Gå til innhold

Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin, Russlands president?


  

52 stemmer

  1. 1. Hvorfor har vestlige politikere så mye imot Vladimir Putin?

    • Fordi han er smartere enn vestlige politikere
      8
    • Fordi vestlige politikere er jævligere enn Vladimir Putin
      4
    • Fordi Vladimir Putin er jævligere enn vestlige politikere
      14
    • Fordi han sier sannheten som den er, noe som skader vestlige politikere
      20
    • Fordi han lyger mer enn vestlige politikere
      10
    • Fordi han setter en stopper for vestlig fascisme
      9
    • Vet ikke
      2
    • Annen grunn (forklar med post)
      10


Anbefalte innlegg

 

Kan heterofile gifte seg i Russland?

Kan homofile gifte seg i Russland?

 

Var Norge et undertrykkende regime frem til 2009 da likekjønnet ekteskap først ble tillatt?

 

Jeg vet vel ikke om jeg vil si Norge var undertrykkende da homofile kunne registreres med fulle rettigheter på linje med gifte. Men at de har forskjellsbehandlet er på det rene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du skal være veldig uheldig i Russland om du banker livskiten ut av en homse og ender opp med noe mer enn en minimal bot. Høyst trolig ikke engang det.

Det var en mye omtalt sak for en tid tilbake om en gjeng som mishandlet flere homofile å la video ut på nett. Såvidt jeg husker fikk disse gjerningsmennene strenge fengselstraffer.

 

Stemmer det. Omtrent på samme måte som i land hvor æresdrap er en del av kulturen vil de som gjør det få straff om publisiteten blir tilstrekkelig.

 

Men bortsett fra det, er jeg tildels enig i at det som skjer mot homofile i Russland ikke er spesielt vakkert. Dette er dog noe som også er symptomatisk på Balkan generelt. Det er der det demonstreres mot homo-parader osv. Det er kulturelt betinget.

Enig i at det ligger ting i kulturen som gjør det vanskelig.
Lenke til kommentar

 

Homofile er nær på rettighetsløse i Russland. Tonen i Russland er å være medlem av "normalen" eller ende opp som fritt vilt. Du skal være veldig uheldig i Russland om du banker livskiten ut av en homse og ender opp med noe mer enn en minimal bot. Høyst trolig ikke engang det.

Og bare så du er klar over det så bor jeg i et land med betraktelig mer russiske nyheter enn man har i Norge. Det er få å skrive hjem om, for å si det slik.

 

Jeg bor heller ikke i Norge, men har for vane å lese majoriteten av nyhetene mine fra Norske kilder. Jeg er for at alle mennesker skal ha like rettigheter foran loven. Jeg er imot at homofile skal kunne gifte seg, men jeg er for partnerskap, slik at de kan få like rettigheter under loven.

 

For min del er ikke partnerskapsloven en spesielt viktig ting, noe som gjør at jeg ikke ubetinget støtter eller fremmer partnerskapsloven i land som ikke har dette, selv om jeg støtter like rettigheter foran loven, og dermed generelt støtter partnerskapsloven.

 

Jeg støtter selvfølgelig lover og menneskerett forøvrig, noe som gjør at jeg selvsagt er imot at homofile blir forfulgt, undertrykket eller plaget.

 

Dessverre er det slik på nåværende tidspunkt at homofile her i vesten hvor de har mer enn de rettighetene de burde fremdeles kjører på og skal ha mer og mer, noe som har skadet mitt intrykk av homofiles rettigheter og har fått meg til å se på de som grådige, urealistiske folk, noe som gjør synet mitt på homokampen i andre land, noe mer kynisk enn det egentlig bør være. Og for det legger jeg skyld på overdrivelsene til homoforkjempere som har rettigheter men aldri blir fornøyde.

 

Takk for godt innlegg og svar.

 

Min kommentar er videre til siste avsnitt, og det foresvever meg med det at du kanskje har mer problemer med de som fremmer "homosaken" enn de homofile. Sjansen er stor for at dette ikke er de samme folkene. For mange er det nok en æressak å være så politisk korrekt at det går for langt, og det kan være at homofile i mange tilfeller har vært, og er, velig hendige å bruke til dette. Være det seg fra journalister, filmskapere, eller reklamefolk. Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar

 

 

 

Sokalla "homofil propaganda" er forbode.

Homofil propaganda rettet mot barn er forbudt.

Mange har en tendens til å utelate den presiseringen..

 

Kvifor er den presiseringa relevant?

 

Selvsagt fordi det er det den aktuelle loven omhandler.

Sliter du med denne og?

 

"I Norge er reklame forbudt"

vs.

"I Norge er reklame rettet mot barn forbudt"

 

Nei, der er det jo vesentleg. Reklame er innretta for å påverke folk til å kjøpe noko, og ungar har problem med å vere kritiske til reklame. Dei er lette å påverke. Men her er det snakk om noko som ikkje kan påverkast. Du kan ikkje påverke nokon til å skifte seksuell legning (eller blodtype), men du kan påverke haldningane deira til det. I Russland er det forbode å formidle haldninga at homoseksualitet er naturleg og heilt i orden. Dei forbyr vanleg vitskapsformidling ved å kalle det "propaganda". Du ser zeebra har vorte påverka av det. Han trur fullt og fast at homoseksualitet er unaturleg og unormalt.

 

I Russland er det vanlegare enn blodtype AB, so då bør dei vel òg forby "propaganda" for blodtype AB retta mot russiske born? I Noreg bør vi vel òg forby reklame for blodtype B (8% i Noreg, 33% i Russland), og passe på at all informasjon retta mot ungar berre snakkar om blodtype A (50% i Noreg, 36% i Russland)? Om dette faktisk hadde fungert, kunne blodbankane spart pengar. Sidan det ikkje har nokon effekt i det heile til å påverke blodtypen til ungane, men kanskje vil stigmatisere folk med blodtype AB eller B, og få dei til å kjenne seg unormale (noko dei ikkje er), vil det vere meir skadeleg enn tenleg.

 

Propaganda er massekommunikasjon som tar sikte på at mottakarane skal tileigne seg eit bestemt standpunkt, endre åtferd eller bli manipulert. Sidan ingen kan skifte seksuell legning på bakgrunn at propaganda, er det berre haldninga til om homoseksualitet er normalt eller ikkje som kan endrast. Vitskapen er klår på at homoseksualitet er normalt og relativt vanleg, det finst blant alle dyreartar og blant somme dyr er homoseksuell omgang til og med meir vanleg enn heteroseksuell omgang. Forbod mot vitskapsformidling retta mot born er kanskje det sikraste teiknet på sentralstyrt manipulasjon av folket. Då er vi vel inne på topic att.

Lenke til kommentar

Jeg har jo tidligere utrykt på forumet her at jeg ønsker strengere regler i forhold til brudd på ekteskapet og at vi må beskytte ekteskapet som institusjon og straffe misbruk (utroskap) og forsøke å redusere skilsmisser. Å reduser skilsmisser høres kanskje flåsete ut, men ikke hvis samfunnet er mer bevisst om ekteskap og slutter å gifte seg i las vegas stil og tar det hele litt mer seriøst.

Da kan useriøst ekteskap bli luket ut og skilsmisser reduseres.

Skilsmisse skulle ikke vært vanskeligere. Giftemål skulle vært vanskeligere. Da hadde man hatt en sjans til å holde ekteskapet slik du ser det for deg.
Lenke til kommentar

 

Stemmer det. Omtrent på samme måte som i land hvor æresdrap er en del av kulturen vil de som gjør det få straff om publisiteten blir tilstrekkelig.

 

Men bortsett fra det, er jeg tildels enig i at det som skjer mot homofile i Russland ikke er spesielt vakkert. Dette er dog noe som også er symptomatisk på Balkan generelt. Det er der det demonstreres mot homo-parader osv. Det er kulturelt betinget.

 

Enig i at det ligger ting i kulturen som gjør det vanskelig.

 

 

Og ikke minst det politiske klima. Det er oppstått en (berettiget) forestilling i Russland om at vesten pusher homo-sak for å nøre oppunder uro. LGBT bevegelsen og ulike NGO'er til å bedrive politisk aktivisme, mottar penger fra utlandet osv.

 

eks. på at det er politikk i det. Hillary Clinton sammen med Pussy Riot i USA

14251064073049.jpg

 

(dog ville Hillary aldri tatt i disse med ildtang engang, hvis de utførte de mest omstridte aksjonene sine på amerikansk jord, som f.eks. åpenlys sex i offentlige bygninger

1019085844.jpg

 

Det russiske myndigheter mest er imot, er offentlig aktivisme, skjulte agendar, omstyrting av samfunn, homo-provokativ oppførsel, osv. Det dårlige klima øst-vest har nok forårsaket tilbakeskritt i "utviklingen" som ellers kanskje hadde vært der.

 

På den annen side, så virker det ikke som myndighetene fotfølger "vanlige" homofile/lesbiske på individ-nivå, etter hva jeg har sett opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Reklame er innretta for å påverke folk til å kjøpe noko, og ungar har problem med å vere kritiske til reklame. Dei er lette å påverke. Men her er det snakk om noko som ikkje kan påverkast. Du kan ikkje påverke nokon til å skifte seksuell legning

 

 

Nja, de som har bifil-legning kan vel påvirkes.

 

Men nå er ikke selve "sex-greia" noe issue for meg, det har jeg et avslappet forhold til.

 

Jeg er mest opptatt av politikk og hvorfor ting er som det er osv.

Lenke til kommentar

Og ikke minst det politiske klima. Det er oppstått en (berettiget) forestilling i Russland om at vesten pusher homo-sak for å nøre oppunder uro. LGBT bevegelsen og ulike NGO'er til å bedrive politisk aktivisme, mottar penger fra utlandet osv.

"Berettiget"?! For at vesten nører opp under uro? Det er det dummaste eg har høyrt i kveld. LBGT-rørsla vil kunne vere seg sjølve i Russland som i resten av verda. Russland slår ned på alle NGOar, fordi dei motseier diktatoren. Dei tek opp saker som det statskontrollerte propagandaapparatet sopar under teppet. Anten dei protesterer mot dei vanvittige miljøydeleggingane, som er ein viktig årsak til at menn døyr veldig unge, eller er uroa soldatmødre som vil vite kva som skjer med ungane sine som er sendt til Ukraina for å krige. Får dei so mykje som ein pris frå utlandet, eller for soldatmødrene sin del har betalande medlemmer som bur i utlandet, vert dei stempla som utanlandske agentar, uthengt som spionar og utestengt frå det aller meste.

 

Her i vesten har NGOar nørt opp under uro i alle år, og med rette, men uroa går ikkje ut på anna enn høglytte krav om politiske endringar. Utan NGOar er det mange gode saker som aldri hadde fått gjennomslag. Anten det er fagforeiningar, miljøvernorganisasjonar eller kortliva interessegrupper. Dei har rett til å uttale seg om alle framlegg til endringar i lover, forskrifter osb gjennom offentlege høyringar. Dei er ein viktig del av det levande folkestyret, for at mindre grupper utan direkte representasjon skal verte høyrt. Ein diktator vil sjølvsagt ikkje at nokon andre meiningar enn hans eigne skal verte høyrt, og det er difor Putler-Russland undertrykkjer NGOar til dei grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det Russiske folk er imot partnerskapslov f.eks. Men Russland har ikke gjort noe galt, de har bare ikke skapt en ny liberal lov.

 

Det som folk er så sure for, og gjorde at alle hippieland og syke tyrannfølende personer ønsket å ødelegge vinter OL var fordi Russland satte opp et forbud mot homoseksuell propaganda mot barn. Det er noe helt annet enn det disse tyranni individene har gått rundt og fremstilt saken som.

 

Dessuten må Russland og andre land få lov å gjøre som de vil, så lenge de følger menneskerett. Det er ingen menneskerett at homofile skal få ha partnerskap og dermed like rettigheter under loven. Det er dog en menneskerett at homofile ikke skal bli forfulgt og skadet og slike ting, men det blir de nok ikke.

 

Det er opp til Russland å bestemme sine lover, og det minner rimelig mye om tyranni når vestlige lands hippiledere og en gjeng fjasete folk forsøker å tvinge Russland til å bestemme sin politikk.

 

Her er det ikke Russland som har gjort feil, her er det vi som har gjort feil. Vi har svartmalt Russland, forsøkt å ødelegge olympiske leker og masse annet i et forsøk på å diktere hva de skal gjøre. Det er rimelig patetisk av våre samfunn, og en rimelig tyrannisk tankegang.

 

Jeg skjønner godt at Russland da bare ønsker å gjøre det enda vanskeligere, for å vise vestlige tyranner og monstre at det er Russland som har rett til å styre i Russland, ikke vestlige tyranner. Så om noe har vel vestlige homotyranner gjort forhold for homofile i Russland enda vanskeligere.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det Russiske folk er imot partnerskapslov f.eks. Men Russland har ikke gjort noe galt, de har bare ikke skapt en ny liberal lov.

 

Det som folk er så sure for, og gjorde at alle hippieland og syke tyrannfølende personer ønsket å ødelegge vinter OL var fordi Russland satte opp et forbud mot homoseksuell propaganda mot barn. Det er noe helt annet enn det disse tyranni individene har gått rundt og fremstilt saken som.

 

Dessuten må Russland og andre land få lov å gjøre som de vil, så lenge de følger menneskerett. Det er ingen menneskerett at homofile skal få ha partnerskap og dermed like rettigheter under loven. Det er dog en menneskerett at homofile ikke skal bli forfulgt og skadet og slike ting, men det blir de nok ikke.

 

Det er opp til Russland å bestemme sine lover, og det minner rimelig mye om tyranni når vestlige lands hippiledere og en gjeng fjasete folk forsøker å tvinge Russland til å bestemme sin politikk.

 

Her er det ikke Russland som har gjort feil, her er det vi som har gjort feil. Vi har svartmalt Russland, forsøkt å ødelegge olympiske leker og masse annet i et forsøk på å diktere hva de skal gjøre. Det er rimelig patetisk av våre samfunn, og en rimelig tyrannisk tankegang.

 

Jeg skjønner godt at Russland da bare ønsker å gjøre det enda vanskeligere, for å vise vestlige tyranner og monstre at det er Russland som har rett til å styre i Russland, ikke vestlige tyranner. Så om noe har vel vestlige homotyranner gjort forhold for homofile i Russland enda vanskeligere.

Det er ikke tyranniske å protestere eller legge prrs mot et annet lands handlinger så lenge det er uten vold.

Det er tyranniske å fengsle journalister og å la journalister bli drept

Lenke til kommentar

Det som folk er så sure for, og gjorde at alle hippieland og syke tyrannfølende personer ønsket å ødelegge vinter OL var fordi Russland satte opp et forbud mot homoseksuell propaganda mot barn. Det er noe helt annet enn det disse tyranni individene har gått rundt og fremstilt saken som.

Kva tyder "tyrannfølende" og "tyranni individene"? Det er nye ord og uttrykk for meg.

 

Dessuten må Russland og andre land få lov å gjøre som de vil, så lenge de følger menneskerett.

Men du må vere samd i at det er typisk for eit despotisk diktatur å forby vitskapsformidling til born?
Lenke til kommentar

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

 

Lenke til kommentar

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

 

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

 

 

Det samme gjelder nord Korea. Passer mann på reglene greier mann ok. Det gjør ikke kulturen og staten bedre eller rettferdig at mann kan tilpasse seg fint et sted. Hat mann et mørkt hudfarge slike steder er det umulig å tilpasse seg Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

 

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

 

Det samme gjelder nord Korea. Passer mann på reglene greier mann ok. Det gjør ikke kulturen og staten bedre eller rettferdig at mann kan tilpasse seg fint et sted. Hat mann et mørkt hudfarge slike steder er det umulig å tilpasse seg

 

"Slike steder"? Mest rasisme jeg har hørt er her i Noreg. Ei jente jeg kjenner jobber i bar på et finere hotell. Hun blir rasistisk diskriminert daglig, av nordmenn. Alt for ofte starter det mens de er edru. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Slike steder"? Mest rasisme jeg har hørt er her i Noreg. Ei jente jeg kjenner jobber i bar på et finere hotell. Hun blir rasistisk diskriminert daglig, av nordmenn. Alt for ofte starter det mens de er edru. 

 

Det tror jeg kan stemme, tross alt der er få steder som er så nasjonalistiske som Norge, og nasjonalistene føler seg truet av alt som er anderledes.

Lenke til kommentar

 

 

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

 

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

Det samme gjelder nord Korea. Passer mann på reglene greier mann ok. Det gjør ikke kulturen og staten bedre eller rettferdig at mann kan tilpasse seg fint et sted. Hat mann et mørkt hudfarge slike steder er det umulig å tilpasse seg

 

"Slike steder"? Mest rasisme jeg har hørt er her i Noreg. Ei jente jeg kjenner jobber i bar på et finere hotell. Hun blir rasistisk diskriminert daglig, av nordmenn. Alt for ofte starter det mens de er edru.

 

Hmm... For det skjer vel aldri at menn (jeg går ut ifra at det var menn da du snakket om ei dame) som er ute å reiser, for en gangs skyld uten dama/kona, slipper hemningene litt mer enn vanlig på et sted de ikke engang skal tilbake til i overskuelig fremtid.

 

Helt sikkert et veldig norskt fenomen det der...

Lenke til kommentar

Har noen bekjente som og bur i Moskva. De har det fint.

 

Selvfølgelig ein må tilpasse seg kulturen i landet. Det finst tusenvis av uskrevne regler i alle kultur når det gjelder oppførsel. Russland er gammaldags på flere områder. Kulturen er ganske homofob. Sånn er det. Da gjør ikke du ting som opprører folk. Vær litt tilbakeholden når du e på offentlig plass, som f.eks. ikke kline. Det skal vel gå ann?

 

 

 

Jeg regner med nordmenn ikke vil ha problemer med det siden vi støtter regimer i midt østen som gir fengselsstraff for å gå i bikini, holde hånd offentlig eller kline i offentlighet.

 

Egentlig merkelig at det kun er homosaken vi promoterer. Men det er ordre som virker å komme fra langt oppe i det tyranniske hiarkiet. Vanlige rettigheter for vanlige folk er ikke så viktig, iallefall ikke når de er "allierte".

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Hmm... For det skjer vel aldri at menn (jeg går ut ifra at det var menn da du snakket om ei dame) som er ute å reiser, for en gangs skyld uten dama/kona, slipper hemningene litt mer enn vanlig på et sted de ikke engang skal tilbake til i overskuelig fremtid.

 

Helt sikkert et veldig norskt fenomen det der...

 

Det gjelder både menn og kvinner. Det har ikke noe med "å være utro" å gjøre. For det første, så mye går ikke på seksualitet, men rett og slett rasistisk. Må ein nordmann ha kona ved siden av seg, for å ikke komme med rasistiske kommentarer, er det det du sier?

 

Når det gjelder seksuelle kommentarer, igjen, kvifor behandler de ikke norske jenter på same måte? Svart = hore som kan kjøpes?! De tilbyr ikke 1000kr for sugejobb til ei norske jente... selv om kona er ikke der og de skal ikke tilbake i nærmeste framtid? Det er rett og slett rasisme.

 

Jeg har vært vitne til flere episoder, både når det gjelder hun og andre "svarte". Lets face it, det hjelper ikke å prøve å framstå som "moralske korrekte". Nordmenn er ekstremt flinke å si, kva som BURDE og ikkje burde gjøres. Men når det kommer til handlinger, så skjer det strikt motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...