Gå til innhold

Hvordan fjerne operatørlås?


Anbefalte innlegg

Hvordan fjerner jeg en operatørlås til Telia-nettet? Telefonen ble kjøpt for over ett år siden og er dermed utenfor bindingstid. Den ble solgt til ny eier som har Talkmore (Telenor). Putter jeg inn mitt simkort fra Onecall (Telia) så fungerer det. Har prøvd på Telia.no (tastet inn IMEI) men de fant ingen operatørlås.

 

Jeg vet ikke om det er relevant, men telefonen det gjelder er en Galaxy A3.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken og forslaget. Jeg prøver den nå, men sliter med å gjennomføre "long press". Kan du beskrive i detalj hvordan jeg trykker et long press?

 

Den nye menyen som skal komme etter 10-15 sekunder kommer ikke opp.

3

En stund siden jeg fjernet lås fra en telefon, men  testet på en gammel A3 for lit siden, dog da med en jeg hadde downgradet med gammel rom og csc/modem. Er det aktuelt og roote telefonen?

Lenke til kommentar

Vanligvis er det slik at en operatørlåst telefon kan låses opp gratis ved å kontakte kundeservice hos det teleselskapet den er låst til, når den er over ett år gammel.

Jeg fikk låst opp et PCMCIA 3G-kort hos NetCom på den måten. Det var over ett år gammelt, så jeg kontaktet NetCom og fikk mail med et vedlagt Windows-program som fjernet låsen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å låse opp via Telia sine nettsider, men de finner ingen låsing til denne telefonen. Jeg har også kontaktet kundeservice og ikke fått noe videre hjelp der heller. Telia er det nettet denne telefonen fungerer med, altså antagelig er låst til. Mulig jeg ikke skjønner hvilket selskap som har låst telefonen eller noe sånt..

Lenke til kommentar

@Simen1: Du sier at telefonen virker med SIM fra OneCall. Har du forsøkt å kontakte dem? Telefoner kan låses mot både operatører og mobilnettverk.

Jeg har ikke forsøkt å kontakte OneCall. Var ikke klar over at det gikk an å låse mot enkeltoperatører. Skal gjøre det nå, takk for tips. :-)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...