Redaksjonen. Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 I dag overleveres fly nummer ti tusen.Denne grafen viser 42 år med Airbus-produksjon Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Det ser mørkt ut for framtiden til verdens største passasjerfly, Airbus A380. Singapore Airlines har sagt opp leasing-avtalen på disse flyene, og andre selskaper har redusert bestillingen. Boeing opplever tilsvarende problem med deres Jumpojet 747. Begge selskapene har redusert produksjonstakten. Årsaken er at det er overkapasitet på flyseter. Siden Airbus startet produksjonen av A380, har de gjort betydelige forbedringer, blant annet på drivstofforbruket. De "gamle" flyene som fortsatt er ganske nye, er vanskelig å omsette i markedet da alle vil ha den siste modellen. de som leaser disse flyene sier opp kontraktene, og det er vanskelig å få andre selskaper til å leie inn flyene. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Problemet med 380 og til en grad 747 er mer dreining mot direkte ruter over hubber, 2 motors fly har blitt mye bedre og kan fly transatlantisk. Fordelen med direkteflygninger er at du slipper å bytte Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Det ser mørkt ut for framtiden til verdens største passasjerfly, Airbus A380. Singapore Airlines har sagt opp leasing-avtalen på disse flyene, og andre selskaper har redusert bestillingen. Boeing opplever tilsvarende problem med deres Jumpojet 747. Begge selskapene har redusert produksjonstakten. Årsaken er at det er overkapasitet på flyseter. Siden Airbus startet produksjonen av A380, har de gjort betydelige forbedringer, blant annet på drivstofforbruket. De "gamle" flyene som fortsatt er ganske nye, er vanskelig å omsette i markedet da alle vil ha den siste modellen. de som leaser disse flyene sier opp kontraktene, og det er vanskelig å få andre selskaper til å leie inn flyene. Du er nok ganske unøyaktig når du sier Singapore Airlines har sagt opp leasingavtalen på sine A380. Det som er faktum er kun at at Singapore Airlines ikke har fornyet sin leasingavtale på sitt første leverte A380. Dette er forøvrig serienummer 3 eller 4 og det flyet med lavest serienummer som ble levert til noe flyselskap. Selskapet har selv sagt at det ikke er automatikk i at avtalene på de neste 4 flyene som utløper til neste år og året etter ikke vil bli fornyet. Samtidig har Singapore Airlines 5 nye A380 i bestilling, hvor det første blir levert første halvår 2017 til erstatning til det som ikke får fornyet leasing. De fire siste av de 5 i bestilling blir levert i løpet av 2017-2018. Dessuten, hvilke andre flyselskaper har sagt opp leasingavtalene på sine A380? Endret 15. oktober 2016 av SteinarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå