adriangul Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hei. Går på IKT-Servicefag nå. og lurer på hva jeg skal gå neste år. Jeg er ikke så flink med realfag, så da tror jeg påbygg blir veldig vanskelig. Jeg vil gjerne ha noe høyere utdanning innen IT. Men blir det veldig vanskelig? Er det noen andre muligheter? Og er jo lurt å ha en godt nok snitt(4-5) som jeg aldri har fått før. Hjelp meg. Takker for svar! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Sjekk Y-veien. https://www.ntnu.no/studier/y-vei Lenke til kommentar
adriangul Skrevet 12. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2016 Men da må det være ingeniør. og der må jeg vel være interessert i realfag som mattematikk. Som jeg ikke er. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Du kan jo se på de forskjellige fagskoleutdanningene innenfor data og IT. Kanskje du finner noe som passer deg? Legger link under. http://www.fag-skole.no/utdanning/data_og_it___23__.html Hvis du ønsker å ta en fagskoleutdannelse ville jeg anbefalt deg å gå ut og fullføre læretiden først. Etter dette kan du selv se om du trives med å jobbe eller om du vil studere videre. Hvis du ønsker å studere videre kan du gjøre dette. Da har du også noen års arbeidserfaring. Da kan du bli tatt inn på forskjellige studier på bakgrunn av arbeidserfaringen din, slik at du slipper å ta realfagene du ikke ønsker å ta. Lenke til kommentar
almond Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Det er da ikke noe realfag på påbygg? Praktisk matte, og kanskje naturfag? Er vel ikke noe fysikk, kjemi e.l. Jeg gikk påbygg, for å så studere IT. Det er flere IT studier på bachelornivå hvor du slipper alle realfag. Kunne jeg gått tilbake i tid og valgt igjen, ville jeg gått i lære. Kunnskapen du plukker opp i lære og arbeid etter læretiden er kjempeverdigfull hvis du ønsker en karriere innen IT. Bruk læretiden på å kjenne på om du faktisk vil jobbe med IT. Etter 5 år i arbeid kan du søke deg inn til hva som helst av høyere utdanning(bachelornivå) på grunnlag av arbeidserfaring. Hvis du har lyst til å studere IT for å få en karriere innen IT ser jeg ingen grunn til å ikke gå i lære først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå