Tullballj Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Som overskriften sier ønsker jeg best mulig motor for en ok pris brukt til min 14 fot landsted båt. Har nå en 5 hk Suzuki 4 takt som skal være trimme til 8 hk med bla ny forgasser, men får den ikke opp i mer enn 8-10 knop. Da må jeg sitte på kne på golvet så langt fram som mulig - hvis ikke går den bare i 4-5 knop. Eventuelt må jeg ha med meg passasjer. Har jeg en 9,9 som kan skrus opp til 15 hk, eller motor opp til rundt 20, så klarer jeg nok fint å få den i plan når jeg er alene. Sett folk har puttet opp til 30 hk på slike båter, men den er bygget for rundt 20-25 maks. Er en gammel askeladden som har blitt forsterket bak. Noen motor anbefalinger som gir mest krutt og driftsikkerhet for pengene? Gjerne til godt under 10.000 kroner. Lenke til kommentar
Nickmcname Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Har du ett bilde av skroget/båten Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Det ble ny båt med motor i stedet for motor til båten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå