Gavekort Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld. Helt enig, det gir feil signal! 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Regner ned at brusflaskene har påtrykt et produksjonsnummer/dato. Kunne sammenlignet brusen til ts med øvrige brus i hyllen til pizzasjappen og sett at den kom fra en annen serie? Dog litt sent nå.. Lenke til kommentar
kirie0 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 Regner ned at brusflaskene har påtrykt et produksjonsnummer/dato. Kunne sammenlignet brusen til ts med øvrige brus i hyllen til pizzasjappen og sett at den kom fra en annen serie? Dog litt sent nå.. det er jo sikkert sant Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld. Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. Lenke til kommentar
kirie0 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld. Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling Endret 13. oktober 2016 av kirie123 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema? Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld. Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. Men det er i hovedsak greit å lære folk at det ikke er greit å bli beskyldt for ting og så få bevisbyrden for sin egen uskyld. Jeg snakker i hovedsak om brukere her som sier hvordan man kan bevise at man kjøpte brusen et annet sted, når hele det premisset er feil. Nå er jeg en tastatur-advokat, men jeg hadde legitimert meg for å kunne unnslippe konflikt (selv om det ikke er pålagt for andre enn offentlig tjenestepersonell), så hadde jeg gått ut av døren mens jeg sa "sees i retten". Så snart daglig leder blander seg inn i saken så ser de på kameraovervåkningen, finner ingen tegn til at TS stjal noe som helst, og sitter med absolutt null grunnlag til å kontakte politiet eller anmelde forholdet. TS kan puste lettet ut så lenge han/hun ikke stjal noe, eller gjorde noe som kunne forveksles med brustyveri. Endret 13. oktober 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Du skulle sjekket "best før dato" på brusflaska du kjøpte og sammenlignet med tilsvarende brusflaskene fra pizzasjappa. Sjansen er høy for at disse er forskjellige. Endret 13. oktober 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
kirie0 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema? Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav. de 26 kronene bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, det var mer holdningen hans til det som skjedde. han var svært truende i det han sa. Han skulle anmelde meg for stjeling hvis jeg gikk ut den døra. Endret 13. oktober 2016 av kirie123 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Dere må slutte å gi TS råd som om det var hans/hennes ansvar å bevise sin uskyld.Denne tråden handler jo ikke om hvorvidt TS kan straffes, for nå har han jo betalt. jeg vil ikke si at jeg ''skal'' straffes for noe slags måte. nå er det jo egentlig mannen som jobbet der målrettet på at det var stjeling Du skal åpenbart ikke straffes, nei. men du er vel heller ikke anmeldt? Dette er vel ikke noe tema? Du vil ha pengene tilbake. Jeg vet ikke om det er noe rettslig grunnlag for å kreve pengene tilbake, men uansett om det er rettslig grunnlag er det naturligvis du som må bevise at du har et sivilrettslig krav. de 26 kronene bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, det var mer holdningen hans til det som skjedde. han var svært truende i det han sa. Han skulle anmelde meg for stjeling hvis jeg gikk ut den døra. Da kontakter du PB sentralt og forteller de om hendelsen. Er du heldig får du en gratis pizza. Anonymous poster hash: 31668...f8a 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå