Gå til innhold

Bruker mer data med ny operatør


Anbefalte innlegg

Hei folkens! 
Har nettopp byttet til chilimobil etter å ha vært i Telia/Netcom i noen år. 

Etter 10dager hos chilimobil klarte jeg å bruke opp 5200mb, noe som er veldig rart for meg.
Jeg har hos telia hatt 4gb og det brukte å holde i en måned.

 

Hva er greia her egentli? Er dette mulig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme utstyr?

Er hastigheten raskere?

 

Hva driver du med surfer\laster ned?

Da dette har mye å si.

 

Det kan være trafikk du ikke er klar over som windows update\ android apper etc.

Ofte har mobilt bredbånd en oversikt over hvor mye du laster ned i minuttet.

 

Da de fleste levrandørene har fri fart, så er lettere å bruke opp 200 GB nå en før hvis man surfer mye i 2 uker.

 

Har du kjøpt router fra levrandøren bør de gi korrekte målinger.

Har du kjøpt utstyr på ebay eller en kina forhandler som dealextreme.com kan de gi feil måling.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har iphone 6. 
Ser ut til at mye av dataen forsvinner klokken 00:00. Da er jeg hjemme koblet på wifi. Men uansett er alle mine automatiske oppdateringer slått av under instillinger.

 

For 10 dager siden hadde jeg telia og aldri hatt det problemet...da burde der også gått 500, 600, 1000mb klokken 00:00 på natta.

Har tatt kontakt med kundeservice men damen kunne ikke mye enn å sende saken videre. Jeg tror noe er rart her...enten feil med kortet de har gitt meg eller netverket.

Endret av Sladd88
Lenke til kommentar

Wifi teller ikke som mobildata, men en del telefoner skrur av wifi dersom telefonen har låst skjerm en periode. Dette igjen kan variere med om den er koblet til lader osv. Apper som da ønsker å benytte datatrafikk, bruker det som er tilgjengelig, altså mobildata. Til trådstarter: Det er nok så enkelt som at du bare bruker mer data nå enn du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...