Kristne å gjøre det samme i Europa. De hater og frykter Kristendommen.

Det er ikke ukjent.

Ser du på meg som en fiende av kristendommen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...