Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Det er satan som hater kristne spesielt og mennesker generelt. Det er gud som hater alle mennesker: Slayer - God Hates Us All We hold these truths to be painfully self-evident All men are not created equal Only the strong will prosper Only the strong will conquer Only in the darkness of Christ have I realized God Hates Us All Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nettopp... Sosialdarwinisme. En pissekonkurranse i å spre genene sine fordi vi er dumme dyr som vil gjøre alt for å overleve, det tenker Satan om mennesker og at vi skal være glade for å være i live. Penger er menneskets svar på fjærene på en påfugl og livet dreier seg om sosial klatring og å samle mest mulig penger så vi får parret oss, gå gjerne over lik for det. Manipuler Guds skaperverk med DNA, antibiotika og hormoner etc for å maksimere profitt på dyr eller mennesker som for Satan er det samme. Nazistene gikk langt i denne tankegangen og så på mennesker slik en bonde ser på kuer med avl og nedslakting av forskjellige besetninger. Dette er Satan, løgnens Gud, sitt syn på endel ting. Ser du ikke selv hvor idiotisk dette er? Jeg vil ikke leve i en sånn verden. Jesus budskap er kjærlighet. Elsk din Gud og elsk din neste som deg selv. Er du rik del gjerne av din overflod med de fattige, vær trofast mot din kone, ikke stjel og lyv etc. Mennesket var Guds kronjuvel i skapelsen men gikk bort fra Gud. Jesus var Guds forsoning med mennesket og den straffen vi burde fått tok han selv. Ingen er perfekte kristne og frelse kommer via tro, men det er ting å legge på minnet for velsignet er den som følger bibelen. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 ..fordi Slayer har skrevet at Gud hater oss alle, er det en sannhet? Bare det å sitere noen som kaller seg Slayer er pinlig, skulle ønske han kunne forstå hvor pinlig det er. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nettopp... Sosialdarwinisme. En pissekonkurranse i å spre genene sine fordi vi er dumme dyr som vil gjøre alt for å overleve, det tenker Satan om mennesker og at vi skal være glade for å være i live. Penger er menneskets svar på fjærene på en påfugl og livet dreier seg om sosial klatring og å samle mest mulig penger så vi får parret oss, gå gjerne over lik for det. Manipuler Guds skaperverk med DNA, antibiotika og hormoner etc for å maksimere profitt på dyr eller mennesker som for Satan er det samme. Nazistene gikk langt i denne tankegangen og så på mennesker slik en bonde ser på kuer med avl og nedslakting av forskjellige besetninger. Dette er Satan, løgnens Gud, sitt syn på endel ting. Ser du ikke selv hvor idiotisk dette er? Jeg vil ikke leve i en sånn verden. Jesus budskap er kjærlighet. Elsk din Gud og elsk din neste som deg selv. Er du rik del gjerne av din overflod med de fattige, vær trofast mot din kone, ikke stjel og lyv etc. Mennesket var Guds kronjuvel i skapelsen men gikk bort fra Gud. Jesus var Guds forsoning med mennesket og den straffen vi burde fått tok han selv. Ingen er perfekte kristne og frelse kommer via tro, men det er ting å legge på minnet for velsignet er den som følger bibelen. Jesus sitt budskap har vi sett de siste 1000 årene. Det har vært hat, tortur og etnisk rensning. Din gud tramper på mennesker så blodet spruter. Din gud dreper alle barn, drukner en hel planet. Heldigvis kan jeg aldri noen sinne bli tilgitt av din gud. Og jeg kan aldri tilgi din gud heller. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 ..fordi Slayer har skrevet at Gud hater oss alle, er det en sannhet? Bare det å sitere noen som kaller seg Slayer er pinlig, skulle ønske han kunne forstå hvor pinlig det er. Og sitere bibelen er mer sannhet? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg.Og den sannheten jo ingen verdi, når hvem som helst kan si hva som helst og forsvare det med "selvopplevd". Jeg har opplevd det motsatte av deg, og det er også sannhet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Bare det å sitere noen som kaller seg Slayer er pinlig, skulle ønske han kunne forstå hvor pinlig det er. Slayer er et band, og det du leser er teksten i en sang... Enda en tekst du kunne lært litt av... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg. Tviler ikke på at du forteller sannheten som du har erfart den, men du beskriver ikke selve sannheten, fordi den ligger beyond knowing Eller påstår du å være noe gudelignende? Edit: St. John gives us his most extended description of this experience in his poem “Stanzas Concerning an Ecstasy Experienced in High Contemplation.” He closes each stanza with the phrase transcending all knowledge. By this he means going beyond anything that can be known intellectually by the mind — transcending all thought, all mental content. I entered into unknowing Yet when I saw myself there Without knowing where I was I understood great things; I shall not say what I felt For I remained in unknowing Transcending all knowledge. That perfect knowledge Was of peace and holiness Held at no remove In profound solitude; It was something so secret That I was left stammering, Transcending all knowledge. I was so whelmed, So absorbed and withdrawn, That my senses were left Deprived of all their sensing, And my spirit was given An understanding while not understanding, Transcending all knowledge. He who truly arrives there Cuts free from himself; All that he knew before Now seems worthless, And his knowledge so soars That he is left in unknowing Transcending all knowledge. . . . . . . . . This knowledge in unknowing Is so overwhelming That wise men disputing Can never overthrow it, For their knowledge does not reach To the understanding of not understanding, Transcending all knowledge. And this supreme knowledge Is so exalted That no power of man or learning Can grasp it; He who masters himself Will, with knowledge in unknowing, Always be transcending. And if you should want to hear: This highest knowledge lies In the loftiest sense Of the essence of God; This is a work of His mercy, To leave one without understanding, Transcending all knowledge. [5] St. John describes a state in which his senses have turned within, leaving his consciousness “in profound solitude,” awake and alone by itself. In this state of “perfect knowledge,” of “peace and holiness,” all other knowledge “now seems worthless.” Here again St. John’s words parallel Maharishi’s description of Transcendental Consciousness. St. John of the Cross treasured this experience — nothing was more valuable. It was the source of his spiritual strength and ultimately his greatness. Endret 22. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 ..fordi Slayer har skrevet at Gud hater oss alle, er det en sannhet? Bare det å sitere noen som kaller seg Slayer er pinlig, skulle ønske han kunne forstå hvor pinlig det er. Bare sånn før du dømmer Slayer helt så kan det være litt interresant å se hvordan vokalisten ser på det hele. https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Araya Religion[edit] In an interview, Araya expressed his belief that "...Christ came and taught us about love, about doing unto others. That was his preach: Accept each other for who we are. Live peacefully, and love one another." When asked if he believed in God, he replied "I believe in a supreme being, yeah. But He's an all-loving God."%5B15%5D Araya explained that he has a "really strong belief system," and Slayer's words and images will "never interfere with what I believe and how I feel.... People are not in good shape to where they have to question their own belief system because of a book or a story somebody wrote, or a Slayer song."%5B16%5D Araya commented about the misconception of the band labeled as Satan worshippers, "Yeah, yeah I think that's one of the biggest misconceptions towards the band, but next to that just the fact that we're normal." Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Når noen har valgt å kalle bandet sitt for "Slayer" (slakter?), er det på en måte alt for sent å analysere tekster og intervjuer. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Når noen har valgt å kalle bandet sitt for "Slayer" (slakter?), er det på en måte alt for sent å analysere tekster og intervjuer. Bibelen, et eller annet sted: "Døm og du skal bli dømt!" Ikke lær noe nytt, et er vel det sikreste for å verne troen din tenker jeg... Og or all del, døm andre for alt som ikke flukter med overtro... Best det og.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Du kan aldri si sannheten, Joda, jeg kan si at det fjellet jeg ser ut av kjøkken vinduet mitt vil stå der i et år til... Det er en sannhet.. Nei, det er ikke en sannhet da du ikke vet hva som kommer til å skje med det fjellet i morgen. En sannhet er noe vi vet "er der" enten akkurat nå eller i fortiden. Å si noe om fremtiden er aldri en sannhet, det er en spådom uansett hvor sannsynlig spådommen er Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Når noen har valgt å kalle bandet sitt for "Slayer" (slakter?), er det på en måte alt for sent å analysere tekster og intervjuer. Bibelen, et eller annet sted: "Døm og du skal bli dømt!" Ikke lær noe nytt, et er vel det sikreste for å verne troen din tenker jeg... Og or all del, døm andre for alt som ikke flukter med overtro... Best det og.. Nå sånn rett før det søte juletid, dere vet den tiden når grisen skotter opp mot han som står og lener seg til dørkarmen med den ene hånden skjult bak ryggen, og så tenker; jeg har nå mine tvil!?! .. er det særs viktig å se at slakteren faktisk er den viktigste personen i ditt liv, ja hvis du mesker deg med ribbe og sånn da. Hvorfor forbanne han som putter mat på bordet, eller ok, hvis du bare spiser grønt, er det snilt å knabbe maten fra dyra .. gruble gruble ... blir det jul i år? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Du kan aldri si sannheten, Joda, jeg kan si at det fjellet jeg ser ut av kjøkken vinduet mitt vil stå der i et år til... Det er en sannhet.. Nei, det er ikke en sannhet da du ikke vet hva som kommer til å skje med det fjellet i morgen. En sannhet er noe vi vet "er der" enten akkurat nå eller i fortiden. Å si noe om fremtiden er aldri en sannhet, det er en spådom uansett hvor sannsynlig spådommen er I fjor var jeg så smart å begynne på ett oppussingsprosjekt (er det ett ord mon tro) rett før jul - når jeg endelig kom i mål rett før julejævelskapet satte inn, varte den gode følelsen ca 1 sekund, fordi "apehjernen" min begynte nesten umiddelbart å servere: jammen, har vi ikke ett par soverom der opp som skulle trengt litt fersk maling ... og det var den fornøyelsen kona var fornøyd i ett halvt sekund, så det var ikke totalt bortkastet tror jeg ... impermanence .. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Når noen har valgt å kalle bandet sitt for "Slayer" (slakter?), er det på en måte alt for sent å analysere tekster og intervjuer.Hvorfor det?Det er da viktig å skille jobb og fritid. Men for de som tror metallgutta som synger om Satan og Antikrist er satanister så har jeg en dårlig nyhet. Det er et image for å sjokkere mere en at de har solgt sjela si til Belzebub. De fleste er ganske enkelt ateister som hater kristendommen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Du kan aldri si sannheten, Joda, jeg kan si at det fjellet jeg ser ut av kjøkken vinduet mitt vil stå der i et år til... Det er en sannhet.. Men alle "sannheter" har en dato stempling... Det er bare sant så og så lenge... Og bibelen vet vi at ikke er sann for det aller meste, så her juger den som sier at bibelen er sann... Mennesket varer ca 80 år så det kan aldri si noe annet enn det som erfares i løpet av de årene, men det betyr nå vel ikke at ikke det samme mennesket kan fatte at det er en ting som tikker hos en selv og samtidig er noe som bestandig har vært akkurat sånn det er hele tiden, altså det som ligger bak alt ... og det som kommer og går, kommer det i det hele tatt eller er det en variasjon over det som er der hele tiden Hvis du tar bort fortid og fremtid, så er du likevel her ikke sant, og hva er nå det for noe? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Du kan aldri si sannheten, Joda, jeg kan si at det fjellet jeg ser ut av kjøkken vinduet mitt vil stå der i et år til... Det er en sannhet.. Nei, det er ikke en sannhet da du ikke vet hva som kommer til å skje med det fjellet i morgen. En sannhet er noe vi vet "er der" enten akkurat nå eller i fortiden. Å si noe om fremtiden er aldri en sannhet, det er en spådom uansett hvor sannsynlig spådommen er Tiden det tar fra øyet/øret/tungen/kroppen/bevisstheten sanser eller oppfatter det der ute og "skjønner" hva det er eller rettere sagt tror det er, er det borte, eller det vil si at det forandrer seg uavlatelig - så dermed uansett hva du sanser så ser du eller oppfatter du noe som var, aldri det som faktisk er .. og det fenomenet er fantastisk nok i massevis, selv for guder Edit: folk spør seg hvor Gud er, men hvorfor spørre sånn når du vet at du aldri er virkelig her selv? Endret 22. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nå var sannheten tatt med som i overført betydning, altså den ultimate Det man ikke kjenner og vet eller har ord for kan ikke fortelles videre, men kan pekes til Jeg forteller sannheten utifra selvopplevde ting, hva du tror er opptil deg. Tviler ikke på at du forteller sannheten som du har erfart den, men du beskriver ikke selve sannheten, fordi den ligger beyond knowing Eller påstår du å være noe gudelignende? Nettopp, men det som har skjedd meg og som fikk meg til å tro kommer fra gudeliknende vesner. Det er med bakgrunn i det jeg føler for å dele det jeg har sett. Før det trodde jeg verden besto av atomer og molekyler, men man lærer stadig noe nytt. Jeg vet med sikkerhet at vi har en ånd nå, og jeg vet med sikkerhet at Gud kan gjøre hva som helst... han kan bøye tid og rom eller forvandle oss til en frosk hvis han vil. Alt vi har, har vi pga. Gud, og jeg tror ikke engang Gud sto bak alt som skjedde men mindre mektige vesner. Det var min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå