Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rusthull på bilen


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et stygt rusthull på Forden min. Det har stått i alt for lang tid, og av div. grunner har jeg ikke fått stoppet rustutviklingen. Sånn som jeg har forstått det vil den ikke stå på neste EU kontroll på grunn av at rusten er på "bærestrukturen".

 

Spørsmålet er om dette kan fikses - evt om jeg kan fikse det selv (har egentlig ingenting av utstyr). Eller er dette kun et vrak? Motoren fungerer som en drøm, og bortsett fra den utsatte området og langs rammen er det ikke mye rust å se. Syns det blir veldig dumt å kun vrake denne bilen, da den er såpass brukbar, og burde ha mange flere år.

 

Vet noen hvor utsatt den er - og hvilke bærestrukturer det er snakk om? Om det er mulig å sveise på en plate, eller om den må byttes helt ut.

 

post-419648-0-50290600-1476461594_thumb.jpg

post-419648-0-32834200-1476461601_thumb.jpg

post-419648-0-13711200-1476461607_thumb.jpg

post-419648-0-76848800-1476461613_thumb.jpg

post-419648-0-76945100-1476461834_thumb.jpg

post-419648-0-31830500-1476461841_thumb.jpg

post-419648-0-47576000-1476461847_thumb.jpg

 

Takk så mye for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Kanaler regnes absolutt som en del av bærende konstruksjon ved periodisk kjøretøykontroll og det der går nok ikke igjennom.

Ikke ytterblikket

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke ytterblikket

Bilen har ikke ramme, men en selvbærende konstruksjon. Kanalen er bygget opp av "blikket", så dette er en del av bærende konstruksjon.

Lenke til kommentar

Få det reparert på verksted uten lakkering men med kun rustbeskyttelse om du vil spare penger og det er en a-b bruksbil.
Rustbeskyttelsen vises bare som sort masse så det vil ikke være veldig sjenerende.
Et verksted bestiller hele kanalen ny som oftest og sveiser den inn. Ikke altfor mye arbeide, slik at det trenger ikke bli dyrt...

Lenke til kommentar

Det er alltid mer rust enn det man ser i utgangspunktet.

 

Store deler av kanalen har nok konsistens som en kjeks og må byttes hvis dette skal bli i orden. Den andre siden er sannsynligvis ikke mye bedre.

 

Hvis bilen i tillegg har stått et år med tilhørende defekte bremser osv så er det nok like greit å hive bilen og kjøpe seg noe annet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har også hørt motstridende svar tidligere når det gjelder denne problemstillingen, altså ytterblekket. Bilen det da var snakk om var en MB 190E.

 

Mitt inntrykk er at når kanalene / ytterblekket ser slik ut så vil ingen godkjenne bilen. Om dette er feil eller ikke vet jeg ikke og ser gjerne at diskusjonen fortsetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...