AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hva er lovverket rundt dette? Skal man få betalt vanlig lønn + tillegg? Skal man få betalt kun lønn eller kun tillegg? Hva skal man bli betalt hvis man må stå opp og gjøre en jobb, gitt 30 min? Timelønn + tillegg? Kub Timelønn? Kun tillegg? Hva hvis man sover gjennom hele vakta? Timelønn + Tilegg? Kun timelønn? Kun tilegg? Ingen ting? Hva om det var fastlønn? Noe utover fastlønn? Anonymous poster hash: fa9a8...f10 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Lønn og tillegg for nattevakter er kun regulert i tariffavtaler og lokale avtaler - ikke i lovverket. Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Da jeg jobbet som hvilende nattevakt i kommunen gjaldt følgende: (1) Var på jobb i nesten 10 timer, fikk betalt for 6 av de. (2) Kveldstillegg og helgetillegg kom oppå grunnlønnen/timelønnen. Kveld var definert som 21:00 til 06:00. Helg husker jeg ikke helt, men tror det var fredag ettermiddag til tidlig mandag morgen. (3) Ble jeg vekket, så noterte jeg ned dette i vaktboken, og jeg fikk ekstra betalt for dette. (4) Når det kommer til overtid så husker jeg ikke om det slo til etter antall timer jeg var på jobb, eller antall timer jeg fikk betalt. Uansett, så vil jeg anbefale deg å høre med noen på arbeidsplassen din; sjef, tillitsvalgt, tilhørende fagforening, osv, for å finne ut av dette. Som BIGG skriver, reglene vil variere etter tariff og lokale avtaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå