Sladd88 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hei folkens! Har nettopp byttet til chilimobil etter å ha vært i Telia/Netcom i noen år. Etter 10dager hos chilimobil klarte jeg å bruke opp 5200mb, noe som er veldig rart for meg.Jeg har hos telia hatt 4gb og det brukte å holde i en måned. Hva er greia her egentli? Er dette mulig ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Er det samme utstyr? Er hastigheten raskere? Hva driver du med surfer\laster ned? Da dette har mye å si. Det kan være trafikk du ikke er klar over som windows update\ android apper etc. Ofte har mobilt bredbånd en oversikt over hvor mye du laster ned i minuttet. Da de fleste levrandørene har fri fart, så er lettere å bruke opp 200 GB nå en før hvis man surfer mye i 2 uker. Har du kjøpt router fra levrandøren bør de gi korrekte målinger. Har du kjøpt utstyr på ebay eller en kina forhandler som dealextreme.com kan de gi feil måling. Endret 13. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Sladd88 Skrevet 13. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Jeg har iphone 6. Ser ut til at mye av dataen forsvinner klokken 00:00. Da er jeg hjemme koblet på wifi. Men uansett er alle mine automatiske oppdateringer slått av under instillinger. For 10 dager siden hadde jeg telia og aldri hatt det problemet...da burde der også gått 500, 600, 1000mb klokken 00:00 på natta.Har tatt kontakt med kundeservice men damen kunne ikke mye enn å sende saken videre. Jeg tror noe er rart her...enten feil med kortet de har gitt meg eller netverket. Endret 13. oktober 2016 av Sladd88 Lenke til kommentar
Hartvigor Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Husk å nullstille datamåleren på telefonen (neste måned) så kan du følge med selv både totalbruk og bruken til de individuelle appene og sammenligne det med operatørens måling av forbruk. Hvis det ikke stemmer er det noe virkelig galt. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 jeg har en arbeidskollega som har det samme problem, men han fant ut at nå han var på wifi talte det som mobildata også så han må skru av mobildata når han er på wifi. han har iphone 6 også Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Wifi teller ikke som mobildata, men en del telefoner skrur av wifi dersom telefonen har låst skjerm en periode. Dette igjen kan variere med om den er koblet til lader osv. Apper som da ønsker å benytte datatrafikk, bruker det som er tilgjengelig, altså mobildata. Til trådstarter: Det er nok så enkelt som at du bare bruker mer data nå enn du tror. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Har du sjekket at valget "Wi-fi-hjelp" er avslått i instillingene? Valget ligger helt nederst i Innstillinger -> Mobilnett. Om du har dårlig wifi-forbindelse og dette valget påslått så vil den bruke av mobildata-kvoten istedet for å sikre at du ikke mister datadekning pga ustabil wifi. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 jeg er eni med deg men som jeg forstod var det da hen skifte til "telenor" fra "netcom" at problemet opstod samme som min arbeidskollega. Hvorfor var ikke det samme problem før? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Når du er hjemme på wifi bruker du jo ikke av datakvoten. Den viser vel all trafikk ikke bare mobildata trafikk da. Lenke til kommentar
mikkii Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Men det blir registret som mobildata når han er på wifi også. så han må skru av mobildata manulet nå han er på wifi.Det er både på jobb og hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå