Gå til innhold

Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin, Russlands president?


  

52 stemmer

  1. 1. Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin?

    • Fordi han er smartere enn vestlige politikere
      8
    • Fordi vestlige politikere er jævligere enn Vladimir Putin
      4
    • Fordi Vladimir Putin er jævligere enn vestlige politikere
      14
    • Fordi han sier sannheten som den er, noe som skader vestlige politikere
      20
    • Fordi han lyger mer enn vestlige politikere
      10
    • Fordi han setter en stopper for vestlig fascisme
      9
    • Vet ikke
      2
    • Annen grunn (forklar med post)
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

En grunn som ikke også kan overføres til å gjelde jøder?

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av mor og far.

 

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en homofamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av to foreldre.

 

Det er imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, uansett hvilke kjønn foreldrene er og om det er stabilt eller ikke.

 

Prøv igjen.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en homofamilie.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en heterofamilie.

Lenke til kommentar

Det beste ville være å legge ned systemet vårt som fører til fattigdom i andre land, og hjelpe andre samfunn å nå en verdig levestandard. Å adoptere fra utlandet handler ikke om å hjelpe folk, det handler om å oppfylle egne egoistiske behov.

Er det ikke et pluss for deg om man oppfyller behov for tre mennesker i èn smekk?

 

Haddet det ikke vært slik hadde folk ikke adoptert fra utlandet, men brukt pengene på å hjelpe 10 barn i utlandet heller enn å "importere" barn fra utlandet.

Gi dem penger? Jeg kan ikke komme på en eneste ting de kunne brukt pengene på som ville erstattet det å ha foreldre. Men for all del - list gjerne opp hva de kunne kjøpt seg som erstatning.
Lenke til kommentar

Det er ikke diskriminerende (selvfølgelig trekker du det kortet). homofile menn kan ikke få barn, det er ingen rettighet å adoptere barn og det er ikke riktig for barn at homofile skal kunne adoptere.

Det er ingen skilnad på homofile og heterofile menn eller damer når det gjeld evna til å lage born. Menn kan sjølvsagt ikkje føde born. Høyrest ut som du er eit offer for antihomopropaganda. Mange ungar har endt med to fedre eller to mødre, fordi den biologiske forelderen prøvde å leve som heterofil pga sosialt press, og ga opp dobbeltlivet. Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

 

Med homofile har man også en saklig grunn.

 

Nei. Forklar denne saklige grunnen, utover det vanlige våset med at en "normal familie har en far og en mor".

 

Med heterofile har man saklig grunn i like stor grad som med homofile.

 

 

Ja, i mange tilfeller har man saklig grunn med heterofile. F.eks hvis de mangler en stabil situasjon, hvis familiesituasjonen er ustabil eller liknende ting.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En grunn som ikke også kan overføres til å gjelde jøder?

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av mor og far.

 

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en homofamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av to foreldre.

 

Det er imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, uansett hvilke kjønn foreldrene er og om det er stabilt eller ikke.

 

Prøv igjen.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en homofamilie.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en heterofamilie.

 

 

Det spørs hvilken normal familie som adopterer det. Ofte er det imot barnets interesse, og ofte er adopsjon en egoistisk greie. Hvis barnet sliter i Norge, er Norsk og ikke har en familie, er det i barnets beste interesse å bli adoptert til en stabil familie i Norge med mor og far og gjernet et eller to barn til.

Lenke til kommentar

 

Det beste ville være å legge ned systemet vårt som fører til fattigdom i andre land, og hjelpe andre samfunn å nå en verdig levestandard. Å adoptere fra utlandet handler ikke om å hjelpe folk, det handler om å oppfylle egne egoistiske behov.

Er det ikke et pluss for deg om man oppfyller behov for tre mennesker i èn smekk?

 

Haddet det ikke vært slik hadde folk ikke adoptert fra utlandet, men brukt pengene på å hjelpe 10 barn i utlandet heller enn å "importere" barn fra utlandet.

Gi dem penger? Jeg kan ikke komme på en eneste ting de kunne brukt pengene på som ville erstattet det å ha foreldre. Men for all del - list gjerne opp hva de kunne kjøpt seg som erstatning.

 

 

Forskjellen på meg og deg er at jeg vil ta tak i roten til problemet, mens du vil la roten til problemet forbli og tro at vi gjør noe rett fordi vi av egoistiske årsaker føler oss bedre når vi håndterer de katastrofale følgene som vi er med på å skape.

 

Likner mye på Syria situasjonen. Folk klapper seg på skulderen og tror godt om seg selv når vi tar inn noen få immigranter mens de ignorerer at vi støtter konflikten i Syria og har vært med å skape borgerkrigen ved å støtte USA.

 

Jeg vil si det hadde vært bedre å unngå borgerkrigen og situasjonen og hjulpet Syria å unngå situasjonen. Det hadde vært den riktige løsningen, ikke å rane landet for befolkningen når situasjonen USA har skapt først har inntruffet.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det hadde vært bedre å unngå borgerkrigen og situasjonen og hjulpet Syria å unngå situasjonen. Det hadde vært den riktige løsningen, ikke å rane landet for befolkningen når situasjonen USA har skapt først har inntruffet.

Russland blokkerte dessverre alle framlegg om å unngå/avgrense borgarkrigen i FN. Om FN kunne gjort jobben sin, var det både flyforbodssone og FN-soldatar til å oppretthalde freden medan det politiske systemet i landet vart reformert. I staden fekk krigen utvikle seg, speie seg og låse seg fast med haugevis av grupper som krigar mot kvarandre. Syria vert ikkje eit fungerande land att på minst 50-100 år, same kva side som til slutt vinn.
Lenke til kommentar

Forskjellen på meg og deg er at jeg vil ta tak i roten til problemet, mens du vil la roten til problemet forbli og tro at vi gjør noe rett fordi vi av egoistiske årsaker føler oss bedre når vi håndterer de katastrofale følgene som vi er med på å skape.

Det vet da du absolutt ingenting om. Derimot innser jeg at vi har en gitt situasjon av at det finnes foreldreløse barn rundt omkring i verden, og jeg ser det som fordelaktig at disse kan få nye foreldre om mulig.

Og dette helt og absolutt kjemisk fritt for hvorfor de er foreldreløse. Man gjør dette for barna, og det å da se på hvorfor de er i den situasjonen samt hvor de kommer fra (slik du vil gjøre) er ikke å hjelpe barn.

Barn som trenger hjelp har ingen glede av at du stemmer på en politiker som ikke vil gå til krig i Syria.

 

(Syria)

Er det virkelig fra Syria du tror vi henter adopsjonsbarn?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

En grunn som ikke også kan overføres til å gjelde jøder?

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av mor og far.

 

Ja, det er ikke imot barns interesser å bli adoptert til en homofamilie, så lenge det er en normal stabil familie bestående av to foreldre.

 

Det er imot barns interesser å bli adoptert til en jødefamilie, uansett hvilke kjønn foreldrene er og om det er stabilt eller ikke.

 

Prøv igjen.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en homofamilie.

 

 

Selvfølgelig er det imot barns interesse å bli adoptert til en heterofamilie.

 

 

Det spørs hvilken normal familie som adopterer det. Ofte er det imot barnets interesse, og ofte er adopsjon en egoistisk greie. Hvis barnet sliter i Norge, er Norsk og ikke har en familie, er det i barnets beste interesse å bli adoptert til en stabil familie i Norge med mor og far og gjernet et eller to barn til.

 

 

Nei, det er til barnets beste å bli adoptert til en familie med mor og mor, eller far og far.

Lenke til kommentar

 

 

Med homofile har man også en saklig grunn.

 

Nei. Forklar denne saklige grunnen, utover det vanlige våset med at en "normal familie har en far og en mor".

 

Med heterofile har man saklig grunn i like stor grad som med homofile.

 

 

Ja, i mange tilfeller har man saklig grunn med heterofile. F.eks hvis de mangler en stabil situasjon, hvis familiesituasjonen er ustabil eller liknende ting.

 

 

Dette ville også vært saklige grunner mot homofile. Sålenge homofile har stabil familiesituasjon er de ikke rammet av noen slik begrensning, og en slik stabilitet har ikke noe med legning å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Replikken gjaldt egentlig at hvis homofile eller innvandrere utsettes for vold i Russland, er det en tendens til å legge skylden på Putin og regjeringen, mens når homofile og innvandrere utsettes for liknende vold i øvrige Europa, da klandrer opinionen ikke regjeringene i disse landene. Faktum er jo at det finnes voldelige kasus overalt, som først og fremst blir drevet av sitt eget sinn.

Forskjellen er at russiske politikere kan finne på å si at homofili er sykt og kvalmt offentlig. Og at politikerne i Russland velger å stramme inn samfunnet mot homofile, samtidig som homoaktivister blir banket opp og knivstukket.

 

Er ikke det en ganske radikal forskjell?

 

 

Det er selvsagt en uting i den grad det forekommer, men så er spørsmålet "hva kom først" i denne "krigen" ?

 

Mishaget mot homobevegelse oppstod først når denne fikk karakter av ren aktivisme av politisk karakter, støttet av utlandet, i det som blir oppfattet som undergraving-virksomhet av styre & stell.

 

Utenlandske "krefter" og NGO'er lar ikke en enste sjanse gå fra seg i så måte. Pussy Riot (og Femen i Ukraina) som liksom skulle vise hvor undertrykte kvinner er i de to respektive land, er gode eksempler på hvordan denslags fungerer som verktøy.

Lenke til kommentar

Eksempler på at så kalt Pinkwashing (LGBT) brukes som politisk "human rights" våpen mot visse land (eller "regimer" som det gjerne omtales for å degradere) så vi også i forbindelse med Syria-våren 2011. Bloggen "A Gay girl in Damascus" fortalte dramatiske historier om "overgrep og mishandling" begått av Assad osv. Vestlig media gjenga alt som om det var sant. Inntil noen avslørte at identiteten bak tilhørte en amerikaner (Tom MacMaster) bosatt i Skottland.

 

Annet eksempel på Pinkwashing ble begått mot Ship to Gaza 2011 da Israel fikk lurt inn en skuespiller blant de frivillige og som plutselig påtok seg rolle som gay og spredte falske anklager om homo-fiendlighet osv. fra arrangørenes sin side. Alt for å diskreditere tiltaket.

Lenke til kommentar

 

 

Replikken gjaldt egentlig at hvis homofile eller innvandrere utsettes for vold i Russland, er det en tendens til å legge skylden på Putin og regjeringen, mens når homofile og innvandrere utsettes for liknende vold i øvrige Europa, da klandrer opinionen ikke regjeringene i disse landene. Faktum er jo at det finnes voldelige kasus overalt, som først og fremst blir drevet av sitt eget sinn.

Forskjellen er at russiske politikere kan finne på å si at homofili er sykt og kvalmt offentlig. Og at politikerne i Russland velger å stramme inn samfunnet mot homofile, samtidig som homoaktivister blir banket opp og knivstukket.

 

Er ikke det en ganske radikal forskjell?

Det er selvsagt en uting i den grad det forekommer, men så er spørsmålet "hva kom først" i denne "krigen" ?

 

Mishaget mot homobevegelse oppstod først når denne fikk karakter av ren aktivisme av politisk karakter, støttet av utlandet, i det som blir oppfattet som undergraving-virksomhet av styre & stell.

 

Utenlandske "krefter" og NGO'er lar ikke en enste sjanse gå fra seg i så måte. Pussy Riot (og Femen i Ukraina) som liksom skulle vise hvor undertrykte kvinner er i de to respektive land, er gode eksempler på hvordan denslags fungerer som verktøy.

Det som kom først var undertrykkelsen. Etterpå kommer reaksjonen til undertrykkelsen, ikke omvendt. En kan godt kritisere reaksjonen, fordi undertrykkelse kan føre til at folk overreagerer når de blir undertrykket.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som kom først var undertrykkelsen. Etterpå kommer reaksjonen til undertrykkelsen, ikke omvendt. En kan godt kritisere reaksjonen, fordi undertrykkelse kan føre til at folk overreagerer når de blir undertrykket.

 

 

Jeg er litt usikker på om du snakker om de lange linjene, dvs. i 100 års intervall osv. ? Da var det selvsagt verre overalt, globalt.

 

Men Russland (Sovjet, Bolsjevikene) legaliserte homoseksualitet allerede i 1918. Det fikk tilbakeslag under Stalin som gjeninførte forbud i 1933, pga. av en tese om at "Utrydder man homoseksualitet, så utrydder man også fascisme"

 

Deretter ble det legalisert igjen 1994

Lenke til kommentar

 

 

Det som kom først var undertrykkelsen. Etterpå kommer reaksjonen til undertrykkelsen, ikke omvendt. En kan godt kritisere reaksjonen, fordi undertrykkelse kan føre til at folk overreagerer når de blir undertrykket.

 

Jeg er litt usikker på om du snakker om de lange linjene, dvs. i 100 års intervall osv. ? Da var det selvsagt verre overalt, globalt.

 

Men Russland (Sovjet, Bolsjevikene) legaliserte homoseksualitet allerede i 1918. Det fikk tilbakeslag under Stalin som gjeninførte forbud i 1933, pga. av en tese om at "Utrydder man homoseksualitet, så utrydder man også fascisme"

 

Deretter ble det legalisert igjen 1994

Og undertrykkelse av afroamerikanere endte i 1865, ikke sannt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...