Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Forsøk å unngå å plassere ordet "synd" mellom deg og eks total stillhet, altså dyp konsentrasjon/apsorbsjon - de tingene du da nevner så som, sex, mat osv får da en helt annen betydning, fordi du legger merke til at kroppen din ikke er medgjørlig nok, og det er ikke fordi det er noe galt med den, men fordi det du tilfører kroppen og bevisstheten vil så klart gi sin virkning, og for å oppnå dyp meditasjon og effektene av sånne tilstander fordrer at du faktisk nekter deg selv det du synes er godt, for en stund .. Verre behøver det ikke være, men kjenner man ikke til det så bedømmer man jo ut fra den kunnskapen man har Interresant tenkning, men ser du på disse tingene du vil avstå fra en stund som synd eller noe du gjør frivillig for senere nytte. Nei, hvis jeg ser på dem som "synd" blir det å være voldelig med meg selv, og da blir stillhet mye mer uoppnåelig. Jeg aksepterer at jeg er ett biologisk vesen med naturlig drifter, men jeg identifisere ikke meg med driftene og lar de være det de er, altså helt naturlige drifter som jeg på ingen måte er nødt til å følge Så som hvis jeg føler begjær for en sensuell form, så sier jeg ikke til meg selv: Å fy, du er så kåt og det passer seg ikke for deg og du skulle skamme deg osv osv Dermed slipper man bare følelsen, lar den ligge der den oppstod, og så forsvinner den av seg selv, og stillheten blir tilbake Endret 21. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Nei, hvis jeg ser på dem som "synd" blir det å være voldelig med meg selv, og da blir stillhet mye mer uoppnåelig. Jeg aksepterer at jeg er ett biologisk vesen med naturlig drifter, men jeg identifisere ikke meg med driftene og lar de være det de er, altså helt naturlige drifter som jeg på ingen måte er nødt til å følge Så som hvis jeg føler begjær for en sensuell form, så sier jeg ikke til meg selv: Å fy, du er så kåt og det passer seg ikke for deg og du skulle skamme deg osv osv Dermed slipper man bare følelsen, lar den ligge der den oppstod, og så forsvinner den av seg selv, og stillheten blir tilbake Om alle religiøse kunne hatt en sånn holdning så hadde værden vært et bedre sted utvilsomt.Ingen ovenfra og ned holdning men heller "dette tror jeg på og slik vil jeg leve i fred, deal with it!" Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) haha... JEG vet ikke hvordan djevelen opererer? Jeg har kommunisert med faenskapet, han er akkuratt som bibelen beskriver. Løgneren, anklageren etc. Jeg trodde (nesten) på løgnene hans, med det resultat at han ødela livet mitt og tilslutt forsøkte å gjøre drapsmann ut av meg. Det var akkuratt pga han jeg ble kristen. Forskjellen på oss er at jeg fant ut HVA jeg hadde vært borte i ETTER at jeg begynte å lese bibelen. Før det hadde jeg lest en del okkultisme, church of satan o.l tull men jeg trodde ikke på noe av dette, konspirasjonsteorier var derimot noe jeg tenkte det var noe i, men det var også noe ved det som ikke "stemte helt". Anti-muslimsk "black metal" kjenner jeg til, men det er veldig lite av det. Jeg var borte i mye rart i gamledager. Hvis du har ham som din "gud" så kommer det til å gå deg ille. Men det er ditt valg. Hva er gamledager for deg? Hvilken anti-muslimsk "black metal" kjenner du til? Jeg lar ikke en kriminell eks-junkie fortelle meg at livet mitt går ille. Jeg har fast forhold i 10 år, mastergrad innen teknologi, eier eget sted å bo. Hvem er du til å fortelle meg noe som helst? Mitt valg var å ta utdanning, satse på skole, venner, familie, forhold. Hva gjorde du imellomtiden? Stjal? Solgte narkotika? Svindlet? Vold? har jeg sagt noe om at jeg har vært "junkie" her inne? det var ikke noe sånt "miljø" jeg siktet til som jeg var en del av på 90 tallet, "junkie" er noe du har konstruert opp. Du kunne like gjerne funnet på at jeg var torpedo eller leiemorder, men det ville kanskje hørt litt for "tøft" ut for å bruke til å rakke ned på folk med, så for å virkelig slenge dritt er din taktikk å kalle meg "junkie" istedet. Min forhistorie har jeg sagt er privat av hensyn til meg selv og andre, men jeg har ikke lagt sjul på at mitt liv har vært full av problemer. Og motsetning til deg har jeg ikke fortalt usannheter her inne men holdt meg til sannheten, du har derimot fart med åpne løgner i tidligere innlegg, noe jeg har påpekt før. så hvorfor skulle noen høre på deg? hvis ditt angivelig perfekte liv skulle være noe målestokk for hvem av oss som er verdt å høre på, så overrasker det meg ikke om skrytet ditt er like mye løgn som andre ting du har sagt her inne. og om det så skulle være sant, så er du en av disse som er "pen utenpå og råtten inni", for her på forumet viser du oss jo ditt sanne jeg, og det er ikke mye pent. Og selv om du bruker tiden her inne på å lyve og slenge dritt, og du slenger dritt fordi du er full av dritt, så kan jeg fortelle deg at vi har alle fortalt usannheter og vært fulle av dritt i perioder i livet, og at du kan tilgis for oppførselen din. Etter at jeg ble kristen har jeg forandret meg til det bedre på mange måter. Det er særlig sånne som deg som trenger noe nytt i livet. Kristendom er derfor SPESIELT for deg. Endret 21. oktober 2016 av marius77 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Sadhu, "perpyro"! _/|\_ Endret 21. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Sa du sadhu perpyro Bhu tho. Det rullet så elegant av tungen. Forøvrig enig med dere begge, men jeg tror ikke noen religioner ville overlevet i lengden om de som følger religionen hadde holdt troen sin for seg selv.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Det er ett utrykk som kommer fra "pali", som er språket som ble brukt på Buddhas tid, og mesteparten av nedskrevet materiale er på samme språk, og man må enten lære seg original språket eller bruke oversettelser, som igjen gir rom for misforståelser. Selv blander jeg språkene litt, og lar det som virker få virke ut fra praktisk erfaring og hva skolerte munker måtte ha av innspill. "sādhu: (exclamation) "It is well"; an expression showing appreciation or agreement." Og ifm gjennomført undervisning er det vanlig å legge til "anumodana" etter 3 × sadhu This is one of those words which it is very difficult to translate into English. It means literally "rejoicing with or after" but implies "asking beings to rejoice in the good kamma which one has made and so benefit themselves." It is often translated "blessing" but this gives the wrong picture, as one is inviting other beings to rejoice at what one has done; one is not invoking some blessing of another power upon them. The person who is inviting others to rejoice does not actually "share his merits," although this expression is often seen. How can merits (a poor translation of puñña which means all kinds of actions which cleanse and purify the mind of the doer) be shared indeed? As puñña is good kamma, one should remember "I am the owner of my kamma, heir to my kamma..." so how can it be "shared" with others? Good kamma or puñña is not like a cake which can be cut up into pieces and handed round! What one does is not "sharing" but dedicating one's puñña to other beings (either to particular beings who are suffering, such as parents, relatives, friends, etc.; or generally to all beings (see below), "infinite, immeasurable"). And these beings to whom one dedicates kamma may be either living this life or else reborn in other states. In dedicating it to them one asks them to rejoice ("By rejoicing in this cause, this gift of puñña given by me...") and when they do so they also make good kamma which is the direct cause of their happiness ("a happy life and free from hate...and their good wishes all succeed"). The "Path Secure" mentioned in the verses below is the attainment of Stream-entry when a person has seen Nibbana for the first time, known the Truth of Dhamma for himself and is no longer liable to fall into low, subhuman births. These verses are part of a longer Pali composition by King Mahamongkut (Rama IV) of Siam, possibly written while he was still a prince and bhikkhu holding the position of Abbot of Wat Bovoranives in Bangkok. May the puñña made by me, now or at some other time, be shared among all beings here -- infinite, immeasurable, By rejoicing in this cause, this gift of puñña given by me, may beings all forever live a happy life and free from hate, and may they find the Path Secure and their good wishes all succeed! Having finished this recitation one should stay quiet with a heart full of loving-kindness for all beings just for a short while. Then to conclude the service one again makes the prostration with five limbs three times. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) har jeg sagt noe om at jeg har vært "junkie" her inne? det var ikke noe sånt "miljø" jeg siktet til som jeg var en del av på 90 tallet, "junkie" er noe du har konstruert opp. Du kunne like gjerne funnet på at jeg var torpedo eller leiemorder, men det ville kanskje hørt litt for "tøft" ut for å bruke til å rakke ned på folk med, så for å virkelig slenge dritt er din taktikk å kalle meg "junkie" istedet. Min forhistorie har jeg sagt er privat av hensyn til meg selv og andre, men jeg har ikke lagt sjul på at mitt liv har vært full av problemer. Og motsetning til deg har jeg ikke fortalt usannheter her inne men holdt meg til sannheten, du har derimot fart med åpne løgner i tidligere innlegg, noe jeg har påpekt før. så hvorfor skulle noen høre på deg? hvis ditt angivelig perfekte liv skulle være noe målestokk for hvem av oss som er verdt å høre på, så overrasker det meg ikke om skrytet ditt er like mye løgn som andre ting du har sagt her inne. og om det så skulle være sant, så er du en av disse som er "pen utenpå og råtten inni", for her på forumet viser du oss jo ditt sanne jeg, og det er ikke mye pent. Og selv om du bruker tiden her inne på å lyve og slenge dritt, og du slenger dritt fordi du er full av dritt, så kan jeg fortelle deg at vi har alle fortalt usannheter og vært fulle av dritt i perioder i livet, og at du kan tilgis for oppførselen din. Etter at jeg ble kristen har jeg forandret meg til det bedre på mange måter. Det er særlig sånne som deg som trenger noe nytt i livet. Kristendom er derfor SPESIELT for deg. Noe må du da ha gjort siden du sier du har vært kriminell. Om ikke narkotika, så hva da? Utpressing? Gjengvold? Hva har jeg sagt som er løgn? Det var du som advarte meg mot at mitt liv kom til å ende ille. Jeg kan godt dokumentere min utdanning, eiendom, fast jobb og langvarig forhold. Dette er noe jeg har dokumentert mange ganger i jobbsøknader, offentlige myndigheter osv. Men det er ikke så utrolig, så unikt, akkurat som at du har vært kriminell heller ikke er så usannsynlig at jeg trenger dokumentasjon på det. Kristendommen gir meg kreft i hjernen, jeg blir kvalm, føler det som en sykdom. Jeg har blitt et mye bedre menneske etter at jeg sluttet å være kristen. Jeg vil heller dø enn å tro på din gud. Endret 21. oktober 2016 av Abigor Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) har jeg sagt noe om at jeg har vært "junkie" her inne? det var ikke noe sånt "miljø" jeg siktet til som jeg var en del av på 90 tallet, "junkie" er noe du har konstruert opp. Du kunne like gjerne funnet på at jeg var torpedo eller leiemorder, men det ville kanskje hørt litt for "tøft" ut for å bruke til å rakke ned på folk med, så for å virkelig slenge dritt er din taktikk å kalle meg "junkie" istedet. Min forhistorie har jeg sagt er privat av hensyn til meg selv og andre, men jeg har ikke lagt sjul på at mitt liv har vært full av problemer. Og motsetning til deg har jeg ikke fortalt usannheter her inne men holdt meg til sannheten, du har derimot fart med åpne løgner i tidligere innlegg, noe jeg har påpekt før. så hvorfor skulle noen høre på deg? hvis ditt angivelig perfekte liv skulle være noe målestokk for hvem av oss som er verdt å høre på, så overrasker det meg ikke om skrytet ditt er like mye løgn som andre ting du har sagt her inne. og om det så skulle være sant, så er du en av disse som er "pen utenpå og råtten inni", for her på forumet viser du oss jo ditt sanne jeg, og det er ikke mye pent. Og selv om du bruker tiden her inne på å lyve og slenge dritt, og du slenger dritt fordi du er full av dritt, så kan jeg fortelle deg at vi har alle fortalt usannheter og vært fulle av dritt i perioder i livet, og at du kan tilgis for oppførselen din. Etter at jeg ble kristen har jeg forandret meg til det bedre på mange måter. Det er særlig sånne som deg som trenger noe nytt i livet. Kristendom er derfor SPESIELT for deg. Noe må du da ha gjort siden du sier du har vært kriminell. Om ikke narkotika, så hva da? Utpressing? Gjengvold? Hva har jeg sagt som er løgn? Det var du som advarte meg mot at mitt liv kom til å ende ille. Jeg kan godt dokumentere min utdanning, eiendom, fast jobb og langvarig forhold. Dette er noe jeg har dokumentert mange ganger i jobbsøknader, offentlige myndigheter osv. Men det er ikke så utrolig, så unikt, akkurat som at du har vært kriminell heller ikke er så usannsynlig at jeg trenger dokumentasjon på det. Kristendommen gir meg kreft i hjernen, jeg blir kvalm, føler det som en sykdom. Jeg har blitt et mye bedre menneske etter at jeg sluttet å være kristen. Jeg vil heller dø enn å tro på din gud. haha jeg sa ikke JEG var kriminell, jeg sa jeg var en del av et "MILJØ" .... og hva slags miljø det var og hva jeg har vært involvert i i forbindelse med det kan være det samme. Jeg har ikke noe behov for dokumentasjon. Jeg sier at hvis du følger satan, som jeg gjorde (mer eller mindre ubevisst riktignok), så vil det gå deg ille. Det var en advarsel for ditt eget beste, og ikke noe mer enn det. Og når jeg sier kristendommen er veien ut, så mener jeg det. Og til info: Spesielt i starten men fortsatt, så opplevde jeg angrep fra "den andre siden" for å ødelegge troen min. Å være kristen er ikke lett, men det er sannheten, jeg har sett det med egne øyne og derfor står jeg ved troa mi. Endret 21. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne! Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv Endret 21. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Marius, kjære deg - du vet ikke om hva som kan være beste vei for andre enn deg selv, og knapt nok det .. Jeg trengte ikke kristendommen, og jeg er mer enn godt fornøyd med det som skjedde meg, men likevel må jeg være så ydmyk å si at jeg aner ikke om andre kan få sånt til, fordi det satt så langt inne og det måtte så mye smerte til før det skjedde Jeg tenkte først: Hvorfor i hel.... måtte jeg pines bare for å komme frem hit til dette vidunderlige sted, og i neste øyeblikk stod det klart for meg: det kunne ikke vært på andre måter, du måtte ha sånne opplevelser for å våkne! Og etterpå skjønte jeg at nettopp sånn var det, man kunne ikke trekke fra ellert legge til noe, alt hang sammen frem til alle forutsetninger var tilstede og så bare skjedde det av seg selv Nå er ikke du involvert i satanisme eller slike forskrudde ting jeg var borte i, men buddhisme tror jeg er et blindspor. Jeg tror på bibelen, og det er egenerfart. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Jada, vi er begge mennesker og du kaller det for en ting, og jeg kaller det for noe annet - verre er det ikke! Jeg har ingen interesse av å forsøke å dra ned din tro, men det jeg snakker om er at man skal ikke være slem med andre som ikke har vært så heldige Endret 21. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 haha jeg sa ikke JEG var kriminell, jeg sa jeg var en del av et "MILJØ" .... og hva slags miljø det var og hva jeg har vært involvert i i forbindelse med det kan være det samme. Jeg har ikke noe behov for dokumentasjon. Jeg sier at hvis du følger satan, som jeg gjorde (mer eller mindre ubevisst riktignok), så vil det gå deg ille. Det var en advarsel for ditt eget beste, og ikke noe mer enn det. Og når jeg sier kristendommen er veien ut, så mener jeg det. Og til info: Spesielt i starten men fortsatt, så opplevde jeg angrep fra "den andre siden" for å ødelegge troen min. Å være kristen er ikke lett, men det er sannheten, jeg har sett det med egne øyne og derfor står jeg ved troa mi. Og jeg sier at hvis du følger Satan vil det gå deg bra. Å være ikke-kristen er faen ikke lett! Men livet blir desto lykkeligere. Det er basert på min erfaring. Jeg vil heller dø enn å stå ved troen din. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 haha jeg sa ikke JEG var kriminell, jeg sa jeg var en del av et "MILJØ" .... og hva slags miljø det var og hva jeg har vært involvert i i forbindelse med det kan være det samme. Jeg har ikke noe behov for dokumentasjon. Jeg sier at hvis du følger satan, som jeg gjorde (mer eller mindre ubevisst riktignok), så vil det gå deg ille. Det var en advarsel for ditt eget beste, og ikke noe mer enn det. Og når jeg sier kristendommen er veien ut, så mener jeg det. Og til info: Spesielt i starten men fortsatt, så opplevde jeg angrep fra "den andre siden" for å ødelegge troen min. Å være kristen er ikke lett, men det er sannheten, jeg har sett det med egne øyne og derfor står jeg ved troa mi. Og jeg sier at hvis du følger Satan vil det gå deg bra. Å være ikke-kristen er faen ikke lett! Men livet blir desto lykkeligere. Det er basert på min erfaring. Jeg vil heller dø enn å stå ved troen din. jaha... hvis du vil bli med satan ned i helvete er det ditt valg, det er sjebenen til de som følger den vitsen av en "gud". satan hater mennesker, og er du et menneske så har du solgt sjelen din billig. jeg kjøpte ikke løgnene til det avskummet, men det tok en stund før jeg skjønte hva det var som foregikk rundt meg og leste bibelen.. først da falt alle brikkene på plass. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Jada, vi er begge mennesker og du kaller det for en ting, og jeg kaller det for noe annet - verre er det ikke! Jeg har ingen interesse av å forsøke å dra ned din tro, men det jeg snakker om er at man skal ikke være slem med andre som ikke har vært så heldige jeg sier sannheten, verken mer eller mindre... men du har i motsetning til abigor om jeg forstår ham riktig ikke sverget lojalitet til satan "man is just a dumb animal, he will do anything to survive" <-- er dette "vennen" din abigor? Faenskapet ser på deg som et dumt dyr. Er det det du er? Mennesklig kveg? Støtter du f.eks sosialdarwinistisk djevel-svada, som lebensborn-program, hvor du mener noen dyr, ariere, er mere verdt enn andre dyr, jøder, og bør settes i avl mens de andre utryddes? Jødene kommer til å styre planeten ja.. riktig... Jesus vil få siste ordet. Dette degenererte søppelet nazistene sververte oss, fra zionis vise protokoller etc, fikk de fra denne egotrippende helvetes-guden din. Endret 21. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 jaha... hvis du vil bli med satan ned i helvete er det ditt valg, det er sjebenen til de som følger den vitsen av en "gud". satan hater mennesker, og er du et menneske så har du solgt sjelen din billig. jeg kjøpte ikke løgnene til det avskummet, men det tok en stund før jeg skjønte hva det var som foregikk rundt meg og leste bibelen.. først da falt alle brikkene på plass."Vitsen av en gud"? Er det det mest nedsettende du kom på? Avskum? Hva mer? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) "man is just a dumb animal, he will do anything to survive" <-- er dette "vennen" din abigor? Faenskapet ser på deg som et dumt dyr. Er det det du er? Mennesklig kveg? Støtter du f.eks sosialdarwinistisk djevel-svada, som lebensborn-program, hvor du mener noen dyr, ariere, er mere verdt enn andre dyr, jøder, og bør settes i avl mens de andre utryddes? Jødene kommer til å styre planeten ja.. riktig... Jesus vil få siste ordet. Dette degenererte søppelet nazistene sververte oss, fra zionis vise protokoller etc, fikk de fra denne egotrippende helvetes-guden din. Gud hater alle mennesker, men hater nok kristne aller mest. Høres ut som en veldig positiv kristendom du snakker om... hvis du forstår hva jeg mener. Endret 21. oktober 2016 av Abigor 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) "man is just a dumb animal, he will do anything to survive" <-- er dette "vennen" din abigor? Faenskapet ser på deg som et dumt dyr. Er det det du er? Mennesklig kveg? Støtter du f.eks sosialdarwinistisk djevel-svada, som lebensborn-program, hvor du mener noen dyr, ariere, er mere verdt enn andre dyr, jøder, og bør settes i avl mens de andre utryddes? Jødene kommer til å styre planeten ja.. riktig... Jesus vil få siste ordet. Dette degenererte søppelet nazistene sververte oss, fra zionis vise protokoller etc, fikk de fra denne egotrippende helvetes-guden din. Gud hater alle mennesker, men hater nok kristne aller mest. Høres ut som en veldig positiv kristendom du snakker om... hvis du forstår hva jeg mener. Det er satan som hater kristne spesielt og mennesker generelt. efeserne 6: "For vi kjemper ikke mot mennesker av kjøtt og blod, men mot åndelige vesener. Vi slåss mot onde herskere i en usynlig verden, mektige, sataniske vesener og onde mørkets fyrster som hersker over denne verden." ...og disse er egenopplevd. Nazisme, konspirasjonsteorier etc er løgner servert til de som ser dem men ikke klarer å identifisere hva de ser, da de aldri har lest en bibel. Leser du bibelen, ser du også hvorfor konspirasjonsteoretikere sier det de sier og f.eks prøver å få folk til å kjøpe edle metaller etc. Endret 21. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Leser du bibelen, ser du også hvorfor konspirasjonsteoretikere sier det de sier Det har du, om enn indirekte, rett i... Forskning har vist at hvis man tror på sludder er terskelen for å tro på annet sludder lengt lavere enn de som ikke tror på sludder fra før.. Å tro at noe er sant fori det står i en bok at det er sant er å tro på sludder, på første klasse til og med... 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jada, vi er begge mennesker og du kaller det for en ting, og jeg kaller det for noe annet - verre er det ikke! Jeg har ingen interesse av å forsøke å dra ned din tro, men det jeg snakker om er at man skal ikke være slem med andre som ikke har vært så heldige jeg sier sannheten, verken mer eller mindre... men du har i motsetning til abigor om jeg forstår ham riktig ikke sverget lojalitet til satan "man is just a dumb animal, he will do anything to survive" <-- er dette "vennen" din abigor? Faenskapet ser på deg som et dumt dyr. Er det det du er? Mennesklig kveg? Støtter du f.eks sosialdarwinistisk djevel-svada, som lebensborn-program, hvor du mener noen dyr, ariere, er mere verdt enn andre dyr, jøder, og bør settes i avl mens de andre utryddes? Jødene kommer til å styre planeten ja.. riktig... Jesus vil få siste ordet. Dette degenererte søppelet nazistene sververte oss, fra zionis vise protokoller etc, fikk de fra denne egotrippende helvetes-guden din. Du kan aldri si sannheten, og hvis du virkelig kjente til den ville du også visst dette - ingen, ikke engang din Jesus eller min Buddha klarte det. Det de klarte var å peke til noe .. Den eneste satan du viser frem er din egen skapte sådan, og du peker desperat til nettopp den størrelsen Behøver ikke skrive mer dumt til meg i den saken! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Du kan aldri si sannheten, Joda, jeg kan si at det fjellet jeg ser ut av kjøkken vinduet mitt vil stå der i et år til... Det er en sannhet.. Men alle "sannheter" har en dato stempling... Det er bare sant så og så lenge... Og bibelen vet vi at ikke er sann for det aller meste, så her juger den som sier at bibelen er sann... Endret 22. oktober 2016 av RWS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå