TimS Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hei Har 2 gutter på 11 og 12 som sliter med hver sin bærbare pc som er gått ut på dato når det kommer til hva den kan kjøre av spill. De har spart i en del år nå til hver sin stasjonære pc og jeg har tenkt til å hjelpe til slik at de kan få den til jul. Jeg er så og si helt blank så jeg trenger litt tips og råd på veien, det eneste jeg vet er vel at jeg bør styre unna kjedebutikkene pga mye unødvendige programmer. Jeg skjønner at pris her er ett viktig punkt, og det vil nok være snakk om en "moderat" pc men helst en som er "mer enn god nok nå" til det det går mest av i for tiden, Minecraft men samtidig en som kan kjøre tyngre spill da det blir mer interessant OG som kan oppgraderes om noen år hvis det er behov for det... Det er sikkert mye jeg bør legge vekt på men som sagt så er jeg blank Budsjett for 2 maskiner er 20.000,- totalt De har begge skjerm, tastatur og mus Er det lov å håpe på å finne ei god maskin til denne summen?? TimS Lenke til kommentar
Patek Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Sjekk ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&st=0 Black refinery treffer nok spikeren på hodet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Det er det absolutt lov å håpe på; du får en temmelig greit speccet maskin til 10k per stykk.Skal du ha en ferdig bygget maskin er vi vel rimelig unisone her på forumet i at Komplett sin PC-bygger er veien å gå. Imidlertid bør du absolutt vurdere å bygge selv - det gir desidert mest for pengene, og gir deg desidert størst frihet mht. valg av deler og hvor du vil handle fra. Dessuten skal du ikke se bort ifra at ungene vil synes det er moro å bygge sin egen maskin fra bunnen av. Å bygge en stasjonær maskin er ikke vesentlig mer komplisert enn å sette sammen en kommode fra IKEA.Skal du ha en ferdigbygget maskin akkurat nå innenfor 10k budsjett er nok denne et av de beste alternativene du finner (rabattert med en tusenlapp ned til 8999). Black Refinery er et fint utgangspunkt til en selvbygger i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå