Multiverktøy Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg har byttet kamaksel mer 8 nye løftere på bilen min. Er en Passat 1,9 Tdi 3BG mod som har gått 260.000km. motorkode Avf/awx. Nå bruker bilen omtrent 30% mer diesel enn før. Bilen virker ellers slik som før, både ved start, gange og ytelse. Har jeg bommet med registerreim på kamakselen eller er det dieselpumpe som må stilles inn? kan jeg fikse dette selv og er det da en komplisert jobb? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Hørtes rart ut. Svart røyk? Sjekket om diesel i olja? Er ingen dieselpumpe og stille inn. Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Bommet med reima har du nok neppe gjort. Den ville ikke gått som den skal, eller startet i det hele tatt, dersom du hadde bommet en tann eller to der. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jeg ville sjekket registeret først. Google litt og fant ut at du har en common rail motor. Jeg er ikke ekspert. Men har ikke disse kamakselsensor som styrer innsprøytningen? Eneste forklaring jeg finner på dine symptomer er for sen innsprøtning i tenningsforløpet. Da vil motoren gå mykt og fint. Men økt forbruk og mindre hk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Nei, han har en pumpedyse motor. Hver sylinder har en liten pumpe som driver dieselen inn i motoren. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Meste er vel styrt elektronisk. Noen feil lagret i minne? Hva bruker den nå? Bruker den under 0.7 så er det vel ikke unormalt Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Min 1.9 som er gått 360 000 bruker 0.45 vanlig og maks 0.55 gjennom rushtrafikken. A3 og manuell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå