AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hei Fikk henvisning fra fastlegen min til en psykolog. Jeg må betale alt fra 500-700 for en time hos han, når jeg fikk beskjed fra legen at det skulle være gratis etter jeg har oppnådd frikort. Jeg har både frikort 1 og 2 og psykologen min sier at det ville blitt dyrere hvis jeg ikke hadde hatt frikort. Altså, er dette normale priser? Måtte også vente noen måneder på time, så trodde jo dette skulle være offentlig. Kan ikke gå der så lenge pga de hinsides prisene, så føler det blir bortkastet hvis jeg må slutte gå der tidlig. Anonymous poster hash: 52f33...eee Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Det finnes noen (få) psykologer som kun har refusjon og ikke drifttilskudd. Hos disse må pasienten betale mellomlegget selv. (det som drifttilkuddet dekker). Hos disse blir det billigere, men ikke gratis, når pasienten får frikort. Hvis du kun måtte vente noen måneder er du heldig. Ett års ventetid er ikke uvanlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Til sammenligning tar en klinikk i mitt nærområde rett i underkant av 2000 kr / time for Psykologtjenester. Anonymous poster hash: 5a6ac...7c0 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Kanskje du finner litt nyttig informasjon her: https://helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Psykologer uten noe offentlig støtte ( verken refusjon eller drifttilskudd) tar fra 1.000,- pr time og oppover. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Man kan jo få sammenbrudd bare av prisene på sånne tjenester, eller rettere sagt "bjørne tjenester" .. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Man kan jo få sammenbrudd bare av prisene på sånne tjenester, eller rettere sagt "bjørne tjenester" .. Det er ganske standard priser for kjøp av tjeneste. Det er vell bare noen få håndverker yrker som er billigere pr time. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Joda, jeg er klar over prisnivået hos oss, og hvorfor det har etter hvert blitt ett ikke ubetydelig svart arbeidsmarked Endret 13. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå