p0ker Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei, jeg har laget noen filmer, bruker pinnacle 500+ analog og digital source..... etter jeg har klippet å herjet, og skal til å exporter sliter jeg. Vis jeg bruker divx ut formatet, synes jeg forsatt størrelsen på filen blir litt vel stor.. kan bare bruke 1-phase får feil i codex og ingen spiller som jeg har vil vise filmen vis jeg bruker 2-phase... gjør jeg no galt?? En annen ting jeg lurer på, vis jeg f.eks har lyst å eksporter i annen format og så komprimere sener til divx, hva slags out-put burde filmen være i dag og hva slags program er best for divx komprimering? sier takk til alle råd, er litt surt å ha tøffe filmer som tar for stor plass, dvs 100mb på 5min i divx format.... :sad: Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 bruk microsofts eget mpeg4 codec. bra kvalitet og liten fil størrelse. divx er oppskrytt ! bare min mening :smile: Lenke til kommentar
chauple Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hvorfor du ikke får spilt 2 pass (virtualdub) vet jeg ikke, sjekk driver. Du må scale ned filmen til f.eks 640*x . Bruk 910 eller litt mindre bitrate. Lyden må du komprimere eksternt med lame eller noe. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei Folo! Er knot bra til å code video som ein har laga sjølv om til divx formatet? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 jeg bruker det hvertfall til å lage divx er, funker fint der. men vist du bruker for stor framerate, vil jeg tro at det er det som er grunnen til at filmene blir for store..men jeg er ikke noen expert på området.. [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-05-28 14:19 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei Folo! Som ikkje er dvd backup? Det virker ikkje som det er det som er spørsmålet.. (bruker ikkje knot..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå