Gå til innhold

Forfølgelse av ateister, men ikke forfølgelse av ekstremsynder i verden

Anbefalte innlegg

Kjempebra. Men som jeg har sagt til deg før: jeg har lest bibelen fra perm til perm, og jeg har studert bibelen (både gt og nt) og kristen troslære på universitetsnivå.

Kan du fortelle oss hvor den kristne lære sier at man ikke skal drepe? Er det ikke greit at vi kan være tydelige på hva bibelen sier om drap, og hvor dette står? Skulle jo tro dette gagnet tråden - og oss alle?

Det står blant annet i de ti bud. Men det er også repetert mange ganger, uten at jeg er ekspert på bibelsitat eller skal søke gjennom hele bibelen for deg for å nevne alle plassene det står.

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står blant annet i de ti bud. Men det er også repetert mange ganger, uten at jeg er ekspert på bibelsitat eller skal søke gjennom hele bibelen for deg for å nevne alle plassene det står.

De 10 bud, ja. Flott, da har vi etablert det.

Hvor finner vi de 10 bud? Mosebøkene i GT kanskje? Kan du fortelle meg hvorfor du følger nøyaktig denne delen av GT?

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Jo, den Kristne lære sier man ikke skal drepe. 

Hva er det med denne guden din egentlig? Makan til vingle flaggermus skal man lete lenge etter... Han KREVER at dere skal ta livet av hekser (trollkvinner er vel definisjonen, han KREVER at dere dreper homofile, og gud vet hvem andre, men han KREVER også at dere ikke skal drepe?? Når var det han bestemte seg for dette? 

Og de ti bud står i GT, så neste gang du skal renvaske din tro ved å bruke unnskyldningen den nye pakt og at den gamle pakt var for jøder også videre kunne du kanskje være klar på at de ti bud gjelder den gamle pakt også da? 

Du går fra unnskyldning til unnskyldning og ser du virkelig ikke det selv? Kristendommen er like hatefull og intolerant i sin reneste form som det all annen grusom ideologi er, islam inkludert.... Allikevel sitter du der å unnskylder, eller bortforklarer, det faktum at kristne har blod i litervis på hendene oppover i tiden? De også var kristne... Det samme var de som brant hekser (selv om jeg ikke ser helt bort i fra at enkelte menn brukte hekse prosessen til den tidens skilsmisse... Skilsmisse er jo ikke lov og når slike ting blir forbudt er oppfinnsomheten for å gå rundt forbudet ganske så oppfinnsomt, og dessverre ofte grusomt..)

Hørte om en mann i USA, kristen selvsagt, som kom hjem til sin eks kone der han fant ut at sønnen hans var homoseksuell og lå på rommet sammen med kjæresten sin å sov... Hva gjorde den intolerante og hatefulle kristenmannen? Jo, han tok sin fiktive fantasigud i forsvar og helte kokende vann over både sønnen og kjæresten.... Som det gode mennesket han, i hans egneog i kristne øyne,  er så anså han det, i hans forvrengte verden anskuelse, gjort avstumpet og korrupt av nettopp kristendommens "neste kjære" lære,  som en langt bedre handling å helle kokende vann over to sovende mennesker som elsket hverandre enn at de skulle elske hverandre...

Fyren fikk, (og for en gangs skyld var jeg enig i den lange straffen, for slike mennesker så avstumpet og umenneskelig gjort av den kristne ideologien har ingenting ute i verden å gjøre), førti år i fengsel for den kristne nestekjærlighets handlingen sin...

Problemet til kristne er at de ikke vet hva kjærlighet er... De tror det å tilbe himmel diktatoren sin, og tilgi den diktatoren ALT, samme hvor galt det er, er kjærlighet, ikke ulikt noen av de verste i Hitlers hird.... Kristne har frekkhetens nådegave i rikt monn når de kaller religionen sin for kjærlighetens religion, for den er i beste fall en innsnevring av kjærlighet, og en utfoldelse av hat og intoleranse... Det er hva kristendom er og dette støtter du? Det er greit liksom, fordi gud sier det? Da er du i prinsipp ikke et hakk bedre enn de gærningene som raljerer i ISIS, som også tror guden deres er inn på bestialske drap, urettferdighet og urett... Bare så du vet det.. 

Lenke til kommentar

Jo, den Kristne lære sier man ikke skal drepe. Å brenne noen med døden til følge er det samme som å drepe.

Kristen lære sier gang på gang at man skal drepe.

Bare se på den kristne gud, har druknet en hel planet! Drept alle barn i ett land. Tramper på mennesker så blodet spruter. Gud hjelper menneskene som tilber ham å drepe andre mennesker. Gud tar imot menneskeofringer for å hjelpe mennesker å drepe andre mennesker. Hvilken lære er det du snakker om?

Lenke til kommentar

Det kvalmeste syntes jeg, for det er så showoff, er når profilerte fotball spillere gjør korsets tegn etter at de har scoret, eller hyler at de scorte med guds hjelp og at de vant kampen med guds hjelp eller lignende piss... Gud reit i de andre kristne på det andre laget? De ønsket jo like mye å vinne som denne nogsagten, så hva er det å prise herren for?

En annen ting er jo selvsagt guds allvitenhet... Hen VET jo at den og den kampen vil tapes, vinnes eller uavgjort, så når en ignorant fotball spiller (Neida, mistenker ingen av dem for å ha særlig større IQ en sko nommeret...) takker gud så takker han en gud, som vanlig, ikke har gjort noen ting... Det var jo slik det skulle skje... Eller mener kristne at de ved å mumle og tenke og be telepatisk endrer guds grande plan? Da tror de i såfall godt om seg selv, men det vet jeg jo at de gjør...

Er så mye selvmotsigelse bare i det å be til en allmektig gud at jeg finner tanken absurd... og fordummende, uten at det kom overraskende på noen... Hvis man fra barnsben av lærer seg til å stole på at denne guden gjør noe, hvor mye får de da gjort? Det er jo ren skjær ansvars fraskrivelse de bedriver når de sette skylden på andre enn seg  selv.. 

Lenke til kommentar

Kjempebra. Men som jeg har sagt til deg før: jeg har lest bibelen fra perm til perm, og jeg har studert bibelen (både gt og nt) og kristen troslære på universitetsnivå.

Kan du fortelle oss hvor den kristne lære sier at man ikke skal drepe? Er det ikke greit at vi kan være tydelige på hva bibelen sier om drap, og hvor dette står? Skulle jo tro dette gagnet tråden - og oss alle?

Bare bruk google og se hva bibelen sier om drap, når satanister her inne prøver å sammenlikne bibelen med sun tzu's "art of war" eller "mein kampf" så faller det på sin egen dumskap, så dette er ikke noe å diskutere... De er ganske enkelt redd for at folk skal bli nysjerrige på bibelen og komme til tro, derfor beskriver de bibelen som et skrekkfilm-manuskript.

Men sånn jeg har oppfattet det er det ikke mulig å se Jesus/Gud uten å tro ... Men satan er det fult mulig å se. Veien dit er mange, f.eks via konspirasjonsteorier og all denne dritten innen religion hvor han prøver å lure folk til å tro at de har EN felles bevissthet, at det er forskjellige guder for hvert menneske, mixe ting sammen til en religion etc. Satan er denne verdens fyrste og elsker oppmerksomhet så å lokke frem ham er ikke spesielt vanskelig. Men ved å gjenkjenne dødens gud satan er det også mulig å gjøre seg opp en forståelse av at det finnes en annen side og skjønne at Jesus er veien ut av hans grep. For i praksis er ikke en som er lurt inn i new age og har fått se noe av tryllekunstene og showene til satan noe mer død enn en sosialdemokrat som er ateist. Og dette vil du oppleve når du blir kristen. Da begynner satan å dra kaniner opp av hatter etc og sette igang showene sine, for å prøve å lure deg over på et annet spor. Og det beste å gjøre da, blir jeg fortalt av andre kristne, er å ignorere det. Men det gjelder når du er kristen, er du ikke kristen er det greit å bli orientert om hva som foregår rundt deg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi har allerede Helvete her på jord i form av at de to største religionen kjemper for noen ubetydelige sandkorn nede i midtøsten, og toppen av galskapen er at de har den samme gud som utspring

Så, jeg ville være forsiktig med å bruke ord som idioti hva angår negative følelser som de samme religioner måtte bidra til hos folk som ikke bekjenner seg til troen

Vi vet rett og dere har galt,. ferdig snakka, kom med neste bombe!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Bare bruk google og se hva bibelen sier om drap

Googlet det og her var det første jeg fant...:

2Mos 12,29 Herren myrder alle førstefødte i Egypt

29 Midt på natten slo Herren i hjel alle førstefødte i Egypt, fra den eldste sønn av farao som satt på sin trone, til den eldste sønn av fangen i fengslet, og alle de førstefødte dyr i buskapen.

30 Da fór farao opp om natten, han og alle mennene hans og alle egypterne. Det lød et fælt skrik i Egypt; for det fantes ikke et hus hvor det ikke var noen død. 31 Mens det ennå var natt, sendte farao bud etter Moses og Aron og sa: «Gjør dere i stand og dra bort fra mitt land, både dere og israelittene! Gå av sted og hold den gudstjenesten som dere har talt om! 32 Ta med dere småfeet og storfeet deres, som dere har sagt, og dra bort! Be så om velsignelse for meg også!» 33 Egypterne skyndte på folket for å få dem ut av landet i en fart. «Ellers dør vi alle sammen,» sa de.

3Mos 24,23 Moses og israelittene steiner ihjel en spotter etter ordre fra Herren

23 Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses.

4Mos 16,27 Herren myrder uskyldige menn, kvinner og barn

27 Folk gikk da bort fra plassen omkring boligen til Korah, Datan og Abiram. Datan og Abiram var kommet ut og stod ved teltåpningen sammen med sine koner og barn, både store og små. 28 Moses sa: «På denne måten skal dere få vite at det er Herren som har sendt meg for å gjøre alle disse gjerningene, og at jeg ikke gjør dem av meg selv: 29 Dersom disse dør på samme vis som andre mennesker, dersom de får samme lagnad som alle andre, da er det ikke Herren som har sendt meg. 30 Men hvis Herren gjør noe nytt og uhørt, hvis jorden åpner sitt gap og sluker dem og alle deres, så de går levende ned til dødsriket, da skal dere vite at disse menn har ringeaktet Herren.»

31 Ikke før var Moses ferdig med å tale, så revnet jorden under dem. 32 Den åpnet sitt gap og slukte både dem og deres boliger, alle som holdt med Korah, og all deres eiendom. 33 De og alle som hørte dem til, fór levende ned til dødsriket, og jorden skjulte dem. Slik ble de utryddet av menigheten. 34 Alle israelittene som stod omkring dem, flyktet da de hørte deres skrik. «Jorden kunne jo sluke oss òg,» sa de. 35 Så fór en ild ut fra Herren og fortærte de to hundre og femti menn som hadde ofret røkelse.

5Mos 28,52 Herren vil tvinge israelittene til å spise sine egne barn

Og når de omringer deg i alle byene i hele landet Herren din Gud gir deg, 53 da skal du, i den trengsel og nød som fienden fører over deg, spise dine egne barn, kjøttet av dine sønner og døtre som Herren din Gud gir deg. 54 Selv den fineste og mest forvente mann blant dere vil da se skjevt til sin bror og til sin kone som han tar i favn, og til de barna han ennå har tilbake. 55 Han unner ingen noe kjøtt av sine barn som han spiser, fordi han ikke har annet igjen, i den trengsel og nød som fienden fører over deg i alle dine byer.

1Sam 6,19 Herren dreper 70 filistere fordi de har sett paktkisten

19 Men Herren slo ned noen av mennene i Bet-Sjemesj, fordi de hadde sett på Herrens paktkiste. Sytti mann av dem slo han ned. Folket sørget fordi han hadde voldt så stort mannefall blant dem.

2Sam 24,15 Herren dreper 70 000 israelitter med pest

15 Så lot Herren en pest komme over Israel fra morgenen og til den tiden han hadde fastsatt. Det døde sytti tusen mann av folket, fra Dan til Be’er-Sjeba.

Jes 13,15 Herren sørger for at småbarn knuses og kvinner voldtas

15 Den som blir funnet, skal gjennombores,

og den som blir grepet, skal falle for sverd.

16 Deres småbarn skal knuses mens de ser på,

deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas.

Jer 19,7 Herren vil la israelittene spise kjøttet av sine egne barn

7 Jeg kullkaster Judas og Jerusalems planer på dette sted. Jeg lar dem falle for sverd like for øynene på deres fiender, ved dem som står dem etter livet. Så gir jeg likene av dem til føde for fuglene under himmelen og dyrene på marken. 8 Jeg gjør denne byen til skremsel og spott. Alle som går forbi, skal grøsse og spotte når de ser alle sårene den har fått. 9 Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre, og den ene skal spise kjøttet av den andre i den trengsel og nød som deres fiender og de som står dem etter livet, fører over dem.

Esek 22,19 Herren vil brenne israelittene i en smelteovn

19 Derfor sier Herren Gud: Fordi dere alle er blitt som slagg, vil jeg samle dere i Jerusalem. 20 Likesom en samler sølv, kobber, jern, bly og tinn i en smelteovn og så tenner opp ild for å smelte dem, slik vil jeg i min vrede og harme samle dere, legge dere i ovnen og smelte dere. 21 Når jeg samler dere og lar min vredes ild flamme mot dere, skal dere smelte i den. 22 Som sølvet smeltes i ovnen, slik skal også dere smeltes. Da skal dere få sanne at jeg, Herren, har latt min vrede gå ut over dere.

Hos 14,1 Herren vil knuse småbarn i Samaria

1 Samaria skal bøte,

fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

deres småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Påstår du fremdeles at drap ikke er løsningen for alt denne guden gjør? Han drepte jo til og med sin egen sønn for liksom å tilgi... 

De er ganske enkelt redd for at folk skal bli nysjerrige på bibelen og komme til tro, derfor beskriver de bibelen som et skrekkfilm-manuskript.

Bibelen ER et skrekkfilm manuskrift!!! Jeg tror ikke du finner en mer vemmelig, psykopatisk, hevngjerrig, smålig, dum, klønete, og morderisk type i NOEN andre science fiction bøker, eller i andre bøker heller, en den morderen bibelen beskriver. Men du evner/tørr ikke å innse det faktumet (eller du har ikke lest bibelen, som kristne flest) fordi du ikke tørr annet enn å elske den diktator morderen i den boka... Så å dra frem mein kampf er ikke så far fetched som man skulle tro, for blod nazister hadde det på samme måte, de turte rett og slett ikke engang å TENKE på at Hitler var et monster, de elsket ham og digget ham og syntes han var en OK kar... 

Bibelen er ingen sun tzu's "art of war" nei... I Art of war går det klart frem hva forfatteren snakker om, men du har vel ikke lest den heller tydeligvis siden du drar sammenligningen... 

Lenke til kommentar

Bare bruk google og se hva bibelen sier om drap

Googlet det og her var det første jeg fant...:

2Mos 12,29 Herren myrder alle førstefødte i Egypt

29 Midt på natten slo Herren i hjel alle førstefødte i Egypt, fra den eldste sønn av farao som satt på sin trone, til den eldste sønn av fangen i fengslet, og alle de førstefødte dyr i buskapen.

30 Da fór farao opp om natten, han og alle mennene hans og alle egypterne. Det lød et fælt skrik i Egypt; for det fantes ikke et hus hvor det ikke var noen død. 31 Mens det ennå var natt, sendte farao bud etter Moses og Aron og sa: «Gjør dere i stand og dra bort fra mitt land, både dere og israelittene! Gå av sted og hold den gudstjenesten som dere har talt om! 32 Ta med dere småfeet og storfeet deres, som dere har sagt, og dra bort! Be så om velsignelse for meg også!» 33 Egypterne skyndte på folket for å få dem ut av landet i en fart. «Ellers dør vi alle sammen,» sa de.

3Mos 24,23 Moses og israelittene steiner ihjel en spotter etter ordre fra Herren

23 Dette sa Moses til israelittene, og de førte spotteren utenfor leiren og steinet ham. Israelittene gjorde som Herren hadde befalt Moses.

4Mos 16,27 Herren myrder uskyldige menn, kvinner og barn

27 Folk gikk da bort fra plassen omkring boligen til Korah, Datan og Abiram. Datan og Abiram var kommet ut og stod ved teltåpningen sammen med sine koner og barn, både store og små. 28 Moses sa: «På denne måten skal dere få vite at det er Herren som har sendt meg for å gjøre alle disse gjerningene, og at jeg ikke gjør dem av meg selv: 29 Dersom disse dør på samme vis som andre mennesker, dersom de får samme lagnad som alle andre, da er det ikke Herren som har sendt meg. 30 Men hvis Herren gjør noe nytt og uhørt, hvis jorden åpner sitt gap og sluker dem og alle deres, så de går levende ned til dødsriket, da skal dere vite at disse menn har ringeaktet Herren.»

31 Ikke før var Moses ferdig med å tale, så revnet jorden under dem. 32 Den åpnet sitt gap og slukte både dem og deres boliger, alle som holdt med Korah, og all deres eiendom. 33 De og alle som hørte dem til, fór levende ned til dødsriket, og jorden skjulte dem. Slik ble de utryddet av menigheten. 34 Alle israelittene som stod omkring dem, flyktet da de hørte deres skrik. «Jorden kunne jo sluke oss òg,» sa de. 35 Så fór en ild ut fra Herren og fortærte de to hundre og femti menn som hadde ofret røkelse.

5Mos 28,52 Herren vil tvinge israelittene til å spise sine egne barn

Og når de omringer deg i alle byene i hele landet Herren din Gud gir deg, 53 da skal du, i den trengsel og nød som fienden fører over deg, spise dine egne barn, kjøttet av dine sønner og døtre som Herren din Gud gir deg. 54 Selv den fineste og mest forvente mann blant dere vil da se skjevt til sin bror og til sin kone som han tar i favn, og til de barna han ennå har tilbake. 55 Han unner ingen noe kjøtt av sine barn som han spiser, fordi han ikke har annet igjen, i den trengsel og nød som fienden fører over deg i alle dine byer.

1Sam 6,19 Herren dreper 70 filistere fordi de har sett paktkisten

19 Men Herren slo ned noen av mennene i Bet-Sjemesj, fordi de hadde sett på Herrens paktkiste. Sytti mann av dem slo han ned. Folket sørget fordi han hadde voldt så stort mannefall blant dem.

2Sam 24,15 Herren dreper 70 000 israelitter med pest

15 Så lot Herren en pest komme over Israel fra morgenen og til den tiden han hadde fastsatt. Det døde sytti tusen mann av folket, fra Dan til Be’er-Sjeba.

Jes 13,15 Herren sørger for at småbarn knuses og kvinner voldtas

15 Den som blir funnet, skal gjennombores,

og den som blir grepet, skal falle for sverd.

16 Deres småbarn skal knuses mens de ser på,

deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas.

Jer 19,7 Herren vil la israelittene spise kjøttet av sine egne barn

7 Jeg kullkaster Judas og Jerusalems planer på dette sted. Jeg lar dem falle for sverd like for øynene på deres fiender, ved dem som står dem etter livet. Så gir jeg likene av dem til føde for fuglene under himmelen og dyrene på marken. 8 Jeg gjør denne byen til skremsel og spott. Alle som går forbi, skal grøsse og spotte når de ser alle sårene den har fått. 9 Jeg lar dem spise kjøttet av sine egne sønner og døtre, og den ene skal spise kjøttet av den andre i den trengsel og nød som deres fiender og de som står dem etter livet, fører over dem.

Esek 22,19 Herren vil brenne israelittene i en smelteovn

19 Derfor sier Herren Gud: Fordi dere alle er blitt som slagg, vil jeg samle dere i Jerusalem. 20 Likesom en samler sølv, kobber, jern, bly og tinn i en smelteovn og så tenner opp ild for å smelte dem, slik vil jeg i min vrede og harme samle dere, legge dere i ovnen og smelte dere. 21 Når jeg samler dere og lar min vredes ild flamme mot dere, skal dere smelte i den. 22 Som sølvet smeltes i ovnen, slik skal også dere smeltes. Da skal dere få sanne at jeg, Herren, har latt min vrede gå ut over dere.

Hos 14,1 Herren vil knuse småbarn i Samaria

1 Samaria skal bøte,

fordi folket i byen var trassig mot sin Gud.

De skal falle for sverd,

deres småbarn skal bli knust,

og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Påstår du fremdeles at drap ikke er løsningen for alt denne guden gjør? Han drepte jo til og med sin egen sønn for liksom å tilgi... 

De er ganske enkelt redd for at folk skal bli nysjerrige på bibelen og komme til tro, derfor beskriver de bibelen som et skrekkfilm-manuskript.

Bibelen ER et skrekkfilm manuskrift!!! Jeg tror ikke du finner en mer vemmelig, psykopatisk, hevngjerrig, smålig, dum, klønete, og morderisk type i NOEN andre science fiction bøker, eller i andre bøker heller, en den morderen bibelen beskriver. Men du evner/tørr ikke å innse det faktumet (eller du har ikke lest bibelen, som kristne flest) fordi du ikke tørr annet enn å elske den diktator morderen i den boka... Så å dra frem mein kampf er ikke så far fetched som man skulle tro, for blod nazister hadde det på samme måte, de turte rett og slett ikke engang å TENKE på at Hitler var et monster, de elsket ham og digget ham og syntes han var en OK kar... 

Bibelen er ingen sun tzu's "art of war" nei... I Art of war går det klart frem hva forfatteren snakker om, men du har vel ikke lest den heller tydeligvis siden du drar sammenligningen... 

Du trekker sitater fra GT ut av sin sammenheng, og GT er ikke kristendommen noe NT derimot er.

F.eks a spise sine egne barn, det er fienden som vil gjøre dette mot israelittene, du sier det er noe Gud gir ordre om, mao. en løgn. Mye av det du nevner her er det om i filmen om moses: Exodus: Gods and Kings:

http://www.imdb.com/title/tt1528100/?ref_=fn_al_tt_1

GT handler kort og godt om veien mot messias, Jesus. Så om man ikke gidder å lese bibelen, så vil den filmen sikkert være grei nok, mye flotte filmeffekter etc.

*facepalm*

Lenke til kommentar

Du trekker sitater fra GT ut av sin sammenheng,

Hva ER sammenhengen? 

GT er ikke kristendommen noe NT derimot er.

Var heller ikke påenget. Du sa at bibelen ikke var full av drap begått av guden din og du tok feil. 

GT handler kort og godt om veien mot messias, Jesus. 

En serdeles bloddryppende vei må jeg si... Helt utrolig at du ikke snart innser at disse skriblerien ikke har noe med en gud å gjøre, da en gud rett og slett ikke kan være så primitiv og dum... 

Så om man ikke gidder å lese bibelen, 

Ja, tenk så fint om flere kristne faktisk gjorde det, og ikke bare scrollet til bunn og trykket "Jeg tror på dette" uten å ha lest en bokstav..

For Richard Dawkins må nok se seg grundig slått av bibelen når det kommer til å lage ateister av troende, ingen slår bibelen der!!!!

Lenke til kommentar

Du trekker sitater fra GT ut av sin sammenheng,

Hva ER sammenhengen? 

GT er ikke kristendommen noe NT derimot er.

Var heller ikke påenget. Du sa at bibelen ikke var full av drap begått av guden din og du tok feil. 

GT handler kort og godt om veien mot messias, Jesus. 

En serdeles bloddryppende vei må jeg si... Helt utrolig at du ikke snart innser at disse skriblerien ikke har noe med en gud å gjøre, da en gud rett og slett ikke kan være så primitiv og dum... 

Så om man ikke gidder å lese bibelen, 

Ja, tenk så fint om flere kristne faktisk gjorde det, og ikke bare scrollet til bunn og trykket "Jeg tror på dette" uten å ha lest en bokstav..

For Richard Dawkins må nok se seg grundig slått av bibelen når det kommer til å lage ateister av troende, ingen slår bibelen der!!!!

Hvis du vil vite sammenhengen så burde du lese Mosebøkene... Gud går ikke tilbake på et løfte og beskytter sitt folk, det er kort og godt bakgrunnen for mye av det som skjedde i GT, for at profetier skulle bli oppfylt. Djevelen prøvde å stoppe den kommende messias, men Jesus kom som profetiene i GT (hundrevis av dem) sa, og via Jesus vant vi over døden kun via tro, helt ufortjent. Det er ikke noe man kan "jobbe" seg til, prisen er alt betalt av Gud selv. Det er kort og godt budskapet i bibelen. Jeg har både sett filmen og har lest deler av mosebøkene men ikke alt, men strengt tatt er ikke GT spesielt relevant for kristne, annet enn som en forhistorie. Det er ikke noe vi skal forholde oss til. Det er NT som er relevant for kristne, og det er NT som lærer oss hva vår tro er og det har jeg snart lest perm til perm 4 ganger. 

Lenke til kommentar

Bare bruk google og se hva bibelen sier om drap, når satanister her inne prøver å sammenlikne bibelen med sun tzu's "art of war" eller "mein kampf" så faller det på sin egen dumskap, så dette er ikke noe å diskutere... De er ganske enkelt redd for at folk skal bli nysjerrige på bibelen og komme til tro, derfor beskriver de bibelen som et skrekkfilm-manuskript.

Har du sett noen skrekkfilm der alle barn i et helt land blir drept? Har du sett en skrekkfilm der en hel planet blir druknet? Har du lest bibelen?

Hva er jævligere enn å drukne alle mennesker?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hva er jævligere enn å drukne alle mennesker?

Det kan du kanskje si, men spesielt når en står overfor Gud på andre sida i evigheten, vil det bli åpenbart at Gud har rett til å straffe alle syndere.

Og det er det beste for folk å forsøke å omvende seg, da det er mye hyggeligere å være i himmelen enn i helvete. Selv om du Abigor mener å være evig fortapt uansett, kan du vel for andre folks skyld la være å dra dem med deg til helvete...

Lenke til kommentar

Det kan du kanskje si, men spesielt når en står overfor Gud på andre sida i evigheten, vil det bli åpenbart at Gud har rett til å straffe alle syndere.

Og det er det beste for folk å forsøke å omvende seg, da det er mye hyggeligere å være i himmelen enn i helvete. Selv om du Abigor mener å være evig fortapt uansett, kan du vel for andre folks skyld la være å dra dem med deg til helvete...

Isåfall har syndere rett til å straffe gud. Og den straffen blir dødelig for å si det sånn.

Det er helt jævelig å være i himmelen. Slave i evighet, ingen frihet.

Better to reign in hell than serve in heaven.

Mitt mål er å dra de kule folka med meg til helvete, så kan du ha det gøy i himmelen med å spille harpe og spille ludo.

Lenke til kommentar

Mitt mål er å dra de kule folka med meg til helvete, så kan du ha det gøy i himmelen med å spille harpe og spille ludo.

Ikke usannsynlig at du ville svare noe slikt.. men en tilværelse i himmelen er uten smerte, det er fredfylte vandringer i parker, med mer. Tilværelsen i helvete er ofte fylt av smerte, de blir slått av djevelen og kastet i ilden, de blir omdannet til monstre, o.l.

Så denne holdningen "highway to hell" er ikke særlig smart. Det er enkelt å ha denne holdningen når du sitter mett og nyvasket foran din data, i en relativt smertefri tilværelse. Iallfall i forhold til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...