Roar F. Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Kyrre Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Torsk sett med nattkikkert ? Hva er brukt her for å få frem effekten ? Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Litt mer luft til høyre så modellen hadde føltes på vei inn i bildet kunne kanskje gjort seg. Har du forsøkt det i svarhvit eller f.eks. svarthvit med svak sepiatoning? Tror faktisk av erfaring at noen bilder gjør seg bedre i andre teknikker og farger enn det som opprinnelig kommer fram. Men det koster litt tid og eksperimentering. Roar Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Torsk sett med nattkikkert ? Hva er brukt her for å få frem effekten ? Mvh Alec Flere runder hvor jeg forsterket skygger og økte lysstyrke på ambient, samt skrudde på metning, både opp og ned, til jeg fikk ønsket effekt. La på selektiv fokus i front, for blurring av fiskens bakdel. Fra Akvariet i Ålesund (Atlanterhavsparken). Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 Litt mer luft til høyre så modellen hadde føltes på vei inn i bildet kunne kanskje gjort seg. Har du forsøkt det i svarhvit eller f.eks. svarthvit med svak sepiatoning? Tror faktisk av erfaring at noen bilder gjør seg bedre i andre teknikker og farger enn det som opprinnelig kommer fram. Men det koster litt tid og eksperimentering. Roar Har eksperimentert en hel del med flere motiver i det siste. Monokromt er fint til mye, men her ønsket jeg å beholde og forsterke følelsen av dybde i bildet, noe jeg også fikk forsterket ved softening av halen på fisken. Synes også dette bidrar til å gi fisken et slags ansiktsuttrykk ("Storøyd") :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg