Gå til innhold

..

ShakurTupac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, da har jeg snakket med sjefen min, legget meg flat og lovet henne at jeg skal jobbe ræva av meg om jeg får sjanse til å jobbe i november. Jeg fikk faktisk et hyggelig og optimistisk svar tilbake, så my bad folkens og takk for alle svar :)

Og hvis du viser det med handling i tillegg, så er jeg temmelig sikker på at du vil få nok av vakter i fremtiden.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

En ting jeg begynte å tenke på: Hvordan forventer sjefen at man skal forbedre seg om man ikke får vakter?

Et bra sted å begynne er gjerne en litt bedre tone overfor sjefen?

Utifra det trådstarter forteller hadde sjefen bestemt seg for å ikke gi trådstarter noen vakter allerede før han sendte meldingen han ikke burde ha sendt. Med mindre han ikke forteller hele historien, og har vært frekk tidligere, støtter jeg ham når han spør hvordan han kan forbedre seg når han ikke får muligheten.

Lenke til kommentar

En ting jeg begynte å tenke på: Hvordan forventer sjefen at man skal forbedre seg om man ikke får vakter?

Et bra sted å begynne er gjerne en litt bedre tone overfor sjefen?

Utifra det trådstarter forteller hadde sjefen bestemt seg for å ikke gi trådstarter noen vakter allerede før han sendte meldingen han ikke burde ha sendt. Med mindre han ikke forteller hele historien, og har vært frekk tidligere, støtter jeg ham når han spør hvordan han kan forbedre seg når han ikke får muligheten.

Nei, da han sendte meldingen virket det som om sjefen presset på at han skulle si opp. Før det hadde hun kuttet vaktene hans fordi hun ikke var fornøyd med arbeidet fordi hun ikke hadde noen tro om at han ønsket å forbedre seg.

Lenke til kommentar

Der han befant seg før siste innlegg hadde han spilt seg selv ut av muligheten til å vise at han kunne forbedre seg.

Den beste sjansen han hadde var å kontakte sjefen og legge seg flat og be pent om en ny sjanse.  Det har han nå gjort, og får antakelig en ny mulighet til å vise en annen side som sjefen kan leve med. 

Lenke til kommentar

Du har en kontrakt regner jeg med? I den kontrakten står det hvor mange timer du har rett på i mnd. Da skal du også få så mange vakter som står i kontrakten din, hvis ikke har du lov å ta saken videre med "høyere makter". Hun kan ikke bare la være å gi deg vakter når dere har en kontrakt.

Lenke til kommentar

Du har en kontrakt regner jeg med? I den kontrakten står det hvor mange timer du har rett på i mnd. Da skal du også få så mange vakter som står i kontrakten din, hvis ikke har du lov å ta saken videre med "høyere makter". Hun kan ikke bare la være å gi deg vakter når dere har en kontrakt.

Hvis du leser første post står det at TS ikke har spesifisert stillingsprosent i kontrakten.

Lenke til kommentar

Du prøver å belære den som har ansatt deg. Beklager. Det vil alltid falle tilbake på deg selv. Du skal holde deg lavere enn sjefen din i hiarkivet og oppføre deg deretter. Sånn er det bare det funker. Klart du kan si i fra. Men det gjøres med normal høflighet, noe du ikke har. Tror alle her i tråden har gjennomskuet deg. Man får som man ber om. Tror det gjelder i ditt tilfelle her.

Lenke til kommentar

Du prøver å belære den som har ansatt deg. Beklager. Det vil alltid falle tilbake på deg selv. Du skal holde deg lavere enn sjefen din i hiarkivet og oppføre deg deretter. Sånn er det bare det funker. Klart du kan si i fra. Men det gjøres med normal høflighet, noe du ikke har. Tror alle her i tråden har gjennomskuet deg. Man får som man ber om. Tror det gjelder i ditt tilfelle her.

Nå skrev TS sist at han hadde lagt seg flat, og ifølge TS fikk han et mer positivt svar tilbake. Så hvis TS fortsetter i den stilen, pluss å vise forbedring gjennom handling, så ordner det seg nok.

Jeg har også vært ansatt som ferievikar i matvarebutikk uten fast stillingsprosent, hvor sjefen ikke var godt likt, og som kunne være svært urimelig til tider. Fikk også min dose av sure oppstøt fra henne, men jeg passet veldig på at hun ikke skulle kunne ta meg på noe, fra min side. Imidlertid kan hun ikke ha vært så misfornøyd med jobben jeg gjorde, for da jeg først jobbet fikk jeg såpass mange vakter at jeg i praksis jobbet opp mot fulltid mens jeg hadde fri fra studiene. Til slutt, da jeg sa opp etter siste sommerferie som butikkansatt fordi jeg fikk en mer relevant feriejobb prøvde hun å overtale meg til ikke å slutte, for tydeligvis syntes hun det var veldig fint å ha meg ansatt som ferievikar. Ble til og med oppringt påfølgende juleferie av sjefen hvor hun nærmest tryglet meg om å ta en kveldsvakt. Fikk også en fin sluttattest fra henne.

Moralen er, selv om en sjef kan fremstå som en "drittsjef", som TS kalte det, så er det viktig at man gjør en god jobb og holder en høflig tone mot sjefen, i det minste for egen del. Det er tross alt det som lønner seg i lengden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...