winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Hei, jeg har et problem med min iPhone 6s. Den slår seg av ved kaldere temperatur. Fra 15 grader til kaldere. Har snakket med Apple, og de påstår at det muligens er en software feil, de kunne ikke finne noe feil når de kjørte dignastikk test av telefonen. Telefonen slår seg av ofte ved lav temperatur, og når telefonen har under 50 prosent igjen av batteriet. De ba meg ta en test der jeg tok telefonen ute med innholdet jeg har på telefonen og en helt ny gjenoppretting av telefonen. Telefonen slår seg av uansett. Snakket med apple idag, og de foreslo at jeg enten venter på ny oppdatering som kommer (muligens IOS 10.1) noe jeg sa var bare tull ettersom den slo seg også av i iOS9. De sa også at de kommer til å teste telefonen hvis jeg sender den inn, og muligens telefonen blir sendt i retur hvis de ikke finner feil og får et pålegg på 200kr. Han sa også at det har vært flere som har sendt inn tlf til reperasjon og de har fått ny swap tlf. Har ikke jeg rett på ny telefon ettersom den slår seg av uventet under forskjellig temperatur og en gjenoppretting av telefonen fungerer ikke? Endret 13. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Send den inn da så får du se om du får ny telefon. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Ja for å se få den sendt tilbake og få et pålegg på 200 kroner. Og jeg må være uten telefon en stund før jeg får et svar. Det jeg føler er at de bare får den inn, tar en test og sender den i retur uten å teste den mot temperatur. Endret 13. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Høres ut som samme oppførsel jeg hadde med en superfancy telefon (med fargeskjerm ) for 15 år siden Du bør ha rett på ny telefon mener jeg. Problemet er testingen dems, hvis de er så opphengt i software så er det ikke sikkert de gidder å sjekke det som faktisk er problemet. Software skal heller ikke ha innvirkning på telefonens oppførsel i forskjellige temperaturer.... Endret 13. oktober 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 ^^ akkurat det jeg sa til Apple, noe de ikke kunne svare på. Jeg har hatt meget god service av Apple for 1 år siden, men nå begynner det å bli litt dårlig service her. Lenke til kommentar
kirie0 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 ^^ akkurat det jeg sa til Apple, noe de ikke kunne svare på. Jeg har hatt meget god service av Apple for 1 år siden, men nå begynner det å bli litt dårlig service her. Et pålegg? det syns jeg er kjipt av dem Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Kjent problem. Se i 6s tråden. Er en del som sliter med og få reparert denne feilen. Pga uvitenhet fra serviceavd. Jeg har kjempet denne kampen selv og fått ny til slutt Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg hadde et problem med en mobil en gang, måtte levere den inn tre ganger før de fikset feilen, og jeg måtte kjøpe en ekstra mobil mens den var inne til reparasjon for de ga meg ikke lånetelefon. Elkjøp service... gjett hvorfor jeg bare kjøper ting på Expert nå... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Du har vel ikke rett på ny telefon før den er sendt inn og reparert (for samme feil) to ganger allerede. Ved tredje feil kan du heve kjøpet, eller få ny telefon. (Hvis jeg ikke husker helt feil.) Du må gi Apple sjansen til å teste den for feil og eventuelt reparere den to ganger før du har rett på ny telefon. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Jeg mente SWAP telefon, noe jeg har rett på hvis de finner en feil. Skrev det i innlegget mitt. Apple pleier ikke å reparere produktet kunden sendte inn, de sender vanligvis en swap enhet tilbake. Dette sparer Apple tid på og kunden. Endret 13. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Se her ja: http://www.tek.no/artikler/hva-gjor-du-nar-mobilen-gar-i-stykker/115987/3 Når det foreligger en mangel, kan du reklamere. Ved heving leverer du produktet tilbake, og får igjen pengene. Alternativt kan du kreve prisavslag eller retting. Men selger kan også kreve å få forsøke å reparere telefonen/nettbrettet, eller levere et tilsvarende produkt. Selger mister imidlertid denne retten om har ikke tilbyr retting eller omlevering med det samme. Selger kan kreve å forsøke å reparere den samme skaden inntil to ganger. Oppstår den samme feilen igjen er det hevingsgrunn, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det forutsetter at de to første gangene er avretting av samme feil og at det har gått på garanti/reklamasjon. Den tredje gangen ved samme feil så skal du fortsatt sende telefonen til services, men kun for å konstatere at det faktisk er samme feil. Ellers er det 4. gang forskjellig feil, kravet er fortsatt at det er en garanti/reklamasjonssak. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Her er det ikke snakk om noe heving av kjøp eller helt ny telefon. Jeg har snakket med Apple selv, og de hevder jeg vil få en erstatningstelefon (Swap-enhet) hvis det er en feil på telefonen. Noe det åpenbart er. Endret 13. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg mente SWAP telefon, noe jeg har rett på hvis de finner en feil. Skrev det i innlegget mitt. Apple pleier ikke å reparere produktet kunden sendte inn, de sender vanligvis en swap enhet tilbake. Dette sparer Apple tid på og kunden. Du har ikke krav på en «swap-telefon». Det er en tjeneste Apple tilbyr istedenfor å reparere telefonen. Du må fortsatt sende den inn og la Apple teste den for feilen du har rapportert. Men ja, dersom Apple finner feilen vil du få en ny telefon, men det er som sagt ikke noe du har krav på, men noe Apple velger å gjøre istedenfor å reparere. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Er ikke det jeg allerede har sagt gjentatte ganger nå? Du bare overgår det jeg skriver. Ferdig med saken, jeg tar kontakt med Apple og ber om innsendelse av telefon. Nå har den slått seg av 2/2 ganger ved testen Apple sa jeg skulle gjennomføre ved å la telefon stå ute. Så får jeg se hva som skjer Endret 13. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Om du nullstiller telefonen før innsending. Så slettes feilloggen. Og de finner ikke feilen. Dette burde de vite. Jeg vet det jo :-) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Er ikke det jeg allerede har sagt gjentatte ganger nå? Du bare overgår det jeg skriver. Ferdig med saken, jeg tar kontakt med Apple og ber om innsendelse av telefon. Nå har den slått seg av 2/2 ganger ved testen Apple sa jeg skulle gjennomføre ved å la telefon stå ute. Så får jeg se hva som skjer Beklager, men da misforstår jeg deg. Du spør om du har rett på ny telefon, jeg svarer at nei, det har du ikke. Hva mener du egentlig hvis dette er feil forstått? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Er ikke det jeg allerede har sagt gjentatte ganger nå? Du bare overgår det jeg skriver. Ferdig med saken, jeg tar kontakt med Apple og ber om innsendelse av telefon. Nå har den slått seg av 2/2 ganger ved testen Apple sa jeg skulle gjennomføre ved å la telefon stå ute. Så får jeg se hva som skjer Beklager, men da misforstår jeg deg. Du spør om du har rett på ny telefon, jeg svarer at nei, det har du ikke. Hva mener du egentlig hvis dette er feil forstått?Dette er riktig. En har kun rett på rep ;-) Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Får telefonen returnert, de påstår at de ikke finner noen feil. De har bare tatt dignastikk test, de må jo ta en temperatur test? Det er åpenbart en feil med evt. batteriet på denne telefonen. Skal jeg forvente at en telefon for 8500kr skal slå seg av ved temperatur fra 13 grader og nedover? Sykt spør du meg. Hva om jeg var lost oppe på et fjell, og trengte hjelp og telefonen slo seg bare av hver gang jeg prøvde å ringe? Er flere på diverse forum som har fått SWAP enhet pågrunn av denne feilen. Endret 24. oktober 2016 av winmedi Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Må ikke nullstilles før servicebesøk. Og du må bruke riktig verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå