Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt mål er å dra de kule folka med meg til helvete, så kan du ha det gøy i himmelen med å spille harpe og spille ludo.

Ikke usannsynlig at du ville svare noe slikt.. men en tilværelse i himmelen er uten smerte, det er fredfylte vandringer i parker, med mer. Tilværelsen i helvete er ofte fylt av smerte, de blir slått av djevelen og kastet i ilden, de blir omdannet til monstre, o.l.

Så denne holdningen "highway to hell" er ikke særlig smart. Det er enkelt å ha denne holdningen når du sitter mett og nyvasket foran din data, i en relativt smertefri tilværelse. Iallfall i forhold til helvete.

Jeg har vel nevnt det før men sier det igjen.

Helvete sliter med immunisering på grunn av tidsperspektivet.

Sjelene vil ganske fort blir immune mot helvetes evige pinsler og da er det ingen smerte mere.

De som promoterer helvete som et sted med evig pine ser ut til å forfekte dette selv om det er en høyst reel problemstilling innenfor helvetes horisonter.

Så da står man igjen med evig liv i helvete uten pinsler som ikke høres ille ut i det hele tatt.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mitt mål er å dra de kule folka med meg til helvete, så kan du ha det gøy i himmelen med å spille harpe og spille ludo.

Ikke usannsynlig at du ville svare noe slikt.. men en tilværelse i himmelen er uten smerte, det er fredfylte vandringer i parker, med mer. Tilværelsen i helvete er ofte fylt av smerte, de blir slått av djevelen og kastet i ilden, de blir omdannet til monstre, o.l.

Så denne holdningen "highway to hell" er ikke særlig smart. Det er enkelt å ha denne holdningen når du sitter mett og nyvasket foran din data, i en relativt smertefri tilværelse. Iallfall i forhold til helvete.

Det høres ikke fredfylt ut, bare kjedelig, og hva med at man altså går rundt å tråkker ned og massakrerer ett utall andre levende vesener mens man tusler rundt så fredelig?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Himmelens fred kan tilbakevises rimelig lett. I hvert fall slik jeg selv ser det så kunne jeg ikke klart å hatt null bekymringer og dårlige dager i en himmel hvis jeg fortsatt var klar over hva som har skjedd og skjer på jorden. Dersom jeg skulle hatt null bekymringer måtte minnet mitt slettes, altså det som gjør meg til meg. Og da er det jo ikke meg selv som kommer til himmelen uansett, vel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg klarer ikke finne en eneste vanlig syssel vi mennesker med vårt begrensede sanseapparat kan erfare som er verdt å kose seg med i evigheter, og det er nok fordi hvis man ser nærmer på de sysslene så er de faktisk ubehagelig i seg selv

Lenke til kommentar

il det bli åpenbart at Gud har rett til å straffe alle syndere.

Og akkurat der sidestilte du deg de verste nazistene og de verste i GRU politiet i sovjetunionen..

Fordi LEDEREN har all rett til å straffe, samme hva forbrytelsen er...

Og du reduserte deg samtidig til en avstumpet og menneskefientlig menneske som syntes det er helt OK at uskyldige skal lide fordi sjefen sier det... Gratulere, du er nå klar for tjeneste hos ISIS, ferdig avstumpet og menneskehetende... Godt jobbet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du vil vite sammenhengen så burde du lese Mosebøkene... 

Har lest bibelen to ganger... Første gangen var jeg ung, den andre gangen var for åtte år siden... Begge gangene ble jeg sittende å hate denne urettferdige steindumme guden som i den boka går fra den ene fuckupsen til den neste...

Ta noe så enkelt som den liksom flukten fra egypt (Har aldri skjedd viser det seg..). Her kunne gud med LETTHET ha overbevist denne faraoen om sin eksistens slik han friga jødene, men nei, egypterne fortjener en skikkelig straff fordi denne bølla ikke blir trodd på der, ikke sant, så han dreper alle førstefødte i HELE landet (hva i all verden hadde disse førstefødte gjort som fortjente dette...?) Men gud mente kanskje at de ikke hadde gjort nok for å stoppe denne såkalte "faraoen"...? 

Denne guden evner aldri å løse et eneste av sine egne problemer med annet enn urettferdighet og morderisk oppførsel. Sorry, men GT gjenspeiler et avskyelig og steindumt vesen vi virkelig skal være glade for at ikke eksisterer, for ellers hadde vi vært i skikkelig trøbbel...

Primitiv. morderisk og dum er hva denne guden din ville vært, spørsmålet mitt er da hvorfor du tilber en så primitiv, morderisk og dum gud? Er du sånn selv? Har du ingen respekt for mennesker, men veldig respekt for guden din så er du allerede primitiv, morderisk og dum, da er du religiøst fordummet til å tro at fantasiguder er mer verdt enn mennesker... 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Friheten til å gjøre ukristelige ting som f.eks å benytte narkotikum mens man har blitt omdannet til et monster i ilden og rir en 19 år gammel ateist kone.

En ateist kone som døde i en bilulykke med sin kristne ektemann, ektemannen som nå sitter med et konstant lykkelig smil i himmelen mens han går turer i parken uten å vite hvem han selv er, eller at han noen gang har hatt en kone.. Ektemannen som ville ha følt ulidelig smerte om han ikke hadde måtte glemme bort kona si, følelsen som ikke eksisterer i himmelen.

Du må da være enig at det må være en smertefull tilstand å tenke på at ateist kona nå var i helvete å drev med ukristelige ting i ilden?

Ref:

en tilværelse i himmelen er uten smerte, det er fredfylte vandringer i parker, med mer. Tilværelsen i helvete er ofte fylt av smerte, de blir slått av djevelen og kastet i ilden, de blir omdannet til monstre, o.l.

Himmel og helvete er noe av det jeg finner mest idiotisk i de abrahamittiske religionene, bare se alle fantasiene folk skaper seg om disse imaginære plassene. (ref meg og deg ovenfor) Og begrunnelsene samt bevisene når det kommer til de samme plassene er totalt fraværende.

Når at på til effekten av å overtale folk til å tro på disse tingene er så opplagt gulerot og pisk prinsippet der man samtidig sitter på en bløff som ikke kan "calles" så blir det i overkant sannsynlig at det bare er en hoax for å styre viljen din.

Vi kan nok ikke gjøre annet enn å bare vente og se hva som skjer når hjernen vår ikke lenger mottar oksygen og har brutt fullstendig sammen, men jeg må innrømme at jeg ikke forventer meg sort når det skjer.

Ps. Beklager at eksempelet ble litt i overkant perverst, se på det som satire eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Himmel og Helvete er en naturlig variant av vår oppdragelse, og utenfor kirkedørene kalles det vel for Straff og Belønning, og er det ikke sånn vi alle er oppdratte til å forholde oss til ..

Blir det helt feil fordi de religiøse bruker litt andre ord på samme metodikk?

Lenke til kommentar

Hvilken frihet får en i helvete?

All den friheten man ikke får i himmelen.

Tull og tøys! Til fridom har Kristus frigjort oss. Djevelen vil berre stele, myrde og øydeleggje. Han er ein sadist. Ein okkupant. Ein torturist. Gud er kjærleik, berre godleik, min skapar, som har elska meg høgare enn livet til sin einaste son. Å avvise denne kjærleiken er det mest idiotiske valet eit menneske kan gjere.

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Tull og tøys! Til fridom har Kristus frigjort oss. Djevelen vil berre stele, myrde og øydeleggje. Han er ein sadist. Ein okkupant. Ein torturist. Gud er kjærleik, berre godleik, min skapar, som har elska meg høgare enn livet til sin einaste son. Å avvise denne kjærleiken er det mest idiotiske valet eit menneske kan gjere.

Og dette har du naturligvis masse beviser på ut over bibelvers.
Lenke til kommentar

og er det ikke sånn vi alle er oppdratte til å forholde oss til .. 

Med straff og belønning? Nei, faktisk ikke... Jeg ble ikke oppdratt etter den "metoden" og det har heller ikke mine unger blitt...  Har aldri hatt noen tro på pisk eller gulrot... Ungen mine respekterer meg ikke fordi jeg har slått dem eller truet dem på noen måte, men fordi jeg har gått foran som et godt eksempel. Klarer du ikke å få respekt på annen måte enn å slå og true dem er det DEG det er noe galt med...

Og vær så snill å ikke gi meg "Fikk hard juling av fatter'n når jeg var guttunge, uten at det skadet meg på noen måte..."... for da skjønner du ikke en puck...

Lenke til kommentar

Og dette har du naturligvis masse beviser på ut over bibelvers.

Har personleg erfaring med åndelege angrep, så ja - eg veit kva djevelen står for. Heldigvis er Jesus den sterkaste.

Lenke til kommentar

Er det jesus som skal overta torturen av oss ikke-troende når gud har overvinnet satan? 

Hvorfor mener kristne at satan ville gjort den jobben, når tortureringen og pinen var noe gud ville... Satan er jo uskyldig her... 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

og er det ikke sånn vi alle er oppdratte til å forholde oss til .. 

Med straff og belønning? Nei, faktisk ikke... Jeg ble ikke oppdratt etter den "metoden" og det har heller ikke mine unger blitt...  Har aldri hatt noen tro på pisk eller gulrot... Ungen mine respekterer meg ikke fordi jeg har slått dem eller truet dem på noen måte, men fordi jeg har gått foran som et godt eksempel. Klarer du ikke å få respekt på annen måte enn å slå og true dem er det DEG det er noe galt med...

Og vær så snill å ikke gi meg "Fikk hard juling av fatter'n når jeg var guttunge, uten at det skadet meg på noen måte..."... for da skjønner du ikke en puck...

Jeg tenker ikke på den foreldede og ulovlige metoden som gikk på fysisk straff også, men på de mer moderne måtene, du ser nå vel dem hver bidige dag, eller er det bare meg ..

Husker vi stadig diskuterte dette i barnevernet, og selv der med så mye vett og fagkunnskap tilgjengelig, endte vi ofte opp med å måtte bruke en eller annen variant av straff og belønning.

Det er forøvrig bare å søke på de to ordene så får du tusenvis av treff hvor den metoden går igjen, selv om ingen liker det

Hva er det ofte den såkalte kjærligheten egentlig er, om ikke: jeg skal være glad i deg hvis du gjør det jeg vil

Lenke til kommentar

Er det jesus som skal overta torturen av oss ikke-troende når gud har overvinnet satan? 

Hvorfor mener kristne at satan ville gjort den jobben, når tortureringen og pinen var noe gud ville... Satan er jo uskyldig her... 

Satan er ikkje uskuldig. Han er pur vondskap. Han hatar Gud og alt han har skapt, inkludert meg og deg.

Gud vil ikkje torturere nokon. Det står i Bibelen at han vil at alle skal verte frelst og kjenne sanninga.

Helvete er det totale fråvere av Gud, dette er noko kvar enkelt vel sjølv.

Jesus er einaste vegen til fred med Gud!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...