RWS Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Tro er nøkkelordet her, blind tro med tanke på at kristne ikke tør å ha egne meninger om noe som helst utover det de har lest eller blitt fortalt. Selv en hel verden fortjente drukningsdødenden, store som små var funnet skyldige og drap på selv nyfødte barn rettferdiggjøres fordi bibelen sier det. Intet mindre en fantastisk men også farlig for man vet ikke hva de er i stand til om de skulle få nye beskjede fra trossamfunnet sitt. Akkurat derfor religiøse minner meg om en annen hird, de som var på ferde for 70 år siden... De også godkjente ALT fordi overkinkadoren sa det, ALT han gjorde var i bunn og grunn godt samme hvor stupid, blodsprutende eller ulogisk det enn måtte være.... Slike ideologier er farlige, fordi de som tilhører slikt blindt tror det er de som har rett (selvsagt uten et enest ebevis...) til å gjøre det boka deres sier at de skal gjøre mot de som ikke tror som dem... Ingen nåde hos den religiøse hirden heller... 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Han sa ingenting mot atomkrig eller folkemord heller, mener du på grunnlag av det at Jesus er for atomkrig og folkemord?Fantes det atomkrig på jesus tid? Folkemord fantes, og er blant annet grunnen til at du er kristen idag. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Hvis det er mange som har gått til helvete allerede, hjelper det da ikke dem om jeg også går til helvete... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Helvete får liksom mer mening om du hadde vært der. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Fin måte å si "Dra til helvete" på... Ifølge noen har alle mennesker en celle i helvete og en celle (et rom) i himmelen, og så gjenstår det å se hvor folkene ender opp.... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Fin måte å si "Dra til helvete" på... Ifølge noen har alle mennesker en celle i helvete og en celle (et rom) i himmelen, og så gjenstår det å se hvor folkene ender opp.... Synd at helvette er et oppdiktet sted, for det er så ufattelig mange kristne som virkelig ville fortjent en lang og god tur dit... Kanskje det ble gode mennesker ut av dem også... Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Synd at helvette er et oppdiktet sted, for det er så ufattelig mange kristne som virkelig ville fortjent en lang og god tur dit... Kanskje det ble gode mennesker ut av dem også... Helvete er ikkje ein stad eg unnar min verste humane fiende. Men demonane.. eg har ikkje opplevd ein slik kynisk og pur vondskap som blant demonane. Og djevelen, eg ser fram til han får si straff i eldsjøen med eld og svovel. Eg unnar han nada niks etter at han øydela livet mitt. Men du, viss du er eit vanleg menneske som meg, ønskjer eg alt det beste. Sjølv om vi er rykande usamde om det meste. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Fin måte å si "Dra til helvete" på... Ifølge noen har alle mennesker en celle i helvete og en celle (et rom) i himmelen, og så gjenstår det å se hvor folkene ender opp.... Nei jeg sier det motsatte, dra til himmelen. Ifølge noen så har ingen mennesker noen celle hverken i helvete eller himmelen. Da gjenstår det ikke å se noe som helst. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Og djevelen, eg ser fram til han får si straff i eldsjøen med eld og svovel. Eg unnar han nada niks etter at han øydela livet mitt. Men du, viss du er eit vanleg menneske som meg, ønskjer eg alt det beste. Sjølv om vi er rykande usamde om det meste.Ser frem til? Du vet at djevelen aldri får straff? Eller er straffen utsatt? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 etter at han øydela livet mitt. Du fucka opp livet ditt, slutt å sette skylden på fiktive figurer og prøv å være voksen og tøff nok til å stå for din egen shit.... Makan til feighet. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Og djevelen, eg ser fram til han får si straff i eldsjøen med eld og svovel.Hvordan kan djevelen med asbestdrakt som er en "djevel" til å tåle ild bli straffet av å havne i ildsjøen.Den største straffen må vel være kjedsomhet for han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå