Gå til innhold

IT-support på Filippinene (Vi trenger flere ansatte f.o.m. 02.03.2020)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Viser til stor mulighet for norsk talende arbeidere, Etter å ha følgt denne tråden er jeg nå overbevisst om å forsøke lykken. 

Har dere noen mulighet for å hjelpe meg med å finne en IT-jobb på Filippinene ved Taguig i løpet av juni - august grunnlaget for dette er at jeg fortiden er under utdanning og ikke er ferdig på skolen før den tid. Hvordan ser du for deg at jeg kan starte i løpet av sommeren ? 

 

Hører fra deg!
 

 

Mvh 

 

 

Jonas Taknes 

Lenke til kommentar

Angående oppstart i Juni/August: Det kan ikke jeg svare på. Men jeg vet at lignede er blitt gjort tidligere. Det er ikke uvanlig å be om et par måneder med forberedelse før man drar avgårde. Jeg gjorde det samme da jeg søkte, utsatte det med to måneder fordi jeg hadde en europaferie booket og ville bli ferdig med den først.

 

Har sendt deg en PM med mer info.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Jeg spurte deg litt om jobben din i en annen tråd.

 

Kan du si noe mer om hva slags problemer dere løser, ut over at det er IT, HR og finans? Hvordan er tempoet på arbeidsplassen?

 

Har du betalt skatt til Filippinene fra begynnelsen av eller har du også skattet til Norge? For det som tilsvarer rundt 200 000 NOK i året, er jo skatten i Norge lavere enn de 32 % du sier du skatter til Filippinene.

Lenke til kommentar

Typiske problemer er endring av passord, gjennoppretting av eposter, rapportering av servere som går ned, osv. Det starter som oftest med at du fjernstyrer brukers PC, og ser nærmere på saken. Det er ingen funksjonell støtte. Vi hjelper ikke folk med hvordan man bruker MS Office, for eksempel. Det er brukers jobb å kunne sine værktøy. Vi hjelper bare når det er noe som er feil. Det meste løser vi selv, men mye sendes også opp til andrelinjen vår i India som har mye mer kompetanse på området.

 

Det er en stund siden jeg jobbet på IT (jeg jobber på Finans nå), så jeg kan ikke si all verdens om tempoet. Det var rimelig avslappende når jeg jobbet der, men trur de har litt mer å gjøre nå. Men du kommer absolutt ikke til å sitte på telefonen 8 timer om dagen. Det er alltid en naturlig pause mellom hver samtale. Det er en del av kontrakten vår med kunden i Norge at det aldri skal være kø på linjen, som betyr av vi har nok folk på jobb til at noen alltid sitter "idle".

 

Angående skatt, så ble den satt ned til 21% fra og med 01.01.18.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er virkelig skatten så høy? Trodde den var i 10-15% området en plass. Er vel ikke uvanlig å betale 0% også  :lol:

Sikkert spennende å jobbe i utlandet, men har jobbet en del med support i butikk her i landet og kan ikke si det frister så veldig å teste ut telefonsupport.

Har forsåvidt familie i Manila (Marikina) så får reist dit med jevne mellomrom uten å måtte jobbe :)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

De lokale her på kontoret betaler 2-3% skatt.

 

Men vi nordmenn tjener mye mer, og er derfor i en høyere tax bracket. Inntektskatten i vår tax bracket ble forresten satt ned fra 32% til 21% i år. Personlig betyr det omtrent 2000 kroner ekstra utbetalt i måneden.

 

Telefonsupport er jo helt konge. I hvert fall i min avdeling. Har 0-5 samtaler om dagen. Hadde lett holdt meg til denne jobben resten av livet, om ikke lønnen var så dårlig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

De lokale her på kontoret betaler 2-3% skatt.

 

Men vi nordmenn tjener mye mer, og er derfor i en høyere tax bracket. Inntektskatten i vår tax bracket ble forresten satt ned fra 32% til 21% i år. Personlig betyr det omtrent 2000 kroner ekstra utbetalt i måneden.

 

Telefonsupport er jo helt konge. I hvert fall i min avdeling. Har 0-5 samtaler om dagen. Hadde lett holdt meg til denne jobben resten av livet, om ikke lønnen var så dårlig.

 

Hvorfor i alle dager er det slik om dere jobber på samme plass, har samme oppgaver etc? Dette er jo "normalt" om en har samme jobb og oppholder seg i forskjellige land, men det der er jo virkelig rart? 

Lenke til kommentar

De kan ikke norsk. De konkurrerer om stillingen med millioner av andre engelsktalende.

 

Vi som kan norsk konkurrerer mot folk som kan norsk og som er villig til å bo i Manila. Det er ikke så mange av oss.

 

Aha, ja det gir jo mening! Norsk er verdifullt der borte med andre ord :) 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bump! Vi leter nå etter 5 nye medarbeidere!

 

Her er vår interne stillingsannonse:

https://cgi.njoyn.com/CGI/xweb/XWeb.asp?page=jobdetails&CLID=21001&SBDID=21814&jobid=J1017-1364&lang=1

 

Og her er stillingsannonsen fra Finn.no:

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=133825162

 

 

Bare å komme med spørsmål, om det er noe som ikke er blitt besvart allerede i tråden. Jeg svarer på alt!

 

Jeg nevner også igjen at dersom dere velger å søke, setter jeg stor pris på om dere kan sette [email protected] som referent. Jeg får en pengebonus, og dere får en tommel opp fra en av seniorene her nede. Vinn-vinn!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...