aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Merkelig, alt dette plaget meg når jeg var kristen, mens nå plager det meg ikke i det hele tatt. Det hele bunnet ut i om jeg var god nok, gjorde det rette hele tiden osv, altså usikkert på om jeg var "kristen nok" for å si det enkelt. Nå har jeg fred med meg selv og er fornøyd med tilværelsen uten noe gud. Det kan nok gå begge veier for noen, det er mange som finner sin løsning i å bli medlem av religiøse samfunn. F.eks er å komme seg ut og få kontakt med andre noe som fint kan hjelpe mot depresjon. Å få "svaret" på sin paranoia ved det overnatturlige kan også gi mer ro. Jeg var en periode med i en kristen ungdommsklubb da jeg kjente en del av de som var med, uten at jeg selv var kristen. Må jo si at det var bra der, hadde jeg f.eks vært deprimert hadde det sikkert hjulpet, i likhet med alle lignende grupperinger Jeg sluttet å møte da det vistnok alt gøy var en synd og ulovlig etterhvert. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det. Interessant at du nevner dette. Jeg frykter heller ikke døden, men jeg treffer stadig mennesker som har en så enorm frykt for døden at det handikapper dem gjennom livet og forhindrer dem fra å leve. Jeg har faktisk diskutert frykt for død men en person ganske inngående som er så redd for alt i livet, og hvor frykt for døden faktisk var roten til denne frykten for alt. Jeg fikk aldri et svar på hvorfor personen var så redd for døden. Angående de andre fryktene du snakker om har de sluppet tak i meg den siste tiden desto mer jeg har forstått om livet og viktige filosofiske/åndelige granskelser av livet. Det handler mye om som du sier "å slippe taket" og la ting være det de er heller enn å frykte disse tingene og ofre mye tid og tanker på de. F.eks er jo både paranoiditet, rasieri og depresjon en selvforsterkende sirkel, som ikke bare individer går gjennom men også samfunnet som helhet. De tingene du nevner er noe jeg ser gjennomsyre hele samfunnet og er i dagens verden fortsatt enormt tabulagt, som jo er basert på frykt i seg selv. Endret 15. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Slettet Endret 15. oktober 2016 av perpyro Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det. sa det Lenke til kommentar
afterall Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 hvem/hva blir svakere? Djevelen blir gradvis svakere.. Dessverre er det feil. Satan reiser seg i hele samfunnet for øyeblikket og infiserer samfunnet i stadig større grad. Det er bare å følge med på utviklingen av samfunnet, menneskers gjennomsnittlige moral og geopolitikk for å trekke en slik slutning. Er du klar? Hyggelig å se at du ikke har klart å ta til deg et gram av informasjon fra "Forfall"-tråden din. Tommel opp. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det er ikke min tråd og jeg tar til meg all informasjonen jeg leser. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Noen har klabbet med quoten for det der har jeg aldri sagt. Jupp. Sorry. Skulle være marius77. Fikset! Endret 15. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
afterall Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det er ikke min tråd og jeg tar til meg all informasjonen jeg leser. Beklager, du har helt rett i at det ikke er din tråd. Mea culpa. Bare jeg som feilaktig husker den som din, da trådstarter Jacob123 (eller noe sånt) forsvant ganske kjapt, og du ble den som sto igjen og argumenterte for alt dette forfallet - i en verden som vel aldri har vært mer fredelig. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 afterall. Bare fordi ting er verre andre plasser betyr ikke at de ikke kan bli bedre her, bare fordi ting er fredeligere idag enn tidligere betyr ikke at de ikke kan bli mer fredelige. Dessuten er jeg ikke nødvendigvis enig i at ting AKKURAT nå for tiden er mer fredelige før, og jeg mener at vi muligens er på vei mot en ny verdenskrig, iallefall om man ser på utviklingen de siste årene, de siste tiårene og trekker en linje videre de neste årene for å forutse hvordan ting vil utvikle seg om de fortsetter som de siste årene og utvikler seg nå. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Moderatormelding Minner om at trådens tema handler om den kristne Gudens tilsynelatende (i TS sine øyne) hevngjerrighet mot ateister kontra religiøse syndere. Ber vennligst om at innlegg som passer bedre i andre eksisterende tråder opphører slik at en opprydding ikke behøves. 1 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Angående noe annet som gjelder denne tråden: Moderatormelding Når dere skal sitere andres innlegg, hold dere til å sitere bare det innlegget dere skal svare på. På den måten slipper vi milevis lange sider med unødvendige siteringer.Tilbakemelding tas som vanlig på PM. Endret 15. oktober 2016 av OhEasy Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Djevelen (etter egen erfaring) kan operere sånn at du blir satt i en pinlig og rar situasjon hvor du er NØDT til å si ting det kanskje hadde vært bedre å latt være å si - og du MERKER det er oppkonstruert av "noe" med OVERLEGG som om du er i et slags teaterstykke, prøve å avlede deg eller fore deg med falske ting om bibelen eller kristendommen som ikke er sant i det heletatt (rett og slett gi deg hallusinasjoner), prøver å skremme folk ved å smelle i huset så hele huset rister og romstere rundt på kjøkkenet og flytte på ting midt på natta så hele huset våkner og hunden klikker i vinkel uten at det er noen der, gjøre det vanskelig å lese bibelen (at teksten blir uleselig), gi deg mareritt, søvnparalyse etc etc. Jeg har opplevd en del av dette her og mange andre kristne jeg har snakket med har opplevd det, alt er ting jeg eller folk jeg snakker med har opplevd, og dette er bare litt av det. Men når man opplever sånt gjelder det bare å stå igjennom det, etterhvert blir han svakere og svakere. Og jo svakere faenskapet blir, jo mindre blir du plaget av ting som depresjon, angst etc. Det du beskriver har ingenting med hvordan djevelen opererer. Det vet jeg helt sikkert. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Djevelen (etter egen erfaring) kan operere sånn at du blir satt i en pinlig og rar situasjon hvor du er NØDT til å si ting det kanskje hadde vært bedre å latt være å si - og du MERKER det er oppkonstruert av "noe" med OVERLEGG som om du er i et slags teaterstykke, prøve å avlede deg eller fore deg med falske ting om bibelen eller kristendommen som ikke er sant i det heletatt (rett og slett gi deg hallusinasjoner), prøver å skremme folk ved å smelle i huset så hele huset rister og romstere rundt på kjøkkenet og flytte på ting midt på natta så hele huset våkner og hunden klikker i vinkel uten at det er noen der, gjøre det vanskelig å lese bibelen (at teksten blir uleselig), gi deg mareritt, søvnparalyse etc etc. Jeg har opplevd en del av dette her og mange andre kristne jeg har snakket med har opplevd det, alt er ting jeg eller folk jeg snakker med har opplevd, og dette er bare litt av det. Men når man opplever sånt gjelder det bare å stå igjennom det, etterhvert blir han svakere og svakere. Og jo svakere faenskapet blir, jo mindre blir du plaget av ting som depresjon, angst etc. Det du beskriver har ingenting med hvordan djevelen opererer. Det vet jeg helt sikkert. så du inrømmer at du "kjenner" djevelen og inrømmer hans eksistens? det forteller jo det meste om innleggene dine. Til muslimer: legg merke til at de som tilber dette faenskapet angriper kristne, og ikke dere. Om denne fyren sier han ikke gjør det, ta en titt på hvem "black metal"-band, church of satan o.l satanister har malt opp som fienden. Legg også merke til at land som eritrea (kommunistisk) og diverse andre helvete på jord av liknende kaliber først og fremst forfølger kristne, ikke dere. Blitz o.l ateister langt ute på venstre fløy er raske til å fordømme kristne men prøver å være "vennene" deres, jfr deres egen muslimske tro, har dere noe som helst til felles med blitz? Hva forteller dette dere, hvis dere er oppriktig interessert i å kjenne Gud? Hvordan ville reaksjonen i norge vært om dette bandet her sang "drep muslimene"? Tror dere ikke hver eneste kommunist, humanetisk forbund med mer ville kommet med blålys, balltrær og råtne egg? Politianmeldensene for rasisme og diverse hadde haglet. Men i norge og andre vestlige land er det å oppfordre til drap og vold mot kristne blitt "kult" og jeg regner med denne festivalen har fått penger fra det offentlige også: Endret 19. oktober 2016 av marius77 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Stakars Marius som ikke kjenner metallverdenen. Det finnes da antiislamsk metall også, er bare ikke så vanlig i vesten med tanke på at ikke så mange i den vestlige verden er muslimer eller har vært undertrykket av muslimske lover, men som sagt det finnes. Og jo mere islam brer om seg jo mere vil også dem bli utsatt for metallens nådeløse hevn. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Men i norge og andre vestlige land er det å oppfordre til drap og vold mot kristne blitt "kult" ER det noen som faktisk dreper kristne? Har det faktisk skjedd? Nope... Tror du bør gjøre en bakgrunns sjekk av hvordan kristne har oppført seg mot alle andre i de femten hundre årene den har fått regjere i europa... Så vil du kanskje ikke syntes det var så rart at noen snakket om payback for alt den dritten kristne har gjort... Du må huske at kristne ikke sang at de skulle drepe vantro og andre, de gikk faktisk ut og drepte, fengslet, torturerte og undertrykket... Alt fordi de trodde på fablene i bibelen og at den boka ga, og gir, de rett til noe som helst... Så du skal være glad du lever i en sekulær stat, der du faktisk kan tro på de fablene og fantasien du tror på UTEN å bli hverken forfulgt eller drept for det Kun han kjeppen i KrF som påstår at kristne er forfulgt når man ønsker en rettferdig og likestillet behandling av alle, enten man tror eller ikke, og ønsker at kristendom ikke skal ha alle fordelene lenger... Dette med likestilling og rettferdighet er tydeligvis lett å misforstå som forfølgelse av kristne når man har hatt alle fordelene i tusen år.. . Men det er ingen som er ute etetr å drepe kristne... Da ville vi jo ikke vært bedre enn kristne da jo... 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Min ateistiske venn hadde snakket stygt om gud og gud avslørte han for dette for mine kristne venner Gud eksisterer i dine tankemønster og djevelen eksisterer i detaljene. Så jeg har hengt meg opp i denne detaljen: Er du åpen for at det kan være et menneske som avslørte denne informasjonen denne gangen? Du sier ikke hvordan han ble avslørt, men ser for meg en av tre muligheter; vennen din avslørte det, en annen person ledet fokus dit, eller et menneske tolket tegn dithen. Hold gjerne åpent for at Gud står bak, men vi vet fra den gode bok at mennesker ikke tåler Guds stemme direkte, så hvordan presenterte han denne informasjonen? Gjennom mennesker? Gjennom menneskelig tolkning? Gjennom indoktrinerte tankemønster? Nå kan du avvise dette på autopilot, åpne deg for undring, eller overse posten og late som den ikke eksisterer. Jeg kunne være interessert i å høre et konkret svar, men holder ikke pusten. 1 Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 tommyb Det er bra at du er nysgjerrig og ekstra bra at du har iver etter autentisitet. Jeg tror mange kristne ikke har den samme iveren etter autentisitet av troen og tar det en hel del saktere enn nødvendig, i prosessen så blir mange spørsmål oversett. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg kan kanskje spesifisere at det er ditt svar, dine tanker og din opplevelse av Guds avsløring jeg er nysgjerrig på. Jeg tror en slik opplevelse skjer gjennom at man velger en tolkning av situasjonen framfor andre tolkninger. Nå fikk jeg ikke noe svar på spørsmålet, da. Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Det er mine tanker du er nysgjerrig på, og ditt hode som er nysgjerrig. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) så du inrømmer at du "kjenner" djevelen og inrømmer hans eksistens? Det er ganske tydelig at du ikke vet hva du snakker om når du prøver å beskrive hvordan djevelen opererer. Hvordan du kan ta så feil aner jeg ikke. Litt ironisk at du poster Troll, når du samtidig fremstår som ett troll uten peiling på det du snakker om. There lies your feeble, limp prophet, A crushed heap of purity and prayers; Asphyxiated and mutilated messenger, Thrust into SATANS vile intolerance See the Leviathan lake of skulls? A crimson saga of Muslims burned! While Mohammad weeps (like a broken parasite,) (And) Only the dead whisper Allahu - Akbar. Read the scripture, Of Death and Woe. Evil triumphs; My word is law. Endret 19. oktober 2016 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå