Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

dafuq skjedde nå? søster nekter hjelpe med oppussing når hun ikke fikk vite pris på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også yngst i familen, og har fått en del hjelp av både søsken, foreldre, svogere i forb. med oppgradering, oppussing etc av vår bolig, men de har da aldri spurt om noen pris på noe som helst.

Hvorfor i all verden skulle de det?

Så der er jeg helt enig med TS, prisen har hun ikke noe med.

Jeg har som sagt fått hjelp til vår bolig, men jeg har også hjulpet mye til i deres boliger, og om det dreier seg om større eller mindre prosjekter, planløsninger til kjøkken, bad eller noe annet, så hjelper vi selvfølgelig hverandre med det.

Hvilken std, finish, farge etc, det skal være på dette, må selvfølgelig de som skal ha det velge selv, og her skiller det jo fort mye på prisene også.

Men hva har det med hva det koster noe med om jeg skal fortsette å hjelpe eller ikke med saken å gjøre?

Det samme gjelder jo her hos oss, vi spør også om råd tips til forskjellige løsninger for å se om vi kanskje kunne ha gjort det på en smartere måte, bedre planløsning enn hva vi selv har tenkt på. Enkelte ganger så får vi også bedre forslag enn hva vi selv har tenkt på og velger da dem i stedet for våre egne, men hva det koster er det da ingen andre enn min kone og jeg som har noe med.

For jeg må selv betale det vi skal kjøpe........

Så nei, jeg er enig med deg TS, din søster er helt uberettiget «furten» fordi hun ikke fikk vite hva det koster, og det har hun heller ikke noe med (etter min mening).

MEN at det finnes flere måter å si dette på er det jo ingen tvil om, så at det kan ha noe med hvordan det ble gjort er det nok ingen tvil om.

Vi vet heller ikke din søsters oppfatning av dette, og når en kun vet en side, så skal en være litt forsiktig med å være for bombastisk i sine uttalelser.

Mitt svar er kun utifra fra hvordan det fungerer i min familie når det gjelder tips og råd til oppussing o.l. om hvordan vi samarbeider der, men det er jo selvsagt ingen fasit for andre..........

Om det derimot er noe dere får bidrag/gaver av familien for å gjøre, så stiller det seg annerledes etter mitt synspunkt.

Hadde vi fått et økonomisk bidrag/gave til å utbedre noe å vår bolig, så hadde jeg selvsagt fortalt om summen, slik at de kan se hva de har fått for sin gave.

Skal vi derimot betale alt selv så er det kun min kone og jeg som har noe med prisen, men som sagt så spør vi heller aldri hverandre om noe slikt heller, fordi det har vi rett og slett ikke noe med.

Lenke til kommentar

Jeg er også yngst i familen, og har fått en del hjelp av både søsken, foreldre, svogere i forb. med oppgradering, oppussing etc av vår bolig, men de har da aldri spurt om noen pris på noe som helst.

Hvorfor i all verden skulle de det?

Så der er jeg helt enig med TS, prisen har hun ikke noe med.

Jeg har som sagt fått hjelp til vår bolig, men jeg har også hjulpet mye til i deres boliger, og om det dreier seg om større eller mindre prosjekter, planløsninger til kjøkken, bad eller noe annet, så hjelper vi selvfølgelig hverandre med det.

Hvilken std, finish, farge etc, det skal være på dette, må selvfølgelig de som skal ha det velge selv, og her skiller det jo fort mye på prisene også.

Men hva har det med hva det koster noe med om jeg skal fortsette å hjelpe eller ikke med saken å gjøre?

Det samme gjelder jo her hos oss, vi spør også om råd tips til forskjellige løsninger for å se om vi kanskje kunne ha gjort det på en smartere måte, bedre planløsning enn hva vi selv har tenkt på. Enkelte ganger så får vi også bedre forslag enn hva vi selv har tenkt på og velger da dem i stedet for våre egne, men hva det koster er det da ingen andre enn min kone og jeg som har noe med.

For jeg må selv betale det vi skal kjøpe........

Så nei, jeg er enig med deg TS, din søster er helt uberettiget «furten» fordi hun ikke fikk vite hva det koster, og det har hun heller ikke noe med (etter min mening).

MEN at det finnes flere måter å si dette på er det jo ingen tvil om, så at det kan ha noe med hvordan det ble gjort er det nok ingen tvil om.

Vi vet heller ikke din søsters oppfatning av dette, og når en kun vet en side, så skal en være litt forsiktig med å være for bombastisk i sine uttalelser.

Mitt svar er kun utifra fra hvordan det fungerer i min familie når det gjelder tips og råd til oppussing o.l. om hvordan vi samarbeider der, men det er jo selvsagt ingen fasit for andre..........

Om det derimot er noe dere får bidrag/gaver av familien for å gjøre, så stiller det seg annerledes etter mitt synspunkt.

Hadde vi fått et økonomisk bidrag/gave til å utbedre noe å vår bolig, så hadde jeg selvsagt fortalt om summen, slik at de kan se hva de har fått for sin gave.

Skal vi derimot betale alt selv så er det kun min kone og jeg som har noe med prisen, men som sagt så spør vi heller aldri hverandre om noe slikt heller, fordi det har vi rett og slett ikke noe med.

Ser at der flere svar, men er veldig enig med deg, og vil takke deg for at du har satt det i perspektiv for meg. 

Hun har ikke bidratt økonomisk med boligkjøpet, og vi har betalt alt selv. 

Lenke til kommentar

Min famillie spør om pris på alt mulig som andre i familien kjøper, det er jo kjekt å få vite hva ting koster og hvem andre har like god oversikt som dem som akkurat har kjøpt noe?

En annen kjekk ting er at man vet om man skal si "så dyrt som detta var så forventer man kvalitet" eller "til den prisen var jo dette kjempebra".

For meg høres det ut som om trådstarter har brukt mer enn ho tror familien hennes ser på som fornuftig, og er redd for å bli dømt. Og søster er selvfølgelig skuffa over å ikke bli involvert da ho tydelig liker å pusse opp.

Lenke til kommentar

Min søster var kun såret da hun følte jeg hadde gitt henne et svar jeg kunne gitt til hvem som helst, og hun innrømmet hun hadde vært for involvert og derfor var det nok også ekstra sårt at akkurat den delen kunne hun ikke være en del av.

Hun angret også på måten hun svarte meg på, men har krevd meg for en unnskyldning (for formuleringen min) hvilket jeg har gitt hun. Vi har sett oss ferdig med saken, men samtidig er jeg svært skuffet over ikke å ha fått en unnskyldning tilbake igjen, mtp at hun skrev for å såre, mens jeg skrev for å svare.

Uansett ser jeg ingen vits i å gå videre med det. Er vandt med å måtte be om unnskyldning til familien min selv om jeg ikke har gjort noe galt. Dessverre skaper dette bare mer avstand mellom meg og min familie, hvilket er trist, men jeg er lei av å være det svarte fåret når jeg er så langt ifra det. Det er uansett en helt annen historie.

Masse takk for svar,tanker og råd.

Lenke til kommentar

"blokker alle på facebook, logger av og har aldri tenkt å snakke med henne igjen"..? ikke overreaksjon? Basert på en kjapp setning. Dramaqueen-familie.

Tja, nå sa hun i samme innlegg " Jeg pleier ikke å være dramatisk, men føler meg som en tenåring nå" som tilsier at hun har litt selvinnsikt og at (ifølge hun) så bruker hun ikke å være slik. Det kan også være mye annet som ligger i grunn for at dette betyr mer enn det vi ser i denne konteksten. Vil ikke si at hun overreagerer på det svaret hun fikk fra sin søster.

Hvis noen reagerer på at en annen overreagerer, er den reaksjon da en overreaksjon? Med tanke på det formelle og skikkelig passiv-aggressive svaret hun fikk fra sin søster så forstår jeg at det kan virke rart og frustrerende. Og med forbehold om hvilket forhold de hadde fra før så vil jeg ikke si at hun overreagerer. 

Det er veldig lett å analysere det som folk skriver i trådene, men man kan ikke glemme helt at saken er aldri isolert og de har hatt et helt liv sammen før dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...