Gå til innhold

Tesla-sjåfører får advarsel fra tyske myndigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

 

Tesla har verdens beste autopilot system i dag.

Tesla er tydelig på at dette er en autopilot og ikke en autonom bil.

Er det også uansvarlig av alle andre bilprodusenter å lansere bilene sine med cruice-kontroll og autobrems når de vitterlig ikke autobremser i enhver tenkelig situasjon?

https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

 

Tesla har verdens beste autopilot system i dag.

Tesla er tydelig på at dette er en autopilot og ikke en autonom bil.

Er det også uansvarlig av alle andre bilprodusenter å lansere bilene sine med cruice-kontroll og autobrems når de vitterlig ikke autobremser i enhver tenkelig situasjon?

https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo

Forskjellen på Tesla og andre bilprodusenter er at de ikke lar sjåførene sove bak rattet slik denne føreren gjør. Det er menneskelig å bli uoppmerksom dersom bilen kjører selv, derfor er det uansvarlig at Tesla lar sine biler gjøre dette. En ting er at føreren som sover blir skadet, en annen ting er at han kan skade andre.

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

I video nr 2 sover føreren.

Lenke til kommentar

Det er verre enn om så. Tesla har faktisk egne ansatte som bryter seg inn hos folk og 'krydrer' frokostblandingen med en cocktail av MDMA, efedrin og diverse opiater. Selvfølgelig bare hos fossilbilister, så Tesla sine egne biler skal ta seg bedre ut i statistikken..

Cool story bro, tatt rett ut fra læreboken til menigheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forskjellen på Tesla og andre bilprodusenter er at de ikke lar sjåførene sove bak rattet slik denne føreren gjør. Det er menneskelig å bli uoppmerksom dersom bilen kjører selv, derfor er det uansvarlig at Tesla lar sine biler gjøre dette. En ting er at føreren som sover blir skadet, en annen ting er at han kan skade andre.

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

I video nr 2 sover føreren.

 

 

På'an igjen ja, hvor mange ganger må en forklare at alle biler med slike system tillater soving bak rattet før det går inn? Etter hvert vill bilene stoppe om ikke fører gir input, tidsintervallene vill variere og Tesla var de med høyest intervall, det er dog redusert i siste versjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

 

Tesla har verdens beste autopilot system i dag.

Tesla er tydelig på at dette er en autopilot og ikke en autonom bil.

Er det også uansvarlig av alle andre bilprodusenter å lansere bilene sine med cruice-kontroll og autobrems når de vitterlig ikke autobremser i enhver tenkelig situasjon?

https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo

Tesla har verdens beste autopilotsystem fordi andre folkelige bilmerker ikke har lansert sine autopilotsystemer. Mao er den eneste grunnen til at Tesla er best at det ikke finnes konkurrenter. En enstemmig bilbransje mener systemene ikke er gode nok enda, og det ser vi i kollisjonene Teslas autopilot har vært innblandet i.

Lenke til kommentar

Når skal folk forstå forskjellen mellom autopilot og autonom. At førere er idioter unnskylder ikke Tesla, men det gjør heller ikke Tesla mer skyldig i forhold til ulykker. Å klage på Tesla i så stor grad som det blir gjort av noen er idiotisk samtidig som det er idiotisk å forsvare Tesla med nebb og klør.

 

At Tesla burde latt vær å introdusere et så avansert system så idiotsjåfører blir enda mer idioter på veien kan diskuteres. Men når folk gir så utrolig faen og dauer fordi de bryr seg mindre om vei og trafikk enn "sett inn idiotisk ting som gjør folk uoppmerksomme" så påvirker det forhåpentligvis andre.

 

Jeg har sett veeeeeldig mye idioti og uoppmerksommhet med andre biler uten noen form for kjørehjelp. Skal vi da klage på biler uten kjørehjelp og kreve at de får tilsvarende eller bedre system enn Tesla?

 

Mye av diskusjonen er helt på trynet egentlig. Like teit som en politisk diskusjon mellom ekstremister som ikke har noen form for objektivitet eller klarer å ta imot et eneste argument fra andre siden bare fordi de vil være vrange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

 

Tesla har verdens beste autopilot system i dag.

Tesla er tydelig på at dette er en autopilot og ikke en autonom bil.

Er det også uansvarlig av alle andre bilprodusenter å lansere bilene sine med cruice-kontroll og autobrems når de vitterlig ikke autobremser i enhver tenkelig situasjon?

https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo

Verdens beste betyr ikke "godt nok". Det betyr bare at alle andre er enda dårligere enn dårligst. Men jeg forstår at elbil fantastene også gjerne fornekter realiteter og vil under enhver omstendighet bortforklare all negativitet rundt Tesla, eller enhver annen elbilmed at det er ikke Teslas/Leafs/<fyll inn den elbilen som passer> sin feil, men alle andres.

Lenke til kommentar

Når skal folk forstå forskjellen mellom autopilot og autonom. At førere er idioter unnskylder ikke Tesla, men det gjør heller ikke Tesla mer skyldig i forhold til ulykker. Å klage på Tesla i så stor grad som det blir gjort av noen er idiotisk samtidig som det er idiotisk å forsvare Tesla med nebb og klør.

 

At Tesla burde latt vær å introdusere et så avansert system så idiotsjåfører blir enda mer idioter på veien kan diskuteres. Men når folk gir så utrolig faen og dauer fordi de bryr seg mindre om vei og trafikk enn "sett inn idiotisk ting som gjør folk uoppmerksomme" så påvirker det forhåpentligvis andre.

 

Jeg har sett veeeeeldig mye idioti og uoppmerksommhet med andre biler uten noen form for kjørehjelp. Skal vi da klage på biler uten kjørehjelp og kreve at de får tilsvarende eller bedre system enn Tesla?

 

Mye av diskusjonen er helt på trynet egentlig. Like teit som en politisk diskusjon mellom ekstremister som ikke har noen form for objektivitet eller klarer å ta imot et eneste argument fra andre siden bare fordi de vil være vrange.

 

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt. Men litt av problemet er at hver gang noen kritiserer Tesla så er det som vanlig det samme som å banne i kjerka.

 

Når skal vi få en edruelig debatt rundt elbil? Som også tør ta seriøst de kritiske spørsmålene som med rette rettes mot konseptet elbil og autonome kjøretøy-

Lenke til kommentar

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt.

 

Slik som vinterdekk? Det får folk til å køyre fortare enn dei bør om vinteren, i staden for å la bilen stå. Eller var innlegget ditt eit dårleg forsøk på ironi?

 

Det er gjennomsnittleg fleire ulukker pr køyrte km utan autopilot enn med. Sjølv om autopiloten kan misbrukast, akkurat som autopiloten i eit fly, er det ingen tvil om at netto-effekta er positiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt.

Slik som vinterdekk? Det får folk til å køyre fortare enn dei bør om vinteren, i staden for å la bilen stå. Eller var innlegget ditt eit dårleg forsøk på ironi?

 

Det er gjennomsnittleg fleire ulukker pr køyrte km utan autopilot enn med. Sjølv om autopiloten kan misbrukast, akkurat som autopiloten i eit fly, er det ingen tvil om at netto-effekta er positiv.

 

Nei, ikke vinterdekk, men tastatur. Det får så mange nettroll med oppmerksomhets-syke til å dukke frem.

Hei på deg.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

 

Nå er vel autopiloten strengt tatt ikke "lansert", da den bare er tilgjengelig som en testutgave men for nettopp testing (en beta).

 

Hvem jobber du for igjen? Hvorfor disse voldsomme angrepene på Tesla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er verre enn om så. Tesla har faktisk egne ansatte som bryter seg inn hos folk og 'krydrer' frokostblandingen med en cocktail av MDMA, efedrin og diverse opiater. Selvfølgelig bare hos fossilbilister, så Tesla sine egne biler skal ta seg bedre ut i statistikken..

 

Cool story bro, tatt rett ut fra læreboken til menigheten.

 

Ja, det er argumentasjon på samme nivå som Teslahater-menigheten presterer.

Lenke til kommentar

Tesla har verdens beste autopilotsystem fordi andre folkelige bilmerker ikke har lansert sine autopilotsystemer. Mao er den eneste grunnen til at Tesla er best at det ikke finnes konkurrenter. En enstemmig bilbransje mener systemene ikke er gode nok enda, og det ser vi i kollisjonene Teslas autopilot har vært innblandet i.

 

Både MB, Infiniti og BMW har tilsvarende systemer i salg. Disse har blitt testet opp mot Tesla sin Autopilot, og stort sett vinner Tesla disse testene, selv om mange av konkurentene har mere avansert hardware.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt.

Slik som vinterdekk? Det får folk til å køyre fortare enn dei bør om vinteren, i staden for å la bilen stå. Eller var innlegget ditt eit dårleg forsøk på ironi?

 

Det er gjennomsnittleg fleire ulukker pr køyrte km utan autopilot enn med. Sjølv om autopiloten kan misbrukast, akkurat som autopiloten i eit fly, er det ingen tvil om at netto-effekta er positiv.

 

Nei, ikke vinterdekk, men tastatur. Det får så mange nettroll med oppmerksomhets-syke til å dukke frem.

Hei på deg.

Om du mener dette er trolling så har du ikke en veldig god idé om hva nettroll faktisk er. Du, derimot, går til personangrep ganske lett. Kanskje det er du som er trollet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt.

Slik som vinterdekk? Det får folk til å køyre fortare enn dei bør om vinteren, i staden for å la bilen stå. Eller var innlegget ditt eit dårleg forsøk på ironi?

 

Det er gjennomsnittleg fleire ulukker pr køyrte km utan autopilot enn med. Sjølv om autopiloten kan misbrukast, akkurat som autopiloten i eit fly, er det ingen tvil om at netto-effekta er positiv.

 

Nei, ikke vinterdekk, men tastatur. Det får så mange nettroll med oppmerksomhets-syke til å dukke frem.

Hei på deg.

Om du mener dette er trolling så har du ikke en veldig god idé om hva nettroll faktisk er. Du, derimot, går til personangrep ganske lett. Kanskje det er du som er trollet?

 

Nettroll skriver for å provosere, ikke for å diskutere sak. Når jeg mener at det er ansvarsløst av Tesla å promotere en slik teknisk løsning så har jeg rett til det. Når Sturle S svarer med å snakke om vinterdekk så er det faktisk han som er nettrollet. Fei for egen dør.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Alle "vet" at førere kan være idioter. Derfor er det ansvarsløst å introdusere slike systemer som uten problem kan missbrukes, noe du muligens antyder i innlegget ditt.

Nettroll skriver for å provosere, ikke for å diskutere sak. Når jeg mener at det er ansvarsløst av Tesla å promotere en slik teknisk løsning så har jeg rett til det. Når Sturle S svarer med å snakke om vinterdekk så er det faktisk han som er nettrollet. Fei for egen dør.

Eg kutta irrelevant sitat.

 

Du skreiv ikkje at det var uansvarleg av Tesla å promotere ei slik løysing, du skreiv heilt generelt om at det er uansvarleg å promotere ei teknisk løysing som kan misbrukast av idiotar.

 

Der er eg heilt usamd, og eg illustrerte det med vinterdekket. Eg kunne brukt eit anna døme. Til dømes autopilot på fly. Idiotar er det over alt, men du kan ikkje la vere å introdusere nye system som betrar trafikktryggleiken berre fordi det er teknisk mogeleg for idiotar å misbruke dei. Det skjer ulukker dagleg fordi sjåførar somnar bak rattet, og mange av ulukkene har fatalt utfall. Med Tesla autopilot kan bilen redde dei fleste.

Lenke til kommentar

 

 

https://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

 

Teslas autopilot klarer ikke å stoppe for en buss i lav fart og med god sikt.

 

Det er fullstendig uansvarlig av Tesla å lansere denne, og de gjør det kun for å få PR og virke innovative, de driter opp i om noen dør.

Tesla har verdens beste autopilot system i dag.

Tesla er tydelig på at dette er en autopilot og ikke en autonom bil.

Er det også uansvarlig av alle andre bilprodusenter å lansere bilene sine med cruice-kontroll og autobrems når de vitterlig ikke autobremser i enhver tenkelig situasjon?

Tesla har verdens beste autopilotsystem fordi andre folkelige bilmerker ikke har lansert sine autopilotsystemer. Mao er den eneste grunnen til at Tesla er best at det ikke finnes konkurrenter. En enstemmig bilbransje mener systemene ikke er gode nok enda, og det ser vi i kollisjonene Teslas autopilot har vært innblandet i.

 

Hva tenker du på ?

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...