Gå til innhold

Sp vil utsette FM-slukking

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på noe. Hvorfor blir det så mye oppstuss når et miniparti med 5,5% oppslutning i siste stortingsvalg slenger ut en mening?

Fordi dette er noe som ligger folk "hjerteroten" nært. Altså om du fjerner noe de er avhengig av og glad i (les: FM-signalet), og presser på dem å måtte gå til nyinnkjøp (les: DAB+ enhet).

Slikt irriterer noe så grenseløst, folk ønsker ikke å bli overkjørt. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke innser dette  :wee:

Nyheten her er ikke at noen mener FM-slukkingen bør utsettes, men at Sp mener det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbauser det deg litt at Senterpartiet får tent opp en verkebyll hos befolkningen, som stadig kommer nærmere oppvåkningen til at FM er meldt å skulle slukkes i år 2017?

Nå har det vært så mye propaganda om at nettet skal slukkes, og at DAB er "frelseren", at ihvertfall noen prosenter av befolkningen har fått det med seg. Eller tenker du at det kun er noen opplyste vesener i slike diskusjonstråder som dette og noen få andre steder som bryr seg?

Det skal ganske mye til for at et politisk parti tar opp en sak om helomvending. Jeg synes det er bra at ihvertfall et parti har hørt på realiteter, og hva behovet er (tar det opp på dagsorden). Endelig vil jeg si! Kudos til Sp for dette.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det koster litt over 100 millioner i året å drifte FM-nettet. Det er ikke veldig mye penger akkurat. Noen som har regnet på hva DAB-utbyggingen inkludert skifte av alle radioer koster? 

Det er helt sikkert gjort. Men det er ingen som bryr seg om det tallet så lenge mediene ønsker å kjøre digitalt, og utstyrsleverandørene (inkludert elektrokjedene) kan le når de går til banken. 

I den grad utstyrsprodusentene har vært involvert, så kan man jo tenke seg svaret på spørsmålet: "Hva synes dere om at hele Norges befolkning må skrote sine FM-radioer og kjøpe nye DAB-radioer?"...

Lenke til kommentar

Forbauser det deg litt at Senterpartiet får tent opp en verkebyll hos befolkningen, som stadig kommer nærmere oppvåkningen til at FM er meldt å skulle slukkes i år 2017?

Ja det forbauser meg fordi verkebyllen har hele tiden vært til stede og en rekke ulike instanser har hele tiden vært kritisk til så tidlig MF-slukking. Så, har du noen god forklaring på hvorfor debatten blusser opp først når Sp uttaler seg?

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, annet enn jeg tror det går en stund før tilstrekkelig folk får øynene opp for endringer.

Og nå nærmer fristen seg på med ganske høyt tempo. Vi er i 3. kvartal av året, og 2017 har jo vært flagget som har vært heist en stund som du er inne på. Timingen til Sp er vel nært perfekt, vil jeg si.

Rett og slett et genialt salgsflesktiltak det der. FrP spiller på frykt. Sp spiller på rasjonalitet kanskje?

Lenke til kommentar

Når virkeligheten omfavner oss alle med et sterkt kvelertak, hva skal man da gjøre?

(tenker her på FM-stengningen og DAB-påtvingelsen)

Da har det plutselig ikke bare blitt solgt en haug med nye DAB-radioer, men man har også et berg av gamle FM-radioer. Hvordan unnskylder man seg overfor befolkningen den dagen det MÅ innføres en ny versjon radio som verken er gamle DAB / DAB+ eller FM?  :)

Ref. ubrukelige tester som ikke er representative og innrømmelser fra Nrk selv at det aldri har vært meningen å skulle servere god musikk over DAB+  :rofl:

Se bare her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1741088&page=8&do=findComment&comment=23528733

Så i neste steg kan du klikke på DinSide.no-lenken i innlegget der.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...