NSR-98 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hei, jeg er nettopp begynt med styrketrening og trener tre ganger i uka. Det jeg trenger hjelp med er følgende, hvordan få i meg mer mat og få i meg den næringa eg trenger? Målet med treninga er å gå opp i vekt og bli sterkere. Er dette normal kost for en i min situasjon? Nokon som veit sånn ca kor mange kcal dette er? Min daglige kost består som regel av følgende: Frukost: 1-2 skiver med pølsepålegg/ost + 1 glass med melk Lunsj: 3-4 skiver + vann/jus/sjokomelk Middag: 1 porsjon varierende hverdagsmiddag (alt fra kjøttekaker til spaghetti) + 1 glass vann Kvelds: 1 skive med pølsepålegg/ost + 1 glass melk Dette er sånn ca det jeg spiser i løpet av en dag. Varierer selvfølgelig litt. Kroppsvekt: 65kg Høgde: 177cm Gutt Takk for svar! Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Eh, sleng inn noen egg og litt mer væske, så skal det mye trening til før kostholdet ditt er et problem. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Kumelk er designet for at en kalv skal vokse fort og inneholder derfor en hormonell og ernæringsmessig profil for dette. IGF (insulin-like growth factor) i melk vil normalt fylle musklene dine med fett om du får nok av det i deg. Nå ser jeg helt bort i fra forskningen som tilsier at melk ikke er spesielt bra for mennesker. Ellers kan du jo prøve å karbe opp mer. Kombinerer du dette med fett er det enklest å legge på seg om du er genetisk disponert. Alternativt kan du jo akseptere at du er sånn du er og heller nyte den gode effekten du får av moderat og variert trening. Endret 14. oktober 2016 av vidor Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hei, jeg er nettopp begynt med styrketrening og trener tre ganger i uka. Det jeg trenger hjelp med er følgende, hvordan få i meg mer mat og få i meg den næringa eg trenger? Målet med treninga er å gå opp i vekt og bli sterkere. Du kan fint bli sterkere uten å nødvendigvis øke kroppsvekten. Spesielt i din situasjon. Så, ikke "lås hodet" ditt til å tro noe annet, enn så lenge. Dette er veldig enkelt og du har 2 hovedvalg - en vektkontroll under like forhold 1 gang pr. uke over tid er obligatorisk i begge valgene. 1: Du kan få kontroll på kaloriinntaket ditt. Loggfør og sammenlign inntaket med hva som skjer på badevekta. Går du ikke opp? Øk da kaloriinntaket ditt med 2-300kcal pr. dag i en uke og se om det hjelper. Gikk du ned? Øk med 500kcal. 2: Spis som for deg er normalt og unngå "dager uten mat" som jeg erfarer at enkelte har. Gikk du ikke opp? Inkluder et par ekstra brødskiver med pålegg hver dag eller legg inn fast hver dag en neve mandler eller andre nøtter, hva som helst. Gikk du ned? Gjør mer av det over. Det er jevnlige vektkontroller som da blir veiledende for om du får dette til eller ikke. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Kumelk er designet for at en kalv skal vokse fort og inneholder derfor en en hormonell og ernæringsmessig profil for dette. IGF (insulin-like growth factor) i melk vil normalt fylle musklene dine med fett om du får nok av det i deg. Nå ser jeg helt bort i fra forskningen som tilsier at melk ikke er spesielt bra for mennesker. Siden når stoppet mennesker å utnytte energikilder som er tilgjenglig for dem? Mat defineres fra et kjemisk og fra et mikrobiell ståsted, ikke hva som er ment for hvem. Ellers kunne kanskje gulerøtter vært for kaniner? Nøtter for ekorn? Melk i studier kommer generelt godt ut, det går selvsagt fint an å ha et sunt liv helt uten melk/meieriprodukter. Det stiller samtidig økt kunnskap, for det har en betydning hva en matvare byttes ut med. Videre, om det ikke er noen grunner til å eksludering så er det fortsatt en fin kilde til flere viktige næringstoffer. Alle multicellulære organismer inneholder hormoner og du spiser en haug av slike hormoner hver dag. Disse proteinene som du sikter til og/eller steroid-hormonene bryter vi ned effektivt via fordøyelsen og er ikke biologisk aktive. En porsjon kål inneholder ca. 2000 nanogram østrogen, melk ca. 11 nanogram, erter 340 nanogram. For å sammenligne inneholder en prevensjonspille 35000 nanogram i en beskyttet kapsel slik at ikke magesekken skal bryte dette ned og slik går listen videre. Endret 14. oktober 2016 av Dukien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå