marius77 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Nettopp... Sosialdarwinisme. En pissekonkurranse i å spre genene sine fordi vi er dumme dyr som vil gjøre alt for å overleve, det tenker Satan om mennesker og at vi skal være glade for å være i live. Penger er menneskets svar på fjærene på en påfugl og livet dreier seg om sosial klatring og å samle mest mulig penger så vi får parret oss, gå gjerne over lik for det. Manipuler Guds skaperverk med DNA, antibiotika og hormoner etc for å maksimere profitt på dyr eller mennesker som for Satan er det samme. Nazistene gikk langt i denne tankegangen og så på mennesker slik en bonde ser på kuer med avl og nedslakting av forskjellige besetninger. Dette er Satan, løgnens Gud, sitt syn på endel ting. Ser du ikke selv hvor idiotisk dette er? Jeg vil ikke leve i en sånn verden. Jesus budskap er kjærlighet. Elsk din Gud og elsk din neste som deg selv. Er du rik del gjerne av din overflod med de fattige, vær trofast mot din kone, ikke stjel og lyv etc. Mennesket var Guds kronjuvel i skapelsen men gikk bort fra Gud. Jesus var Guds forsoning med mennesket og den straffen vi burde fått tok han selv. Ingen er perfekte kristne og frelse kommer via tro, men det er ting å legge på minnet for velsignet er den som følger bibelen. Jesus sitt budskap har vi sett de siste 1000 årene. Det har vært hat, tortur og etnisk rensning. Din gud tramper på mennesker så blodet spruter. Din gud dreper alle barn, drukner en hel planet. Heldigvis kan jeg aldri noen sinne bli tilgitt av din gud. Og jeg kan aldri tilgi din gud heller. er det ikke nettopp dette her du ønsker deg? hat tortur og etnisk rensing, det er jo sosialdarwinisme som tatt ut av den slayerteksten du postet. Endret 22. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg. Tviler ikke på at du forteller sannheten som du har erfart den, men du beskriver ikke selve sannheten, fordi den ligger beyond knowing Eller påstår du å være noe gudelignende? Nettopp, men det som har skjedd meg og som fikk meg til å tro kommer fra gudeliknende vesner. Det er med bakgrunn i det jeg føler for å dele det jeg har sett. Før det trodde jeg verden besto av atomer og molekyler, men man lærer stadig noe nytt. Jeg vet med sikkerhet at vi har en ånd nå, og jeg vet med sikkerhet at Gud kan gjøre hva som helst... han kan bøye tid og rom eller forvandle oss til en frosk hvis han vil. Alt vi har, har vi pga. Gud, og jeg tror ikke engang Gud sto bak alt som skjedde men mindre mektige vesner. Det var min erfaring. Det du sier er bare "gibberish", ser du det ikke selv? Ja, jeg skjønner at du har hatt dype erfaringer, men sånne personlige erfaringer er ikke noe man strør rundt seg, fordi det er sjeldent at vanlige folk opplever det samme. Og hvis man strør dem rundt seg, så virker noe som var veldig spesielt som ikke noe i det hele tatt, og man kan ikke klage på de som eventuelt lytter, fordi det ligger så langt borte fra den vanlige verden som vanlige folk fungerer i Selv snakket jeg i dag med en person som fortalt meg om erfaringene som den hadde med å treffe egne søsken i en setting av dyp meditasjon (på andre siden av fysisk plassering). Jeg vet at det egentlig ikke er så spesielt og at det stemmer, men det er ingen vits å preke det ut til de som er lukket. Endret 22. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Så å ikke tro er det beste alternativet sier du? Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det. Så trist at du hadde psykiske plager. Da er det nok greit med en fantasi du kan holde fast ved hvis det hjelper deg til å takle det. Jeg har aldri hatt depresjon, paranoia eller vært noe særlig rasende. Døden tenker jeg aldri på. Jeg har vært ateist og anti-teist i "alle år". 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Så å ikke tro er det beste alternativet sier du? Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det. Så trist at du hadde psykiske plager. Da er det nok greit med en fantasi du kan holde fast ved hvis det hjelper deg til å takle det. Jeg har aldri hatt depresjon, paranoia eller vært noe særlig rasende. Døden tenker jeg aldri på. Jeg har vært ateist og anti-teist i "alle år". Meget uvennlig av deg Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg. Tviler ikke på at du forteller sannheten som du har erfart den, men du beskriver ikke selve sannheten, fordi den ligger beyond knowing Eller påstår du å være noe gudelignende? Nettopp, men det som har skjedd meg og som fikk meg til å tro kommer fra gudeliknende vesner. Det er med bakgrunn i det jeg føler for å dele det jeg har sett. Før det trodde jeg verden besto av atomer og molekyler, men man lærer stadig noe nytt. Jeg vet med sikkerhet at vi har en ånd nå, og jeg vet med sikkerhet at Gud kan gjøre hva som helst... han kan bøye tid og rom eller forvandle oss til en frosk hvis han vil. Alt vi har, har vi pga. Gud, og jeg tror ikke engang Gud sto bak alt som skjedde men mindre mektige vesner. Det var min erfaring. Det du sier er bare "gibberish", ser du det ikke selv? Ja, jeg skjønner at du har hatt dype erfaringer, men sånne personlige erfaringer er ikke noe man strør rundt seg, fordi det er sjeldent at vanlige folk opplever det samme. Og hvis man strør dem rundt seg, så virker noe som var veldig spesielt som ikke noe i det hele tatt, og man kan ikke klage på de som eventuelt lytter, fordi det ligger så langt borte fra den vanlige verden som vanlige folk fungerer i Selv snakket jeg i dag med en person som fortalt meg om erfaringene som den hadde med å treffe egne søsken i en setting av dyp meditasjon (på andre siden av fysisk plassering). Jeg vet at det egentlig ikke er så spesielt og at det stemmer, men det er ingen vits å preke det ut til de som er lukket. spiller forsåvidt ingen rolle for meg.. jeg deler det likevel.. dette er et debattforum, er det ikke? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 your choice, jeg for min del synes egne erfaringer er som diamanter å regne, så jeg vil ikke søle med sånt Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 ...jeg vet med sikkerhet at Gud kan gjøre hva som helst... Så bra, for da kan du kanskje svare for hvorfor den guden ikke gjør en dritt da? Du, og andre kristne er kjapt fremme med hver gang denne guden liksom har gjort noe godt, og likeså kjape framme med å sette skylden på satan når ting går galt... Men hvorfor er satan mektigere enn denne guden din hele tiden? Hvorfor er aldri guden din der for å stoppe noe som helst? Du "vet" kanskje dette også? Eller skal du svare at guds veier er uransakelige, aka at han er et rasshull? Personlig tror jeg du tror alt for godt om dine egne fantasier om dette... på et nivå som, hadde dette vært meg, ville gått å fått hjelp med... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Personlig tror jeg du tror alt for godt om dine egne fantasier om dette... på et nivå som, hadde dette vært meg, ville gått å fått hjelp med... Var det sånn at du er konstant lykkelig, eller hva var det igjen? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Er man konstant lykkelig om man kjenner sannheten? Det er jo ikke sånn at man må like det man vet og sannheten trenger ikke å være behagelig, i hvertfall ikke for en ateist. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Du vrir deg ganske så sølepytt tilpasset Er man konstant lykkelig om man kjenner sannheten?Det er jo ikke sånn at man må like det man vet og sannheten trenger ikke å være behagelig, i hvertfall ikke for en ateist. Prøv det selv, så kan du jo si for deg selv etterpå, det virket faktisk! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nå sånn rett før det søte juletid, dere vet den tiden når grisen skotter opp mot han som står og lener seg til dørkarmen med den ene hånden skjult bak ryggen, og så tenker; jeg har nå mine tvil!?! .. er det særs viktig å se at slakteren faktisk er den viktigste personen i ditt liv, ja hvis du mesker deg med ribbe og sånn da. Kanskje dette er bare tull, men du har nå lansert det som et svar i tråden.. Slakter er et viktig yrke, men ordet "slayer" assosierer jeg mer med blodtørstighet og folkemord. Ordet for en vanlig slakter er butcher, eller slaughter. Den fremste betydningen av ordet slay er "to kill violently". Gruppa har plater som heter "Reign in blood" og "Seasons in the abyss". Høres fint ut, vel? Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Nå sånn rett før det søte juletid, dere vet den tiden når grisen skotter opp mot han som står og lener seg til dørkarmen med den ene hånden skjult bak ryggen, og så tenker; jeg har nå mine tvil!?! .. er det særs viktig å se at slakteren faktisk er den viktigste personen i ditt liv, ja hvis du mesker deg med ribbe og sånn da. Kanskje dette er bare tull, men du har nå lansert det som et svar i tråden.. Slakter er et viktig yrke, men ordet "slayer" assosierer jeg mer med blodtørstighet og folkemord. Ordet for en vanlig slakter er butcher, eller slaughter. Den fremste betydningen av ordet slay er "to kill violently". Gruppa har plater som heter "Reign in blood" og "Seasons in the abyss". Høres fint ut, vel? Se... nå begynner jeg like deg. Den dagen bibelmøll - være seg de går på TF eller MF - blir lært noe i nærheten, kan de som står for den bragden være ganske så stolte av seg selv. Hvordan tror du bibelryttere har oversatt ord, som isolert, og alene kan bety: slayer, butcher, og slaughter. Tror du de har gjort det til fordel for det skaperverket de frenetisk prøver vedlikeholde, eller motsatt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Nå sånn rett før det søte juletid, dere vet den tiden når grisen skotter opp mot han som står og lener seg til dørkarmen med den ene hånden skjult bak ryggen, og så tenker; jeg har nå mine tvil!?! .. er det særs viktig å se at slakteren faktisk er den viktigste personen i ditt liv, ja hvis du mesker deg med ribbe og sånn da. Kanskje dette er bare tull, men du har nå lansert det som et svar i tråden.. Slakter er et viktig yrke, men ordet "slayer" assosierer jeg mer med blodtørstighet og folkemord. Ordet for en vanlig slakter er butcher, eller slaughter. Den fremste betydningen av ordet slay er "to kill violently". Gruppa har plater som heter "Reign in blood" og "Seasons in the abyss". Høres fint ut, vel? Jeg forsøkte å se det med grisens øyne, og derfra kan det være hipp som happ hva vi legger i ordene. Det var muligens en form for spøk men som du vet kan det være mye alvor i humor Se bare på det å "kill violently", er det liksom mer ubehaglig enn vanlig drap eller avliving eller slakting ...? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Personlig tror jeg du tror alt for godt om dine egne fantasier om dette... på et nivå som, hadde dette vært meg, ville gått å fått hjelp med... Var det sånn at du er konstant lykkelig, eller hva var det igjen? Har jeg aldri hevdet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Personlig tror jeg du tror alt for godt om dine egne fantasier om dette... på et nivå som, hadde dette vært meg, ville gått å fått hjelp med... Var det sånn at du er konstant lykkelig, eller hva var det igjen? Har jeg aldri hevdet Så hva er din endelige løsning, og da tenker jeg ikke på å fylle på med det som føles godt og skyve fra seg det som føles vondt? Det er for meg selve spørsmålet i eller med livet Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Så hva er din endelige løsning, og da tenker jeg ikke på å fylle på med det som føles godt og skyve fra seg det som føles vondt? Det er for meg selve spørsmålet i eller med livet Det skal jeg være enig med deg i er det store spørsmålet ja... Som jeg løser på litt forskjellige måter... Blant annet ved å sy lær, noe som gir meg en veldig god følelse... Eller når jeg spiller i et strategispill og klarer å løse et problem på noe, eller i arbeidet mitt... Men kanskje mest når jeg sitter på motorsykkelen min, der blir alle problemer små og ubetydelige... Men noe universal svr har jeg dessverre ikke nei, beklager Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Du vrir deg ganske så sølepytt tilpasset Om sølepytten er der man bor må man vel vri seg sølepytt tilpasset skulle jeg mene. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Kanskje dette er bare tull, men du har nå lansert det som et svar i tråden.. Slakter er et viktig yrke, men ordet "slayer" assosierer jeg mer med blodtørstighet og folkemord. Ordet for en vanlig slakter er butcher, eller slaughter. Den fremste betydningen av ordet slay er "to kill violently". Gruppa har plater som heter "Reign in blood" og "Seasons in the abyss". Høres fint ut, vel?De har også sanger som "Jesus Saves" You go to the church, you kiss the cross You will be saved at any cost You have your own reality Christianity You spend your life just kissing ass A trait that's grown as time has passed You think the world will end today You praise the Lord, it's all you say Jesus saves, listen to you pray You think you'll see the pearly gates When death takes you away For all respect you cannot lust In an invisible man you place your trust Indirect dependency Eternal attempt at amnesty He will decide who lives and dies Depopulate Satanas rise You will be an accessory Irreverence and blasphemy Jesus saves, no need to pray The gates of pearl have turned to gold It seems you've lost your way Jesus saves, no words of praise No promised land to take you to There is no other way Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 (endret) Du vrir deg ganske så sølepytt tilpassetOm sølepytten er der man bor må man vel vri seg sølepytt tilpasset skulle jeg mene. Jeg er dårlig på å få frem at det jeg pekte til eller forsøkte å få frem er at ingen kjenner vel sannheten .., jeg gjør ikke det i hvert fall, og det er vel sånne troende som går rundt å messer om at de har funnet den eneste ene osv .. Du må være snill å ikke gi meg vann til den gamle mølla som går på at ateisten også bare er en troende, som er avhengig av eks en kristen for å eksistere .. Så hva er din endelige løsning, og da tenker jeg ikke på å fylle på med det som føles godt og skyve fra seg det som føles vondt? Det er for meg selve spørsmålet i eller med livet Det skal jeg være enig med deg i er det store spørsmålet ja... Som jeg løser på litt forskjellige måter... Blant annet ved å sy lær, noe som gir meg en veldig god følelse... Eller når jeg spiller i et strategispill og klarer å løse et problem på noe, eller i arbeidet mitt... Men kanskje mest når jeg sitter på motorsykkelen min, der blir alle problemer små og ubetydelige... Men noe universal svr har jeg dessverre ikke nei, beklager Nei, men det er nå greit at du ikke har det endelige svaret, det har jeg enda til gode å finne selv - har vel heller en følelse av at det er ikke noe svar å finne på den situasjonen vi er i ved at vi eksisterer i en nådeløs verden, jeg mener det går bare en vei enten man nå vil det eller ei Selv har jeg opplevd store endringer i livet ved å finne spørsmålet, og ikke forsøke å tenke meg frem til noe svar - det med universell intelligens er noe som er langt mer virkelig og intelligent enn det jeg klarer å være Var noraførr i sommer og jobbet sammen med mye interessant og tildels veldig intelligente mennesker, men som vanlig når man kommer litt innpå de som lever og fungerer i den vanlige verden så går det bare en lite stund også tyter galskapen frem, og for all del man kan ikke si noe, fordi det hjelper ikke det spøtt. Trasig å se hvordan undommen sløser bort energien sin mens vi eldre blir gradvis mer desillusjonerte, bitre og ensomme jo lengre frem mot siste tikk vi kommer Bodde på en rorbu i nærheten av senteret som formidlet hvalturer, og det var forbausende å se hvor mye folk som trakk så langt nordover bare for å se den store kjøttklumpen .. Men etter noen dager med å observere alle disse turistene, og hjelpe dem ut på disse turene, så ble jeg litt trist av dem og - jeg mener her er vi snart 10 milliarder mennesker på kloden, og vi sliter pinedø ut den samme kloden med dette begjæret for å få med oss alt mulig som bare er forbigående. Og alle knipser bilder og tar selfies, men ingen legger merke til hvor sinnsyke vi alle er, og ingen ser vel på bildene sine heller, fordi det er stadig noe "nytt!" som man bare må få med seg Endret 23. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 (endret) Jeg er dårlig på å få frem at det jeg pekte til eller forsøkte å få frem er at ingen kjenner vel sannheten .., jeg gjør ikke det i hvert fall, og det er vel sånne troende som går rundt å messer om at de har funnet den eneste ene osv .. Du må være snill å ikke gi meg vann til den gamle mølla som går på at ateisten også bare er en troende, som er avhengig av eks en kristen for å eksistere .. Da missforsto jeg hva du mente og takker for en bedre forklaring.Det er selvsagt ingen som sitter på en absolutt sannhet og når jeg skriver om sannhet dreier det seg om hva som er sant for meg på bakgrunn av det jeg forstår som ikke nødvendigvis er en absolutt sannhet men noe må jeg kalle det. Endret 23. oktober 2016 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå