Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

Tro er nøkkelordet her, blind tro med tanke på at kristne ikke tør å ha egne meninger om noe som helst utover det de har lest eller blitt fortalt.

Selv en hel verden fortjente drukningsdødenden, store som små var funnet skyldige og drap på selv nyfødte barn rettferdiggjøres fordi bibelen sier det.

Intet mindre en fantastisk men også farlig for man vet ikke hva de er i stand til om de skulle få nye beskjede fra trossamfunnet sitt.

Akkurat derfor religiøse minner meg om en annen hird, de som var på ferde for 70 år siden... De også godkjente ALT fordi overkinkadoren sa det, ALT han gjorde var i bunn og grunn godt samme hvor stupid, blodsprutende eller ulogisk det enn måtte være.... 

Slike ideologier er farlige, fordi de som tilhører slikt blindt tror det er de som har rett (selvsagt uten et enest ebevis...) til å gjøre det boka deres sier at de skal gjøre mot de som ikke tror som dem... Ingen nåde hos den religiøse hirden heller... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin måte å si "Dra til helvete" på...

Ifølge noen har alle mennesker en celle i helvete og en celle (et rom) i himmelen, og så gjenstår det å se hvor folkene ender opp....

Synd at helvette er et oppdiktet sted, for det er så ufattelig mange kristne som virkelig ville fortjent en lang og god tur dit... Kanskje det ble gode mennesker ut av dem også... 

Lenke til kommentar

Synd at helvette er et oppdiktet sted, for det er så ufattelig mange kristne som virkelig ville fortjent en lang og god tur dit... Kanskje det ble gode mennesker ut av dem også...

Helvete er ikkje ein stad eg unnar min verste humane fiende. Men demonane.. eg har ikkje opplevd ein slik kynisk og pur vondskap som blant demonane. Og djevelen, eg ser fram til han får si straff i eldsjøen med eld og svovel. Eg unnar han nada niks etter at han øydela livet mitt. Men du, viss du er eit vanleg menneske som meg, ønskjer eg alt det beste. Sjølv om vi er rykande usamde om det meste.

Lenke til kommentar

Fin måte å si "Dra til helvete" på...

Ifølge noen har alle mennesker en celle i helvete og en celle (et rom) i himmelen, og så gjenstår det å se hvor folkene ender opp....

Nei jeg sier det motsatte, dra til himmelen.

Ifølge noen så har ingen mennesker noen celle hverken i helvete eller himmelen. Da gjenstår det ikke å se noe som helst.

Lenke til kommentar

Og djevelen, eg ser fram til han får si straff i eldsjøen med eld og svovel. Eg unnar han nada niks etter at han øydela livet mitt. Men du, viss du er eit vanleg menneske som meg, ønskjer eg alt det beste. Sjølv om vi er rykande usamde om det meste.

Ser frem til? Du vet at djevelen aldri får straff? Eller er straffen utsatt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...