Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

sånne ting kommer fra satan

Da er i så fall denne satan veldig sannhets søkende, for jeg har flere en en gang hatt lyst til å skrike at det presten juger om ikke er sant jeg også de få gangene jeg har vært i en kirke...   :)

Stats betalt løgner er jo hva prester er.. Litt av en jobb tittel.... 

Presten lyver ikke, ivertfall ikke om du er i en god kirke.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvem/hva blir svakere?

Djevelen blir gradvis svakere..

Dessverre er det feil. Satan reiser seg i hele samfunnet for øyeblikket og infiserer samfunnet i stadig større grad.

Det er bare å følge med på utviklingen av samfunnet, menneskers gjennomsnittlige moral og geopolitikk for å trekke en slik slutning.

Er du klar?

Lenke til kommentar

hvem/hva blir svakere?

Dessverre er det feil. Satan reiser seg i hele samfunnet for øyeblikket og infiserer samfunnet i stadig større grad.

Det er bare å følge med på utviklingen av samfunnet, menneskers gjennomsnittlige moral og geopolitikk for å trekke en slik slutning.

Er du klar?

Skeptisk. Om det er dette du forventer å se, så er det det du ser. Forskjellen på før og nå er vel at mediene preger hverdagen vår i langt større grad enn før. Og vi vet vel alle hvor dramasøkende og konfliktelskende disse bladsmørerne og skravlekjerringene er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

hvem/hva blir svakere?

Er du klar?

det ynkelige miserable faenskapet får svakere og svakere betydning i mitt liv.. det er det jeg mener.. se avataren min.

Lenke til kommentar

Presten lyver ikke, ivertfall ikke om du er i en god kirke.

Alle prester jobber jo med å gi lovnader og trusler uten garantier av noe slag når de fremmer bibelen og dens budskap,... Ting som vi enten vet at ikke er sant eller vet ikke hvor sant det er. Det er å lyve når man sier noe man vet ikke er sant og det er på kanten av løgn å si at noe er sant som vi ikke vet om er sant... 

Så i tillegg til å være løgnere er de også fremmere av en dårlig moral... Anser det ikke spesielt godt eller moralsk å se ned på og ønske å straffe mennesker over deres seksualitet, samt alle de andre "forbrytelsene" som prester må lyve om til folk som noe godt, men som ikke er det... 

Så jo, anser prester som løgnere og con man ja... Man skal være bra amoralsk og avstumpet når man lurer folk til å kjøpe noe det ikke finnes garantier for og som aldri kan bevises.. og jeg tipper at i nær fremtid er det akkurat slik vi vil anse disse sprederne av hat og ignoranse også... og avsky kristendom og lignende primitive og stupide ørken religioner som vi i dag avskyr rasisme... For essensen i religiøs overtro, disse som kommer fra jødene ihvertfall, er nettopp hat og intoleranse og jeg er så glad for at vi har kastet ut kristendom her i landet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du klar?

det ynkelige miserable faenskapet får svakere og svakere betydning i mitt liv.. det er det jeg mener.. se avataren min.

Media har aldri vært noen stor aktør i mitt liv i det hele tatt. Jeg bruker ihvertfall ikke dem til å finne noen som helst "sannhet"... Da det er lenge siden jeg forsto at i medias øyne så er alt som selger sannhet... 

Lenke til kommentar

Media har aldri vært noen stor aktør i mitt liv i det hele tatt. Jeg bruker ihvertfall ikke dem til å finne noen som helst "sannhet"... Da det er lenge siden jeg forsto at i medias øyne så er alt som selger sannhet...

Det er en overraskende uttalelse fra deg. Jeg er positivt overrasket.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Er du klar?

Skeptisk. Om det er dette du forventer å se, så er det det du ser. Forskjellen på før og nå er vel at mediene preger hverdagen vår i langt større grad enn før. Og vi vet vel alle hvor dramasøkende og konfliktelskende disse bladsmørerne og skravlekjerringene er.

Nei, det er overhode ikke det jeg ønsker å se. Men jeg ser det, ikke fordi jeg forventer å se det, men fordi det er åpenbart. Det er heller ikke bare mediene som er korrupt, det er politikken også, og den spiller en viktigere og viktigere rolle i avgjørelser, mens folkets vilje blir mer og mer irrelevant.

Jeg mener vi enten allerede har tyranni her i vesten eller er i en transformasjonsfase fra demokrati til tyranni. Det er ingen uhørt vurdering, og er også en politisk realitet beskrevet for flere tusen år siden i "Republikken" av Platon. I min formening virker det som Russland og Kina er i en annen fase i "sirkelen" og at Russland er i en transformasjonsfase fra oligarki til demokrati. Kina er også i bevegelse mot demokrati, men må vel i prinsipp innom oligarki, selv om Kinas utvikling mellom disse modellene er rasende rask. Alle beveger seg i sitt eget tempo mellom de forskjellige modellene.

Det overrasker meg ikke om det er allmenn kjennskap at vesten er tyranni om 10 år, at Russland og Kina har demokrati om 5-15 år.

Endret av OhEasy
Unødvendig sitatpyramide!
Lenke til kommentar

MrFry har noe gode poeng om gud her:

nettopp og her kommer vi inn på det bibelen sier om selvrettferdiggjøring og stolthet som stopper ham fra å tro, pluss tillegge Gud ting som er menneskers egen feil eller djevelens verk. Jeg har gjort det selv, så jeg klandrer ham ikke, men Gud viste meg nå engang veien ut. Jeg tror ikke ting før jeg ser det med egne øyne, jeg har sett det og nå tror jeg, jeg kan mao ikke sitte her og lyve om hva jeg har opplevd. Om Stephen Fry noen gang blir frelst så er det opp til ham selv - dvs hans eget valg - og Gud å avgjøre det. Jeg er ikke i posisjon til å klandre Gud for skaperverket hans, han står over meg og jeg vet jeg har gjort så mye galt i livet at den nåden Jesus gir er helt ufortjent og noe jeg tar imot med takk.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er overhode ikke det jeg ønsker å se. Men jeg ser det, ikke fordi jeg forventer å se det, men fordi det er åpenbart. Det er heller ikke bare mediene som er korrupt, det er politikken også, og den spiller en viktigere og viktigere rolle i avgjørelser, mens folkets vilje blir mer og mer irrelevant.

Jeg mener vi enten allerede har tyranni her i vesten eller er i en transformasjonsfase fra demokrati til tyranni. Det er ingen uhørt vurdering, og er også en politisk realitet beskrevet for flere tusen år siden i "Republikken" av Platon. I min formening virker det som Russland og Kina er i en annen fase i "sirkelen" og at Russland er i en transformasjonsfase fra oligarki til demokrati. Kina er også i bevegelse mot demokrati, men må vel i prinsipp innom oligarki, selv om Kinas utvikling mellom disse modellene er rasende rask. Alle beveger seg i sitt eget tempo mellom de forskjellige modellene.

Det overrasker meg ikke om det er allmenn kjennskap at vesten er tyranni om 10 år, at Russland og Kina har demokrati om 5-15 år.

Jeg var helt på linje med deg her, og jeg hatet myndighetene i det landet her intenst i mange år... Det var og noe av grunnen til at jeg endte opp i den typen miljøer/gjenger. Men alle brikkene faller på plass om du leser bibelen, for forklaringen på alt står der. Ta til deg det som står og slapp av.

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det. Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand og vil ha ham over på sin side.

jeg fikk inntrykk av at folk i kirken var glade for at jeg kom tilbake, og taler presten/pastoren holder som jeg føler er som skrevet for meg personlig så fikk det meg jo til å føle at det her er et sted jeg kan lære Gud å kjenne, selv om jeg ikke skjønte hvordan det kunne ha seg at de visste alt dette her om meg. En periode lurte jeg på om jeg var på sjult kamera og deltok i et stort TV-show e.l, og om familien min, venner etc var med på det, men det var den Hellige Ånd som snakket til meg. Jeg måtte faktisk be Gud om å dempe seg litt for jeg ble skremt, og det gjorde han.

Savner litt å komme til et slikt sted å få klar beskjed om ting. Hvor finner en slike steder? Men en gang jeg var på weekend med en menighet, kom det en helt fremmed person bort og sa at jeg hadde en såret ånd, men at Gud ville helbrede etter hvert. (Jeg har nesten alltid vært hardt presset av psykopater, på ulike plasser også.)

Det er nok normalt å oppleve at ting flytter på seg i hjemmet, fordi djevelen raser mot personen som vil omvende seg til Gud. Men det krever en tilstrekkelig grad av tidligere involvering i djevelske aktiviteter. Personlig opplevde jeg ikke at ting i hjemmet flyttet på seg etter omvendelsen. Men det er dessverre fortsatt muligheter for å tabbe seg ut senere i kristenlivet, Og det kan gå hardt for seg... Men har likevel ennå ikke opplevd å se ting flytte på seg.

Hvis denne ateisten var sur fordi mange folk led under og etter 2. verdenskrig, da visste han på forhånd at det å gå på et møte ikke kunne endre det som skjedde under krigen.

Dette var han fullt klar over, så han gikk på møtet og fortsatte å klage på forholdene under og etter krigen.

Da er det vel slik at han vil ofre sin mulighet til å komme til himmelen, fordi han bærer verdens lidelser på sine skuldre?

Det er selvfølgelig et valg han har.

Han vil heller snakke om disse menneskene som antagelig var født i årene 1900-1920. i stedet for å være opptatt av sin egen personlige utvikling.

En annen person nevner Stephen Fry. Fry er vel kjent for å være sterkt deprimert i perioder, så da kan en kanskje spørre om han ikke kunne vært lykkeligere med Gud, enn uten Gud....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det. Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand og vil ha ham over på sin side.

jeg fikk inntrykk av at folk i kirken var glade for at jeg kom tilbake, og taler presten/pastoren holder som jeg føler er som skrevet for meg personlig så fikk det meg jo til å føle at det her er et sted jeg kan lære Gud å kjenne, selv om jeg ikke skjønte hvordan det kunne ha seg at de visste alt dette her om meg. En periode lurte jeg på om jeg var på sjult kamera og deltok i et stort TV-show e.l, og om familien min, venner etc var med på det, men det var den Hellige Ånd som snakket til meg. Jeg måtte faktisk be Gud om å dempe seg litt for jeg ble skremt, og det gjorde han.

Savner litt å komme til et slikt sted å få klar beskjed om ting. Hvor finner en slike steder? Men en gang jeg var på weekend med en menighet, kom det en helt fremmed person bort og sa at jeg hadde en såret ånd, men at Gud ville helbrede etter hvert. (Jeg har nesten alltid vært hardt presset av psykopater, på ulike plasser også.)

Det er nok normalt å oppleve at ting flytter på seg i hjemmet, fordi djevelen raser mot personen som vil omvende seg til Gud. Men det krever en tilstrekkelig grad av tidligere involvering i djevelske aktiviteter. Personlig opplevde jeg ikke at ting i hjemmet flyttet på seg etter omvendelsen. Men det er dessverre fortsatt muligheter for å tabbe seg ut senere i kristenlivet, Og det kan gå hardt for seg... Men har likevel ennå ikke opplevd å se ting flytte på seg.

Hvis denne ateisten var sur fordi mange folk led under og etter 2. verdenskrig, da visste han på forhånd at det å gå på et møte ikke kunne endre det som skjedde under krigen.

Dette var han fullt klar over, så han gikk på møtet og fortsatte å klage på forholdene under og etter krigen.

Da er det vel slik at han vil ofre sin mulighet til å komme til himmelen, fordi han bærer verdens lidelser på sine skuldre?

Det er selvfølgelig et valg han har.

Han vil heller snakke om disse menneskene som antagelig var født i årene 1900-1920. i stedet for å være opptatt av sin egen personlige utvikling.

En annen person nevner Stephen Fry. Fry er vel kjent for å være sterkt deprimert i perioder, så da kan en kanskje spørre om han ikke kunne vært lykkeligere med Gud, enn uten Gud....

Jeg har hatt det ALLE de stedene jeg har vært på hver eneste gudstjeneste, så det må være fordi Gud "snakker" til meg igjennom pastoren, dvs en personlig opplevelse, men andre får jo samme budskapet... Jeg skjønner ikke hvordan det henger sammen, men Gud viser jo at han er der for meg. Det er ikke like voldsomt rundt meg nå som det var for bare noen mnd siden, så ting har begynt å roe seg litt, men enda sitter det i mareritt og rare ting skjer iblandt, men depresjon og alt dette her har jeg blitt mye bedre av. Dette her er frikirker, dvs utenfor "statskirken", som er opptatt av å følge bibelen sånn som det står skrevet, spiller ingen rolle om det er pinsevenner, baptister e.l, bare finn et sted du liker.

strengt trenger det forresten ikke være, det er ikke sånn man får "klar beskjed", det går mer på veldig konkrete ting jeg går og lurer på i forhold til bibelen etc iløpet av uka/dagene før jeg drar på gudstjeneste, så er nesten hele gudstjenesten om det. Det går på å ha et godt, personlig forhold til Gud.

Endret av marius77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var helt på linje med deg her, og jeg hatet myndighetene i det landet her intenst i mange år... Det var og noe av grunnen til at jeg endte opp i den typen miljøer/gjenger. Men alle brikkene faller på plass om du leser bibelen, for forklaringen på alt står der. Ta til deg det som står og slapp av.

Jeg hater ikke myndighetene her, jeg bare ønsker bedre. Jeg har lest bibelen, og jeg holder på å lese den igjen i håp om bedre forståelse for hva som står der.

Slappe av er vanskelig når ondskapen brer seg overalt :hm:

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

Jeg hater ikke myndighetene her, jeg bare ønsker bedre. Jeg har lest bibelen, og jeg holder på å lese den igjen i håp om bedre forståelse for hva som står der.

Jeg skjønner det, men det er viktig å ta til seg det som står. Se på det som om Gud skrev alt det som står der til deg personlig. For meg var det som om bibelen "snakket" til meg og at det var som en forhåndsskreven dagbok, spesielt første 3 gangene jeg leste den, da vil du se det er Guds ord, dvs at Guds ord er levende. Ivertfall gjorde den det med meg, jeg kan ikke garantere at alle har samme opplevelsen, det er forskjellige veier til Gud, men alle kan finne dit, eller at Gud finner/møter deg. Det står om politikk, staten etc der. Jeg begynte forresten ikke å lese bibelen fra perm til perm, men søkte opp ting jeg lurte på først for å få noe å gå utifra.

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

Aha. Ja, altså, første gang jeg leste bibelen leste jeg fra perm til perm. Nå forsøker jeg å lese på en annen måte.

ikke noe galt i det, men glem gamletestamentet foreløpig og fokuser på nye testamentet, jeg tror jeg hadde startet med Johannesevangeliet før jeg begynner på starten i NT (Matteus), men aller først kan du ta å lese deg opp om hva det står om Gud og landet du lever i og bekymringer for fremtiden i NT og ha det som utgangspunkt når du leser bibelen. Men det beste er om du kommer deg på en eller annen frikirke og snakker med en pastor istedet, det koster deg ingenting og han er bedre på å guide deg igjennom bibelen enn det jeg er. Men jeg tror han hadde sagt det samme som meg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk tatt utgangspunkt og har fokus på det nye testamentet denne gangen, men jeg har allerede lest første bok, så det kan jeg nok ikke endre. Jeg fant mye glede i å lese den og har ett helt annet intrykk av Jesus sin tid enn jeg hadde etter å ha lest bibelen fra perm til perm.

Første bok i det nye testamentet er fullt av juveler og er en god lære. Jeg finner det ufattelig at noen kan ha skrevet noe slikt for nesten 2000 år siden. Det får meg til å fundere litt på samfunnet idag vice versa samfunnet på den tiden, med alle likheter og ulikheter man kan trekke mellom disse.

Jeg tviler på at noen idag kan ytre slik brillianse og samle et så mesterlig verk i en og samme skrift ved bruk av så få ord. Jeg skulle inderlig ønske det kunne skje idag også, og tror at det finnes muligheter for at det kan skje i vår tid.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så å ikke tro er det beste alternativet sier du?

:)

Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det.

Merkelig, alt dette plaget meg når jeg var kristen, mens nå plager det meg ikke i det hele tatt.

Det hele bunnet ut i om jeg var god nok, gjorde det rette hele tiden osv, altså usikkert på om jeg var "kristen nok" for å si det enkelt.

Nå har jeg fred med meg selv og er fornøyd med tilværelsen uten noe gud.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Håper du starter forfra med skapelsen i 1. mosebok og utover, der er det mye gudommelig ondskap ute og går.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...