xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Er ikke helt sikker på hva jeg faktisk leter etter, eller hvordan jeg skal forklare dette, men jeg vil gjerne prøve, og håper noen kan forstå målet mitt, og om det i det hele tatt er mulig.. Jeg har en del servere tilgjengelig, og jeg ønsker å bruke dette. Da jeg er litt opptatt av personvern og sikkerhet, samt sikker lagring av data jeg ikke vil skal forsvinne eller bli tilgjengelig for andre, så ønsker jeg en løsning med noen funksjoner. Tidligere har jeg enkelt og greit brukt RDP, noe som fungerer greit egentlig, men dette fører til at jeg mister noe funksjonalitet på pcen jeg faktisk sitter på, f.eks ytelse i spill, og kvalitet på HD filmer og lignende. Jeg ønsker å ha alle mine filer, programmer og instillinger på en server (windows server egner seg vell her?). Når jeg skrur på min datamaskin hjemme, og jeg skal logge inn på den, ønsker jeg at det ikke skal være mulig å logge på uten internett tilkobling, eller hvis serveren faktisk er offline. Jeg ønsker at alt skal synkroniseres konstant. Når jeg slår av min datamaskin, ønsker jeg at disken i den "wipes" slik at alle filer jeg har brukt forsvinner fra den, og ikke kan leses ut ifra disken. Så, lagre filer, programmer, instillinger og slikt på en server, og bruke datamaskinens prosessor, gpu og slikt til å faktisk kjøre programmer, spill og behandle filer, hvis dette gir mening. Leser litt om active directory, men usikker på om dette vil fungere i praksis slik jeg ønsker det. Hadde også vært kult om jeg kan logge inn med brukernavn og passord fra hvilken som helst pc, og få opp mine filer og programmer på skrivebordet. Kort forklart, ønsker jeg RDP, men med mulighet til å spille, og bruke maskinens hardware. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Grafikk-krevende ting funker dårlig via RDP. Det er for mye data og for mye komprimering til at det fungerer bra. Jeg har aldri hørt om noen fungerende slik løsning for vanlig privat bruk... Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Ser litt på PXE boot med fogproject. Vil dette fungere slik jeg ønsker ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Vurdert krypterte i stedet? Så slipper han å reinstallasjon hver gang. Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Vurdert krypterte i stedet? Så slipper han å reinstallasjon hver gang. Mener du å kryptere disken i maskinen ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Ja, da får ingen brukt den uten å skrive inn passordet under oppstart. I stedet for RDP eller reinstallasjon ved hver oppstart. Endret 14. oktober 2016 av aklla Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Har du en god løsning for å kryptere maskinen enkelt ? Inneholder kun en partisjon på en disk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Truekrypt skal fungere fint Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Truekrypt skal fungere fint Google forteller meg at Truecrypt ikke lenger blir oppdatert og at det derfor ikke er lurt å bruke. Veracrypt som baseres på truecrypt dukket også opp som ett alternativ. Driver med litt testing nå. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det er delte meninger om tryggheten der, men gjør det du mener er riktig. Er lenge siden jeg har styrt med truekrypt Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Etter rassia i dag (hvor de merkelig nok ikke tok med seg en server hvor alle filer de leter etter er lagret), så ser jeg ingen annen utvei enn å sikre meg litt. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 For en tøffing du er. Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 For en tøffing du er. På hvilket grunnlag sier du dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå