Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett via ngt ruter kobler av

Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra ngt, noe som jeg er ganske fornøyd med den lille tiden jeg har hatt det til nå. Men det er en liten ting, og det er at det kobler seg av hvis jeg har nedlastinger f.eks over natten. Litt surt å sjekke og det ikke har skjedd noe :no:

Ruteren er en netopia 3351. Det jeg har gjort til nå er å restarte maskinen og den har koblet seg til igjen med en gang. Finnes det en alternativ måte til å få maskinen til å starte oppkoblingen på nytt automatisk?

+ mens jeg er her, skulle jeg dele tilkoblingen med en annen pc, ville det fungert bra å bare gjøre det via en switch?

(nytt spørsmål 05.12.03)

Hvis jeg skulle ønske å bytte ruteren til en annen med flere utganger, ville det gjøre noe med min bredbåndsstilkobling? Må jeg bruke Netopia'n som pakken kom med? -etter å ha sjekket med NextGentel vet jeg det ikke går å bruke annen ruter, samt at ny ruter må aktiveres før bruk via NextGentel

Endret av roger'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke helt sikker på hva du mener men kobler seg av.

mister du internett forbindelsen totalt eller er det nedlastingen som forsvinner?

Jeg mister forbindelsen totalt, men etter en restart er det opp og går igjen. Har fått noen tips som jeg kan sjekke, men fortsatt et problem......

Lenke til kommentar
Høres mer ut som PC'n enn som ruteren... (iom. du må restarte pc, ikke ruter. Pc'n har ikke noen "kontroll" aver ruteren, den lever mer eller mindre sitt eget liv (i motsettning til et modem)

Edit 10.01.04 18:00

Jeg sjekket inne på nettverkstilkoblinger (start->innstilliger->kontrollpanel->nettverkstilkoblinger->lokal tilkobling->status for lokal tilkobling->støtte-> detaljer) og fikk se at det sto :

Leieavtale inngått 09.01.2004 12:35:48

Leieavtale utløper 10.01.2004 00:35:48

Dette kan nok være problemet..........

Noen kom med dette tipset

Dersom "leieavtale" tiden er forstyrrende kan du endre den i ruteren.

(I netopia ruter: System Configuration -> IP Adress Serving -> DHCP Lease Time (Hours) )

Leasing tiden er mellom deg og ruteren, og nextgentel har ikke så mye med den å gjøre.

(Og det er helt normalt at den er slik, den har noe med å få, og holde på en ip-addresse

(internt i lan'et bak ruteren) å gjøre (normalt 10.0.0.x-serien))

du kan prøve å søke "dhcp lease time" i google

Det finnes også en side som heter Uoffisiell NextGentel Kunnskapsbase

-dette viste seg å være et ruter problem, og etter å ha snakket med en kundebehandler hos NextGentel fikk jeg tilsendt en ny ..........på under 24 timer!!!!!!

Endret av roger'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...