Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

så du inrømmer at du "kjenner" djevelen og inrømmer hans eksistens?

Det er ganske tydelig at du ikke vet hva du snakker om når du prøver å beskrive hvordan djevelen opererer.

Hvordan du kan ta så feil aner jeg ikke.

Litt ironisk at du poster Troll, når du samtidig fremstår som ett troll uten peiling på det du snakker om.

There lies your feeble, limp prophet,

A crushed heap of purity and prayers;

Asphyxiated and mutilated messenger,

Thrust into SATANS vile intolerance

See the Leviathan lake of skulls?

A crimson saga of Muslims burned!

While Mohammad weeps (like a broken parasite,)

(And) Only the dead whisper Allahu - Akbar.

Read the scripture,

Of Death and Woe.

Evil triumphs;

My word is law.

haha... JEG vet ikke hvordan djevelen opererer? Jeg har kommunisert med faenskapet, han er akkuratt som bibelen beskriver. Løgneren, anklageren etc. Jeg trodde (nesten) på løgnene hans, med det resultat at han ødela livet mitt og tilslutt forsøkte å gjøre drapsmann ut av meg. Det var akkuratt pga han jeg ble kristen. Forskjellen på oss er at jeg fant ut HVA jeg hadde vært borte i ETTER at jeg begynte å lese bibelen. Før det hadde jeg lest en del okkultisme, church of satan o.l tull men jeg trodde ikke på noe av dette, konspirasjonsteorier var derimot noe jeg tenkte det var noe i, men det var også noe ved det som ikke "stemte helt".

Anti-muslimsk "black metal" kjenner jeg til, men det er veldig lite av det. Jeg var borte i mye rart i gamledager. Hvis du har ham som din "gud" så kommer det til å gå deg ille. Men det er ditt valg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

THE TRUTH

Once Satan and his demon sidekick were walking down the street, closely watching a man 20 yards ahead who was on the verge of realizing the Supreme Truth. The demon grew worried, and began to nudge Satan, but Satan looked quite calm. Sure enough, the man did, in fact, soon realize the deepest spiritual Truth. Yet Satan still did nothing about it. With this, the demon nudged Satan harder and, getting no response, finally blurted out, “Satan! Don’t you see? That man has realized the Truth! And yet you are doing nothing to stop him!” With that, Satan cunningly smiled and announced, “Yes, he has realized the Truth. And now I am going to help him organize the Truth!” (--story heard years ago from Indian sage Jiddu Krishnamurti)

Lenke til kommentar

haha... JEG vet ikke hvordan djevelen opererer? Jeg har kommunisert med faenskapet, han er akkuratt som bibelen beskriver. Løgneren, anklageren etc. Jeg trodde (nesten) på løgnene hans, med det resultat at han ødela livet mitt og tilslutt forsøkte å gjøre drapsmann ut av meg. Det var akkuratt pga han jeg ble kristen. Forskjellen på oss er at jeg fant ut HVA jeg hadde vært borte i ETTER at jeg begynte å lese bibelen. Før det hadde jeg lest en del okkultisme, church of satan o.l tull men jeg trodde ikke på noe av dette, konspirasjonsteorier var derimot noe jeg tenkte det var noe i, men det var også noe ved det som ikke "stemte helt".

Anti-muslimsk "black metal" kjenner jeg til, men det er veldig lite av det. Jeg var borte i mye rart i gamledager. Hvis du har ham som din "gud" så kommer det til å gå deg ille. Men det er ditt valg.

Det var anlvorlige annklager og påstander.

Hvordan eksakt kommuniserte du med djevelen?

Jeg har flere ganger blitt fortalt at jeg ikke kan komme i kontakt med ånder fordi jeg er umottakelig når det kommer til det åndeverdenen, og dette av folk som tror på det overnaturlige så derfor er jeg spent på metoden for å komme i kontakt med underverdenens gud djevelen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Veldig lett å komme i kontakt med djevelen - neste gang du skal til å klaske til en flue eller mygg eller noe annet "rask", prøv å hold igjen og få med deg følelsen akkurat før klasket skal skje, og er du flink nok til å være konsentrert vil du merke akkurat hvilken motivasjon som ligger bak handlingen, og den følelsen er helvete bra nok ..

Du trenger ikke bevege deg en centimeter for å se både det ene og det andre, det er når du beveger deg bort fra der det skjer at du kommer på villspor

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det var anlvorlige annklager og påstander.

Hvordan eksakt kommuniserte du med djevelen?

Jeg har flere ganger blitt fortalt at jeg ikke kan komme i kontakt med ånder fordi jeg er umottakelig når det kommer til det åndeverdenen, og dette av folk som tror på det overnaturlige så derfor er jeg spent på metoden for å komme i kontakt med underverdenens gud djevelen.

Djevelen dukker opp av seg selv ubedt, antageligvis pga min foreliggende paranoia fra tidligere aktiviteter på 1990-tallet, med bakgrunn i det fortsatte jeg lenge etter å lure på hva slags verden jeg var født inn, om det ble styrt fra etellerannet sted og rotet rundt i både okkulte ting og konspirasjonsteorier i mange år for jeg kunne se mange merkelige mønster i ting rundt meg, bl.a politikk og div annet som ga meg sterke indisier på at ting var styrt, men jeg skjønte ikke av hva. Etterhvert matrialiserte et "vesen" seg som hadde en særegen måte å ordlegge seg på, han snakket bl.a til meg "igjennom" andre, mareritt, konkrete ting jeg snakket om begynte å skje i nyhetene eller matrialisere seg i det virkelige liv osv.

Det har først begynt å roe seg etter at jeg ble kristen og fikk klippet av de gamle tankemønsterne, for det gikk på okkulte ting (konspirasjonsteorier er selvsagt en del av det) som først gir mening ETTER at du har lest bibelen. Jeg har nevnt andre ting her før men det er en lang historie jeg ikke vil legge så mye i detalj ut om her av hensyn til privatlivet mitt og andre.

På en måte er jeg heldig som har fått se at universet ikke bare er atomer og molekyler, på den annen side var dette så ubehagelig at jeg ikke unner noen andre det.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er gamledager for deg? Hvilken anti-muslimsk "black metal" kjenner du til?

Jeg lar ikke en kriminell eks-junkie fortelle meg at livet mitt går ille.

Jeg har fast forhold i 10 år, mastergrad innen teknologi, eier eget sted å bo.

Hvem er du til å fortelle meg noe som helst? Mitt valg var å ta utdanning, satse på skole, venner, familie, forhold. Hva gjorde du imellomtiden? Stjal? Solgte narkotika? Svindlet? Vold?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
så ble to millioner kvinner voldtatt og gud avslørte dette mange tiår etter det hadde skjedd. 

Han gjorde som vanlig ikke en dritt for å stoppe noe av dette... Som vanlig, som sagt...

Synd finnes ikke, det er bare noe kristne innbiller seg, så hvorfor skulle en ta dette alvorlig? 

Synd finnes selvfølgelig, at religioner har sine egne definisjoner på ting betyr ikke at de ikke har en mening utenfor religionen. Hva som kan betegnes som en synd vil variere veldig hvis vi ser utenfor religion da ordet ikke er like spesifikt definert utenfor religionene.

Tror du bør prøve å finne ut av hva du snakker om før du hopper rett i "kristne er teite" posisjon.

Edit; Skrivefeil.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Synd finnes selvfølgelig, at religioner har sine egne definisjoner på ting betyr ikke at de ikke har en mening utenfor religionen. Hva som kan betegnes som en synd vil variere veldig hvis vi ser utenfor religion da ordet ikke er like spesifikt definert utenfor religionene.

Tror du bør prøve å finne ut av hva du snakker om før du hopper rett i "kristne er teite" posisjon.

Gratulere, du gir svar på din egen påstand... 

Selvsagt er synd kunstig, hvis ikke ville den jo ha betydd noe for ALLE, ikke bare de som leser bronsealder mytologi...

Kristne, muslimske whatever, ingen av disse "syndene" har noen som helst innvirkning på mitt eller mines liv, For meg gjelder fakta, ikke bronse alder mytologi. Gjør en av mine gutter noe galt ville jeg selvsagt aldri ha sagt at de syndet mot noe "et eller annet", jeg må forholde meg til fakta der også.  Gjør jeg noe galt er det meg selv jeg klandrer for det, ut i fra mine normer, jeg drar ikke frem gamle idioiske dogmer som jeg retter meg etter og som sier ditt eller datt er synd, enten det er noe disse bronsealder mytene sier rett ut er synd eller tolkning av noe (som at man ikke skal polere raketten... Som er en kristen derivasjon fra historien om Onan og ingen direkte forbud eller synd..)

Du sier det jo selv, en muslimsk synd er ikke en kristen synd, og omvendt... Så derfor er de kunstige... Som sagt. 

Og nei, jeg siker nok høyere enn som så, jeg syntes ALLE religiøse er teite som tror på slikt gammelt sludder... Ikke bare kristne... Finner det aktisk helt utrolig at noen klarer å tro på slikt gammel sludder i dag, en 90% av all menneskelig viten og fakta rett foran tomene... Da må man være bra nedsnødd om en skal tro på disse løgnene, overdrivelsene og ryktene i disse bøkene... Virkelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror poenget at konseptet synd som noe man gjør galt er rimelig universelt og ikke betinget på religion. Man gjør noe galt, man synder. Jeg er dog enig i at å kalle noe en synd snarere enn å kalle det å ha gjort noe galt kan trigge andre assosiasjoner med mer religiøst preg.

Blir litt det samme som ordet gud og hva man legger i det. Man kan godt tro på en gud uten å være "en sau i flokken som følger ubegrunnede påstander basert på antikke myter fra ørkenjøder." Eller noe i den duren der.

Edit: sleng inn litt løgn i miksen så klart.

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

Det er riktig El-Ateisten. Jeg bruker heller aldri ordet synd stort sett pga de religiøse assosiasjonene + at det er bedre å spesifisere tingen, men det er ikke et religiøst ord sånn sett. Blir rett og slett for dumt at folk klager på det ene og det andre med religion når de ikke engang vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Er ikke begrepet 'synd' uansett religiøst ladet, da det går ut på å bryte et guddommelig gitt krav..? (transgression against the divine, i grunn?)

Det er akkurat det det er... Religiøst ladet. Eller enig i at noen ting er universielt "synd", men de fleste av disse religiøse "syndene" er kunstige og derfor religions betinget. Som å ikke spise skallbyr, svin, ikke se på kvinnfolk etc..)

Å slå ihjel et spebarn er foreksempel noe jeg mener er en universiell "synd"...  Å polere raketten derimot er ingen synd, eller skam. Her kan man til og med vedlegge fakta som sier at den poleringen tvert i mot er sunt både for deg selv og de rundt deg (uten at du dermed trenger å polere i møter eller ute blant folk...), det fjerne stress og gir energi...

Så den "synden" mange kristne finner i å polere raketten er derfor temmelig kunstig, da det ikke er noen synd... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er ikke begrepet 'synd' uansett religiøst ladet, da det går ut på å bryte et guddommelig gitt krav..? (transgression against the divine, i grunn?)

Det er akkurat det det er... Religiøst ladet. Eller enig i at noen ting er universielt "synd", men de fleste av disse religiøse "syndene" er kunstige og derfor religions betinget. Som å ikke spise skallbyr, svin, ikke se på kvinnfolk etc..)

Å slå ihjel et spebarn er foreksempel noe jeg mener er en universiell "synd"...  Å polere raketten derimot er ingen synd, eller skam. Her kan man til og med vedlegge fakta som sier at den poleringen tvert i mot er sunt både for deg selv og de rundt deg (uten at du dermed trenger å polere i møter eller ute blant folk...), det fjerne stress og gir energi...

Så den "synden" mange kristne finner i å polere raketten er derfor temmelig kunstig, da det ikke er noen synd... 

Forsøk å unngå å plassere ordet "synd" mellom deg og eks total stillhet, altså dyp konsentrasjon/apsorbsjon - de tingene du da nevner så som, sex, mat osv får da en helt annen betydning, fordi du legger merke til at kroppen din ikke er medgjørlig nok, og det er ikke fordi det er noe galt med den, men fordi det du tilfører kroppen og bevisstheten vil så klart gi sin virkning, og for å oppnå dyp meditasjon og effektene av sånne tilstander fordrer at du faktisk nekter deg selv det du synes er godt, for en stund .. 

Verre behøver det ikke være, men kjenner man ikke til det så bedømmer man jo ut fra den kunnskapen man har

Lenke til kommentar

Forsøk å unngå å plassere ordet "synd" mellom deg og eks total stillhet, altså dyp konsentrasjon/apsorbsjon - de tingene du da nevner så som, sex, mat osv får da en helt annen betydning, fordi du legger merke til at kroppen din ikke er medgjørlig nok, og det er ikke fordi det er noe galt med den, men fordi det du tilfører kroppen og bevisstheten vil så klart gi sin virkning, og for å oppnå dyp meditasjon og effektene av sånne tilstander fordrer at du faktisk nekter deg selv det du synes er godt, for en stund .. 

Verre behøver det ikke være, men kjenner man ikke til det så bedømmer man jo ut fra den kunnskapen man har

Okaaaaay.......?

På norsk betyr dette....`?

Endret av OhEasy
For mange siteringer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Okaaaaay.......?

På norsk betyr dette....`?

Min kone tåler ikke skalldyr, får utslett og kløe - Jeg liker svinekjøtt, men kroppen klarer ikke fordøye dette uten endel ekstra unødvendig ubehag. Derfor bruker vi sjeldent å kose oss med sånt, fordi meditasjon er mye viktigere for oss, og dermed bedre for vår helse og velvære

Sex er en aktivitet som tapper utrolig mye energi (men det er ingenting i veien for sånn aktivitet, så klart), og hvis man selv vil kan man unngå den avtappingen og tilføre den til meditasjonen. 

verre behøver det iike være, og man behøver ikke lage seg fantasier om hva det er heller, man kan teste på seg selv så får man egen direkte kunnskap ikke sant!?

Endret av Bruker-95147
For mange siteringer
Lenke til kommentar

Sex er en aktivitet som tapper utrolig mye energi

Jeg opplever det motsatt, det gir meg energi... :)

Min kone tåler ikke skalldyr, får utslett og kløe - Jeg liker svinekjøtt, men kroppen klarer ikke fordøye dette uten endel ekstra unødvendig ubehag.

Så lenge det ikke skader noen... også videre... Jeg klarer ikke melk med laktose i, så jeg kjøper laktose fri melk... (har aldri likt melk heller...). Uten at det er noen synd av den grunn...

Men hadde jeg valget mellom meditasjon og sex vet jeg hva jeg ville gått for... og meditert etterpå...  :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men hadde jeg valget mellom meditasjon og sex vet jeg hva jeg ville gått for... og meditert etterpå...   :)

Det fines mange former for meditasjon, og den jeg følger forutstter at man sier nei til de tingene du sannsynligvis synes er mest viktig for deg. Så det er ikke sånn at det må ligge noe negativt bak, det er heller sånn at man selv plassere noe negativt foran sannheten, og så angriper man sitt eget byggverk

Lenke til kommentar

Det fines mange former for meditasjon, og den jeg følger forutstter at man sier nei til de tingene du sannsynligvis synes er mest viktig for deg. Så det er ikke sånn at det må ligge noe negativt bak, det er heller sånn at man selv plassere noe negativt foran sannheten, og så angriper man sitt eget byggverk

Ser ingen grunn til å si nei til noe jeg liker jeg... Med mindre det er en god grunn til det da... 

Hvorfor følge noe man må nekte seg noen ting for å kunne "oppfylle"? 

Og hvorfor anser du det som synd?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser ingen grunn til å si nei til noe jeg liker jeg... Med mindre det er en god grunn til det da... 

Hvorfor følge noe man må nekte seg noen ting for å kunne "oppfylle"? 

Og hvorfor anser du det som synd?

Og jeg har skrevet at det er helt greit at folk liker det de holder på med!?

Man nekter seg noe for å oppnå noe bedre. Og dette bedre er noe man har viten om og kjenner fordi man har direkte erfart at dette er sånn

Og skrev ikke jeg at man behøver ikke henge seg opp i ett "ord", fordi det er å legge en fantasi foran viten om det som er, og dermed gjør man seg blind og kommer ikke til å finne ut av tingene

Lenke til kommentar

Interresant tenkning, men ser du på disse tingene du vil avstå fra en stund som synd eller noe du gjør frivillig for senere nytte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...