Gå til innhold

Exe filer i oppstartmappe ber om godkjenning for å kjøre

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat installert W7 pro på en maskin. Jeg brukte Windows update downloader for å legge inn ca 200 oppdateringer i installasjons isoen for å slippe å laste ned GB med oppdateringer i ettertid. Dette så ut til å fungere, jeg har nå de ca 200 oppdateringene i lista over installerte oppdateringer.

Jeg installerte så oppdaterte drivere. Disse hadde jeg litt problemer med, så ut som det tok veldig lang tid med noen av de, men det ser ut som alt er installert bortsett fra en stk problemenhet i enhetsbehandlinga.

Det som er det merkelige er at alle oppgavene som ligger i oppstart under msconfig kommer opp med et vindu hvor det spørres om tillatelse til å kjøre exe filene når jeg starter maskinen. Jeg må så trykke ok på hver og en av de for at oppgaven skal starte. Jeg har deaktivert brukerkontroll. De oppgavene som ligger der er 5 stk, 4 av de er relatert til Intel drivere, den siste er utilityen for det trådløse nettverkskortet.

Hva i allverden kan en slik oppførsel komme av, at os spør om tillatelse for å kjøre exe filer fra installerte Intel drivere og nettverkskort når jeg starter maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar å reinstallerer. Jeg ser det er andre problemer og. Vinduer jeg har aktive blir "uaktive" av seg selv etter ett minutt. Høyst plagsomt. Jeg reinstallerer fra standard iso uten oppdateringer lagt inn. Så får jeg heller bare laste ned de ca 1,5GB med oppdateringer gjenom mitt fantastiske smalbånd på 1MB/s eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Etter reinstallering og nedlasting av 1,5GB med oppdateringer så var det fortsatt slik at etthvert vindu jeg hadde aktivt ble inaktivt med ett minutts interval. Utrolig irriterende og upraktisk!

Men jeg fant ut at det var forårsaket av utilityen for et TP Link trådløst nettverkskort. Avsluttet utilityen og problemet gikk bort. I flg Mr. Google så er dette et velkjent problem med utility fra TP Link. Må karakteriseres som en (stor) bug i den utilityen.

Årsaken til at exe filene til alle oppgavene under oppstart i msconfig måtte klikkes ok på manuelt for hver oppstart tror jeg var at jeg hadde glemt å installere intel management engine driver, evt at den driveren ikke var installert før drivere etc som legger seg i oppstart under msconfig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...