marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Når kristne hver eneste dag bruker tid og energi på meg, hvorfor skal ikke jeg gjøre det samme tilbake? Jeg bruker ikke mer tid og energi på deg enn å tilbakevise tullpratet ditt i et debattforum, siden dere (du, RWS, "dragen" og et par til) kaster dere over meg med skjellsord og drittkasting så fort jeg lufter troa mi. Dette forumet var dominert av dere, og det var sånn jeg ble fast inventar her inne, fordi jeg følte det manglet kristne her. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jo det gjør du. Du går langt forbi det å "tilbakevise mitt tullprat". Og du er ikke alene. Kristne er programforpliktet av sin religion til å plage andre med religionen sin. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Kan du peke på hvor jeg har sagt noe som er overnaturlig? Jeg har etter det jeg vet bare tatt for meg helt håndgripelig "fenomener". Og hva du legger i ordet eller konseptet "Gud" vet jeg heller ikke, det samme gjelder det du kaller "ånnder" - kan du derfor konkretisere med vanlige ord? Jeg har gått inn på noe av det før her... Skramling, smelling og flytting på ting i huset nattetid så bikkja klikker mens huset er tomt og andre familiemedlemmer også hører det er et sånt konkret eksempel, demoner som hyler ting i ansiktet ditt i drømmer også våkner du og det de skrek skjer ikke lenge etterpå, radio og TV som "snakker" til deg etc er noen få eksempler på demonisk aktivitet jeg har opplevd. Gud kommuniserer til meg f.eks via pastoren, dvs at det han sier er som det er til meg personlig selv om det er en forsamling på 50-100 stk og såpass konkret at om man ikke visste bedre ville man trodd man var på sjult kamera e.l. Stikking (som av små nåler eller elektriske støt) rundt hodet har både jeg og en kamerat av meg som jeg hadde mye med å gjøre langt tilbake i tid (vi var en del av den samme "gjengen") med i etterkant liknende rare opplevelser merket i forbindelse med demonisk aktivitet når vi nærmet oss kristendommen. Satan raser mot de som ber ham dra et visst sted og blir kristne og prøver å ødelegge troen vår, særlig vi som har vært dypt inne i hans edderkoppnett før vi ble kristne, dette er egenopplevd og pågår enda til en viss grad. Det du beskriver her har jeg hørt utallige eksempler på hos forskjellige religiøse, og selv styrer jeg unna å fordype meg i sånt fordi det har intet med selve poenget med total frigjøring å gjøre - det er faktisk beskrevet av utallige munker å være en vanlig felle mange spirituelt søkende kan havne i, om de nå er buddhister aller kristne eller noe annet - og grunnen til at det er en felle er at folk føler seg så spesielle av dette, tror de har veldig unike evner, og blir dermed værende i den tilstanden ut livet, uten å skjønne at de har lurt seg selv. Jeg har kommet meg forbi det stadiet (håper jeg) og legger intet til og dermed ser man tingene for det de er, sånn er det! Og det er langt mer interessant hva som kan erfares etter det du kaller "åndeverden", og langt nærmere det jeg tror du legger i ordet "Gud". Jeg antar du neppe har sett noe til guden du tror på, men baserer deg på vanlige mentale fenomener som kommer og går, og får det bekreftet av andre i samme sekten - det er oppskriften på å lage seg virksomme vrangforestillinger slik jeg forstår bevisstheten og den uvirkeligheten vi kaller virkelighet Jeg vet buddhisme går på "spirituell klatring" ... dvs meditasjon og endrede stadium av bevissthet. Om du opplever noe av det jeg snakket om over her, eller ting som lucid dreaming etc, aner jeg ikke noe om, men det er uansett ikke Gud du tapper inn på om du snakker om spiritualisme. Nei, det går ikke på hverken sånn eller slik, og hvis jeg får bruke en enkelt setning direkte fra Buddhas munn er den sånn: I teach non-content Hverken mer eller mindre, ikke noe spesielt, men dermed veldig spesielt av den grunn - vi er suckers for det spesielle, så det er der lureriet foregår naturligvis Her snakker du om Gud igjen, så da spør jeg om du kan konkretisere hva eller hvem Gud så er? Edit: Legger ved ett vers som er hentet fra læren hvor det presiseres hvor den spirituelt søkende lar seg fange The Grand Finali Desires are of various levels, Being the crude, middle, subtle. All are the snars to trap wordlings In all of their undertakings. The crude one i based on matter; Body, money as its anchor. All things pleasant to five sense-doors Are what they want more and more. The middle kind is satisfied With happiness that is acquired Trough mind being peaceful, tranquilled. It thinks the highest goal's fullfilled. It shuns making strenuous effort; Abhors attempt to move forward, Wallows in self-complacency, Thinking it's final victory. What'ver pleases the eyes, ears, nose, Tounge, touch they regard as foremost. Other than these they do not care; Of all else never are they aware. The subtle is far developed; Such mind does not prefer to stop, It can't be naively content, But looks forward to attainment Of that Dhamma beyond mundane,- That which never will wax or wane, Being the crown of all that's good Trancending all the magnitudes Of astronomical brightness, Being secure, stable, changeless, Where mundane consepts are absent. That's what's known as Enlightenment. Let Buddhists sublimate their desires, Whit their minds gradually purified Until they reach the atmosphere Where gods and men respect, revere This is the highets benefit Off'ring the viewpoint ultimate. It seems so far, yet is so nigh If we should have the will to try. Where there's a will, there's a way But we must first of all display our faith, courage, resolution To breasth the air of that Dimension. In doing good there is the end, Aspirants attain this point when They reach the full-final victory There comes to them the Grand Finali. Supremely pure and calm are they, Where Peace unruffled holds sway, Absolute is their Perfection: "Tis where aspirants are Enlightened. Endret 25. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Jo det gjør du. Du går langt forbi det å "tilbakevise mitt tullprat". Og du er ikke alene. Kristne er programforpliktet av sin religion til å plage andre med religionen sin. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Nettopp. Og jeg har ikke tenkt å gi meg med å torturere deg med Guds ord. Endret 25. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Hva er det som får deg til å tro noe annet? Hva er det som får deg til å tro at folk som dreper, driver krig, skaper lidelse, stjeler, plyndrer og driver ondskap ikke tjener Satan?At de tjener gud, jesus og allah. Jeg tjener satan, jeg har aldri drept, kriget, stjelt eller plyndret. Satanister hater islamister, de hater islam. Du kan ikke legge skylden for det muslimer gjør over på satanister. Nei, det gjør de ikke. Det er ingenting som er relartert mellom Kristen lære og det ISIL driver på ned. Faktisk er det det Kristen lære beskriver som Satans tjenere. Drapsmenn, løgnere, onskapens spredere osv. ISIL sin verden er det "satanistiske" musikere synger om, en verden i ISIL og andre satanisters bilde. Selv vet jeg ikke engang om de Satanitiske sangerne faktisk er satanister, eller om de bare synger om realiteten som den er og de ser den i en verden hvor Satan er i ferd med å bli en dominant faktor. Islamic State er Satans tjener, ergo satanister. Det er det ingen tvil om. Jeg har heller ikke avvist muligheten for at Allah er satans tjener. Det har jeg ikke nok grunnlag for å si. Men slik som ting er nå er det i Muslimers interesse å konvertere til Kristendom. Endret 25. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Kan du peke på hvor jeg har sagt noe som er overnaturlig? Jeg har etter det jeg vet bare tatt for meg helt håndgripelig "fenomener". Og hva du legger i ordet eller konseptet "Gud" vet jeg heller ikke, det samme gjelder det du kaller "ånnder" - kan du derfor konkretisere med vanlige ord? Jeg har gått inn på noe av det før her... Skramling, smelling og flytting på ting i huset nattetid så bikkja klikker mens huset er tomt og andre familiemedlemmer også hører det er et sånt konkret eksempel, demoner som hyler ting i ansiktet ditt i drømmer også våkner du og det de skrek skjer ikke lenge etterpå, radio og TV som "snakker" til deg etc er noen få eksempler på demonisk aktivitet jeg har opplevd. Gud kommuniserer til meg f.eks via pastoren, dvs at det han sier er som det er til meg personlig selv om det er en forsamling på 50-100 stk og såpass konkret at om man ikke visste bedre ville man trodd man var på sjult kamera e.l. Stikking (som av små nåler eller elektriske støt) rundt hodet har både jeg og en kamerat av meg som jeg hadde mye med å gjøre langt tilbake i tid (vi var en del av den samme "gjengen") med i etterkant liknende rare opplevelser merket i forbindelse med demonisk aktivitet når vi nærmet oss kristendommen. Satan raser mot de som ber ham dra et visst sted og blir kristne og prøver å ødelegge troen vår, særlig vi som har vært dypt inne i hans edderkoppnett før vi ble kristne, dette er egenopplevd og pågår enda til en viss grad. Det du beskriver her har jeg hørt utallige eksempler på hos forskjellige religiøse, og selv styrer jeg unna å fordype meg i sånt fordi det har intet med selve poenget med total frigjøring å gjøre - det er faktisk beskrevet av utallige munker å være en vanlig felle mange spirituelt søkende kan havne i, om de nå er buddhister aller kristne eller noe annet - og grunnen til at det er en felle er at folk føler seg så spesielle av dette, tror de har veldig unike evner, og blir dermed værende i den tilstanden ut livet, uten å skjønne at de har lurt seg selv. Jeg har kommet meg forbi det stadiet (håper jeg) og legger intet til og dermed ser man tingene for det de er, sånn er det! Og det er langt mer interessant hva som kan erfares etter det du kaller "åndeverden", og langt nærmere det jeg tror du legger i ordet "Gud". Jeg antar du neppe har sett noe til guden du tror på, men baserer deg på vanlige mentale fenomener som kommer og går, og får det bekreftet av andre i samme sekten - det er oppskriften på å lage seg virksomme vrangforestillinger slik jeg forstår bevisstheten og den uvirkeligheten vi kaller virkelighet Jeg vet buddhisme går på "spirituell klatring" ... dvs meditasjon og endrede stadium av bevissthet. Om du opplever noe av det jeg snakket om over her, eller ting som lucid dreaming etc, aner jeg ikke noe om, men det er uansett ikke Gud du tapper inn på om du snakker om spiritualisme. Nei, det går ikke på hverken sånn eller slik, og hvis jeg får bruke en enkelt setning direkte fra Buddhas munn er den sånn: I teach non-content Hverken mer eller mindre, ikke noe spesielt, men dermed veldig spesielt av den grunn - vi er suckers for det spesielle, så det er der lureriet foregår naturligvis Her snakker du om Gud igjen, så da spør jeg om du kan konkretisere hva eller hvem Gud så er? Gud er ånd, som det står i bibelen. Klart og tydelig definerbar, han viser seg på mange måter men er likevel usynlig for øyet. Jeg vet det ikke er galskap og jeg vet det ikke er inbildning. Hadde det skjedd 1 gang hadde jeg trodd det var inbildning. Hadde det skjedd 10 ganger hadde jeg begynt å lure. Men når det skjer så og si i det daglige over flere år hvor jeg får bekreftelse på at han og motstanderne mine er tilstede, så er jeg sikker i min sak. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 "Min fantasivenn er sterkere enn din, så!" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Gud er ånd, som det står i bibelen. Klart og tydelig definerbar, han viser seg på mange måter men er likevel usynlig for øyet. Jeg vet det ikke er galskap og jeg vet det ikke er inbildning. Hadde det skjedd 1 gang hadde jeg trodd det var inbildning. Hadde det skjedd 10 ganger hadde jeg begynt å lure. Men når det skjer så og si i det daglige over flere år hvor jeg får bekreftelse på at han og motstanderne mine er tilstede, så er jeg sikker i min sak. Nei, nå tuller du med meg, jeg spør deg, jeg spør ikke hva bibelen sier, fordi den peker bare og det fortstår jeg veldig godt! Jeg spurte deg om konkret hva er Gud for deg? Det er gibberish å si at han viser seg på mange måter og er likevel usynlig ... Du skjønner at det holder ikke mål for en som selv praktiserer seriøst, håper jeg. Du høres ut som du går rundt å bekrefter deg selv! Men lå gå, jeg godtar at du ikke vet hva Gud er, men at du føler det er noe der .. Men en annen ting som vi praktiserende gjør for å sjekke ut hva som er fleip og fakta, er å konkretisere hvilke endring som det har gitt å oppleve noe spesielt. Så da lurer jeg på hvilke varige endringer som har skjedd med deg? Selv kan jeg peke til 3 helt konkrete forbedringer, og generelt sett en mental balanse som får meg til å avstå fra å legge folk for hat, selv om jeg enda kan bli sint, og jeg lar ikke masse motgang dra meg hverken hit eller dit Hva har skjedd med deg som er varig forbedring? Endret 25. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Gud er ånd, som det står i bibelen. Klart og tydelig definerbar, han viser seg på mange måter men er likevel usynlig for øyet. Jeg vet det ikke er galskap og jeg vet det ikke er inbildning. Hadde det skjedd 1 gang hadde jeg trodd det var inbildning. Hadde det skjedd 10 ganger hadde jeg begynt å lure. Men når det skjer så og si i det daglige over flere år hvor jeg får bekreftelse på at han og motstanderne mine er tilstede, så er jeg sikker i min sak. Nei, nå tuller du med meg, jeg spør deg, jeg spør ikke hva bibelen sier, fordi den peker bare og det fortstår jeg veldig godt! Jeg spurte deg om konkret hva er Gud for deg? Det er gibberish å si at han viser seg på mange måter og er likevel usynlig ... Du skjønner at det holder ikke mål for en som selv praktiserer seriøst, håper jeg. Du høres ut som du går rundt å bekrefter deg selv! Men lå gå, jeg godtar at du ikke vet hva Gud er, men at du føler det er noe der .. Men en annen ting som vi praktiserende gjør for å sjekke ut hva som er fleip og fakta, er å konkretisere hvilke endring som det har gitt å oppleve noe spesielt. Så da lurer jeg på hvilke varige endringer som har skjedd med deg? Selv kan jeg peke til 3 helt konkrete forbedringer, og generelt sett en mental balanse som får meg til å avstå fra å legge folk for hat, selv om jeg enda kan bli sint, og jeg lar ikke masse motgang dra meg hverken hit eller dit Hva har skjedd med deg som er varig forbedring? Du spurte "hva" Gud er, og da sier jeg HVA Gud er, for det han er for meg, det står det pussig nok også om i bibelen. Leste du hva jeg skrev før her? Det skjedde masse rart, stemmer og opplevelser, OG FØRST DA JEG LESTE BIBELEN GIKK PUSLESPILLET OPP. Jeg ble ikke kristen av å lese bibelen, men av opplevelser jeg senere leste om i bibelen. Men det å lese bibelen og ta til meg det som står er iferd med å forandre meg. Gud er kjærlighet. Elsk din Gud og din neste som deg selv, sier bibelen, og det er vel kort og godt det jeg føler jeg er på vei mot også. Aggresjon har det blitt mindre av, paranoia er nesten helt borte, angst og depresjon har jeg blitt mye bedre av, jeg har blitt mere omsorgsfull for andre etc. Jeg har og fått nye interesser og ny musikksmak, metal orker jeg f.eks nesten ikke mer. Har nevnt noe av det her før. Og i tillegg ser jeg ting jeg var blind for før. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Du spurte "hva" Gud er, og da sier jeg HVA Gud er, for det han er for meg, det står det pussig nok også om i bibelen. Leste du hva jeg skrev før her? Det skjedde masse rart, stemmer og opplevelser, OG FØRST DA JEG LESTE BIBELEN GIKK PUSLESPILLET OPP. Jeg ble ikke kristen av å lese bibelen, men av opplevelser jeg senere leste om i bibelen. Men det å lese bibelen og ta til meg det som står er iferd med å forandre meg. Gud er kjærlighet. Elsk din Gud og din neste som deg selv, sier bibelen, og det er vel kort og godt det jeg føler jeg er på vei mot også. Aggresjon har det blitt mindre av, paranoia er nesten helt borte, angst og depresjon har jeg blitt mye bedre av, jeg har blitt mere omsorgsfull for andre etc. Jeg har og fått nye interesser og ny musikksmak, metal orker jeg f.eks nesten ikke mer. Har nevnt noe av det her før. Og i tillegg ser jeg ting jeg var blind for før. Vel, det er greit nok men i en buddhists praksis så holder det nok ikke. Å lese bøker, eller å høre stemmer er ikke noe som gir særlig annet enn nye spørsmål. Men så lenge det føles bra for deg er jo det noe Hva er det du sier du ser konkret som du var blind for? Og hva mener du med Gud er kjærlighet, altså hva er kjærlighet - mener du med det aksept for alt, eller noe annet? Hvem er først og fremst din neste som du skal elske? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Du spurte "hva" Gud er, og da sier jeg HVA Gud er, for det han er for meg, det står det pussig nok også om i bibelen. Leste du hva jeg skrev før her? Det skjedde masse rart, stemmer og opplevelser, OG FØRST DA JEG LESTE BIBELEN GIKK PUSLESPILLET OPP. Jeg ble ikke kristen av å lese bibelen, men av opplevelser jeg senere leste om i bibelen. Men det å lese bibelen og ta til meg det som står er iferd med å forandre meg. Gud er kjærlighet. Elsk din Gud og din neste som deg selv, sier bibelen, og det er vel kort og godt det jeg føler jeg er på vei mot også. Aggresjon har det blitt mindre av, paranoia er nesten helt borte, angst og depresjon har jeg blitt mye bedre av, jeg har blitt mere omsorgsfull for andre etc. Jeg har og fått nye interesser og ny musikksmak, metal orker jeg f.eks nesten ikke mer. Har nevnt noe av det her før. Og i tillegg ser jeg ting jeg var blind for før. Vel, det er greit nok men i en buddhists praksis så holder det nok ikke. Å lese bøker, eller å høre stemmer er ikke noe som gir særlig annet enn nye spørsmål. Men så lenge det føles bra for deg er jo det noe Hva er det du sier du ser konkret som du var blind for? Og hva mener du med Gud er kjærlighet, altså hva er kjærlighet - mener du med det aksept for alt, eller noe annet? Hvem er først og fremst din neste som du skal elske? Jeg har postet denne her før som burde gi deg endel svar: Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jeg forventet meg dine svar ikke omtrentligheter fra en film. det er tydeligvis stor forskjell på hvordan vi praktiserer. Det er vel sånn at kristne trenger bare å si seg enige om dogmene, og følge reglene. Mens buddhister må undersøke saken selv før de kan si seg enig med læren. Takk for at du svarte så godt du kunne Jeg misunner ikke de kristne alt det selvmotsigende de forfekter, og synes litt synd på dere Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Jeg forventet meg dine svar ikke omtrentligheter fra en film. det er tydeligvis stor forskjell på hvordan vi praktiserer. Det er vel sånn at kristne trenger bare å si seg enige om dogmene, og følge reglene. Mens buddhister må undersøke saken selv før de kan si seg enig med læren. Takk for at du svarte så godt du kunne Jeg misunner ikke de kristne alt det selvmotsigende de forfekter, og synes litt synd på dere Hvorfor det? Hva var vanskelig å forstå med videosnutten? Dette går av seg selv, jeg styrer det egentlig ikke.. Jeg leser et lite avsnitt av bibelen pr dag, resten går av seg selv, men jeg er nå av de mer aktive fordi det er såpass mye annet rart som foregår som jeg ikke har bedt om, så jeg er aktiv for å få ro. Jeg vil altså ROE NED overnaturlige opplevelser. Din tro virker veldig prestasjonsbasert, altså ikke noe som kommer ovenfra og ned, men som er konstuert av mennesker (nedenfra) og som dermed på et eller annet vis skal gå opp? Endret 25. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jeg forventet meg dine svar ikke omtrentligheter fra en film. det er tydeligvis stor forskjell på hvordan vi praktiserer. Det er vel sånn at kristne trenger bare å si seg enige om dogmene, og følge reglene. Mens buddhister må undersøke saken selv før de kan si seg enig med læren. Takk for at du svarte så godt du kunne Jeg misunner ikke de kristne alt det selvmotsigende de forfekter, og synes litt synd på dere Hvorfor det? Hva var vanskelig å forstå med videosnutten? Dette går av seg selv, jeg styrer det egentlig ikke.. Jeg leser et lite avsnitt av bibelen pr dag, resten går av seg selv, men jeg er nå av de mer aktive fordi det er såpass mye annet rart som foregår som jeg ikke har bedt om, så jeg er aktiv for å få ro. Jeg vil altså ROE NED overnaturlige opplevelser. Din tro virker veldig prestasjonsbasert, altså ikke noe som kommer ovenfra og ned, men som er konstuert av mennesker (nedenfra) og som dermed på et eller annet vis skal gå opp? Når du realiserer emptiness ser du at det er ikke noe opp eller ned, innover eller utover, godt eller vondt - det er bare nå, ikke før og ikke etter, kun nå, og det er alt som er Så slutt å klamre deg til ny eksistens, fordi det er bedrag Og nei, du misforstår, det handler ikke om å prestere, du er allerede ferdig prestert.Det er ingenting i veien med deg, så slutt å høre på andres fantasier, og ikke hør på deg selv Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Jeg forventet meg dine svar ikke omtrentligheter fra en film. det er tydeligvis stor forskjell på hvordan vi praktiserer. Det er vel sånn at kristne trenger bare å si seg enige om dogmene, og følge reglene. Mens buddhister må undersøke saken selv før de kan si seg enig med læren. Takk for at du svarte så godt du kunne Jeg misunner ikke de kristne alt det selvmotsigende de forfekter, og synes litt synd på dere Hvorfor det? Hva var vanskelig å forstå med videosnutten? Dette går av seg selv, jeg styrer det egentlig ikke.. Jeg leser et lite avsnitt av bibelen pr dag, resten går av seg selv, men jeg er nå av de mer aktive fordi det er såpass mye annet rart som foregår som jeg ikke har bedt om, så jeg er aktiv for å få ro. Jeg vil altså ROE NED overnaturlige opplevelser. Din tro virker veldig prestasjonsbasert, altså ikke noe som kommer ovenfra og ned, men som er konstuert av mennesker (nedenfra) og som dermed på et eller annet vis skal gå opp? Når du realiserer emptiness ser du at det er ikke noe opp eller ned, innover eller utover, godt eller vondt - det er bare nå, ikke før og ikke etter, kun nå, og det er alt som er Så slutt å klamre deg til ny eksistens, fordi det er bedrag Og nei, du misforstår, det handler ikke om å prestere, du er allerede ferdig prestert.Det er ingenting i veien med deg, så slutt å høre på andres fantasier, og ikke hør på deg selv men det du sier stemmer ikke med hva jeg har opplevd. så når kartet ikke stemmer med terrenget er det da kartet som er feil, eller er du rett og slett på feil sted? bibelen stemmer overens med terrenget... ergo er jeg kristen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Og jeg har undersøkt det som tror i oss, altså vårt "selv", og det er ett Korthus som konstrueres og faller sammen flere tusen ganger i løpet av dagen. Så hvem at alle de personene er det som tror riktig, fordi ingen av dem er helt like? Hvorfor er det sånn at så mange tror de kan lese sannheten om seg selv i en bok? Hvorfor leser de ikke seg selv, de er jo seg selv nærmest, og mye nærmere enn alle verdens forfattere og filosofer, uannsett om de nå heter Jesus eller Buddha Det fenomenale som skjer år man avslører den falske agenten kalt selvet, er at du blir satt fri fra ditt eget skapte fengsel, og når det går opp for deg at du har aldri hatt bruk for agenten eller å lage/skape deg til noe spesielt, blir du helt fri og kan være det som til enhver tid er mulig å være - ikke noe før eller etter, bare det som er nå! Friheten er hele tiden her og nå, men folk lever i sine agenter som er basert på historien om noe som var, og den historien er det en selv som har lagd ut fra de små fragmentene av virkeligheten du har evnet å få med deg Ser du hvor usikker og vaklevoren troen er? Endret 25. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Og jeg har undersøkt det som tror i oss, altså vårt "selv", og det er ett Korthus som konstrueres og faller sammen flere tusen ganger i løpet av dagen. Så hvem at alle de personene er det som tror riktig, fordi ingen av dem er helt like? Hvorfor er det sånn at så mange tror de kan lese sannheten om seg selv i en bok? Hvorfor leser de ikke seg selv, de er jo seg selv nærmest, og mye nærmere enn alle verdens forfattere og filosofer, uannsett om de nå heter Jesus eller Buddha Det fenomenale som skjer år man avslører den falske agenten kalt selvet, er at du blir satt fri fra ditt eget skapte fengsel, og når det går opp for deg at du har aldri hatt bruk for agenten eller å lage/skape deg til noe spesielt, blir du helt fri og kan være det som til enhver tid er mulig å være - ikke noe før eller etter, bare det som er nå! Friheten er hele tiden her og nå, men folk lever i sine agenter som er basert på historien om noe som var, og den historien er det en selv som har lagd ut fra de små fragmentene av virkeligheten du har evnet å få med deg Ser du hvor usikker og vaklevoren troen er? nei egentlig ikke ... alt jeg trenger å gjøre når jeg er i tvil, er å tenke tilbake på noe av det jeg har opplevd så er troen tilbake igjen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Hvis du tenker tilbake og så finner troen, betyr det at du tar noe usant - noe som ikk er her og trer det ned over nuet, og så kaller du det for virkelighet - ser du at du ikke er våken, fordi du er vel enig at det er bare nå du kan være våken, ikke i går og ikke i morgen, bare NÅ!!! Det du altså gjorde var å skape deg selv en troende person, basert på noe som ikke er ekte Endret 25. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Nei, det gjør de ikke. Det er ingenting som er relartert mellom Kristen lære og det ISIL driver på ned. Faktisk er det det Kristen lære beskriver som Satans tjenere. Drapsmenn, løgnere, onskapens spredere osv.Da er det jo rart at så mange massemordere, drapsmenn og løgnere er blant kristendommens aller hellgiste mennesker, såkalte helgener. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Nettopp. Og jeg har ikke tenkt å gi meg med å torturere deg med Guds ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå