Gå til innhold

Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin, Russlands president?


  

52 stemmer

  1. 1. Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin?

    • Fordi han er smartere enn vestlige politikere
      8
    • Fordi vestlige politikere er jævligere enn Vladimir Putin
      4
    • Fordi Vladimir Putin er jævligere enn vestlige politikere
      14
    • Fordi han sier sannheten som den er, noe som skader vestlige politikere
      20
    • Fordi han lyger mer enn vestlige politikere
      10
    • Fordi han setter en stopper for vestlig fascisme
      9
    • Vet ikke
      2
    • Annen grunn (forklar med post)
      10


Anbefalte innlegg

 

Og ikke minst det politiske klima. Det er oppstått en (berettiget) forestilling i Russland om at vesten pusher homo-sak for å nøre oppunder uro. LGBT bevegelsen og ulike NGO'er til å bedrive politisk aktivisme, mottar penger fra utlandet osv.

 

"Berettiget"?! For at vesten nører opp under uro? Det er det dummaste eg har høyrt i kveld. LBGT-rørsla vil kunne vere seg sjølve i Russland som i resten av verda. Russland slår ned på alle NGOar, fordi dei motseier diktatoren. Dei tek opp saker som det statskontrollerte propagandaapparatet sopar under teppet.

 

 

Objektivt og nøytralt sett har du rett mht. til NGO'er sitt virke, men det forundrer meg at du totalt neglisjerer kunnskapen (og virkningen) om at slike nettopp blir utnyttet i den ideologiske krigen. CIA (under Bush Jr.) brukte 400 millioner dollar på (så kalte Covert Operations) for å destabillisere Iran ved å gi penger til ulike dissidenter og lignende. Vi så det samme i Ukraina, osv. Du er i beste fall naiv hvis du tror de driver med slikt av ren nestekjærlighet.

 

 

 

Vi har jo forøvrig merket litt av det samme sjøl I Norge, når russerne tok igjen med samme mynt og startet hardkjør mot norsk barnevern, noe som medførte hissige demonstrasjoner utenfor norske ambassader i flere land, fordømmelser av norske "nazi myndigheter" på sosiale medier, utenlandske tv-team dukket opp i Norge for å intervjue de undertrykte (foreldre) og støttegruppene som blir forfulgt. Hvordan reagerte vi da?

 

Det er veldig lett å nøre oppunder uro, og Russland er massivt utsatt for det hele tiden fra vesten. Noe du ikke forholder deg til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og ikke minst det politiske klima. Det er oppstått en (berettiget) forestilling i Russland om at vesten pusher homo-sak for å nøre oppunder uro. LGBT bevegelsen og ulike NGO'er til å bedrive politisk aktivisme, mottar penger fra utlandet osv.

 

"Berettiget"?! For at vesten nører opp under uro? Det er det dummaste eg har høyrt i kveld. LBGT-rørsla vil kunne vere seg sjølve i Russland som i resten av verda. Russland slår ned på alle NGOar, fordi dei motseier diktatoren. Dei tek opp saker som det statskontrollerte propagandaapparatet sopar under teppet.

 

Objektivt og nøytralt sett har du rett mht. til NGO'er sitt virke, men det forundrer meg at du totalt neglisjerer kunnskapen (og virkningen) om at slike nettopp blir utnyttet i den ideologiske krigen. CIA (under Bush Jr.) brukte 400 millioner dollar på (så kalte Covert Operations) for å destabillisere Iran ved å gi penger til ulike dissidenter og lignende. Vi så det samme i Ukraina, osv. Du er i beste fall naiv hvis du tror de driver med slikt av ren nestekjærlighet.

 

Eh? Poenget med dette er? Dette skjer jo i begge retningar. Nynazistar og høgre-ekstreme får støtte i Russland, kommunistar av kommunist-land (dei er det ikkje mange att av), miljøvernarar frå støtte frå land som vert påverka av forureininga (britiske miljøorganisasjonar visste at dei kunne hente støtte i Noreg på 1980-talet) osb. Det er heller ikkje mangel på politiske organisasjonar i Ukraina som søkjer og får støtte frå Russland. Janukovitsj er eit godt døme på det. Det er ikkje noko gale i å søkje støtte blant meningsfeller i utlandet, med mindre det går korrupsjon i det. Heile verda er full av verdsomspennande organisasjonar som ulike land gjev ulike bidrag til. Raude kors, til dømes.

 

Vi har jo forøvrig merket litt av det samme sjøl I Norge, når russerne tok igjen med samme mynt og startet hardkjør mot norsk barnevern, noe som medførte hissige demonstrasjoner utenfor norske ambassader i flere land, fordømmelser av norske "nazi myndigheter" på sosiale medier, utenlandske tv-team dukket opp i Norge for å intervjue de undertrykte (foreldre) og støttegruppene som blir forfulgt. Hvordan reagerte vi da?

Rasjonelt. Norske ambassadar svarer på slike spørsmål kvar dag. Det vart ikkje revolusjon.

 

Det er veldig lett å nøre oppunder uro, og Russland er massivt utsatt for det hele tiden fra vesten. Noe du ikke forholder deg til.

Når vi ser på videoane tidlegare i tråden, er det jo på høg tid. Putler gjer seg sjølv til latter ved å fortelle ein fyr at han skal betale løner til dei tilsette. I eitkvart sivilisert land ville pressa hengt han ut i vekesvis for å snakke slik, utan å gjere noko som helst med det gjennomkorrupte systemet som gjer slikt mogeleg. Men fordi Putler har passa på å rydde vekk alt av kritisk presse, og køyrer propagandakanalane på fullt volum 24 timar i døgeret, skjer ikkje det. Det er heilt utruleg. Her i vesten ler vi høgt av desse "Putler gjer seg til narr"-videoane, og det kan vi fordi vi har tilgang til det store biletet. Heldigvis ser det ut til at den oppveksande generasjonen ikkje lit på Putler-media og orienterer seg anleis. I Russland har det aldri vore eit fredeleg maktskifte, og overgangen til demokrati vert nok ikkje fredleg heller. Sjølvsagt er Putler redd for det. Det er nok den viktigaste grunnen til at han støttar Assad i Syria og saboterte freden i Libya. Putler var redd for at russarane skulle la seg inspirere av den arabiske våren.
Lenke til kommentar

 

Hmm... For det skjer vel aldri at menn (jeg går ut ifra at det var menn da du snakket om ei dame) som er ute å reiser, for en gangs skyld uten dama/kona, slipper hemningene litt mer enn vanlig på et sted de ikke engang skal tilbake til i overskuelig fremtid.

 

Helt sikkert et veldig norskt fenomen det der...

Det gjelder både menn og kvinner. Det har ikke noe med "å være utro" å gjøre. For det første, så mye går ikke på seksualitet, men rett og slett rasistisk. Må ein nordmann ha kona ved siden av seg, for å ikke komme med rasistiske kommentarer, er det det du sier?

 

Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier er at å plukke en ansatt i en hotellbar som en som blir utsatt for ubehageligheter fra kunder er vel relativt lite representativt for nordmenn som sådan.

Det med å nevne dama/kona som ikke er der var for å illustrere en situasjon som de fleste som reiser litt i jobben har sett hos de som reiser heller sjelden. De har en tendens til å bli litt som fulle nordmenn i syden.

Det var ikke for å unnskylde noen, men for å illustrere at ditt eksempel var omtrent like dekkende for den norske befolkning som om en stripper skulle klage på at nordmenn stirrer og plystrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier er at å plukke en ansatt i en hotellbar som en som blir utsatt for ubehageligheter fra kunder er vel relativt lite representativt for nordmenn som sådan.

Det med å nevne dama/kona som ikke er der var for å illustrere en situasjon som de fleste som reiser litt i jobben har sett hos de som reiser heller sjelden. De har en tendens til å bli litt som fulle nordmenn i syden.

Det var ikke for å unnskylde noen, men for å illustrere at ditt eksempel var omtrent like dekkende for den norske befolkning som om en stripper skulle klage på at nordmenn stirrer og plystrer.

 

Altså, selvfølgelig ein som bur i bygda med 200 innbyggere viser ikke sitt sanne jeg. Og det er nettopp det jeg mente. Det er forskjell på "å snakke om hva som er riktig"/"late som" og hvordan folk oppfører seg når "de får lov". Det understreker nettopp det rasistiske problemet i norsk samfunn. Når hun DAGLIG (som oftest, mer enn av en person) blir rasistisk trakasert, då er det virkelig ille!

 

Men hey, la oss komme med unnskyldninger og si at "de er jo på jobbreise" og "kona ikke ser de", så er det helt greit å være rasist. Då er ikke det noe problem i samfunnet og "nordmenn flest er fantastisk", så fremt de er ikke på jobbreise (eller i syden) da. 

 

 

Men du mistet poenget mitt. Det er i relevansen med anti-homo kultur (og rasistisk kultur) i Russland. Der er akkurat det same. 1 av 10-30 som er det. Det er ikke "folk flest". Forskjell at de viser sin forakt for homo på åpen gate, ikke på jobbreise. Men er det SÅ forskjellig da?

Lenke til kommentar

"Russiske myndigheter har stengt kontoret til Amensty International i Moskva uten forvarsel. Årsaken er fortsatt uklar, opplyser organisasjonen. Da de ansatte kom til kontoret i morges, oppdaget de at låsen hadde blitt fjernet, melder nyhetsbyrået TT"

 

Flott at kjernekaren Putin endelig har fått kvittet seg med Amnesty! Alle vet jo at de bare er en frontorganisasjon for vestlig imperialisme!

Endret av Mithridates VI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dog må man også huske at homo-sak idag blir brukt som politisk middel fra vesten, for å liksom få land som ikke er like "frigjorte" til å fremstå inhumane. Og da legger man gjerne på litt ekstra tykt..

Familieverdier og hele samfunnets realitet skal ødelegges og forvrenges. Det er målet, og endringen foregår bak folkets rygg, uten diskusjon, uten demokratisk legimitet og innføres ved løgn, propaganda og hjernevasking.

Det virker som du tror at det foregår en stor konspirasjon her. Er du sikker på at det du ser ikke bare er at ideene og verdiene til elitene og folk flest har flyttet seg et godt stykke bort fra dine egne?

Lenke til kommentar

 

 

Dog må man også huske at homo-sak idag blir brukt som politisk middel fra vesten, for å liksom få land som ikke er like "frigjorte" til å fremstå inhumane. Og da legger man gjerne på litt ekstra tykt..

Familieverdier og hele samfunnets realitet skal ødelegges og forvrenges. Det er målet, og endringen foregår bak folkets rygg, uten diskusjon, uten demokratisk legimitet og innføres ved løgn, propaganda og hjernevasking.

Det virker som du tror at det foregår en stor konspirasjon her. Er du sikker på at det du ser ikke bare er at ideene og verdiene til elitene og folk flest har flyttet seg et godt stykke bort fra dine egne?

 

 

Jeg bare beskriver realiteten.

 

Hvordan vet du et folk flest sine ideer samfaller med eliten? Har de noen gang blitt spurt om disse tingene? Er disse forandret med legitimt folkelig mandat eller er det politske diktat satt i system?

 

Om slik politikk har blitt implementert utenfor folkets direkte godkjennelse, har du noen referanser til landsomfattende spørreundersøkelse og statistikk som backer denne opp som tyder på at denne politiske retningen er en retning folket vil ha? Har folket under prosessen i det hele tatt hat mulighet til å velge andre retninger?

Lenke til kommentar

"Russiske myndigheter har stengt kontoret til Amensty International i Moskva uten forvarsel. Årsaken er fortsatt uklar, opplyser organisasjonen. Da de ansatte kom til kontoret i morges, oppdaget de at låsen hadde blitt fjernet, melder nyhetsbyrået TT"

 

Flott at kjernekaren Putin endelig har fått kvittet seg med Amnesty! Alle vet jo at de bare er en frontorganisasjon for vestlig imperialisme!

 

Selv støtter jeg Amnesty med penger. Men det er en håpløs kamp. På den ene siden gir USA fullstendig blaffen i Amnesty og på den andre siden som du påpeker er kontorene til Amnesty i Moskva stengt. Kina retter seg vel ikke heller akkurat etter Amnesty sine ønsker om menneskerett. Så når 3 store land gir blaffen, er det en vanskelig kamp.

Lenke til kommentar

"Russiske myndigheter har stengt kontoret til Amensty International i Moskva uten forvarsel. Årsaken er fortsatt uklar, opplyser organisasjonen. Da de ansatte kom til kontoret i morges, oppdaget de at låsen hadde blitt fjernet, melder nyhetsbyrået TT"

 

Flott at kjernekaren Putin endelig har fått kvittet seg med Amnesty! Alle vet jo at de bare er en frontorganisasjon for vestlig imperialisme!

 

Da er det vel bare å gå rett inn? :p

Lenke til kommentar

Selv støtter jeg Amnesty med penger. Men det er en håpløs kamp. På den ene siden gir USA fullstendig blaffen i Amnesty og på den andre siden som du påpeker er kontorene til Amnesty i Moskva stengt. Kina retter seg vel ikke heller akkurat etter Amnesty sine ønsker om menneskerett. Så når 3 store land gir blaffen, er det en vanskelig kamp.

Det er bra du gjør :) Det er en vanskelig kamp, men den er ikke håpløs. Menneskerettighetene vinner stadig fram i nye terreng, selv om de av og til må trekke seg tilbake der de før stod rake.

 

USA har desverre ikke så veldig stor respekt for internasjonale vedtak, men Russland er jo i en helt annen kategori på det området. Kina har jo som et kommunistisk diktatur vær en "lost case" men siden de mer og mer har søkt respektabilitet internasjonalt, så har muligheten til å stille krav til dem blitt større.

 

Og det må sies, om det er et land som opp gjennom tidene har stått opp får menneskerettighetene så er det USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

 

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

Kunne du sakt det samme om jødiske par? Så lenge de er tilbakeholdne og ikke kliner offentlig, så er det greit?
Lenke til kommentar

 

"Russiske myndigheter har stengt kontoret til Amensty International i Moskva uten forvarsel. Årsaken er fortsatt uklar, opplyser organisasjonen.

 

De vet nok selv hva årsaken(e) er. Amnesty har hatt kontor i Russland i 20 år.

 

F.eks. var Amnesty innblandet i å hindre at russiske marineskip skulle få bunkre drivstoff i Spania for ei uke siden. I hvilken grad det evt. irriterte russerne aner jeg ikke. Mulig de har tøyd strikken for langt over tid.

Lenke til kommentar

 

"Slike steder"? Mest rasisme jeg har hørt er her i Noreg. Ei jente jeg kjenner jobber i bar på et finere hotell. Hun blir rasistisk diskriminert daglig, av nordmenn. Alt for ofte starter det mens de er edru.

Du har ikke hørt om innvandrere og homofile som blir knivstukket i Moskva?

 

 

Var det Putin som knivstakk disse personene?

 

Jeg har også hørt om knivstikking, skytung, osv. mange andre land, -hva skal vi legge i det mener du?

Lenke til kommentar

Jeg bare beskriver realiteten.

 

Hvordan vet du et folk flest sine ideer samfaller med eliten? Har de noen gang blitt spurt om disse tingene? Er disse forandret med legitimt folkelig mandat eller er det politske diktat satt i system?

 

Om slik politikk har blitt implementert utenfor folkets direkte godkjennelse, har du noen referanser til landsomfattende spørreundersøkelse og statistikk som backer denne opp som tyder på at denne politiske retningen er en retning folket vil ha? Har folket under prosessen i det hele tatt hat mulighet til å velge andre retninger?

Får å ta toleransen og aksepten for homofili som var en av tingene som ble nevnt her så føler jeg absolutt at folk flest har endret seg mye de siste 30 årene. Jeg baserer dette selvsagt bare på de som jeg kjenner så det ville i seg selv ikke vært mye verdt om man skulle gjøre en grundig kartlegging på dette, men jeg tror ikke at jeg tar helt feil. De fleste har mer sympati med og forståelse for de homofiles situasjon enn de hadde før. Og de som virkelig mislikte homofile har moderert seg veldig eller helt lagt bort antipatien sin.

 

Jeg synes ikke det er noe muffens med dette i det hele tatt. At samfunnets verdier og ideer endrer seg hele tiden er NORMALT (Beklager bruken av de store bokstavene men jeg føler at det var på sin plass.)

At mange eller noen av de som har jobbet for å endre folkemeningen i denne retningen som f.eks frontpersoner i homofile interesseorganisasjoner kan kunnes betegnes som medlemmer i en eller annen elite er det heller ikke noe merkelig i. Som oftest er det noen få som leder an og starter meningsendringer og veldig mange som bare følger etter.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du mener at folket skulle ha gjort noen direkte godkjennelse av eventuelle politiske vedtak som har fulgt etter denne meningsendringen som f.eks partnerskapsloven. Norge er jo ikke noe direkte demokrati, og takk alle gudene for det! Politikerne har stått bak veldig mange dustete vedtak, men jeg tør ikke tenke på hva som ville skjedd om du hadde gitt mannen i gata det samme beslutningsmyndigheten.

 

Er det slik at de mener at politiske vedtak om spesielle ting som er veldig viktig for deg som ting som vedrør ekteskapet og lignende unioner alltid skal avgjøres med folkeavstemning, mens visse andre ting som du ikke synes er like viktig fint kan avgjøres av politikerne?

Lenke til kommentar

 

 

"Slike steder"? Mest rasisme jeg har hørt er her i Noreg. Ei jente jeg kjenner jobber i bar på et finere hotell. Hun blir rasistisk diskriminert daglig, av nordmenn. Alt for ofte starter det mens de er edru.

Du har ikke hørt om innvandrere og homofile som blir knivstukket i Moskva?

 

 

Var det Putin som knivstakk disse personene?

 

Jeg har også hørt om knivstikking, skytung, osv. mange andre land, -hva skal vi legge i det mener du?

 

Har du hørt om jenter som blir diskriminert på hoteller? Det var det som ble beskrevet som mest rasisme. Mer enn knivstikking i Russland.

 

Jeg forstod ikke poenget ditt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg pratet om familieverdier, ikke om homoseksuelle rettigheter.

 

Og hva kom først? Presset og informasjonen eller folkets vilje? Hva var det som egentlig forårsaket omveltningen av folkets meninger, forutsatt at folket ikke er interessert i å ivareta familiesamfunnet og ha mulighet til å f.eks forsørge en familie med en lønn. Hvordan skjedde disse omveltningene? Hvis folks meninger rundt det hele endret seg, hva var årsaken til det?

 

Hvis årsaken er politisk press og misinformasjon/press gjennom mediene er vårt samfunn styrt av hjernevasking av majoriteten som bare aksepterer endringer som politikere dikterer og som rettferdiggjøres gjennom informasjonen som vanlige mennesker har tilgang til. Altså, en slags kondisjonering av aksept for det som tidligere var uakseptabelt, og endringen som dikteres og presses igjennom eliten, uansett hva folkets ønsker er.

 

Det er jo isåfall meget uheldig, hvis realiteten er slik. Da har vi iallefall ikke et demokrati.

Lenke til kommentar

Jeg forstod ikke poenget ditt.

 

 

Replikken gjaldt egentlig at hvis homofile eller innvandrere utsettes for vold i Russland, er det en tendens til å legge skylden på Putin og regjeringen, mens når homofile og innvandrere utsettes for liknende vold i øvrige Europa, da klandrer opinionen ikke regjeringene i disse landene. Faktum er jo at det finnes voldelige kasus overalt, som først og fremst blir drevet av sitt eget sinn.

Lenke til kommentar

Jeg pratet om familieverdier, ikke om homoseksuelle rettigheter.

 

Og hva kom først? Presset og informasjonen eller folkets vilje? Hva var det som egentlig forårsaket omveltningen av folkets meninger, forutsatt at folket ikke er interessert i å ivareta familiesamfunnet og ha mulighet til å f.eks forsørge en familie med en lønn. Hvordan skjedde disse omveltningene? Hvis folks meninger rundt det hele endret seg, hva var årsaken til det?

 

Hvis årsaken er politisk press og misinformasjon/press gjennom mediene er vårt samfunn styrt av hjernevasking av majoriteten som bare aksepterer endringer som politikere dikterer og som rettferdiggjøres gjennom informasjonen som vanlige mennesker har tilgang til. Altså, en slags kondisjonering av aksept for det som tidligere var uakseptabelt, og endringen som dikteres og presses igjennom eliten, uansett hva folkets ønsker er.

 

Det er jo isåfall meget uheldig, hvis realiteten er slik. Da har vi iallefall ikke et demokrati.

Du spør hva som kom først? I forhold til endringen av familien som du snakker om, altså feminisme så var det en ide som oppsto på 1800 tallet eller tidligere, men vi pleier å kalle det kvinnefrigjøring heller enn feminisme. Det ene ledet til det andre. Noen fant på ideen først og andre videreutviklet den senere. Jeg synes kvinnefrigjøring var en kjempegod ide som virkelig har utviklet samfunnet vårt til det bedre, selv om det er en god del jeg er uenig med mainstream feminister med når det gjelder menneskesyn og hvordan vi ser verden.

 

Uansett, om man prøver å se litt nøytralt på det så var kvinnefrigjøringen en ide som oppsto og som ballet på seg frem til det vi har idag. Selv om det selvfølgelig var folk som var høyere utdannet enn folk flest som utformet ideene i feminismen på 70-tallet kan bevegelsen definitivt sies å være en folkebevegelse. Mange av de som sto hardt på for å forandre samfunnet var vanlige folk.

 

Det blir litt søkt å fremstille dette som om det er noe en eller annen elite står bak. Teoretikerne og ideologene sto bak tankene bak, gode formidlere formidlet ideen videre, men det var vanlige folk som omfavnet den og jobbet den inn slik at vi har et mer eller mindre likestilt samfunn i dag.

 

Det du kaller hjernevasking og press gjennom mediene kaller jeg en helt normal samfunnsutvikling. Jeg kan ikke forestille meg et demokratisk samfunn, eller noe annet samfunn med massemedier der det du kritiserer ikke skulle forekomme. Kan du forestille deg et samfunn som forblir uendret over lang tid? Det kan ikke jeg. Jeg tror viljen og trangen til stadig endring er en fundamental del av menneskenaturen som aldri vil opphøre så lenge vi er mennesker.

 

Merk at jeg ikke sier at kvinnefrigjøring er en slik fundamental og ustoppelig kraft. (Kvinnefrigjøring er en ganske så ny ide og hadde historien tatt en annen vei på et tidligere tidspunkt så er det ikke sikkert vi hadde hatt noe likestilt samfunn i dag.) Det som er en ustoppelig er menneskenes stadige vilje til å skape endring. Den er ikke noe sykelig eller konspiratorisk med det.

 

Istedet for svømme mot strømmen nå det er helt fåfengt så bør du heller følge strømmen og bruke den til din fordel. ("Ride the tiger!" som en person mye mer reaksjonær en deg selv en gang skrev.) Viljen til stadig endring kan også ramme feminismen og de verdiene som de har bygd opp i samfunnet. Jeg tror ikke du og dine likesinnene har en sjanse i havet på å rokke ved likestillingen i seg selv, men etter en reaksjon, kommer det mange ganger en motreaksjon. Kritikk av 68erne og 68erne's verdier er jo litt i vinden for tiden. Velg dine kamper, finn ut hva du synes virkelig er viktig å kjempe for og finn en god måte å formidle disse tingene på. Kanskje vil du aldri se fruktene av din innsats, men kanskje vil noen av fremtidens barn gjøre det?

Jeg er ikke på din side, men jeg tror virkelig at det er til det bedre for alle om folk ikke går rundt og er sinte, frustrerte og fremmedgjorte, men heller gjør ting som gir livet deres mening. Så lykke til! (Med livet altså, ikke med å reversere kvinnefrigjøringen :)

Lenke til kommentar

Forskjell på positiv og negativ utvikling og utvikling som er for eller imot folks beste. Å ødelegge familiessamfunnet er ikke i folk flest sin interesse. Det er en titusenvis av år gammel menneskelig institusjon som nå rives i filler.

 

Det er forskjell på likestillingkampen og feminisme.

 

Feminsme og overdrivelse av "kamper" er generelt ikke i folk flest sin interesse heller. Likestilling, i form av like rettigheter i loven er i samfunnets interesse. Men det som foregår idag i forhold til feminisme er ikke i samfunnets interesse. Det er som om folk som kjemper for ting ikke har noen begrensninger og ikke gir seg før de har innført et tyranni over andre mennesker og fått flere rettigheter og fordeler enn andre. Slikt er ikke i samfunnet og folk flest sine interesser.

 

Jeg snakker ikke om forandring og har aldri sagt forandring ikke er naturlig. Men det er jo ønskelig for et samfunn at denne forandringen er positiv, eller hva? Ikke forandring som er negativ. Ta finanssystemet som et annet eksempel. Et system som ikke er i folks interesse. Negative forandringer må klages på. Det du sier er at forandring er bra i seg selv, uansett om den er positiv eller negativ.

 

Noen type forandringer må samfunnet si nei til og stoppe. Overvåkningssamfunnet og søvngangen mot tyranni i vestlige land er noe vi må si nei til. Men folk har ikke vilje. De er vel som deg og assimileres til negative forandringer og sier det er ok. Gigabedrifters styre av verdens utvikling er den neste forandringen vi må si nei til. Vi må ikke la bedrifters profittbehov styre hvordan verden utvikler seg. Skjer det er det kun et tidsspørsmål før alle på kloden er hjerneløse konsumenter som kjøper masse dritt de ikke trenger fordi de som styrer verden utvikler produktene og sier folk må kjøpe de.

 

Vi må si NEI til negative forandringer, vi må velge, altså folket, folket må styre retningen og velge hva slags endringer vi vil ha og hvordan de skal være og hvordan fremtiden skal se ut. Hvis ikke vil det ende katastrofalt, akkurat som baby boomer generasjonen har skapt en gigantisk katastrofe og en verden som er i ferd med å falle fra hverandre og ende med apokalyptiske tilstander, fordi de ikke gjorde bevisste valg om sin utvikling. De sa ikke NEI til negativ utvikling, og de styre ikke samfunnet bevisst mot positiv utvikling.

 

Å fortsette homokampen og feminisme i vestlige samfunn idag vil være en enorm feil. De har like rettigheter, så nå får de heller utnytte det og nyte det istedenfor å forsøke å plage alle med sine kvalme ideer om hvordan deres tyranni skal se ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...