Rune48 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Jeg er kristen men jeg har faktisk mange ateistiske venner og en som står meg ganske nært. Når jeg er sammen med min ateistiske venn så ser jeg ikke at gud "angriper" han på noen måter bare fordi han er ateist. Men av og til så blir min ateistiske venn med meg på kristne møter og når vi er der så oppdager vi mystiske "tegn" fra gud som både jeg og andre på møtet og selv min ateistiske venn har bekreftet er litt mystisk, han forsøker å gi "tegn" til folkene på møtet at min ateistiske venn er en synder. Det virker som gud forsøker å "avsløre" han på en måte, eller "gi han bort" slik at folk ser at han ikke er helt på den rette veien i livet. Det virker som om gud angriper han bare når vi er i offentligheten, men han lar han være i fred når jeg er sammen med han på fritiden utenfor møtene. En gang så avslørte gud for folkene på det kristne møtet vi var på, at min ateistiske venn har i mange år kranglet med kristne og snakket stygt om gud. Det jeg lurer på er, eller min ateistiske venn lurer på dette, hvorfor avslører gud en så liten synd som dette, men så lar gud være å avsløre de grove synder som skjer i hele verden, kriger, elendighet, voldtekter, mord, tortur osv. Denne simple synden som han avslørte ved min ateistiske venn er jo bare en bitteliten fillesynd, det virker som en stor avsporing fra "de ekte og grove syndene" i verden som foregår i hopetall. Jeg forstår ikke dette, er det noen kristne som vet hvorfor gud gjør sånt? Takk. For å si det litt enklere, hvorfor forfølger gud min ateistiske venn med grunnlag på en så simpel synd, men forfulgte f.eks ikke folkene som innledet andre verdenskrig? Hvorfor forfølger gud folk som har småsynder, men ignorere folk med kjempestore og grove synder? Når gud forfølger ateister som har "småsynder" så driver jo gud forebygningsarbeid, men andre verdenskrig så var det bare "etterarbeid", men ingen forebygging før etter skadene var gjort. Min ateistiske venn hadde snakket stygt om gud og gud avslørte han for dette for mine kristne venner, men under andre verdenskrig så ble to millioner kvinner voldtatt og gud avslørte dette mange tiår etter det hadde skjedd. Endret 14. oktober 2016 av Rune48 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hvilke "mystiske" tegn er det dere merker? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 De fleste av syndene du nevner blir forfulgt i forhold til lands straffelover. Mange andre resulterer i mentale skader og gir en straff og kostnad senere i livet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 så ble to millioner kvinner voldtatt og gud avslørte dette mange tiår etter det hadde skjedd. Han gjorde som vanlig ikke en dritt for å stoppe noe av dette... Som vanlig, som sagt... Synd finnes ikke, det er bare noe kristne innbiller seg, så hvorfor skulle en ta dette alvorlig? 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Jeg er kristen men jeg har faktisk mange ateistiske venner og en som står meg ganske nært. Når jeg er sammen med min ateistiske venn så ser jeg ikke at gud "angriper" han på noen måter bare fordi han er ateist. Men av og til så blir min ateistiske venn med meg på kristne møter og når vi er der så oppdager vi mystiske "tegn" fra gud som både jeg og andre på møtet og selv min ateistiske venn har bekreftet er litt mystisk, han forsøker å gi "tegn" til folkene på møtet at min ateistiske venn er en synder. Det virker som gud forsøker å "avsløre" han på en måte, eller "gi han bort" slik at folk ser at han ikke er helt på den rette veien i livet. Det virker som om gud angriper han bare når vi er i offentligheten, men han lar han være i fred når jeg er sammen med han på fritiden utenfor møtene. En gang så avslørte gud for folkene på det kristne møtet vi var på, at min ateistiske venn har i mange år kranglet med kristne og snakket stygt om gud. Det jeg lurer på er, eller min ateistiske venn lurer på dette, hvorfor avslører gud en så liten synd som dette, men så lar gud være å avsløre de grove synder som skjer i hele verden, kriger, elendighet, voldtekter, mord, tortur osv. Denne simple synden som han avslørte ved min ateistiske venn er jo bare en bitteliten fillesynd, det virker som en stor avsporing fra "de ekte og grove syndene" i verden som foregår i hopetall. Jeg forstår ikke dette, er det noen kristne som vet hvorfor gud gjør sånt? Takk. For å si det litt enklere, hvorfor forfølger gud min ateistiske venn med grunnlag på en så simpel synd, men forfulgte f.eks ikke folkene som innledet andre verdenskrig? Hvorfor forfølger gud folk som har småsynder, men ignorere folk med kjempestore og grove synder? Når gud forfølger ateister som har "småsynder" så driver jo gud forebygningsarbeid, men andre verdenskrig så var det bare "etterarbeid", men ingen forebygging før etter skadene var gjort. Min ateistiske venn hadde snakket stygt om gud og gud avslørte han for dette for mine kristne venner, men under andre verdenskrig så ble to millioner kvinner voldtatt og gud avslørte dette mange tiår etter det hadde skjedd. fordi det ikke er Gud .. Djevelen holder på sånn.. Han angriper folk for å gjøre det ubehagelig å gå på kristne møter for å skremme ham vekk. Jeg har opplevd dette her selv til de grader. Djevelen er også kjent som "anklageren" etc. Endret 15. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Hvilke "mystiske" tegn er det dere merker? Djevelen (etter egen erfaring) kan operere sånn at du blir satt i en pinlig og rar situasjon hvor du er NØDT til å si ting det kanskje hadde vært bedre å latt være å si - og du MERKER det er oppkonstruert av "noe" med OVERLEGG som om du er i et slags teaterstykke, prøve å avlede deg eller fore deg med falske ting om bibelen eller kristendommen som ikke er sant i det heletatt (rett og slett gi deg hallusinasjoner), prøver å skremme folk ved å smelle i huset så hele huset rister og romstere rundt på kjøkkenet og flytte på ting midt på natta så hele huset våkner og hunden klikker i vinkel uten at det er noen der, gjøre det vanskelig å lese bibelen (at teksten blir uleselig), gi deg mareritt, søvnparalyse etc etc. Jeg har opplevd en del av dette her og mange andre kristne jeg har snakket med har opplevd det, alt er ting jeg eller folk jeg snakker med har opplevd, og dette er bare litt av det. Men når man opplever sånt gjelder det bare å stå igjennom det, etterhvert blir han svakere og svakere. Og jo svakere faenskapet blir, jo mindre blir du plaget av ting som depresjon, angst etc. Endret 15. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 hvem/hva blir svakere? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 hvem/hva blir svakere? Djevelen blir gradvis svakere.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Glad jeg ikke tror på djevelen jeg, og dermed heller aldri opplever slikt 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Glad jeg ikke tror på djevelen jeg, og dermed heller aldri opplever slikt han bryr seg ikke om folk han har kontroll over... er du av de ateistene som tror sannheten ligger et sted mellom AP og høyre, så er du sjakk matt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Så å ikke tro er det beste alternativet sier du? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Så å ikke tro er det beste alternativet sier du? Nei det sier jeg ikke i det heletatt. Jeg er ikke bekymret for døden lenger, depresjon, paranoia, raseri og alt dette her har sakte men sikkert sluppet taket etc, jeg var skikkelig plaget av dette her.. Først virker det på innsiden så merker andre det. Endret 15. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 min ateistiske venn lurer på dette, hvorfor avslører gud en så liten synd Han vennen din er ikke mye ateist hvis han lurer på hvorfor "gud avslører". En ateist tror naturligvis at gud ikke asvslører en ting iom at han(gud) sannsynligvis ikke finnes. Men for amusement; hvordan er det gud avslører ting? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Om man tror blir man forfulgt av både gud og djevelen, tror man ikke bryr ingen av de seg hele tatt. Mtp. hva begge er i stand til om de er i rett humør ser jeg på det som utelukkende positivt. Guds vrede er noe jeg holder meg unna på den måte. Tross alt druknet gud verdens befolkning en gang, hitler er en kjernekar i forhold. Men, det er ganske på siden av hva TS lurer på, han lurer jo på hvorfor gud er mer opptatt av hans venn enn sult, krig, osv. Endret 15. oktober 2016 av aklla 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Jeg er kristen men jeg har faktisk mange ateistiske venner og en som står meg ganske nært. Når jeg er sammen med min ateistiske venn så ser jeg ikke at gud "angriper" han på noen måter bare fordi han er ateist. Men av og til så blir min ateistiske venn med meg på kristne møter og når vi er der så oppdager vi mystiske "tegn" fra gud som både jeg og andre på møtet og selv min ateistiske venn har bekreftet er litt mystisk, han forsøker å gi "tegn" til folkene på møtet at min ateistiske venn er en synder. Det virker som gud forsøker å "avsløre" han på en måte, eller "gi han bort" slik at folk ser at han ikke er helt på den rette veien i livet. Det virker som om gud angriper han bare når vi er i offentligheten, men han lar han være i fred når jeg er sammen med han på fritiden utenfor møtene. En gang så avslørte gud for folkene på det kristne møtet vi var på, at min ateistiske venn har i mange år kranglet med kristne og snakket stygt om gud. Det jeg lurer på er, eller min ateistiske venn lurer på dette, hvorfor avslører gud en så liten synd som dette, men så lar gud være å avsløre de grove synder som skjer i hele verden, kriger, elendighet, voldtekter, mord, tortur osv. Denne simple synden som han avslørte ved min ateistiske venn er jo bare en bitteliten fillesynd, det virker som en stor avsporing fra "de ekte og grove syndene" i verden som foregår i hopetall. Jeg forstår ikke dette, er det noen kristne som vet hvorfor gud gjør sånt? Takk. For å si det litt enklere, hvorfor forfølger gud min ateistiske venn med grunnlag på en så simpel synd, men forfulgte f.eks ikke folkene som innledet andre verdenskrig? Hvorfor forfølger gud folk som har småsynder, men ignorere folk med kjempestore og grove synder? Når gud forfølger ateister som har "småsynder" så driver jo gud forebygningsarbeid, men andre verdenskrig så var det bare "etterarbeid", men ingen forebygging før etter skadene var gjort. Min ateistiske venn hadde snakket stygt om gud og gud avslørte han for dette for mine kristne venner, men under andre verdenskrig så ble to millioner kvinner voldtatt og gud avslørte dette mange tiår etter det hadde skjedd. Jeg stiller meg skeptisk til at Gud "angriper" ham. I den grad Gud har et budskap til ham, så handler det vel om å få ham over på sin side. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hvilke "mystiske" tegn er det dere merker? Djevelen (etter egen erfaring) kan operere sånn at du blir satt i en pinlig og rar situasjon hvor du er NØDT til å si ting det kanskje hadde vært bedre å latt være å si - og du MERKER det er oppkonstruert av "noe" med OVERLEGG som om du er i et slags teaterstykke, prøve å avlede deg eller fore deg med falske ting om bibelen eller kristendommen som ikke er sant i det heletatt (rett og slett gi deg hallusinasjoner), prøver å skremme folk ved å smelle i huset så hele huset rister og romstere rundt på kjøkkenet og flytte på ting midt på natta så hele huset våkner og hunden klikker i vinkel uten at det er noen der, gjøre det vanskelig å lese bibelen (at teksten blir uleselig), gi deg mareritt, søvnparalyse etc etc. Jeg har opplevd en del av dette her og mange andre kristne jeg har snakket med har opplevd det, alt er ting jeg eller folk jeg snakker med har opplevd, og dette er bare litt av det. Men når man opplever sånt gjelder det bare å stå igjennom det, etterhvert blir han svakere og svakere. Og jo svakere faenskapet blir, jo mindre blir du plaget av ting som depresjon, angst etc. Du er med andre ord skiftet ut en paranoia med en annen du... Men hvis dette er "tegn" på satan er jeg nok ikke infisert Med mindre satan kjører tog da, som nå og da får leiligheten til å riste litt... Og de gangene jeg sier noe pinlig er det fordi jeg ønsker å si det, for å få folk til å le... Og man trenger virkelig ikke være infisert av satan for å forstå at bibelen juger så det renner av den... Beklager, men her "leser" du med jesus briller på deg. Hadde du brydd deg om hva som var mest sannsynlig sant hadde du ikke sagt dette... Hvorfor skulle en ateist bry seg om synd og tegn fra en lissom gud? Er ikke mye til ateist i så fall... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Når en ekte kristen menighet samles, blir det et åndelig kraftfelt Og når denne ateisten oppholder seg i feltet, vil det kunne skje spesielle ting. Det fungerer visstnok også slik at djevelen vil bli skremt av dette, og senere vil forsøke å hindre at kameraten vender tilbake til slike møter. Helligånden er Sannhetsånden som er sendt for å opplyse om synd og dom (Johannesevangeliet). Møtedeltagere kan derfor noen ganger oppleve at andre påpeker deres hor, løgn, eller lignende. Og hvis det er sant skal man jo ta det til seg, og ikke bruke det til å gå imot Den Hellige Ånd. Krig og sult i verden har lite med akkurat det møtet å gjøre. Men generelt kreves det vel en del forbønn for at personer skal bli reddet fra soldater som kommer for å hente dem eller plage dem. Det blir fortalt at enkelte misjonærer på en mirakuløs måte har blitt usynlige for soldater, blant annet i Afrika. Alven skrev: "Jeg stiller meg skeptisk til at Gud "angriper" ham. I den grad Gud har et budskap til ham, så handler det vel om å få ham over på sin side." Ja, det er nettopp det. Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand og vil ha ham over på sin side. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Når en ekte kristen menighet samles, blir det et åndelig kraftfelt Og når denne ateisten oppholder seg i feltet, vil det kunne skje spesielle ting. Det fungerer visstnok også slik at djevelen vil bli skremt av dette, og senere vil forsøke å hindre at kameraten vender tilbake til slike møter. Helligånden er Sannhetsånden som er sendt for å opplyse om synd og dom (Johannesevangeliet). Møtedeltagere kan derfor noen ganger oppleve at andre påpeker deres hor, løgn, eller lignende. Og hvis det er sant skal man jo ta det til seg, og ikke bruke det til å gå imot Den Hellige Ånd. Krig og sult i verden har lite med akkurat det møtet å gjøre. Men generelt kreves det vel en del forbønn for at personer skal bli reddet fra soldater som kommer for å hente dem eller plage dem. Det blir fortalt at enkelte misjonærer på en mirakuløs måte har blitt usynlige for soldater, blant annet i Afrika. Alven skrev: "Jeg stiller meg skeptisk til at Gud "angriper" ham. I den grad Gud har et budskap til ham, så handler det vel om å få ham over på sin side." Ja, det er nettopp det. Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand og vil ha ham over på sin side. Kraftfelt? Her fabler du fælt. Ingen slike kraftfelt er noensinne blitt registert, så dette trekker du kun ut an viss plass... "Sannhetsånden"....? Hvor er sannheten hen? At en fiktiv figur blir skremt sier meg kun hvor dypt nede i tankefengslet du befinner deg egentlig... " at andre påpeker deres hor, løgn, eller lignende." Kunstige synder som ikke har relevans i det virkelige liv? "... hvis det er sant skal man jo ta det til seg..." Når var det sist du, eller noen religiøs, gjorde det? "generelt kreves det vel en del forbønn for at personer skal bli reddet fra soldater som kommer for å hente dem eller plage dem. Det blir fortalt at enkelte misjonærer på en mirakuløs måte har blitt usynlige for soldater, blant annet i Afrika." Og dette trodde du på? "Det har blitt fortalt..." og det har enda ikke gått opp for deg at dette blir fortalt med nettopp den agendaen at det skal få folk som er så til de grader ignorante ovenfor skikkelig kunnskap og viten til å tro på dette? Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand Det er noe diffust og ullent over det du sier her... For det ville fått deg til å forstå at HVIS denne guden var virkelig så ville den guden helt klart ønske de aller fleste til helvette... 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Når en ekte kristen menighet samles, blir det et åndelig kraftfelt Og når denne ateisten oppholder seg i feltet, vil det kunne skje spesielle ting. Det fungerer visstnok også slik at djevelen vil bli skremt av dette, og senere vil forsøke å hindre at kameraten vender tilbake til slike møter. Helligånden er Sannhetsånden som er sendt for å opplyse om synd og dom (Johannesevangeliet). Møtedeltagere kan derfor noen ganger oppleve at andre påpeker deres hor, løgn, eller lignende. Og hvis det er sant skal man jo ta det til seg, og ikke bruke det til å gå imot Den Hellige Ånd. Krig og sult i verden har lite med akkurat det møtet å gjøre. Men generelt kreves det vel en del forbønn for at personer skal bli reddet fra soldater som kommer for å hente dem eller plage dem. Det blir fortalt at enkelte misjonærer på en mirakuløs måte har blitt usynlige for soldater, blant annet i Afrika. Alven skrev: "Jeg stiller meg skeptisk til at Gud "angriper" ham. I den grad Gud har et budskap til ham, så handler det vel om å få ham over på sin side." Ja, det er nettopp det. Dere burde være takknemlige for at Gud gir åpenbaringer om hans tilstand og vil ha ham over på sin side. Jeg var kanskje litt rask i replikken her, men har ikke opplevd Gud sånn i det heletatt. Det er vel teoretisk mulig om han kommer dit som ateist uten noe interesse for Gud, men om han kommer dit som en som søker Gud så tror jeg ikke at han vil oppleve det sånn. Da vil Gud at han skal komme tilbake. Jesus tilgir og helbereder de syke, han kom ikke for å dømme oss. Jeg opplevde også ting som klart var den Hellige Ånd og som virket litt skremmende da jeg fikk inntrykk av at alle visste hvem jeg var og jeg trodde hele kirken hadde vært i samtale med overvåkingspolitiet e.l før jeg kom, men det ble faktisk likevel sagt på en VARM men avslørende måte, som f.eks "deg er det lenge siden vi har sett i en kirke!", og ting som gikk på at jeg hadde satt landet i fare (mht en tungt bevæpnet, voldelig gjeng jeg hadde litt med å gjøre på 1990 tallet som overvåkingspolitiet slo hardt ned på - paranoiaen min har jeg altså hatt god grunn til å ha men det "satte" seg og ble generelt og mer sykelig etterhvert) etc, så jeg fikk inntrykk av at folk i kirken var glade for at jeg kom tilbake, og taler presten/pastoren holder som jeg føler er som skrevet for meg personlig så fikk det meg jo til å føle at det her er et sted jeg kan lære Gud å kjenne, selv om jeg ikke skjønte hvordan det kunne ha seg at de visste alt dette her om meg. En periode lurte jeg på om jeg var på sjult kamera og deltok i et stort TV-show e.l, og om familien min, venner etc var med på det, men det var den Hellige Ånd som snakket til meg. Jeg måtte faktisk be Gud om å dempe seg litt for jeg ble skremt, og det gjorde han. Men å jage deg bort fra kirken gjør han ikke. Jeg merket fysisk ubehag i kirken i starten, at fortiden min ble holdt mot meg som en barriære hvor jeg nesten fikk inntrykk av at det blir forventet at jeg skulle si ting som var så ubehagelig for andre at de aldri ville snakke med meg igjen etc, sånne ting kommer fra satan. Sexuelle preferanser/synder og diverse sånt vil satan gjerne ha deg til å legge ut om i det vide og breie for å lage ubehag i kirken, men det er sånt du fint kan holde for deg selv. Også vil han dukke opp i drømmene dine og le av deg.. "hahaha" liksom... (erfart det selv) Endret 15. oktober 2016 av marius77 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 sånne ting kommer fra satan Da er i så fall denne satan veldig sannhets søkende, for jeg har flere en en gang hatt lyst til å skrike at det presten juger om ikke er sant jeg også de få gangene jeg har vært i en kirke... Stats betalt løgner er jo hva prester er.. Litt av en jobb tittel.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå