4gup Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 jeg er ikke mye til nettverksgeni, men jeg har prøvd å Google meg til en løsning før jeg kom til dere:) Jeg bor i et kollektiv hvor to leiligheter bruker det samme fibernettet. Tidligere i dag kom det en advarsel opp om at det er "ingen Internett-tilgang" selv om jeg tydeligvis er koplet til. Ingen i kollektivet har adgang til Internett, og feilsøking kommer meldingen "DNS-serveren svarer ikke" vi har skrudd boksen av og på to ganger uten mye hell (det ser ut til å virke i 30 sekunder før det krasjer igjen). Jeg har lest meg litt rundt og prøvde å pinge både www.vg.no, samt et par ip adresser. IP adressene fikk ingen svar, og med vg.no fikk jeg "Ping request could not find host www.vg.no. Please check the name and try again." Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Prøv å bytt dns server f.eks google:https://developers.google.com/speed/public-dns/ configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers. Kanskje du trenger fast ip eller må sjekke router instillinger? Endret 14. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Dersom du ikke får svar på ping direkte til en ip addresse på nettet slik som 8.8.8.8 så har du noen problemer med selve tilkoblingen. Og da er det ikke at DNS serverene ikke svarer det, det er bare ett symptom på ett annet problem. Så her må dere finne ut om alt er koblet riktig og at du ikke har noen brudd. Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Dere har selvfølgelig pratet med nettleverandøren, ikkesant ? Lenke til kommentar
4gup Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg har prøvd å skrive både 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som "Foretrukket DNS-server", men ingen forandring. Lenke til kommentar
4gup Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Aiaiai, da skal mi ta en titt i morgen med eksperthjelp. Takk for svarene:) Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Hvordan deler dere fibernettet, da? Har dere en boks fra leverandør med flere porter er det langt i fra sikkert at dere kan bruke mer enn 1 av dem. Er flere naboer her i gården som har brent seg på dette etter overgang til Homenet-fiber, siden de leverer en switch med 8 porter, der kun 1 til en hver tid kan brukes. Det følger heller ikke med noen advarsel om dette til kundene. Litt amatørmessig av Homenet akkurat det der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Du kan prøve å skrive dette i CMD (windows+r->cmd.exe). hvis du allerede har byttet foretrukket DNS til 8.8.8.8. ipconfig /flushdns Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Det som skjer er at nettleseren din ber om IP-addressen til siden. Avhengig av hvilken side du går til, så kontakter den ulike DNS-servere. Siden den ikke får noe svar, så forteller den at DNS-serveren svarer ikke. Her er det ikke DNS-serveren som er problemet, men forbindelsen mellom routeren din og DNS-serveren. Det er derfor helt meningsløst å sjekke IP-addresser, prøv istedenfor å kontakte din leverandør. Endret 22. oktober 2016 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå